DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Który silnik jest mocniejszy?
Autor Wiadomość
Matuch 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6/ LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Prestige
Dołączył: 29 Lis 2015
Posty: 3
Skąd: Bydgoszcz
  Wysłany: 2015-11-29, 14:24   Który silnik jest mocniejszy?

Witam. Jestem nowym właścicielem Dacii Duster. Rok 2012 czarny najbogatsza wersja skory itd. Sprowadzony z Niemiec. Salonowo kupiony z sekwencją na gaz. Mam do Państwa pytanie już z samej ciekawości który silnik jest mocniejszy 1.5 dci czy 1.6 w benzynie ? I co mi powiecie o mocy tego samochodu czy silnik nie jest za mały itd. (zakupiłem silnik benzynowy z lpg)
Ostatnio zmieniony przez Matuch 2015-11-29, 14:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
Ajgor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: Eco-G 100
Rocznik: 2023
Wersja: Extreme
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 803
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2015-11-29, 14:41   

jeżdzę Dusterem z 1.6 lpg podobnie jak ty, i uważam że ten silnik demonem prędkości i oszczędności nie jest, ale daje radę, a co najważniejsze jest mało awaryjną, sprawdzoną jednostką, co przy zakupie auta używanego jest bardzo istotne.
 
kilazz 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.2TCE 125PS
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige
Dołączył: 22 Gru 2012
Posty: 518
Skąd: Gorny Slask
Wysłany: 2015-11-29, 15:35   

jeśli chodzi o parametry jezdne to dci jest zdecydowanie lepszy od 1.6 (przyspieszenie, elastyczność).
_________________
Moje Dustery (sprzedane..)
Mini Clubman F54 2.0d
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-29, 15:44   

o chłopie wywoływałeś już tu wojnę
teraz będzie 10 stron kłótni

Skoro już go masz to nie zastanawiaj sie nad tym co było , tylko co będzie .

Ten wykres powinien ci wystarczyć


_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-11-29, 15:48, w całości zmieniany 2 razy  
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2015-11-29, 16:03   

a ja powiem tak mój jest najmocniejkszy :) hi hi ;)

DACIAA.jpg
Plik ściągnięto 54 raz(y) 118,53 KB

_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
Ostatnio zmieniony przez wieza 2015-11-29, 16:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
Matuch 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6/ LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Prestige
Dołączył: 29 Lis 2015
Posty: 3
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2015-11-29, 17:39   

Bardziej mi chodzi o sam fakt czy jak mam LPG będe miał spore kłopoty z dynamiką czy nie ? Bo w moim przypadku Diesel nie wchodził w rachubę ponieważ za mało jeżdże więc wybrałem benzynkę z gazem. I ogólnie czy są to awaryjne silniki itd?
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-29, 18:09   

x2 nie
_________________
Moje auto
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-11-29, 20:17   

Matuch napisał/a:
Bardziej mi chodzi o sam fakt czy jak mam LPG będe miał spore kłopoty z dynamiką czy nie ? Bo w moim przypadku Diesel nie wchodził w rachubę ponieważ za mało jeżdże więc wybrałem benzynkę z gazem. I ogólnie czy są to awaryjne silniki itd?


Kłopotów z dynamiką nie będziesz miał, bo jej po prostu nie ma.
Tak jak w każdym wolnossącym benzyniaku o tej mocy i pojemności.
LPG tylko tą sytuację zazwyczaj pogarsza - więc pozostaje Ci wolne toczenie się, do niczego więcej taki silnik w tak sporym aucie się nie nadaje.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-29, 21:07   

Cav napisał/a:


Kłopotów z dynamiką nie będziesz miał, bo jej po prostu nie ma.
Tak jak w każdym wolnossącym benzyniaku o tej mocy i pojemności.
LPG tylko tą sytuację zazwyczaj pogarsza - więc pozostaje Ci wolne toczenie się, do niczego więcej taki silnik w tak sporym aucie się nie nadaje.


Cav - może dla Ciebie nie ma, zaś dla wielu innych jest wystarczająca ?

Co do LPG znawcy tematu dają sobie rękę uciąć, że aktualnie montowane instalacje LPG nie pogarszają parametrów silnika w stosunku do benzynowych. Zdecydowanie szybszy, mocniejszy i przyjemniej jeżdżący jest 1.5 dci 110 KM.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-11-29, 22:11   

mekintosz napisał/a:
Cav napisał/a:


Kłopotów z dynamiką nie będziesz miał, bo jej po prostu nie ma.
Tak jak w każdym wolnossącym benzyniaku o tej mocy i pojemności.
LPG tylko tą sytuację zazwyczaj pogarsza - więc pozostaje Ci wolne toczenie się, do niczego więcej taki silnik w tak sporym aucie się nie nadaje.


Cav - może dla Ciebie nie ma, zaś dla wielu innych jest wystarczająca ?



Może, ale zdanie ludzi, którzy nie wiedzą o czym piszą, jest mało interesujące.
Nie ma bata, przy takich parametrach i gabarytach turbina MUSI BYĆ, żeby można mówić o dynamice.
 
MM 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway / Duster II
Silnik: 1,5 dCi / 1,3 Tce 150
Rocznik: 2012 / 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 104
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-11-29, 22:38   

absolutnie nie chcę być złośliwy i nie jest moim celem umniejszanie zalet K4M, ale aż się ciśnie na usta cytat z jednego z użytkowników forum, który dosyć malowniczo ujął temat, chociaż w kontekście silnika 1,2 z logana i sandero: SILNIK TEN ZMIENIA BENZYNĘ W HAŁAS
_________________
pozdrawiam / Maciek
 
ajax 



Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 912
Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2015-11-29, 23:05   

Czy chodzi o to, który ma wiekszą moc? Jesli tak, to proponuję przeczytać dane fabryczne.
A jesli chodzi o to, który ma wiekszy moment obrotowy , to ... proponuję przeczytać dane fabryczne.
Co do wrażeń z jazdy benzyniakiem to nie mam pojęcia. Diesel daje radę bez problemow do zwykłej jazdy (przynajmniej ten mocniejszy), choć demonem predkości to Duster nie jest. Nie w tym celu został zaprojektowany. Pozdrawiam
I jeszcze jedno. Czytam Twój profil, czytam post i widzę, że dokonałeś ciekawego transferu samochodu. Sprowadziłeś go z Niemiec do ... Niemiec. Zyskaleś na tym coś? Pytam, bo może takie postępowanie się oplaci ;-)
Ostatnio zmieniony przez ajax 2015-11-29, 23:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2388
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-30, 13:29   

Korci mnie, żeby kiedyś wynająć tor i zorganizować track day Dacii (obsługa toru zabiłaby nas śmiechem, ale nic to :> ), żeby raz na zawsze rozstrzygnąć, co jeździ szybciej. :>
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-30, 14:07   

na bemowie na lotniku widziałem nawet ścigające się maluchy .
Na torze wygrał by najlżejszy
_________________
Moje auto
 
Matuch 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6/ LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Prestige
Dołączył: 29 Lis 2015
Posty: 3
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2015-11-30, 15:14   

ajax napisał/a:
Czy chodzi o to, który ma wiekszą moc? Jesli tak, to proponuję przeczytać dane fabryczne.
A jesli chodzi o to, który ma wiekszy moment obrotowy , to ... proponuję przeczytać dane fabryczne.
Co do wrażeń z jazdy benzyniakiem to nie mam pojęcia. Diesel daje radę bez problemow do zwykłej jazdy (przynajmniej ten mocniejszy), choć demonem predkości to Duster nie jest. Nie w tym celu został zaprojektowany. Pozdrawiam
I jeszcze jedno. Czytam Twój profil, czytam post i widzę, że dokonałeś ciekawego transferu samochodu. Sprowadziłeś go z Niemiec do ... Niemiec. Zyskaleś na tym coś? Pytam, bo może takie postępowanie się oplaci ;-)


Sprowadziłem go z Niemiec do Polski oczywiście :-)
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1108
Skąd: krakow
Wysłany: 2015-11-30, 17:55   

Hm, trochę chyba za pózno na zastanawianie :shock: Musisz polubić to co kupiłeś, albo kupić co innego. pozdr
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 936
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2015-11-30, 18:02   

bebe napisał/a:
Korci mnie, żeby kiedyś wynająć tor i zorganizować track day Dacii (obsługa toru zabiłaby nas śmiechem, ale nic to :> ), żeby raz na zawsze rozstrzygnąć, co jeździ szybciej. :>

Ale V-max? :mrgreen: Bo mnie by chyba toru nie starczyło, żeby się rozpędzić do oporu z 5-ką 47/31 :D
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-11-30, 18:48   

Marmach napisał/a:
bebe napisał/a:
Korci mnie, żeby kiedyś wynająć tor i zorganizować track day Dacii (obsługa toru zabiłaby nas śmiechem, ale nic to :> ), żeby raz na zawsze rozstrzygnąć, co jeździ szybciej. :>

Ale V-max?


Z V-maxem już tak dobrze nie ma - kiedyś dostałem jako zastępczego Dustera 1.2 tce, który rzekomo jest o jakieś 8 km/h szybszy od mojego dci.
Tyle tylko, że ten tce za chińskiego boga nie potrafił przekroczyć 170 na niemieckiej autostradzie, mimo prób przez 20 km, podczas gdy mojemu wystarcza kilka km ekspresówki, żeby bezproblemowo dociągnąć do 175 km/h (dalej nie ciągnąłem, bo się droga kończyła, ale nie wykluczam, że jeszcze by się rozpędził troszkę).
Ostatnio zmieniony przez Cav 2015-11-30, 18:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1365
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-11-30, 19:21   

Cav napisał/a:
Tyle tylko, że ten tce za chińskiego boga nie potrafił przekroczyć 170 na niemieckiej autostradzie

Za duże opory powietrza - trzeba było bardziej położyć się na kierownicy :mrgreen:
_________________
enjoy the silence
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2015-11-30, 21:04   

Cav napisał/a:
Marmach napisał/a:
bebe napisał/a:
Korci mnie, żeby kiedyś wynająć tor i zorganizować track day Dacii (obsługa toru zabiłaby nas śmiechem, ale nic to :> ), żeby raz na zawsze rozstrzygnąć, co jeździ szybciej. :>

Ale V-max?


Z V-maxem już tak dobrze nie ma - kiedyś dostałem jako zastępczego Dustera 1.2 tce, który rzekomo jest o jakieś 8 km/h szybszy od mojego dci.
Tyle tylko, że ten tce za chińskiego boga nie potrafił przekroczyć 170 na niemieckiej autostradzie, mimo prób przez 20 km, podczas gdy mojemu wystarcza kilka km ekspresówki, żeby bezproblemowo dociągnąć do 175 km/h (dalej nie ciągnąłem, bo się droga kończyła, ale nie wykluczam, że jeszcze by się rozpędził troszkę).


Moja poszła w bezwietrzny dzionek 200km/h licznikowe czyli 197km/h z Gps-u
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-11-30, 21:58   

wieza napisał/a:
Cav napisał/a:
Marmach napisał/a:
bebe napisał/a:
Korci mnie, żeby kiedyś wynająć tor i zorganizować track day Dacii (obsługa toru zabiłaby nas śmiechem, ale nic to :> ), żeby raz na zawsze rozstrzygnąć, co jeździ szybciej. :>

Ale V-max?


Z V-maxem już tak dobrze nie ma - kiedyś dostałem jako zastępczego Dustera 1.2 tce, który rzekomo jest o jakieś 8 km/h szybszy od mojego dci.
Tyle tylko, że ten tce za chińskiego boga nie potrafił przekroczyć 170 na niemieckiej autostradzie, mimo prób przez 20 km, podczas gdy mojemu wystarcza kilka km ekspresówki, żeby bezproblemowo dociągnąć do 175 km/h (dalej nie ciągnąłem, bo się droga kończyła, ale nie wykluczam, że jeszcze by się rozpędził troszkę).


Moja poszła w bezwietrzny dzionek 200km/h licznikowe czyli 197km/h z Gps-u


Na Dustera wystarczy spojrzeć, żeby mieć pewność, że jednak opory powietrza ma drastycznie inne...
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2015-12-01, 08:20   

Cav napisał/a:
Na Dustera wystarczy spojrzeć, żeby mieć pewność, że jednak opory powietrza ma drastycznie inne...


ale Dustar to inna bajka to auto ma inne priorytety ;)
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-12-01, 08:27   

wieza napisał/a:
ale Dustar to inna bajka to auto ma inne priorytety ;)

i to zdanie każdy potencjalny amator tego auta powinien wykuć na pamięć PRZED zakupem. Wtedy PO nie będzie rozczarowań, narzekania na słabe osiągi, marne przyspieszenia, mułowaty silnik, małą prędkość maksymalną, duże spalanie, itd.itd. Pozostanie już tylko cieszyć się z auta o naprawdę nieprzeciętnych możliwościach i urodzie, co mówię bez ironii. Trzeba tylko umieć je dostrzegać :mrgreen: A że u mnie właśnie zaczęło konkretnie sypać, drogi śliskie, śniegu przybywa - idę się cieszyć.

49768795.jpg
Plik ściągnięto 26 raz(y) 28,55 KB

Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2015-12-01, 08:30, w całości zmieniany 2 razy  
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2015-12-01, 09:36   

Dar1962 napisał/a:
A że u mnie właśnie zaczęło konkretnie sypać, drogi śliskie, śniegu przybywa - idę się cieszyć.

Nie tylko Ty!
:mrgreen:
_________________
48piotr
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2388
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-01, 12:53   

Marmach napisał/a:
bebe napisał/a:
Korci mnie, żeby kiedyś wynająć tor i zorganizować track day Dacii (obsługa toru zabiłaby nas śmiechem, ale nic to :> ), żeby raz na zawsze rozstrzygnąć, co jeździ szybciej. :>

Ale V-max? :mrgreen:

Nie, raczej chodziło mi o tą przeklętą dynamikę, której nie było, nie ma i nie będzie w K4M/dCi/TCe. :>
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne