Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2016 Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Mar 2016 Posty: 140 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-07-24, 06:50
Piitubski czy miałeś już aktywną kamerę w MNE? Ja już mam podciągnięte kabelki w okolice bezpieczników i będę szukał możliwości wpięcia się w kostkę, nie zauważyłem kabelka w okolicach siedzenia.
Jakieś podpowiedzi w tej kwestii bo po co wyważać otwarte drzwi?
A może się spotkamy to obadam co i jak?
Zapomniałem napisać:
W okolicach Zakopanego i na Słowacji działała informacja o zdarzeniach drogowych pobierana z radia. Czyli tylko my jesteśmy zacofani.
A w okolicach Żory/Pszczyna korzysta z tej funkcji Radio Maryja i nawet muzyki z telefonu nie da się posłuchać bo ciągle przełącza na jedyną słuszną audycję. Da się to wyłączyć?
A w okolicach Żory/Pszczyna korzysta z tej funkcji Radio Maryja i nawet muzyki z telefonu nie da się posłuchać bo ciągle przełącza na jedyną słuszną audycję. Da się to wyłączyć?
Ale TMC nie ma nic wspólnego z przełączaniem stacji odbiorczych czy słuchaniem radia
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-08-30, 17:23
lukee88 napisał/a:
A w okolicach Żory/Pszczyna korzysta z tej funkcji Radio Maryja i nawet muzyki z telefonu nie da się posłuchać bo ciągle przełącza na jedyną słuszną audycję. Da się to wyłączyć?
A co to jest to?
Bo obawiam się, że mylisz TMC z RDS......
Nowy tips
Ale proszę o sprawdzenie i ewentualne komentarze w tym wątku.
W tym roku z mapami do naszej nawigacji ukazały się nowe pliki ( ale nie dostępne prze Naviextras) o rozszerzeniu *.FDS
Są to pliki zawierające informacje ostrzegające dla kierowców ( przejścia dla pieszych/niebezpieczne zakręty/zakazy wyprzedzania itp)
Otóż ten rodzaj map jest widoczny w naszych MNEVO (w uwolnionych )
Czy w standardowych nie wiem .
Powoli udaje się rozgryzać poszczególne parametry ustawień i gdzie się one znajdują.
DSI_EC_config.bsd => firmware telefonu bluetooth
EC_config.bsd => Firmware bluetooth
arkamys_default.dat => Firmware radia
RADPARAM.BIN => Firmware(ustawienia) radia
ULC_DTC.tbl => tabela usterek do przekazywana do ECU
Wiemy też o ustawieniach- strukturze pliku DSI_config.BSD
Struktura pliku:
0x0 => 3 bajtów => dd / mm / rr ostatnia operacja po sprzedaży ( data rozpoczecia 3 miesięcznego okresu na uaktualnienie map)
0x3 => 1 bajt => język interfejsu
interfejsu Config:
bit 0 => Format czasu 12/24 (0 = 24, 1 = 12)
bit 1 => Format wyswietlania predkości mph lub km / h (= 0 km / h 1 = mph)
bit 2 => z lub bez nawigacji (0 = z, 1 = nie)
bit 3 => ograniczenia stosowania interfejsu (0 = nie, 1 = z)
bit 4 => AHA (0 = nie, 1 = z)
bit 5 => Zdalne uruchamianie silnika, (0 = nie, 1 = z)
6 = bit> M0 lub M1 Kolor (0 = M0 1 = M1)
Config ECU CAN, 1 bajt:
bit 0 => bierny lub aktywna antena radiowa - typ fantom (0 = pasywny, 1 = aktywne)
bit 1 => zakres fal MW (0 = włączone 1 = wyłączone)
bit 2 => zakres fal LW (0 = włączone 1 = wyłączone)
bit 3 => info szybkość, połączone lub nie (0 = podłączony, 1 = nie podłączony)
bit 4 => AUX (0 = nie podłączony 1 = podłączony)
bit 5 => MIC (0 = podłączony 1 = nie podłączony)
bit 6 i 7 sterowania => Wybór pilota sterowania przy kierownicy
0 => Brak regulacji kierownicy
1 => Typ 1 z mute
2 => Typ 2, bez wyciszenia
3 => Reserved
Config ECU CAN, 2 bajty:
Bit 0 => pasywna lub aktywna antena DAB (0 = Passive, 1 = Aktywny)
bit 1 => DAB (0 = wyłączone, 1 = włączone)
Bit 2 => Backup obrazu (0 = Nie podłączony 1 = podłączony) - czyzby chodziło o zapis obrazu z kamery
bit 3 => GPS (GPS lub GLONASS na evo 0 = 1 = GPS i GLONASS włączone lub wyłączone na innych online 0 = 1 = nie podłączony)
bit 4 => tylne głośniki (0 = podłączony 1 = nie podłączony)
bit 5 => przednie tweetery - wysokotonowe (0 = podłączone, 1 = nie podłączony)
bit 6 => tylne tweetery (0 = podłączony, 1 = nie podłączony)
bit 7 => funkcja PTT, naciśnij i mów (0 = nie podłączony 1 = podłączony)
Nie wiem. Nie mam MNE w tej wersji. Udostępniłem juz dBoot do tej wersji ale u niektórych osób wystąpiły błedy - tzn zawieszenie na logo.
Wtedy mogę to odratować ale muszę mieć fizycznie MNEvo u siebie na stole.
Witam,
Wpadł mi w ręce model MNEvolution z modułem DAB+ ( Digital Audio Broadcasting).
Udało się już go rozgryźć i działa tzn odbiera Polskie Radia nadające w mulitiplexach.
Gdy ktoś trafi i nie będzie mógł uruchomić to poproszę o kontakt - niestety nie da się tego zrobić zdalnie - muszę mieć fizyczny dostęp do MNE.
Najważniejsze że działa w przyjętym w Polsce standardzie DAB+.
Takie egzemplarze z DAB są na wyposażeniu samochodów Dacii/Renault sprzedawanych w krajach skandynawskich bo w Norwegii wyłączają analogowe radio z końcem roku 2017.
Obecny zasięg w Polsce taki jak na załączonej mapce.
Jeśli ktoś trafi sam moduł to bez problemu da się go wlutować do każdej wersji MNE i uruchomić.
Rożnica zewnętrzna to dodatkowe gniazdu Fakra koloru brązowego.
Oznaczenia są identyczne jak w kazdym innym MNEvolution , inna jest tylko konfiguracja CONFIG
Przykłądowo zwykły MNEvo ma CONFIG E24RABS a ten z DAB+ ma CONFIG E23RWD Poza tym jako numer modelu jest identyczne , Oczywiście Są różnice w part code i numerze fabrycznym ale te numery są zmienne każdy egzemplarz ma inny .
HW jest to samo.
Takie głupie pytanie: da się uruchomić MNE i - przykładowo - korzystać z nawigacji, ale WYŁĄCZYĆ radio? Szukam, szukam i znaleźć nie mogę. Jak nie chcę, żeby cokolwiek mi grało, ale żeby MNE było włączone, to co zrobić?
Jest to możliwe ale po co ?
Wycisz kanał radiowy , jeśli nie chcesz aby było radio wrzuć plik "cisza" - ze starej nakładki mediapik na pendrive i niech MN go odtwarza.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum