Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Nowy Logan MCV
Autor Wiadomość
dul. 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0.9 TCe
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Dołączył: 16 Sie 2015
Posty: 12
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2015-08-16, 13:19   Nowy Logan MCV

Witam!

Miesiąc temu zakupiłem nowego MCV z salonu. Dzień po odebraniu pojechaliśmy nim na wakacje na wieś, więc uczyłem się nim jeździć praktycznie w trasie i na miejscu :-) Po powrocie już miałem przejechane umowne 1000km na dotarciu. Myślę, że mogę wystawić pierwsze plusy i minusy, które zauważyłem, bądź co bądź po bardzo krótkim użytkowaniu.

Plusy (+):

1. Bardzo dobry silnik, jak dla mnie wystarczające 90KM (choć są głosy, że na taki duży samochód to za mało) - jeśli potrafi się odpowiednio jeździć - wystarczy ;)

2. Katalogowo - 11,1s do 100km/h; dobrze się zbiera, może nikt nie uwierzy, ale nawet z bagażem i 4 osobami na pokładzie dawał radę, nawet pod lekką górę, choć mam jeszcze problemy z wyczuciem i z momentem zmiany biegów, ponieważ jest to czasami nieintuicyjne, ale to kwestia czasu.

3. Olbrzymi bagażnik 573l, co w moim przypadku jest potrzebne - sprawdza się.

4. Dobre wyciszenie wnętrza, nawet podczas dużych prędkości.

5. "Automatyczny" podnośnik klapy silnika - mała rzecz a cieszy :mrgreen:

6. Radio z bluetooth sprawdza się znakomicie. Rozmowy są słyszalne, nie muszę krzyczeć, wszystko łatwo się obsługuje. Działa bez zarzutu. System audio - wowowow. ;-)

7. Duże lusterka wsteczne i dobra widoczność do tyłu i na boki.

8. Komfortowe zawieszenie. Nie jest idealne, czasami nawet zbyt miękkie, co może być irytujące, ale nie wymagajmy za dużo od Dacii ;-)

9. W trasie praktycznie przez większość czasu używałem tempomatu. Przydatna rzecz, działa elegancko, pod górę przyspiesza, sam nadrabia prędkość, ogólnie sprawdza się, a zwłaszcza jak bolą stopy, co mi dokuczało czasami :mrgreen:

10. Przypadł mi do gustu wygląd, zwłaszcza przód, i na dodatek czarny lakier to dla mnie cud miód :lol:

11. No i spalanie. W trasie 4.8. W mieście nieco gorzej mi idzie, bo miałem 9,5 z klimatyzacją, a jeździłem, przynajmniej starałem się, ekonomicznie :-/ Natomiast bez klimy osiągnąłem 7.2, ale to może kwestia dotarcia, póki co mam w mieście 8,1 z klimą na full w upalne dni, których ostatnio sporo :-P


Minusy (-):

1. Funkcję Eco użyłem tylko raz, różnicy nie widziałem.

2. Podnośniki szyb nie domykają do końca, trzeba trzymać, trochę tego brakuje. Umiejscowienie przycisków mi nie przeszkadza.

3. Brak wskaźnika temp. w chłodnicy.

4. Światła z tyłu - kwestia gustu, mogłyby inaczej wyglądać - mi średnio się podobają.

5. Słabe oświetlenie w środku trochę przeszkadza. Tzn. brak lampki w schowku i nad tylną kanapą. I mogłaby być jeszcze jedna w bagażniku.

6. Alusy 15'' trochę małe, jak dla mnie mogłyby być 16''. Kwestia gustu.


Tak jak wspominałem, muszę się jeszcze rozjeździć, przyzwyczaić. Największym dla mnie problemem to, fakt, iż na wolnych obrotach strasznie muli silnik. Trzeba utrzymać go na wysokich obrotach, przynajmniej powyżej 2000. Wskaźniki z komputera informują o zmianie biegu, chyba jednak trochę za wcześnie. Jeśli się mylę - proszę mnie poprawiać śmiało :-> Około 3000km wymienię oleje i filtry. Wolę to zrobić, mimo że nie trzeba.

Zapraszam do dyskusji ;-)
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-08-16, 15:26   

co do pkt 4 - na forum jest mnóstwo ludzi, którzy "doświetlali" sobie wnętrze, bo nie tylko Logana potraktowano w tym względzie z dużą oszczędnością. Na rynku części jest duży wybór lampek oświetlenia wnętrza z zapasów renault, które doskonale pasują. Na forum jest sporo opisów tych modyfikacji a jeśli nie czujesz się dobrze jako majsterkowicz - pierwszy lepszy elektryk za parę dych zrobi ci dodatkowe oświetlenie.

spore spalanie przy włączonej klimatyzacji w mieście jest typowe dla wszystkich aut, nie tylko Logana. W trasie, przy prędkości przelotowej silnik o wiele mniej odczuwa obciążenie pracującą klimą i pali oszczędniej. Zanim nie ruszy turbosprężarka (własnie gdzieś koło 2 tys) silnik nie oddaje całej mocy, więc nie należy się dziwić,że "muli" - to normalne zjawisko dla jednostek doładowanych

o funkcji eco zapomnij, nie daje widocznych oszczędności a dodatkowo pozbawia mocy motor, na podpowiedzi zmiany biegów nie patrz, sugerują biegi w górę przy bezsensownie niskich obrotach , szybko "na słuch" i po zachowaniu auta zorientujesz się, kiedy zmienić przełożenie

brak automatyki podnośników i kontroli temperatury to efekt budżetowości marki, da się z tym żyć

życzę długiej, bezawaryjnej eksploatacji i pociechy z tego bardzo praktycznego autka ;-)
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2015-08-16, 15:29, w całości zmieniany 3 razy  
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2015-08-16, 15:43   

ECO to tak bardziej psychologicznie działa. Max. co udało mi się uzyskać to 0.3 litra między jednym tankowaniem a drugim - ani to oszczędność ani nie zbiednieję, a już w ogóle beka była jak spalił więcej na ECO niż normalnie w porównywalnych warunkach ;-)
Takiego klasycznego wskaźnika temperatury nie ma nie tylko Dacia, Renault też chyba z tego zrezygnowało na rzecz niebieskiej kontrolki, gdy silnik nie jest rozgrzany i czerwonej gdy przegrzany ale faktem jest, że na takim właśnie klasycznym szybciej widać, że cos jest nie tak.
No ale to jak już napisał kolega wyżej, jak poszperasz na forum to mnóstwo użytkowników poprawia niedociągnięcia i oszczędności fabryki i dostosowuje autka pod siebie z pięknymi efektami także wszystko przez Tobą ;-)
Ostatnio zmieniony przez arczi_88 2015-08-16, 15:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2015-08-16, 16:35   

Dar1962 napisał/a:
spore spalanie przy włączonej klimatyzacji w mieście jest typowe dla wszystkich aut, nie tylko Logana. W trasie, przy prędkości przelotowej silnik o wiele mniej odczuwa obciążenie pracującą klimą i pali oszczędniej

W zasadzie to po prostu w trasie jedzie się szybciej, a dodatkowe ml "spalane" przez klimatyzację rozkładają się na większą liczbę kilometrów - zużycie paliwa przez klimę jest z grubsza zawsze takie samo :)
dul. napisał/a:
Bardzo dobry silnik, jak dla mnie wystarczające 90KM (choć są głosy, że na taki duży samochód to za mało) - jeśli potrafi się odpowiednio jeździć - wystarczy ;)

Tyle mocy to w zasadzie w sam raz w trasę, szczególnie jak nie wiezie się 500kg ładunku. Co najwyżej można kwestionować trwałość małego, wysilonego silnika...
dul. napisał/a:
. Brak wskaźnika temp. w chłodnicy.

Biorąc pod uwagę jak ten wskaźnik działa w starszych Daciach - przynajmniej w dieslach - to naprawdę nie ma się czym przejmować :mrgreen:
dul. napisał/a:
Alusy 15'' trochę małe, jak dla mnie mogłyby być 16''. Kwestia gustu.

Polecam opony 195/65/15 (jeśli zmieszczą się w nowe MCV) - od razu samochód nabiera agresywnego wyglądu ;) ;)
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-08-16, 17:04   

Spalanie może spaść dopiero w okolicach 10000km.
 
dul. 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0.9 TCe
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Dołączył: 16 Sie 2015
Posty: 12
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2015-08-17, 09:03   

Dar1962 napisał/a:
o funkcji eco zapomnij, nie daje widocznych oszczędności a dodatkowo pozbawia mocy motor


Słyszałem jedną radę, co do Eco - Jest dobre na trasy, gdy jedziesz ze stałą prędkością. Nie widzę różnicy, natomiast jeśli już producenci chcą rzeczywistej zmiany, to może dodatkowo Eco pro, albo coś.
Tak czy siak, zawsze zostaje wybór. Albo cieszyć się tym silnikiem, albo oszczędność. Bo sam silnik w sobie nie jest jakoś ekstremalnie ekonomiczny.


arczi_88 napisał/a:
Renault też chyba z tego zrezygnowało na rzecz niebieskiej kontrolki, gdy silnik nie jest rozgrzany i czerwonej gdy przegrzany


Szkoda, że w Dacii nawet tego nie ma. ;-)


Nie ma co narzekać. Ja jestem baardzo zadowolony z zakupu :-D
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2015-08-17, 09:25   

arczi_88 napisał/a:

Takiego klasycznego wskaźnika temperatury nie ma nie tylko Dacia, Renault też chyba z tego zrezygnowało na rzecz niebieskiej kontrolki, gdy silnik nie jest rozgrzany i czerwonej gdy przegrzany ale faktem jest, że na takim właśnie klasycznym szybciej widać, że cos jest nie tak.

To taki ogólny 'trynd' - ciężko znaleźć obecnie produkowany samochód ze wskźnikiem temperatury - ja widziałem brak w Oplu Zafirze 2014, WV Pol0 2013, Citroenie C3 2014
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2015-08-17, 09:46   

Tak czy inaczej kupa, po fakcie dowiadujemy się, że coś nie gra. Ale serwisy też muszą zarobić :roll:
 
cookie 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 273
Skąd: nijer Łorsoł
Wysłany: 2015-08-18, 22:04   

Eco daje efekty właśnie w miescie., bo ogranicza ciśnienie doładowania i dawkę paliwa, przy podobnym wciśnięciu gazu, co widać na chwilowym spalaniu. U mnie daje to jakieś pół litra mniej na sto niż bez eko. W trasie przy 140 nie ma żadnej różnice cy. Tak czy siak wychodzi ok 6.5l. W mieście pali mi 5.8 w trybie eko i ponad 6 bez eko.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-08-19, 07:09   

EKO to najkrótsza droga do zarżnięcia silnika... :->
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
cookie 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 273
Skąd: nijer Łorsoł
Wysłany: 2015-08-20, 16:11   

route2000 napisał/a:
EKO to najkrótsza droga do zarżnięcia silnika... :->

Ponieważ....?
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2015-08-20, 16:18   

Może nie tyle zarżnięcia co zamulenia ;-) generalnie dobrze jest od czasu do czasu autko przycisnąć i wydmuchać pajęczyny z rury wydechowej.
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-21, 08:19   

arczi_88 napisał/a:
generalnie dobrze jest od czasu do czasu autko przycisnąć i wydmuchać pajęczyny z rury wydechowej
Tak mówi każdy mąż pożyczający auto od żony 8-)
każda wymówka dobra :-P
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2015-08-21, 15:55   

Miało się nie wydać :mrgreen:
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-08-24, 09:22   

cookie napisał/a:
route2000 napisał/a:
EKO to najkrótsza droga do zarżnięcia silnika... :->

Ponieważ....?

Proszę bardzo :->
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2015-08-24, 18:55   

Jest w tym artykule jedno zdanie, które idealnie oddaje to co chciałem napisać:

"Umiar i rozsądek – ta recepta sprawdza się w większości dziedzin życia. Wszelkie skrajności, zarówno jazda z „piórkiem na gazie”, jak i ostre katowanie silnika oraz wykorzystywanie wysokich obrotów, szkodzą autu."

Ot co. Byle nie przegiąć w żadną ze stron ;-)
 
cookie 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 273
Skąd: nijer Łorsoł
Wysłany: 2015-08-24, 23:02   

route2000 napisał/a:
cookie napisał/a:
route2000 napisał/a:
EKO to najkrótsza droga do zarżnięcia silnika... :->

Ponieważ....?

Proszę bardzo :->

Ale co to ma wspólnego z funkcja eco, która obcina miejscowość moc silnika przy łagodnym obchodzeniu się z pedałem gazu?
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2015-08-24, 23:13   

cookie napisał/a:
Ale co to ma wspólnego z funkcja eco, która obcina miejscowość moc silnika przy łagodnym obchodzeniu się z pedałem gazu?

W gruncie rzeczy to nawet powinno służyć silnikowi - mniej momentu to mniejsze zużycie... Szkodliwe jest słuchanie wskazań co do zmiany biegów...
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-08-25, 04:49   

Asystent zmiany biegów jest ustawiony pod normy spalania i dlatego każe zmienić bieg aby było ekologicznie.
 
cookie 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 273
Skąd: nijer Łorsoł
Wysłany: 2015-08-25, 08:22   

Marmach napisał/a:
cookie napisał/a:
Ale co to ma wspólnego z funkcja eco, która obcina miejscowość moc silnika przy łagodnym obchodzeniu się z pedałem gazu?

W gruncie rzeczy to nawet powinno służyć silnikowi - mniej momentu to mniejsze zużycie... Szkodliwe jest słuchanie wskazań co do zmiany biegów...

No właśnie. Pisze od początku o funkcji eco a nie o ecodrivingu, czy podpowiadaczu zmiany biegu dla nie ogarniętych motoryzacyjne.
 
Ajgor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: Eco-G 100
Rocznik: 2023
Wersja: Extreme
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 803
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2015-09-04, 17:41   

Podpowiadacz nie ma nic wspólnego z ecodrivingiem, tylko jest głupim wymogiem urzędasów unijnych. Funkcja eco również.
 
BogdanK 



Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2005
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 326
Skąd: Katowice
Wysłany: 2015-09-04, 22:23   Re: Nowy Logan MCV

dul. napisał/a:

1. Bardzo dobry silnik, jak dla mnie wystarczające 90KM (choć są głosy, że na taki duży samochód to za mało) - jeśli potrafi się odpowiednio jeździć - wystarczy ;)

Zgadza się. Ale tak naprawdę to ten silnik ma 87 KM, chociaż producent podaje, że ma 90 KM ("Sprawdzamy ile mocy ma twój silnik", MOTOR Nr 36/2015, str. 35).
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2015-09-05, 07:14   

U mnie niby 84 a w dowodzie rejestracyjnym 82 KM wybite...
 
pluto 



Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 549
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2015-09-05, 08:27   

arczi_88 napisał/a:
U mnie niby 84 a w dowodzie rejestracyjnym 82 KM wybite...


W dowodach rejestracyjnych podaje się moc w kW a nie w KM :shock:
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2015-09-05, 12:06   

pluto napisał/a:
arczi_88 napisał/a:
U mnie niby 84 a w dowodzie rejestracyjnym 82 KM wybite...


W dowodach rejestracyjnych podaje się moc w kW a nie w KM :shock:



Jestem gamoniem ale nie aż takim ;-) ja wiem o tym, że tak jest a kW można przeliczyć na KM i to co napisałem wcześniej to po przeliczeniu już ale tego nie dopisałem - mój błąd ;-)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne