Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Sandero Stepway 1.6 LPG - dźwięk alarmowy - jaka przyczyna?
Autor Wiadomość
dzakuc 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 / LPG
Rocznik: 2012
Dołączył: 19 Sie 2015
Posty: 4
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-08-19, 08:44   Sandero Stepway 1.6 LPG - dźwięk alarmowy - jaka przyczyna?

Witam wszystkich.

Zaznaczam, że jest to mój pierwszy post na forum, dlatego w przypadku napisania posta w złym dziale najmocniej przepraszam i proszę moderatora o przeniesienie do właściwego działu.
Podobnego tematu nigdzie nie znalazłem.

otóż:
niedawno nabyłem Dacie Sandero Stepway 1.6 LPG 2012 r.

Przejechałem nią już 200 - 300 kilometrów i były problemy z wahaczami i klaksonem.
W dniu wczorajszym udałem się do nieautoryzowanego serwisu i wymienili mi przednie wahacze oraz naprawili klakson (elektryk powiedział, że były jakieś problemy z przełącznikiem)

Po odbiorze samochodu - przejechałem nim wczoraj z 10 kilometrów - wszystko było ok (samochód nie "walił" na przedzie, bo zmieniono wahacze, a klakson działał)

Problem się zaczął dzisiaj rano - jak wsiadłem do samochodu - minutę po odpaleniu silnika - samochód zaczął "pikać" - tak jakby włączył się sygnał alarmowy. Pikanie mniej więcej w odstępach sekundowych.
Samochód wyłączyłem - włączyłem - pikanie ustało.
Przejechałem 300 metrów - pikanie znowu się włączyło. Samochód wyłączyłem - włączyłem - pikanie ustało.
przejechałem dalsze 5 kilometrów - nic nie pikało.

Mając na uwadze, że jechałem w zapiętych pasach, nie zaświeciła się żadna kontrolka - wywołało to mój niepokój.

Dlatego chciałem się Was zapytać co może być przyczyną włączania się tego sygnału alarmowego? Czy sygnalizuje mi to poważną awarię jakiejś części (wszystkie płyny mam ok), czy też to może być jakaś pochodna naprawy klaksonu?

Bardzo proszę o pomoc.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-08-19, 09:30   

sygnał - jak to określiłeś - alarmowy - nie jest pochodną naprawy klaksonu

głupio spytam - a gdy urządzałeś te próby, nie miałeś przypadkiem w tym samym czasie na pustym siedzisku przedniego siedzeniu pasażera obok jakiejś, ciężkiej torby, teczki, plecaka, reklamówki z zakupami albo cokolwiek innego, co ważyło przynajmniej kilka kg i w czasie jazdy się telepało? ;-)

co do klaksonu - radzę poczytać na forum, temat jest znany i drobiazgowo opisany - uszkadza się (najczęściej) czarny kabelek w manetce przy kostce przełącznika światła/klakson - to przypadłość z gatunku TTTM
przednie wahacze - nie opisałeś przebiegu auta, ale domyślam się,że jest używane i ma za sobą kilkadziesiąt tys km po różnych nawierzchniach - ich zużycie to rzecz normalna
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2015-08-19, 09:43, w całości zmieniany 5 razy  
 
dzakuc 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 / LPG
Rocznik: 2012
Dołączył: 19 Sie 2015
Posty: 4
Skąd: Łódź
  Wysłany: 2015-08-19, 10:07   

Dar1962 napisał/a:
sygnał - jak to określiłeś - alarmowy - nie jest pochodną naprawy klaksonu

głupio spytam - a gdy urządzałeś te próby, nie miałeś przypadkiem w tym samym czasie na pustym siedzisku przedniego siedzeniu pasażera obok jakiejś, ciężkiej torby, teczki, plecaka, reklamówki z zakupami albo cokolwiek innego, co ważyło przynajmniej kilka kg i w czasie jazdy się telepało? ;-)



Miałem trochę bagażu, łącznie kilka kilo.
Wieczorem jak będę korzystał z samochodu, zdejmę bagaż i sprawdzę.
Przesiadam się z dwudziestoletniej Astry, więc wszystko tu jest dla mnie nowe :)
Dziękuje za pomoc, mam nadzieję, że tylko to jest problemem - jeszcze dzisiaj napiszę, czy problem zniknął :)
 
benyo 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 691
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2015-08-19, 10:10   

Ja kiedyś położyłem lekką paczuszkę na siedzeniu pasażera, miała nie więcej niż kilo i tak pikało jak głupie :-)
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3705
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-08-19, 10:37   

To zapiąć pas bezpieczeństwa od strony pasażera i sprawdzić czy już nie pika. Mozę być już uwalony czujnik obecności pasażera na przednim siedzeniu bez zapiętego pasa. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-08-19, 11:08   

Mnie pikało w ten sposób gdy miałem awarię LPG. Silnik przeskakiwał na LPG a elektronika sygnalizowała brak gazu i piszczał wskaźnik poziomu LPG. Po zgaszeniu silnika coś tam się resetowało i zabawa od nowa.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2015-08-19, 12:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2015-08-19, 16:58   

jan ostrzyca napisał/a:
Mnie pikało w ten sposób gdy miałem awarię LPG. Silnik przeskakiwał na LPG a elektronika sygnalizowała brak gazu i piszczał wskaźnik poziomu LPG. Po zgaszeniu silnika coś tam się resetowało i zabawa od nowa.


Ale te dźwięki są zupełnie inne- ten od LPG jest cichszy.
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2015-08-19, 17:41   Re: Sandero Stepway 1.6 LPG - dźwięk alarmowy - jaka przyczy

dzakuc napisał/a:
,.

, 1.6 LPG 2012 r.


Error reading with elm237 via OBD



99% http://www.autogaz-market...NIA-BOSCH-.html

rd436r.jpg
Plik ściągnięto 5693 raz(y) 13,44 KB

Ostatnio zmieniony przez eastcowboy 2015-08-19, 17:51, w całości zmieniany 2 razy  
 
dzakuc 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 / LPG
Rocznik: 2012
Dołączył: 19 Sie 2015
Posty: 4
Skąd: Łódź
  Wysłany: 2015-08-19, 18:48   

Sprawdziłem jeszcze raz dokładnie źródło tych dźwięków.

Niestety nie jest to nic związanego z niezapiętymi pasami.
Sprawa dotyczy LPG.

Po włączeniu samochodu - czujnik:
- raz wskazuje, że jest pół zbiornika LPG pełne i po rozgrzaniu silnika i automatycznym przełączeniu na gaz - jedzie się normalnie
- drugi raz - po wyłączeniu i włączeniu - pokazuje na początku, że jest pół zbiornika LPG pełne (jak wyżej), a następnie po przełączeniu na LPG zaczyna pikać i pokazuje że zbiornik jest pusty :/

W takiej sytuacji podjechałem na stację, żeby zatankować i sprawdzić ile rzeczywiście LPG mi zostało w zbiorniku - wlałem niecałe 20 litrów i zbiornik był napełniony - więc rzeczywiście wcześniej była tylko połowa zalana (około 20 litrów) i nie powinno mi wskazywać braku paliwa.

Po napełnieniu LPG do pełna - przestało pikać i wszystko jest normalnie.
Mam jednak obawy, że jak znowu wyjeżdżę połowę zbiornika, to problem się zacznie od nowa.

Co może być powodem tej usterki?
Orientujecie się ile może kosztować naprawa?
Gdzie w Łodzi mogą mi to naprawić za rozsądne pieniądze?
Ostatnio zmieniony przez dzakuc 2015-08-19, 18:50, w całości zmieniany 2 razy  
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2015-08-19, 20:23   

Sprawdź czujnik MAP wskazany wyżej przez eastcowboy- z tego co widzę to może być problem z nieszczelnością. Błędy możesz sczytać poprzez aplikację na androida (jeśli masz telefon lub tablet) oraz moduł ELM (również podany wyżej).
Nie wiem czy nie posiadasz sterownika bez możliwości zmiany czegokolwiek (w 2012 już były) więc raczej żaden gaziarz tego nie obsłuży (patrz na wątek Fabryczne LPG- jeśli instalka w Twoim sandaczu jest fabryczna). Jeśli masz instalkę niefabryczną (tj. dokładaną u niezależnego gazownika) to każdy warsztat specjalizujący się w Landi Renzo to obsłuży.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-08-20, 07:16   

U mnie był wymieniany czujnik ciśnienia. Dwa albo trzy razy. Od jakiegoś roku ma spokój.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
dzakuc 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 / LPG
Rocznik: 2012
Dołączył: 19 Sie 2015
Posty: 4
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-08-28, 21:29   

Odgrzebuję temat, ponieważ dopiero teraz (po prawie dwóch tygodniach) wróciłem do domu i poczytałem dokumenty od gazu.

Gaz jest najprawdopodobniej fabryczny. Zbiornik polskiej firmy STAKO - data produkcji 2012, czyli ten sam co samochód, niemiecka instrukcja do gazu - nie mogę znaleźć producenta instalacji w papierach :/ (auto było sprowadzone przez poprzedniego właściciela)

W porównaniu do poprzedniego problemu (dźwięk alarmowy) - obecnie problem się nasilił.
Aktualnie - jak jeżdżę na benzynie - problemów żadnych nie ma.
Na LPG - teraz nawet nie może się skutecznie przełączyć. dioda miga między LPG a Benzyną - po około minucie słychać dziwną pracę silnika i zapala się czerwona kontrolka od silnika. Jak samochód wyłączę i włączę i zostawię na samej benzynie - problem się kończy i można jeździć.

Podsumowując - nie mogę teraz przełączyć na LPG bo się nie da, a jak dłużej próbuje, to zapala mi się czerwona kontrolka od silnika.

samochód ma 80.000 przebiegu i raczej nie był wymieniany filtr fazy lotnej.

1. czy w takiej sytuacji to może być problem z wtryskiwaczami?
2. Jeśli tak, to muszą mi zrobić wszystkie cztery, czy też problem może dotyczyć np: jednego wtryskiwacza - co znacznie ograniczyłoby koszty?
3. jaki jest koszt naprawy - zakładając że mam fabryczną LPG? chodzi mi o porównanie - koszt naprawy w ASO i koszt w zwykłym warsztacie jakby mieli sterownik
4. jakie mogą być inne przyczyny tej usterki? (nie przełącza na LPG i kontrolka silnika)

Z góry dziękuję za pomoc
Ostatnio zmieniony przez dzakuc 2015-08-28, 21:35, w całości zmieniany 2 razy  
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2015-08-28, 22:21   

To jest wróżenie z fusów. Przyczyn może być wiele a instalacja 4 generacji to nie taka prosta sprawa jak 2 generacji. Jest trochę więcej czujników i każdy z nich może mieć jakiś wpływ na takie zachowanie się instalacji. Poszukaj w wątku o fabrycznej instalacji LPG mojego posta ze zdjęciem sterownika, chwilę wcześniej eastcowboy pisze o sterownikach instalowanych w Daciach. Nie wiemy jaki sterownik jest w Twoim samochodzie więc nie można stwierdzić czy da radę go obsłużyć niezależny warsztat czy trzeba będzie podjechać do ASO (niestety) na sczytanie błędów- to też może sporo powiedzieć. Sprawdź to bo wtedy będzie wiadomo gdzie można tę instalkę obsłużyć. Na początek możesz wymienić filtr fazy lotnej i ciekłej jeśli nie masz pewności, że zostały wymienione. Nie ma z tym dużo roboty i jeśli masz małą smykałkę do majsterkowania to sobie poradzisz. Info gdzie zakupić filtry również jest w wątku o fabrycznym LPG (kilkanaście PLN za filtr w porównaniu do kilkudziesięciu za sztukę to gra warta świeczki). Jeśli nie potrafisz to zakup filtry (do fazy lotnej mamy króćce o średnicy 14mm po obu stronach, do fazy gazowej podałem typ i link we wspomnianym wcześniej wątku) i podjedź do jakiegoś gazownika na wymianę i sprawdź efekty. Jeśli dalej będzie coś nie tak to zostaje ASO i podpięcie do kompa. Niech zobaczą jakie są błędy, zapisz je/zgraj/ wydrukuj- nie wiem jakie mają możliwości. Wyniki podaj i będzie się myśleć dalej chociaż zdecydowanie więcej podpowiedzą koledzy z lpg-forum.pl. Bez tych informacji nic nie będzie wiadomo.
Nie obraź się ale przypomina mi to sytuację kiedy mój syn potrafił do mnie przychodzić i mówić" Tato, tu mnie boli." i pokazuje miejsce na nodze/ ręce i nie udzielając żadnych dodatkowych informacji pyta: "Co to może być?" ;-) Musisz mieć więcej informacji, bez tego to nie ruszysz do przodu, sorry... I nie piszę tego złośliwie. :->
 
BogdanK 



Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2005
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 326
Skąd: Katowice
Wysłany: 2015-08-28, 23:31   

piotr. z napisał/a:
podjedź do jakiegoś gazownika na wymianę i sprawdź efekty.

Zgadza się, może trzeba też skasować inspekcję od gazu (ponoć najpierw wydaje dźwięki, a potem bez serwisu już nie można jeździć na LPG - tak ma szwagier w Dusterze).
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne