Wysłany: 2022-04-21, 05:48 Zakup Sandero Stepway II 1.5 dCi 2015-2016
Cześć, chciałbym zakupić żonie auto przypominające crossovera - jako, że wspomniana w tytule Dacia spełnia ten warunek to mam do Was kilka pytań
Pierwsze najważniejsze pytanie : jakie jest zabezpieczenie antykorozyjne Sandero - czytałem ,że firma nie stosuje ocynku
Drugie pytanie : jak z trwałością silnika diesla przy przebiegu powyżej 120-150 tys. ?
Trzecie pytanie : jaka jest najbogatsza wersja tego modelu - mam na myśli nazewnictwo.
Z góry dziękuję za wyrozumiałość i szczere odpowiedzi , zwłaszcza przy I pytaniu.
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1955 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2022-04-21, 07:20
Dacia od wprowadzenia pierwszej generacji Dustera znacząco poprawiła swoje zabezpieczenie antykorozyjne. Zdarzają się egzemplarze w których po kilku latach może wyjść jakaś korozja ale jest to bardziej spowodowane wadą lakiernicza, która zdarza się w każdej marce. Ogólnie Sandero II nie rdzewieje, a pierwsze egzemplarze mają 9 lat wie co czymś to świadczy. Silnik jak silnik, gdybym ja miał wybierać to kupił bym z silnikiem 0,9 Tce do diesli jakoś nie jestem przekonany. Sam silnik 1.5 dci konstrukcja, która ma już kilkanaście lat a od dobrych 12 lat silniki te zostały poprawione i raczej nie zdążają się już egzemplarze w, których zatarły się panewki, także przebieg 120-150 tyś nie będzie czymś strachliwym jeżeli oczywiście poprzedni właściciele skrócili okres wymiany oleju do 10-15 tyś km i dbali o auto. Co do wersji wyposażenia to na nazwę nie ma co patrzeć tylko na wyposażenia typu czujniki parkowania, Media Nav, alufelgi, elektryczne 4 szyby, klima manualna ( automatyczna niedostępna w Polsce) podgrzewane fotele, skórzane elementy tapicerki itp.
Dziękuję za linka, tyle że film odnosi do nowego modelu, a więc po 2019, gdzie faktycznie poprawie uległa jakość wykonania.
Ja szukam auta jak najmłodszego, ale z serii II ,najlepiej do 25k bo dodatkowe 3k to trzeba włożyć w "serwisy"
Cytat:
Silnik jak silnik, gdybym ja miał wybierać to kupił bym z silnikiem 0,9 Tce do diesli jakoś nie jestem przekonany.
A ja właśnie nie mogę przeboleć dlaczego motoryzacja poszła w downsizing Lepszy moment obrotowy i trwałość to jest podstawa.
Ostatnio zmieniony przez Ultor79 2022-04-21, 07:51, w całości zmieniany 1 raz
Dziękuję za linka, tyle że film odnosi do nowego modelu, a więc po 2019, gdzie faktycznie poprawie uległa jakość wykonania.
No coś Ty- na filmie mierzona jest poprzednia generacja, czyli Logan II- odpowiednik Sandero II. Sandero III to dopiero rok 2021. A i tak w 2021 można było jeszcze kupić końcówkę Sandero II.
Nigdzie nikt nie stwierdził że po drobnym lifcie w 2016 nastąpiły jakiekolwiek zmiany konstrukcyjne czy jakościowe jeśli chodzi o blachy. Nadwozie jest dobrze zabezpieczone, nawet Sandero I trzymają się obecnie bardzo dobrze. Zmiany po FL w końcu 2016r nie dotyczyły budy, dotyczyły głównie wyposażenia wnętrza- nowa kierownica, przeniesienie sterowania szybami z tunelu środkowego na drzwi, ponoć poprawa gąbki w fotelach itp. A na zewnątrz nowe reflektory i lampy tylne. Co do nazw wyposażenia- również twierdzę, że nie da się tego jednoznacznie określić, bo wyposażenie zmieniało się a dodatkowo pojawiały się wersje specjalne z limitowanym wyposażeniem (Outdoor, Celebration, Techroad). Typowo- najwyższą wersją Sandero Stepway była wersja Laureate, ale to i tak zależy co kupujący postanowił sobie dołożyć z opcji dodatkowych. No i były takie głupie "kwiatki" że np. w Sandero Stepway, nawet w wersji Laureate nie były dostępne elektryczne szyby z tyłu, które można było mieć w zwykłej wersji Sandero. Natomiast wersja limitowana Stepway Outdoor (tak jak moja) miała te szyby w opcji a dodatkowo podłokietnik kierowcy a w standardzie MediaNav, wstawki kolorystyczne w desce wraz z inną tapicerką siedzeń. Z kolei w wersjach limitowanych nie było wyboru LPG czy skrzyni Easy-R itd...
Reasumując- polecałbym jednak rozglądać się za egzemplarzami poliftowymi, czyli od początku 2017 roku. Już sama nowa kierownica z "normalnym" klaksonem stwarza tam zupełnie nowy wygląd wnętrza.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2022-04-21, 09:25, w całości zmieniany 5 razy
Bardzo bym chciał wersję po lifcie - z zastrzeżeniem że grill przed liftem jest według mnie ładniejszy
Ale wszystko rozbija się o budżet, na auto mam 28tyś i jest to nieprzekraczalna granica. Nawet za 2-3 miesiące nie będę w stanie nic dołożyć bo mam inne ważniejsze inwestycje.
Zmiana modelu była w 2016, miałem 2016r, ale rok modelowy 2017, czyli poliftowy. A zmiana była niewielka, ale na dużo lepsze. Kierownica, lampy, fotele, tempomat w serii w Stepway.
Też polecam 0.9TCe, jest bardzo fajny silnik, mało palący. Nie jeździłem Sandero z Dieslem, nie mam porównania, ale jeździłem Clio III z dci 75 koni, to w trasy Diesel lepszy, na codzień w miescie i podmiejskie, 0.9tce zdecydowanie lepszy.
Ostatnio zmieniony przez Michał B24 2022-04-21, 12:00, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum