Wysłany: 2015-11-29, 14:24 Który silnik jest mocniejszy?
Witam. Jestem nowym właścicielem Dacii Duster. Rok 2012 czarny najbogatsza wersja skory itd. Sprowadzony z Niemiec. Salonowo kupiony z sekwencją na gaz. Mam do Państwa pytanie już z samej ciekawości który silnik jest mocniejszy 1.5 dci czy 1.6 w benzynie ? I co mi powiecie o mocy tego samochodu czy silnik nie jest za mały itd. (zakupiłem silnik benzynowy z lpg)
Ostatnio zmieniony przez Matuch 2015-11-29, 14:25, w całości zmieniany 1 raz
jeżdzę Dusterem z 1.6 lpg podobnie jak ty, i uważam że ten silnik demonem prędkości i oszczędności nie jest, ale daje radę, a co najważniejsze jest mało awaryjną, sprawdzoną jednostką, co przy zakupie auta używanego jest bardzo istotne.
Bardziej mi chodzi o sam fakt czy jak mam LPG będe miał spore kłopoty z dynamiką czy nie ? Bo w moim przypadku Diesel nie wchodził w rachubę ponieważ za mało jeżdże więc wybrałem benzynkę z gazem. I ogólnie czy są to awaryjne silniki itd?
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-11-29, 20:17
Matuch napisał/a:
Bardziej mi chodzi o sam fakt czy jak mam LPG będe miał spore kłopoty z dynamiką czy nie ? Bo w moim przypadku Diesel nie wchodził w rachubę ponieważ za mało jeżdże więc wybrałem benzynkę z gazem. I ogólnie czy są to awaryjne silniki itd?
Kłopotów z dynamiką nie będziesz miał, bo jej po prostu nie ma.
Tak jak w każdym wolnossącym benzyniaku o tej mocy i pojemności.
LPG tylko tą sytuację zazwyczaj pogarsza - więc pozostaje Ci wolne toczenie się, do niczego więcej taki silnik w tak sporym aucie się nie nadaje.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4273 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-29, 21:07
Cav napisał/a:
Kłopotów z dynamiką nie będziesz miał, bo jej po prostu nie ma.
Tak jak w każdym wolnossącym benzyniaku o tej mocy i pojemności.
LPG tylko tą sytuację zazwyczaj pogarsza - więc pozostaje Ci wolne toczenie się, do niczego więcej taki silnik w tak sporym aucie się nie nadaje.
Cav - może dla Ciebie nie ma, zaś dla wielu innych jest wystarczająca ?
Co do LPG znawcy tematu dają sobie rękę uciąć, że aktualnie montowane instalacje LPG nie pogarszają parametrów silnika w stosunku do benzynowych. Zdecydowanie szybszy, mocniejszy i przyjemniej jeżdżący jest 1.5 dci 110 KM.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-11-29, 22:11
mekintosz napisał/a:
Cav napisał/a:
Kłopotów z dynamiką nie będziesz miał, bo jej po prostu nie ma.
Tak jak w każdym wolnossącym benzyniaku o tej mocy i pojemności.
LPG tylko tą sytuację zazwyczaj pogarsza - więc pozostaje Ci wolne toczenie się, do niczego więcej taki silnik w tak sporym aucie się nie nadaje.
Cav - może dla Ciebie nie ma, zaś dla wielu innych jest wystarczająca ?
Może, ale zdanie ludzi, którzy nie wiedzą o czym piszą, jest mało interesujące.
Nie ma bata, przy takich parametrach i gabarytach turbina MUSI BYĆ, żeby można mówić o dynamice.
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway / Duster II
Silnik: 1,5 dCi / 1,3 Tce 150
Rocznik: 2012 / 2019
Wersja: Prestige Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Mar 2013 Posty: 104 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-11-29, 22:38
absolutnie nie chcę być złośliwy i nie jest moim celem umniejszanie zalet K4M, ale aż się ciśnie na usta cytat z jednego z użytkowników forum, który dosyć malowniczo ujął temat, chociaż w kontekście silnika 1,2 z logana i sandero: SILNIK TEN ZMIENIA BENZYNĘ W HAŁAS
Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 6 razy Dołączył: 22 Lis 2010 Posty: 912 Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2015-11-29, 23:05
Czy chodzi o to, który ma wiekszą moc? Jesli tak, to proponuję przeczytać dane fabryczne.
A jesli chodzi o to, który ma wiekszy moment obrotowy , to ... proponuję przeczytać dane fabryczne.
Co do wrażeń z jazdy benzyniakiem to nie mam pojęcia. Diesel daje radę bez problemow do zwykłej jazdy (przynajmniej ten mocniejszy), choć demonem predkości to Duster nie jest. Nie w tym celu został zaprojektowany. Pozdrawiam
I jeszcze jedno. Czytam Twój profil, czytam post i widzę, że dokonałeś ciekawego transferu samochodu. Sprowadziłeś go z Niemiec do ... Niemiec. Zyskaleś na tym coś? Pytam, bo może takie postępowanie się oplaci
Ostatnio zmieniony przez ajax 2015-11-29, 23:06, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2388 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-30, 13:29
Korci mnie, żeby kiedyś wynająć tor i zorganizować track day Dacii (obsługa toru zabiłaby nas śmiechem, ale nic to :> ), żeby raz na zawsze rozstrzygnąć, co jeździ szybciej. :>
Czy chodzi o to, który ma wiekszą moc? Jesli tak, to proponuję przeczytać dane fabryczne.
A jesli chodzi o to, który ma wiekszy moment obrotowy , to ... proponuję przeczytać dane fabryczne.
Co do wrażeń z jazdy benzyniakiem to nie mam pojęcia. Diesel daje radę bez problemow do zwykłej jazdy (przynajmniej ten mocniejszy), choć demonem predkości to Duster nie jest. Nie w tym celu został zaprojektowany. Pozdrawiam
I jeszcze jedno. Czytam Twój profil, czytam post i widzę, że dokonałeś ciekawego transferu samochodu. Sprowadziłeś go z Niemiec do ... Niemiec. Zyskaleś na tym coś? Pytam, bo może takie postępowanie się oplaci
Korci mnie, żeby kiedyś wynająć tor i zorganizować track day Dacii (obsługa toru zabiłaby nas śmiechem, ale nic to :> ), żeby raz na zawsze rozstrzygnąć, co jeździ szybciej. :>
Ale V-max? Bo mnie by chyba toru nie starczyło, żeby się rozpędzić do oporu z 5-ką 47/31 :D
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-11-30, 18:48
Marmach napisał/a:
bebe napisał/a:
Korci mnie, żeby kiedyś wynająć tor i zorganizować track day Dacii (obsługa toru zabiłaby nas śmiechem, ale nic to :> ), żeby raz na zawsze rozstrzygnąć, co jeździ szybciej. :>
Ale V-max?
Z V-maxem już tak dobrze nie ma - kiedyś dostałem jako zastępczego Dustera 1.2 tce, który rzekomo jest o jakieś 8 km/h szybszy od mojego dci.
Tyle tylko, że ten tce za chińskiego boga nie potrafił przekroczyć 170 na niemieckiej autostradzie, mimo prób przez 20 km, podczas gdy mojemu wystarcza kilka km ekspresówki, żeby bezproblemowo dociągnąć do 175 km/h (dalej nie ciągnąłem, bo się droga kończyła, ale nie wykluczam, że jeszcze by się rozpędził troszkę).
Ostatnio zmieniony przez Cav 2015-11-30, 18:49, w całości zmieniany 1 raz
Korci mnie, żeby kiedyś wynająć tor i zorganizować track day Dacii (obsługa toru zabiłaby nas śmiechem, ale nic to :> ), żeby raz na zawsze rozstrzygnąć, co jeździ szybciej. :>
Ale V-max?
Z V-maxem już tak dobrze nie ma - kiedyś dostałem jako zastępczego Dustera 1.2 tce, który rzekomo jest o jakieś 8 km/h szybszy od mojego dci.
Tyle tylko, że ten tce za chińskiego boga nie potrafił przekroczyć 170 na niemieckiej autostradzie, mimo prób przez 20 km, podczas gdy mojemu wystarcza kilka km ekspresówki, żeby bezproblemowo dociągnąć do 175 km/h (dalej nie ciągnąłem, bo się droga kończyła, ale nie wykluczam, że jeszcze by się rozpędził troszkę).
Moja poszła w bezwietrzny dzionek 200km/h licznikowe czyli 197km/h z Gps-u
_________________ Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-11-30, 21:58
wieza napisał/a:
Cav napisał/a:
Marmach napisał/a:
bebe napisał/a:
Korci mnie, żeby kiedyś wynająć tor i zorganizować track day Dacii (obsługa toru zabiłaby nas śmiechem, ale nic to :> ), żeby raz na zawsze rozstrzygnąć, co jeździ szybciej. :>
Ale V-max?
Z V-maxem już tak dobrze nie ma - kiedyś dostałem jako zastępczego Dustera 1.2 tce, który rzekomo jest o jakieś 8 km/h szybszy od mojego dci.
Tyle tylko, że ten tce za chińskiego boga nie potrafił przekroczyć 170 na niemieckiej autostradzie, mimo prób przez 20 km, podczas gdy mojemu wystarcza kilka km ekspresówki, żeby bezproblemowo dociągnąć do 175 km/h (dalej nie ciągnąłem, bo się droga kończyła, ale nie wykluczam, że jeszcze by się rozpędził troszkę).
Moja poszła w bezwietrzny dzionek 200km/h licznikowe czyli 197km/h z Gps-u
Na Dustera wystarczy spojrzeć, żeby mieć pewność, że jednak opory powietrza ma drastycznie inne...
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-12-01, 08:27
wieza napisał/a:
ale Dustar to inna bajka to auto ma inne priorytety ;)
i to zdanie każdy potencjalny amator tego auta powinien wykuć na pamięć PRZED zakupem. Wtedy PO nie będzie rozczarowań, narzekania na słabe osiągi, marne przyspieszenia, mułowaty silnik, małą prędkość maksymalną, duże spalanie, itd.itd. Pozostanie już tylko cieszyć się z auta o naprawdę nieprzeciętnych możliwościach i urodzie, co mówię bez ironii. Trzeba tylko umieć je dostrzegać A że u mnie właśnie zaczęło konkretnie sypać, drogi śliskie, śniegu przybywa - idę się cieszyć.
49768795.jpg
Plik ściągnięto 26 raz(y) 28,55 KB
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2015-12-01, 08:30, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2388 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-01, 12:53
Marmach napisał/a:
bebe napisał/a:
Korci mnie, żeby kiedyś wynająć tor i zorganizować track day Dacii (obsługa toru zabiłaby nas śmiechem, ale nic to :> ), żeby raz na zawsze rozstrzygnąć, co jeździ szybciej. :>
Ale V-max?
Nie, raczej chodziło mi o tą przeklętą dynamikę, której nie było, nie ma i nie będzie w K4M/dCi/TCe. :>
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum