Po pierwsze chciałbym się z Wami przywitać!
Wiem, że do tego służy odpowiedni dział i obiecuję nadrobić swoje lenistwo! :)
Sprawa wygląda następująco - planuję sprzedać swoje E39 530i i kupić w końcu coś z salonu, po prostu mam dość kupowania czarnych piotrusiów, jakimi jest większość używanych samochodów. Budżet na początku miał wynosić ok 30 tys zł, ale po przeanalizowaniu wszystkiego doszedłem do wniosku że mogę sobie pozwolić na szukanie samochodu w granicy 40 tysięcy z małym zapasem.
Rocznie robię 30-70 tysięcy km.
W związku z powyższym rozważam zakup Logana 2, w wersji Laureate z całkowitym doposażeniem, wersja silnikowa 1.2 16v z gazem fabrycznym lub bez - kwestia do rozważenia.
Jak wygląda u Was eksploatacja tych samochodów? Chodzi mi o koszta i awaryjność, upierdliwe usterki, a przede wszystkim - rdzę. Czy śmiało możecie polecić ten samochód, czy jednak lepiej skłonić się ku innemu modelowi (np. sandero) lub marce?
Zakup samochodu planuję w kieleckim Tandemie. Za wszelkie opinie i informacje będę bardzo wdzięczny.
Ostatnio zmieniony przez Michał93 2015-02-15, 11:15, w całości zmieniany 3 razy
Dzięki za linka, natomiast moje pytanie dotyczy konkretnie tej wersji silnikowej/wyposażeniowej i Waszej opinii na temat wydania 40tys + na TEN samochód :)
niestety ale ten silnik to kosiarka .
Moc jest tylko dzięki 16 zaworom wyciągnięta na skali .
A tak na co dzień to ledwo będzie się odpychać
Mimo że nie jestem zwolennikiem takich silników to lepszym wyborem będzie TCe 90
też się da zagazować ;)
Skoro zamierzasz dużo jeździć to nie lepiej wziąć diesla ?
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-02-15, 11:38, w całości zmieniany 1 raz
Nad tce myślałem, tylko przy tce jest taki mały haczyk, że wymagany jest dotrysk benzyny i oszczędności z racji lpg idą się kochać delikatnie mówiąc.
Nie mówiąc już o tym, że to silnik, który może generować potencjalnie więcej problemów.
E39 to już moje 9-te auto, i z doświadczenia mogę powiedzieć że łańcuch rozrządu był dobry kiedyś, teraz to tylko dodatkowy problem.
Diesel nie wchodzi w grę z racji znacznej dopłaty, dość późno by się zwrócił (około 200tys km)
W garażu stoi drugi samochód - e36 328i na którym można wyładować niezadowolenie z powodu osiągów daćki :)
A jak wygląda sprawa z zabezpieczeniem antykorozyjnym logana 2 ?
Tak myślałem że 6 lat, bo widziałem gdzieś 3 lata, ale to pewnie na cały samochód.
Diesel z jednej strony kusi, bo wiem że 1.5 dci palą mało - znajomy miał megane ii z tym silnikiem i choćby pałował non stop, po mieście więcej niż 6.5 nigdy nie spalił. Z drugiej strony lpg daje prostotę konstrukcji przy 1.2 16v i bardzo niski koszt przejazdu 100 km. A na tym najbardziej mi zależy.
Z resztą ceny paliwa już zaczynają rosnąć, zwłaszcza dlatego że putinek podpisał porozumienie w Mińsku, więc pewnie Wujek Sam skończy swoją wojnę gospodarczą bo i jemu to nie na rękę, czyli ceny paliwa znowu powrócą do poziomu 5+.
Wyciągnąłem wnioski z eksploatacji E39 i powiem tylko tyle - zwłaszcza w mieście nie ma gdzie wykorzystać możliwośći tego samochodu, a jest cholernie drogi w utrzymaniu, więc na codzień wolę coś świeżego, co nie będzie cały czas wymagało wkładu finansowego i zawsze będzie ta fajna pewność, że mam samochód którego historię znam, wiem czego mogę się spodziewać i wiem że zawiezie mi tyłek z punktu a do b bez grymaszenia i bez strachu co tym razem znowu poleci w samochodzie.
Zależy mi natomiast na wyposażeniu samochodu.
Jakie są interwały serwisowe i jaki koszt przeglądów?
Przeglądając ogłoszenia z nowymi samochodami na alledrogo nasuwa mi się jedno pytanie - czy w przyapdku posiadania elektrycznie regulowanych szyb z tyłu, jest możliwość ich otwierania/zamykania z miejsca kierowcy?
Bo widzę tylko pod panelem nawiewu 2 przełączniki od szyb
Ostatnio zmieniony przez Michał93 2015-02-15, 12:03, w całości zmieniany 3 razy
Co do wyposażenia
-system wspomagania parkowania tyłem 650 (kupisz za 100 + 50-100 montaż )
-regulator/ogranicznik prędkości 650 (warto )
-obręcze kół ze stopu metali lekkich 15"1010 (za tyle samo kupisz zwykle alusy a będziesz miał stalówki gratis ) kupisz zimówki i masz eleganckie 2 zestawy
koło zapasowe 310 (warto )
podłokietnik przedni 400 ( za 100-200 na allegro )
kierownica i gałka dźwigni zmiany biegów pokryte skórą 310 (za tyle samo obszyjesz lux u tapicera ale nikt nigdy tego nie robi )
Co do media navi się nie wypowiadam bo dla mnie jest za nisko i jako nawigacja nie ma racji bytu .
Radio 2 din więc zawsze możesz coś tam włożyć z wyjściem na wzmaka
Przejedź się najpierw tym 1.2 16v to zobaczysz o czym mówię
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-02-15, 12:14, w całości zmieniany 4 razy
No jutro zamierzam uderzyć do dacii w białymstoku na jazdę próbną, z ciekawości chcę się przejechać też sandero, bo wydaje mi się że jedynie się różnią nadwoziem i pojemnością bagażnika, ale to tylko moje zdanie.
Najlepiej przejadę się dieslem, i dwiema benzynami, łatwiej będzie porównać.
Co do koła zapasowego - rozstaw śrub pewnie ten sam co w renault, więc za 50-60 można dorwać dojazdówkę nigdy nie zakładaną ;)
Karenzo, domyślam się :)
Natomiast w przypadku lpg szkoda żeby się coś walało po bagażniku, bo tego bardzo nie lubię.
Na codzień, po mieście pewnie i tak jeździłbym z samym zestawem naprawczym, a w trasę, zwłaszcza z bagażami lepsza jest dojazdówka, bo sporo miejsca oszczędza.
Cały czas myślę nad wersją silnikową i kolorem - biorę pod uwagę srebrny (szary platynowy), czerwień ognista i czarna perła.
Na forum wyczytałem że srebrny lakier to niedoróbka - najszybciej rdzewieje i ma wady lakiernicze.
Jak wygląda kwestia trwałości pozostałych kolorów? Czy rysy albo odpryski pojawiają sie "od patrzenia" jak np w hyundaiu?
Ostatnio zmieniony przez Michał93 2015-02-15, 12:28, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3750 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-15, 14:09
Tce 90 nie potrzebuje dotrysku bo to wtrysk pośredni. Idealną instalacją do tego silnika byłby wtrysk gazu w fazie ciekłej np. Prins Lpi - można by łatwo podnieść moc i moment obrotowy.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2015-02-15, 14:10, w całości zmieniany 1 raz
E39 to już moje 9-te auto, i z doświadczenia mogę powiedzieć że łańcuch rozrządu był dobry kiedyś, teraz to tylko dodatkowy problem.
Łańcuch w tce wygląda raczej porządnie, przynajmniej w materiałach promocyjnych Renault, jest szeroki, wielorzędowy i pokryty teflonem.
https://www.youtube.com/watch?v=XNvRhWL1stQ
Sedana kupuję :)
Interesuje mnie najbardziej opcja wyprzedaży rocznika 2014-muszę się dowiedzieć co mają na stanie.
Dużo udało Wam się wytargować od dealera?
Właśnie patrzyłem w konfiguratorze i dopłata do TCe wynosi 4500. Wydaje mi się to dość sporo, zwłaszcza że samochodu nie można zagazować bez utraty gwarancji.
Cały czas zastanawiam się czy warto zainwestować w dotykową nawigację, czy brać zwykłe radio. To samo z tempomatem.
Na 100% będzie elektryka z tyłu (nienawidzę korbotronika), podłokietnik kupię na allegro, alusy też poza salonem. Bardzo fajnie by było gdyby udało się znaleźć wersję z obszytą kierownicą.
Tylko pewnie znalezienie tak wyposażonego egzemplarza to na 90% będzie z dCi albo TCe pod maską...
A wracając do poprzedniego postu - dlaczego muszę mieć 100% pewności co do sedana? Ma jakieś wady? Kombiaka nie biorę pod uwagę, jeśli już to hatch, czyli sandero.
Ostatnio zmieniony przez Michał93 2015-02-15, 14:43, w całości zmieniany 1 raz
bierz tempomat poza fabryką już go praktycznie nie dołożysz no chyba że za grubą kasę i nadal to będzie mnóstwo kombinowania .
Co do nawigacji przejdź się w salonie i dowiesz się jakie to rozwiązanie .
Musisz oderwać wzrok od drogi i spojrzeć się w dół na nawigacje .
Nie zrobisz tego samymi oczami tylko musisz ruszyć głową przez co ten manewr staje się dość czasochłonny
Weź ze sobą miarkę i zmierz wlot do bagażnika w sedanie. Będziesz miał świadomość co w razie czego da się tym autem przewieźć. Jeśli masz bezproblemowy dostęp do hatchbacka czy kombiaka to sedanem możesz fruwać. Dla mnie sedan to się co najwyżej na taxi nadaje.
edit
i wbrew pozorom nie sądzę aby sedany były jakieś chodliwe, może faktycznie jakiś fajny rabat na sedana dostaniesz.
Ostatnio zmieniony przez Nanouser 2015-02-15, 17:49, w całości zmieniany 1 raz
Możliwe że posiadacze i zwolennicy Media Nav są innego zdania i będą protestować, ale uważam że odrywanie głowy, nie tylko wzroku w trakcie jazdy, by popatrzeć na nawigację szczególnie w mieście jest niebezpieczne, pozostałe walory panelu dotykowego godne zastanowienia , choć mnie cena 900 zł skutecznie(nawet sprzedawca po cichu odradził)odstraszyła. Mam zamiar Dacię użytkować ok 10 lat, a w perspektywie jest cyfralizacja radia i może się okazać konieczność wymiany radia, co też trzeba wziąć pod uwagę.
Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Paź 2014 Posty: 720 Skąd: kraków
Wysłany: 2015-02-15, 17:54
Ajgor napisał/a:
Możliwe że posiadacze i zwolennicy Media Nav są innego zdania i będą protestować, ale uważam że odrywanie głowy, nie tylko wzroku w trakcie jazdy, by popatrzeć na nawigację szczególnie w mieście jest niebezpieczne, pozostałe walory panelu dotykowego godne zastanowienia , choć mnie cena 900 zł skutecznie(nawet sprzedawca po cichu odradził)odstraszyła. Mam zamiar Dacię użytkować ok 10 lat, a w perspektywie jest cyfralizacja radia i może się okazać konieczność wymiany radia, co też trzeba wziąć pod uwagę.
zanim to wprowadzą to duży wody w Wiśle upłynie nie przejmował bym się
No cóż MN nie spełnia funkcji jako nawigacja bo jest za nisko
Do radia też się nie nadaje za bardzo bo nie ma fizycznych guzików przez co wybranie radia zmusza do skierowania wzroku na ekran .
Ja tam mam zwykłe radio za które dałem 200 zł , ma 4 wyjścia RCA , sterownik wzmaka .
W radiu mam wszystkie filtry i sterowniki: HPF, LPF , bast bost i LVL
Wszystko jest przygotowane pod przyszła rozbudowę CA
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-02-15, 18:28, w całości zmieniany 3 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum