Marka: Renault
Model: Clio
Silnik: 0.9 Tce Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Cze 2015 Posty: 31 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-08-11, 11:06
Cena wersji z fabryczną instalacją LPG jest bardzo atrakcyjna jak na wersję "ASO". Twoje obliczenia są mało korzystne. Myślę że w praktyce LPG wyjdzie Cię korzystniej. 1l/100 km Pb to za dużo. Bardziej 1l/1000 km. Porównując same spalania i koszt paliw to PB : 31.000 zł LPG 16500 zł.
Wg mnie i mojej jedynie teoretycznej wiedzy na temat LPG ma to szanse działać pod warunkiem że komponenty będą właściwie dobrane i wystrojone. Jeśli będzie to montaż już w fabryce to jest na to większa szansa. Jeśli poza (a spotkałem się z przypadkami że nowe auta z ASO trafiały do zwykłego zaprzyjaźnionego warsztatu LPG który montuje wg wytycznych producenta) to może być różnie, zwłaszcza za tą cenę.
Z informacji w salonie wynikało, że instalacja jest montowana w fabryce, nie jestem do konca przekonany o kompetencjach miłej Pani, jednak ja na pewno nie będę lepiej wiedział od niej. Na pewno przy zakupie będę chciał wyciągnąć oficjalną wersję, a później ewentualna niezgodność towaru z umową.
Cena wersji z fabryczną instalacją LPG jest bardzo atrakcyjna jak na wersję "ASO". Twoje obliczenia są mało korzystne. Myślę że w praktyce LPG wyjdzie Cię korzystniej. 1l/100 km Pb to za dużo. Bardziej 1l/1000 km. Porównując same spalania i koszt paliw to PB : 31.000 zł LPG 16500 zł.
Wg mnie i mojej jedynie teoretycznej wiedzy na temat LPG ma to szanse działać pod warunkiem że komponenty będą właściwie dobrane i wystrojone. Jeśli będzie to montaż już w fabryce to jest na to większa szansa. Jeśli poza (a spotkałem się z przypadkami że nowe auta z ASO trafiały do zwykłego zaprzyjaźnionego warsztatu LPG który montuje wg wytycznych producenta) to może być różnie, zwłaszcza za tą cenę.
Pewnie ze 3-4l/1000km ja przynajmniej starałem się tak robić (tj 50km na Pb na każdy 1000km). 3 x100 = 300l po 5zł = 1500zł.
A zimą zdarzało się więcej (jeździłem głównie wcześnie rano i późno wieczorem, więc zdarzało się że mróz uniemożliwiał zatankowanie, bądź zatankowany samochód i tak nie miał ciśnienia gazu) - ale fakt wymagało to kilkunastu stopni
Ostatnio zmieniony przez czaju 2015-08-12, 13:48, w całości zmieniany 1 raz
dzięki serdeczne za porady! dużo się od Was dowiedziałem, a dyskusja potoczyła się w odpowiednim kierunku - mam nadzieję, że przyda się komuś kto będzie miał wątpliwośći w przyszłości. już zamówiłem samochód, niestety nie Dacia i nie z 0,9Tce, a Clio z 1.2 16V
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum