Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dacia Sandero Stepway by gregorisan
Autor Wiadomość
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2017-08-02, 06:58   

Oczywiście, że rowery stawiają zdecydowany opór, ale przy "normalnych" temperaturach da się w miarę normalnie jechać.
Niestety przy wysokich wartościach na termometrze TCe 90 najzwyklej w świecie słabnie i to wyraźnie - niestety, ale mała pojemność robi swoje. Podobnie miałem w przypadku swojej "125" tam też w upalne dni motorek wyraźnie tracił na mocy.
W niedziele w czasie podróży z rowerami było 30 stopni a w poniedziałek i wtorek w Raciborzu było odpowiednio 34 oraz 35 stopni i żona wracając z pracy miała podobne odczucia jakby właśnie jechała w trybie Eco ;-)
Ale i tak jestem cały czas zadowolony z silniczka bo potrafi odwdzięczyć się niskim spalaniem. Oleju nie bierze i jak do tej pory jest niezawodny :-)
_________________
enjoy the silence
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-08-02, 09:22   

Wysoka temperatura powoduje, że silnik jest jakby "słabszy", bo silnik zasysa ciepłe lub gorące powietrze zamiast zimne...
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2017-08-02, 11:24   

route2000 napisał/a:
Wysoka temperatura powoduje, że silnik jest jakby "słabszy", bo silnik zasysa ciepłe lub gorące powietrze zamiast zimne...

Dlatego własnie downsizing przegrywa w konfrontacji z podstawowymi prawami fizyki ;-)
_________________
enjoy the silence
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2017-08-02, 11:44   

No ale przecież 1,6 litra czy 3,5 litra też zasysa ciepłe powietrze i to nie sprężone...
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2017-08-02, 12:17   

Wydaje mi się, że silnik przy większej pojemności a podobnej mocy będzie bardziej "sprawny" w tak wysokich temperaturach i przy większym obciążeniu ( bagaż, klimatyzacja).
Ale mogę się mylić :-)
_________________
enjoy the silence
 
mbar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2017-08-02, 17:33   

gregorisan napisał/a:
Ale mogę się mylić


Tak jest :)

Gorące powietrze jest rzadsze i sterownik dawkuje mniej paliwa -> niższa moc.
Dodatkowo dochodzi do tego ryzyko spalania stukowego -> sterownik zmniejsza kąt wyprzedzenia zapłonu -> jeszcze bardziej niższa moc.

Co do tego drugiego punktu (szczególnie jeśli jeździmy w górach) pomaga nieco benzyna 98 i czujniki spalania stukowego.
_________________
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-08-03, 12:01   

W górach, im wyżej tym więcej pomaga kompresor lub turbodoładowanie. Natomiast czujnik spalania stukowego raczej się nie sprawdzi ponieważ mniejszy ładunek powietrza oznacza niższe ciśnienie w komorze spalania i dodatkowo niższą dawkę paliwa w CL (sonda lambda) lub w OL bogatszą mieszankę która też jest bardziej odporna na spalanie stukowe.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
mbar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2017-08-03, 17:15   

Sam sobie przeczysz, a poza tym benzyniaki Euro 6 w Daciach nie chodzą w OL poza chwilą uruchomienia zimnego silnika i hamowaniem silnikiem.
_________________
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-08-04, 07:21   

W którym miejsu sobie przeczę? W CL masz ładunek paliwa stechiometryczny, ale niższe ciśnienia, czyli szansa na wystąpienie spalania stukowego jest mniejsza. To czy Euro 6 wchodzi w OL czy nie jest drugorzędne, jak nie wchodzi to nie, ale nie zmienia to tego że bogata mieszanka i tak będzie odporniejsza na spalanie stukowe. A benzyna 98 i czujniki spalania stukowego tak samo pomagają na nizinach w zimie jaki i w górach w upałach, przy czym wzrost momentu i mocy na nizinach w zimie będzie większy - to wszytko i tak O.K.D.P różnice pomiędzy 95 i 98 są minimalne.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
mbar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2017-08-04, 07:41   

damiaszek napisał/a:
wyżej tym więcej pomaga kompresor lub turbodoładowanie

damiaszek napisał/a:
mniejszy ładunek powietrza oznacza niższe ciśnienie w komorze spalania


Zdecyduj się na coś.
O ile mniejsze to ciśnienie będzie tak przy okazji?

damiaszek napisał/a:
To czy Euro 6 wchodzi w OL czy nie jest drugorzędne, jak nie wchodzi to nie, ale nie zmienia to tego że bogata mieszanka i tak będzie odporniejsza na spalanie stukowe


Nie bardzo zrozumiałe jest to zdanie, w CL nie ma sytuacji "bogatej mieszanki", więc co to ma do rzeczy. Akurat tam, gdzie jest już sonda szerokopasmowa da się tym sterować i np. moje TCe 90 nie zawsze ustawia żądane AFR na stechiometryczne.
_________________
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2017-08-17, 18:43   

Dzisiaj zaliczony drugi przegląd przy przebiegu 21333 km.
Materiały własne - olej Elf, filtr kabinowy i oleju wraz z podkładką. Cena brutto wraz z przesyłką 189 zł.
Robocizna 355 zł.
Poza standardowymi czynnościami poprosiłem o podciągnięcie hamulca ręcznego co zostało zrobione.
Po powrocie wymieniłem sobie samemu filtr powietrza, który kupiłem jeszcze w zeszłym roku przy okazji pierwszego przeglądu.
Podmieniłem też papierowy filtr kabinowy na węglowy bo w okresie jesienno-zimowym spróbuje jeździec właśnie na filtrze węglowym.
No i przy okazji odgrzybiłem klimatyzację.

Teraz tylko trzeba poszukać jakiegoś pakietu OC-AC.
No niestety, ale nie wygląda to za ciekawie. Tak już trochę zasięgnąłem języka i dla przykładu w Generali OC wycenili na ponad 700 zł a w Proamie na prawie 900 zł - i to przy zniżkach 60% :shock:
W zeszłym roku w Warcie 420 zł a przy zakupie auta w 2015 roku w PZU wyszło 300 zł.
Także dziękuję ci bardzo "dojna zmiano" :evil:

A tak poza tym to te nowe Sandero po FL mają zdecydowanie lepsze fotele - lepiej wyprofilowane i jakby troszkę głębsze i twardsze.
I do tego bardzo fajny i solidny podłokietnik montowany bezpośrednio do boku fotela.
_________________
enjoy the silence
Ostatnio zmieniony przez gregorisan 2017-08-17, 19:00, w całości zmieniany 2 razy  
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2017-08-17, 19:14   

Daj znać później co jest wart węglowy filtr w porównaniu ze zwykłym oraz poproszę jeszcze o nazwę specyfiku do klimy :) tak się zastanawiam czy 2,5 roku to dobry czas, żeby zacząć interesować się klimatyzacją, bo działa i nie śmierdzi, czy bawić się samemu, czy do serwisu (nie ASO). Miliony pytań bez odpowiedzi.
_________________

 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2017-08-17, 20:01   

Na węglowym jeżdżę od wiosny, gdy pierwszy raz odgrzybiłem klimatyzację - no cóż jest lekka różnica w przepuszczalności powietrza, ale nie jakaś kolosalna. Ale na okres letni lepiej jednak sprawdzi się filtr papierowy. Węglowy na zimę, aby nie wąchać tych smogowych smrodów jak się wjedzie w teren zabudowany.
Kupiłem sobie piankę CRC Airco Cleaner - stosowałem ją zarówno na parownik jak i bezpośrednio do nawiewów. Jest dość wydajna. Mnie wystarczyła na dwa razy. Kosztowała coś w okolicach 25 zł.
Wiadomo, że to nie zastąpi jakiegoś profesjonalnego odgrzybiania, ale na pierwsze 3 lata myślę, że to dobre rozwiązanie.
Po trzecim roku zrobię sobie kompleksowy przegląd :-)
_________________
enjoy the silence
 
wlodarek1 



Marka: renault
Model: captur
Silnik: 1.3 mild
Rocznik: 2024
Dołączył: 20 Mar 2016
Posty: 454
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-08-18, 17:27   

Cytat:
to nie zastąpi jakiegoś profesjonalnego odgrzybiania,

- to ile kosztuje takie profesjonalne odgrzybianie :?: :-/
_________________
sandero ma bratanek a ja mam captur
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2017-08-18, 21:24   

Zapewne "stówka" z nowym filtrem poleci za taką usługę ;-)
_________________
enjoy the silence
 
franius 



Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 0.9 TCe Easy-R
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Mar 2016
Posty: 246
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-08-19, 12:49   

gregorisan napisał/a:
Zapewne "stówka" z nowym filtrem poleci za taką usługę ;-)


nawet na części by nie starczyło:

- filtr kabinowy węglowy 30 zł + 21 wysyłka = 51zł
- Wurth zestaw serwisowy - płyn do parownika + granat = 71zł
Płyn starcza na 2 razy - najlepiej co 6 miesięcy. Granat jest jednorazowy

I to tak w miarę profesjonalnie będzie.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-08-21, 08:27   

arczi_88 napisał/a:
Daj znać później co jest wart węglowy filtr w porównaniu ze zwykłym oraz poproszę jeszcze o nazwę specyfiku do klimy :) tak się zastanawiam czy 2,5 roku to dobry czas, żeby zacząć interesować się klimatyzacją, bo działa i nie śmierdzi, czy bawić się samemu, czy do serwisu (nie ASO). Miliony pytań bez odpowiedzi.


Mialem dwa weglowe i dwa zwykle i nie widzialem jakiejs duzej roznicy, a przynajmniej nie nawet nie przypuszczalem ,ze jakas bedzie. teraz kupuje tylko zwykle. Co do klimy tez kupuje tylko preparaty w spreyach i nigdy nie bylem na jakims profesjonalnym odgrzybianiu.
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2017-08-31, 07:19   

franius, a powiedz czy stosujesz Wurth bezpośrednio na parownik czy tylko jak jest zalecane w instrukcji do odpływu ?
_________________
enjoy the silence
Ostatnio zmieniony przez gregorisan 2017-08-31, 07:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2017-12-29, 22:11   

Takiego to oto spotkałem dzisiaj "kolegę" na szlaku ;-)

_________________
enjoy the silence
 
Dzida 


Marka: Renault
Model: Megane Grandtour
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2021
Wersja: Unlimited
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lut 2014
Posty: 161
Skąd: Paryż Pólnocy :)
Wysłany: 2017-12-30, 15:47   

gregorisan, u Was w okolicy jest taki śnieg?
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2017-12-30, 19:25   

Zakładasz takiego kangura? Nie wygląda to źle :)
_________________

 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2017-12-30, 22:58   

Dzida, ale tylko w górach - dzisiaj brodziłem w czeskich Beskidach po kolana ;-)



arczi_88 napisał/a:
Zakładasz takiego kangura? Nie wygląda to źle :)

Nie :mrgreen:
_________________
enjoy the silence
 
kn 


Marka: Kia
Model: Rio
Silnik: 1.2
Rocznik: 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Mar 2017
Posty: 113
Skąd: Lublin i okolice
Wysłany: 2017-12-31, 21:04   

gregorisan napisał/a:
Dzida, ale tylko w górach - dzisiaj brodziłem w czeskich Beskidach po kolana ;-)

Obrazek


Denerwujesz ludzi takimi zdjęciami. Dobrze, że moje biegówki tego nie widzą ;)
A ten "kolega" całkiem przyjemny.
_________________
http://www.niescioruk.ppa.pl | http://www.motorstat.prv.pl
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2018-01-16, 15:29   

Jak już wspomniałem w innym wątku miałem małą kolizję drogową, która zakończy się na dniach ostatecznie wymianą tylnego zderzaka z OC sprawcy w ASO Rybnik. Na czas naprawy dostałem zastępcze Renault Clio TCe 90 z 2017 roku. I tak mnie naszło, aby podzielić się małym porównaniem z moim Sandero - nie jest to jakiś test tylko moje małe spostrzeżenie po około 100 km jazdy miejskiej jak i na trasie ;)
Przebieg całkowity to lekko ponad 9 tysięcy km.
Spalanie na poziomie 6.3 l\100km przy przebiegu 4 tysięcy km oraz średniej prędkości 33 km\h.
Także jak na auto z wypożyczalni bardzo dobry wynik :shock:

Co od razu rzuciło mi się w oczy to praca skrzyni biegów - jest to deklasacja na korzyść Clio. Biegi wchodzą cichutko, bez żadnych oporów przez co jazda jest bardziej dynamiczna w stosunku do Dacii i w ogóle nie odczuwa się mniejszej dynamiki związanej z wyższą wagą Clio w stosunku do Sandero. Nie wiem czy to zasługa zestopniowywania skrzyni biegów, ale na niższych obrotach Renault ma wyższą kulturę pracy i nie wpada w takie wibracje jak Dacia. Do tego fajny, krótki drążek do zmiany biegów.
Układ kierowniczy też na korzyść Clio - autko prowadzi się bardzo pewnie i nie jest tak "znerwicowane" jak Sandero szczególnie przy wyższych prędkościach. Zdaje sobie sprawę, że jednak Sandero Stepway jest wysokim autem z podniesionym zawieszeniem - no coś za coś :) Kierownica jest malutka i dobrze leży w dłoni.
Hamulce - tutaj jakoś ciężko wskazać zwycięzce. Clio też ma bębny z tyłu, ale chyba wentylowane no i dużo zależy od opon.
Jakość wykonania wnętrza - no na pewno Clio ma lepsze plastiki, ale nie wszędzie. Góra deski oraz elementy drzwi wykonane są z miłego materiału, ale cała reszta podobnie jak w Sandero. Spasowanie niektórych elementów np. konsoli centralnej jest fatalnie - skrzypi to wszystko już nawet pod małym uciskiem palców.
Ale co mnie zaskoczyło to, że Clio bardziej stuka i skrzypi na nierównościach. W mojej Dacii jest ciszej. Szczególnie coś z tyłu puka co chwilę - bagażnik był pusty.
Przednie fotele - no cóż nie ma co porównywać. Są szerokie i wygodne z podparciem bocznym. Fotel kierowcy można w Clio bardzo mocno odsunąć do tyłu. Ma to też swoje wady bo mając ustawiony fotel pod siebie na tylnej kanapie zmieści się tylko dziecko a w Sandero bez problemu potrafię usiać z tyłu. Także tutaj zdecydowana przewaga Dacii Sandero. Ale wsiada się do Clio o wiele wygodniej mimo, że jest niższe niż Sandero.
W Sandero mam wrażenie, ze ze względu na to, że siedzi się wysoko jak na taborecie to jest lepsza widoczność.
Tablica wskaźników - tutaj też przewaga Clio. Mamy ciągłe podświetlenie, do tego wyświetlanie dwóch informacji na komputerze, dwa przyciski do przewijania opcji na komputerze, kontrolka temperatury silnika, która świeci się na niebiesko, gdy silnik jest niedogrzany i ogólnie jest o wiele bardziej czytelna niż w Dacii i po prostu ładniejsza i nowocześniejsza.
Wyciszenie i wytłumienie - tutaj też przewaga Clio. Nie słychać tylu odgłosów z zewnątrz - jak szum opon, jakieś kamyki walące w nadkola itp. No i przy wyższych prędkościach też jest ciszej i przytulniej.
Nie podoba mi się system na kartę w Clio - mamy kawałek plastiku w kieszeni i aby otworzyć\zamknąć drzwi to i tak trzeba wcisnąć guzik. No i szybciej takie rozwiązanie może uleć zniszczeniu przy jakimś upadku bo wykonana ta karta jest z tandetnego plastiku. Zdecydowanie wolę kluczyk.
Ogrzewanie podobnie - trzeba przejechać tych kilka km, aby zrobiło się ciepło.
W Clio jest MN - fajna spraw i coraz bardziej zaczynam się przekonywać, aby założyć to u siebie we własnym zakresie :)

Ogólnie Clio to auto bardziej dopracowane, nowocześniejsze i przyjazne w codziennym użytkowaniu. Może z większym przebiegiem moje zdanie by uległo zmianie, ale jednak Renault Clio to trochę inna liga. Dacia wygrywa ceną, ilością miejsca na tylnej kanapie i jak dla mnie lepszą widocznością. Wizualnie obydwa auta prezentują się bardzo dobrze :)
_________________
enjoy the silence
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-16, 15:44   

gregorisan napisał/a:
Co od razu rzuciło mi się w oczy to praca skrzyni biegów - jest to deklasacja na korzyść Clio. Biegi wchodzą cichutko, bez żadnych oporów...

Ale... dokładnie tak wchodzą biegi u mnie w Sandero: cichutko i bez żadnych oporów. Naprawdę nie wiem do czego miałbym się tam przyczepić. Dźwięków przy przełączaniu nie wydaje żadnych. W ogóle precyzyjna praca lewarka skrzyni w Sandero, to jest u mnie chyba największy plus tego samochodu poza prześwitem i zawieszeniem... Czyżby cecha egzemplarza?
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2018-01-16, 15:49, w całości zmieniany 2 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne