DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Jazdy próbne/nasze testy
Autor Wiadomość
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-12-10, 22:21   Jazdy próbne/nasze testy

Zaczynam nowy wątek. A dlaczegóż? Dlatego, że zdarza się nam odbywać jazdy np. próbne pojazdami innych marek niż nasze kochane dacie. Z tych jazd są różne wnioski i warto się nimi podzielić z Kolegami. Może ktoś szuka wozu innej marki niż kochana dacia?

Wobec tego zacznę hjundajem i30 1.4 dizel. Miałem go tydzień jako wóz zastępczy. Nie spodobał mi się. Dizelek hjundaja pali w mieście 7-8l.ON/100 km przy rozsądnej jeździe. Sporo. Najtańszy diesel kosztuje katalogowo 68 kawałków. Mój był chyba najtańszy bo nie miał lampki nad lusterkiem wewnętrznym, otwierany z kluczyka bez pilota, wlew paliwa na wkręcany korek bez zamka. Wóz miał 1400 km przebiegu więc sądzę, że to nowy i30 classic + lakier metalik 1900 zł = ok. 70 kawałków. Jakość montażu/wyciszenie delikatnie lepsza niż w dacia.
http://www.hyundai.pl/fil...wy_i30_2015.pdf
Podsumowanie: jak na ok. 70 kawałków to gówno i dacia jest lepsza.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1365
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-12-11, 09:07   

jan ostrzyca napisał/a:
Wobec tego zacznę hjundajem i30 1.4 dizel.

Tylko, że Dacia nie ma w ofercie "pełnoprawnego kompaktu".
_________________
enjoy the silence
 
mud maX 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Sie 2011
Posty: 239
Skąd: Polska
Wysłany: 2015-12-11, 12:06   

Kiedyś miałem okazję jeździć Fiatem Pandą, raz egzemplarzem demonstracyjnym, niedługo potem autem zastępczym. Wersja silnikowa była ta sama, a wrażenia po jazdach jakby to były dwa zupełnie różne samochody. Zastępczy sprawiał wrażenie jakby miał wszędzie luzy: na kierownicy, na pedałach, na drzwiach. Szarpał przy ruszaniu. Całość dopełniały zużyte opony.
Wrażenia z jazdy autem zastępczym mają swoją wartość ale trzeba brać poprawkę. Samochód demonstracyjny to przeważnie wychuchana wizytówka stajni, zastępczy to wół roboczy, co ma jeździć dopóki kółka się kręcą.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-12-11, 12:51   

W moim wypadku zastępczak był zarejestrowany w listopadzie br. i miał 1 400 km przebiegu, to lepiej niż demówka. Jedyna wada, że prawdopodobnie nie był dotarty.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1073
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2015-12-12, 22:17   

Dziś miałem okazję jeździć peżocikiem 107. Straszne maleństwo - idealny samochodzik do miasta. Ma parę ekstrawaganckich pomysłów, np nie ma drzwi/klapy bagażnika. Otwiera się tylko sama szyba. Sporo miejsca w środku, choć malutki na zewnątrz. Faktem jest, że stref zgniotu brak. W zasadzie auto nie ma boków. Zamiast boków ma drzwi. Tylne drzwi kończą się praktycznie na szybie bagażnika. Wykonanie w miarę staranne. Ogólny komfort jazdy jednak przeciętny. No ale to jest auto na dojazdy do pracy i do stania w korkach, więc nie ma też co biadolić.

wady:
- brak automatycznie załączanych świateł. (fiaty Cinquecento to miały 20 lat temu.. tu trzeba pamiętać, albo płacić mandat... żal.pl)
- twarde zawieszenie, czuć każdą zmarszczkę na asfalcie
- za nisko zawieszony - przy parkowaniu na chodniku, łatwo urwać zderzak o krawężnik.
- dziwaczny i nieczytelny obrotomierz, wywalony poza tablicę w postaci 'lizaka'
- głośna praca silnika
- brak uchwytu do zamykania bagażnika
- tablica przyrządów: tylko prędkościomierz i licznik km. (brak danych o spalaniu, termometru, zegarka.)
- goła blacha w środku
- nie ma gdzie oprzeć łokcia. (nie mówię nawet o centralnym podłokietniku, ale choćby na boczki drzwi mogł by mieć wyprofilowaną 'półeczkę' na której można by oprzeć rękę)
- ogrzewanie tylnej szyby nie wyłącza się automatycznie

zalety
- małe gabaryty, wszędzie się da zaparkować, da się zawrócić na 2 razy na przeciętnie szerokiej ulicy.
- ciekawie rozwiązany dostęp do bagażnika (otwierana szyba)
- regulowana kolumna kierownicy
- półautomatyczna regulacja oparcia foteli.
- 4 drzwi pomimo bardzo małych gabarytów
- klima
- ciekawy, nietypowy ale bardzo ergonomiczny panel dystrybucji powietrza.
- pomimo, że to maleństwo, posiada w kabinie dużo schowków/półeczek.
Ostatnio zmieniony przez Lza 2015-12-12, 22:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne