Miesięcznie robisz po kilka tyś km. Czy spalanie na poziomie 6-7 l/100 to wycieczki autostradami ? PS. Może wartro było dci kupić dla takich przbiegów ?
Co do spalania to już pisałem w wątku o spalaniu,że Dacia Lodyg jest podatna na przechył przy tankowaniu.Im bardziej auto pochylone w lewo tym później dochodzi do odbicia pistoletu,a co za tym idzie jeżeli zatankujesz pochylone auto do pełna to więcej paliwa wejdzie, z wyliczeń wychodzi wtedy duże spalanie,jeżeli potem zatankujesz do pełna na płaskim,pistolet odbija wczesniej i jest mniej za tankowanego paliwa,a co za tym idzie spalanie mniejsze,tak że w przypadku Lodyg ,albo tankowanie zawsze z tego samego dystrybutora da wiarygodny wynik,albo średnia z przepalenia 5-6 zbiorników paliwa.Te 6-7 litrów to nie jazda autostradami tylko przekłamania przy tankowaniu do pierwszego odbicia
Co do DCI to postanowiłem, po 13 latach jazdy klekotami ,że odchodzę od diesli.Nie mam ochoty użerać się z wtryskiwaczami fap-ami i innym badziewiem
_________________
Ostatnio zmieniony przez słoń 2013-12-28, 22:23, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-28, 22:44
słoń napisał/a:
… średnia z przepalenia 5-6 zbiorników paliwa.Te 6-7 litrów to nie jazda autostradami tylko przekłamania przy tankowaniu do pierwszego odbicia
Co do DCI to postanowiłem, po 13 latach jazdy klekotami ,że odchodzę od diesli.
Ile Twoj pojazd realnie pali 6-7 czy 7-8 ? Miałeś problemy z osprzętem diesla czy wolisz dmuchać na zimne?
Realne spalanie masz w podpisie,średnia od zakupu we wrześniu do ostatniego tankowania to 6,06 litra na 100km,głównie trasa.
W 1,9 TDI axr wymieniałem suszarkę,po drugie dzisiejsze diesle to nie to samo co 10 lat temu
_________________
Ostatnio zmieniony przez słoń 2013-12-28, 23:01, w całości zmieniany 1 raz
Miałem przy 3000 km wymieniany olej + filtr oleju żeby spłukać resztki po docieraniu .
Przy 10 tys km akurat miałem rok od kupienia więc był przegląd i jakieś pierdoły
zapłaciłem ok 900 zł ale trudno się mówi ...
Eksploatacja:
Filtr oleju
Wymiana oleju i/lub filtra oleju
Obsługa układu klimatyzacji
Wymiana filtra kabiny
Teraz przekroczyłem 20 000 km i w mojej daci wyskakuje że mam wymienić filierek lpg przy 20 000 . W marcu mija 2 lata dusterkowi więc czeka mnie przegląd generalny , przejadę może 1-2 tyś km . Musze jechać do ASO z taką pierdoła czy wytrzyma do tego marca ?
Chce tym razem pojechać ze swoim materiałem bo 200 po ulicy nie biega , ile zapłacę ze swoim materiałem
Miałem przy 3000 km wymieniany olej + filtr oleju żeby spłukać resztki po docieraniu .
Przy 10 tys km akurat miałem rok od kupienia więc był przegląd i jakieś pierdoły
zapłaciłem ok 900 zł ale trudno się mówi ...
Eksploatacja:
Filtr oleju
Wymiana oleju i/lub filtra oleju
Obsługa układu klimatyzacji
Wymiana filtra kabiny
Teraz przekroczyłem 20 000 km i w mojej daci wyskakuje że mam wymienić filierek lpg przy 20 000 . W marcu mija 2 lata dusterkowi więc czeka mnie przegląd generalny , przejadę może 1-2 tyś km . Musze jechać do ASO z taką pierdoła czy wytrzyma do tego marca ?
Chce tym razem pojechać ze swoim materiałem bo 200 po ulicy nie biega , ile zapłacę ze swoim materiałem
nieśmiało zapytam : czemu służy powielanie własnych postów - bez odniesienia ich do czegokolwiek lub zamieszczenia chociażby symbolicznego wyjaśnienia?
TD Pedro, przypuszczam że kolega Karenzo chciała cytując swój post przypomnieć o swoim zapytaniu dotyczącym filtra lpg a nikt nie odpowiedział na jego post
Witam
Wielkimi krokami zbliża się I przegląd mojego auta (sandero z silnikiem 0,9tce). Z tego co wyczytałem (z karty przeglądów- cała 1kartka!) składa się on z wymiany oleju silnikowego, filtra oleju, filtra kabinowego oraz "przeglądu tylko europa".
1. Rok mija 31.01, ile maksymalnie dni przed/po tej dacie muszę się zjawić na obowiązkowym przeglądzie w ASO? Czy serwis (przy salonie w którym kupowałem auto) sam zadzwoni i się przypomni o przeglądzie?- powinno im zależeć.
2. Z czego składa się "przegląd tylko europa"?
3. Czy serwis może zabronić przyjechać mi ze swoimi materiałami?
4. Czy jest możliwość ubezpieczenia auta OC, AC (jak przy kupnie) w salonie (PZU)?
5. Jaki polecacie olej do tego konkretnego silnika? Gdzie szukać olejów/filtrów?- macie jakąś sprawdzony sklep internetowy?
6. Co mi będzie potrzebne podczas wizyty w serwisie?
7. Jakieś rady przed wizytą?
ad.1 Nie słyszałem aby serwis przypominał właścicielowi o przeglądzie. Nie przypomną. Przegląd nie jest obowiązkowy. Nie musisz go wykonywać ale chcąc utrzymać gwarancję pasuje to zrobić, a dwa będzie lepiej gdy zostanie zmieniony olej itp. Zadzwoń do ASO i zapytaj się a napewno dostosujecie jakiś konkretny termin przed/po 31.01
ad.2 Wydaje mi się że "Przegląd tylko Europa" to po prostu ten standardowy przegląd oleju, filtra oleju i filtra kabinowego który powtarza się co roku a przy niektórych przeglądach coś tam jeszcze dochodzi w zależności od wieku auta
ad.3 Podczas umówienia się na przegląd zapytaj o to. Ale chyba większości serwisów to "rybka" ale może się zdarzyć "mądry" który będzie wymyślał że nie wolno. Najpierw zadzwon do nich i tyle. Jak masz w okolicy kilka ASO Dacia to porównaj ceny. Ja nie robiłem przeglądu u dealera którego zakupiłem bo drożej wycenił przegląd
ad4. Znowu kłania się telefon do ASO do działu z ubezpieczeniami. Jest taka możliwość oczywiście.
ad5. A zrobiłem przegląd z swoimi materiałami i zakupiłem olej Elf dokładnie taki jak zaleca Renault oraz wszystkie filtry oryginalne Renault'owe.
Nie bawiłem się w żadne zamienniki typu Filtron itp
Możesz zakupić oryginalne filtry itp w sklepie
http://www.renault-czesci...82,433,%29.aspx
ja tam kupiłem wszystko na przegląd.
ad.6 Jak własne materiały to olej, filtr oleju, filtr kabinowy, i chyba uszczelka pod spust oleju oraz karta gwarancyjna zawarta w instrukcji obsługi (ja przynajmiej w Duster'ze tak mam) oraz weź tą karte z planowanymi przeglądami.
ad7. Zobacz czy coś nie budzi twoich obaw. Czy coś jest do poprawienia, np źle spasowany plastik, problem z fotelem itp itp a poprawią to na przeglądzie
Ostatnio zmieniony przez Dominus 2014-01-06, 10:18, w całości zmieniany 3 razy
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-01-07, 08:34
wybieram się pod koniec stycznia na przegląd swojego DD. Będzie to przegląd po 2 latach eksploatacji (przebieg nadal dość symboliczny - niespełna 14 tys km) w ASO Nazaruk Service w Lublinie. W trakcie telefonicznej rozmowy oświecono mnie,że przegląd obejmie: wymianę oleju, filtra oleju, filtra kabinowego, podkładki pod korek spustowy plus czynności kontrolne (Tylko Europa). Materiały eksploatacyjne można dostarczyć oczywiście własne. (ASO zdaje sobie dobrze sprawę,że to co oferują nie jest cenową konkurencja) Mają tańszą alternatywę do Elfa i oryginalnych filtrów Renault, czyli zestawy Motrio gdzie litr oleju kosztuje ok 20 PLN. A'propos oleju - zdaniem przedstawiciela serwisu Elf Excelium i Elf Evolution (oba syntetyki 5W40)to praktycznie identyczny olej pod innymi nazwami handlowymi i nie ma znaczenia, który zostanie zalany. Nie do końca mnie przekonał tym twierdzeniem.Dokładna relacja po zabiegu
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2014-01-07, 08:38, w całości zmieniany 1 raz
Pytanie do forumowiczów, którzy robili przeglądy w ASO bez własnego oleju - dostaliście olej "na dolewki"?
Ja w zeszłym roku dostałem 0,5 l na Puławskiej, to był pierwszy raz bo wcześniej przelewali, a w tym roku nie przelali ale też nie dostałem nic w buteleczce.
Jak myślicie, który olej kupić:
Olej silnikowy ELF 5W40 4L Excellium LDX
czy
Olej silnikowy ELF 5W40 Evolution SXR 5L
Pierwszy jest 30zł tańszy, ale czy 4L wystarczy do Dustera? Jak i tak nie oddadzą reszty to może lepiej kupić 4L?
Nie znam się na olejach ale wg Mnie lej to co jest zalecane przez Renault.
A zlewki nie dają jak materiał jest ich. (takie było wcześniej pytanie i wyzej masz odpowiedzi na nie)
Natomiast przywożąc swój materiał resztkę oddają. Mi przynajmniej oddali i chcieli filtry stare oddać
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway / Duster II
Silnik: 1,5 dCi / 1,3 Tce 150
Rocznik: 2012 / 2019
Wersja: Prestige Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Mar 2013 Posty: 104 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-01-07, 22:15
Dar1962 napisał/a:
... A'propos oleju - zdaniem przedstawiciela serwisu Elf Excelium i Elf Evolution (oba syntetyki 5W40)to praktycznie identyczny olej pod innymi nazwami handlowymi i nie ma znaczenia, który zostanie zalany. Nie do końca mnie przekonał tym twierdzeniem...)
Częściowo przedstawiciel serwisu ma rację - elf zmienił nazwy swoich olejów - szczegóły: http://www.cempol.pl/elf-nowa-gama-produktow.html - natomiast może mieć znaczenie, który olej będzie zalany - ten z nową nazwą będzie świeższy.
To jest ten sam olej , tylko zmienili mu nazwę.
Sam wymieniałem go właśnie u siebie z nową nazwą , miesiąc temu - w grudniu 2013 u pierwszego lepszego mechanika w Wawie za 35pln z wymianą filtru włącznie . :>
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum