Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Ceny i zakres przeglądów
Autor Wiadomość
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-23, 08:54   

Cytat:
Wymiana płynu hamulcowego i chłodniczego 160
przegląd olejowy 220 zł
wymiana filtru kabinowego 60 zł

To są ceny z materiałami?
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7409
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-02-26, 15:12   

Przegląd po 40000 u A. Łyko Kraków.
Koszt 285zł.

Zakres: przegląd, filtr powietrza, wymiana filtra, wymiana świec.

Świece zakupione we własnym zakresie. Do DL są przewidziane dwu elektrodowe np. NGK V-LINE BKR 6EK (literka K oznacza dwie elektrody).

Zakupiłem jedno elektrodowe NGK V-LINE BKR 6E
Takie kupowałem do MCV-ki i teraz też postanowiłem takie montować. Zamienniki Motrio też są dwuelektrodowe.
W każdym razie na razie wydaje mi się, że silniczek lepiej pracuje. Zobaczę jak będzie rano pracował po odpaleniu zimnego silnika.

Olej będzie przy 45000km.

Stwierdzono nadmierne zużycie sprzęgła sprężarki klimy. Być może jest to powodem wcześniejszych problemów z zaworem rozprężnym i częstego wyłączania się sprężarki. Nieważne. Najśmieszniejsze jest to, że nie można wymienić samego sprzęgła tylko całą sprężarkę.

Wizyta 19.03.2016 godz. 8:00 (sobota). Może jakiś spot spontan.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2016-02-26, 15:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-02-28, 13:35   

Już wymieniałeś świece? Miałem też przegląd i jeszcze nie wymieniałem świecy.. :shock:
Po jakim przebiegu należy wymiana świec?
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7409
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-02-28, 15:46   

Świece wg ASO co 60kkm. Nie wiem jak jest z LPG. Nie widzieli problemu z wymianą, a mechanik powiedział, że bardzo dobra decyzja, tak jak również z wymianą oleju co 15kkm, a nie co 20kkm.
Jedno co zauważyłem wczoraj rano. Na zimnym silniku brak dziwnych wibracji podczas ruszania i przy zmianie biegów.
Do czasu rozgrzania (40 - 50st.) idzie na "ssaniu" czyli zwiększonej dawce paliwa i to mogło być powodem przy tych dwóch elektrodach. Nic więcej poza wymianą filtra nie było robione.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2016-02-28, 21:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
GORDINI 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5Dci
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 251
Skąd: SCI
Wysłany: 2016-02-28, 20:18   

Marek1603 napisał/a:
Świece wg ASO co 60kkm. Nie wiem jak jest z LPG

Zależy od świec ale max to 40tkm ( z własnego doświadczenia ). Potem mogą wystąpić tzw. wypadania zapłonu.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7409
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-02-28, 21:19   

Ze świecami co 60kkm, to tak samo jak z olejem co 20kkm. Jeździć będzie, ale co to za jazda. ;-) Nie smarujesz nie jeździsz (długo). :mrgreen:
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1061
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-02-28, 22:56   

I tam, to legendy miejskie albo plotki mechaników, których mentalność nie raz sięga wartburga i trabanta. Ja wole słuchać inżynierów: W astrze miałem wymieniać świece co 60Kkm, wymieniałem co 60Kkm. Olej co 30Kkm i wymieniałem co 30Kkm. I silnik po 15 latach i 300000+km nawet się nie poci. Szkoda środowiska.
_________________
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-28, 23:11   

Po 1 . interwały serwisowe są określone dla oryginalnych podzespołów i nowego silnika
Po 2 świece zużywają się nie równomiernie (najbardziej przy zimnym silniku )
po 3. Różne można trafić świece (a szczególnie ich materiał )

Dlatego bezpieczny interwał to 30-20 tyś lub rok
Starszy silnik już nie trzyma tak dobrze mieszanki i świece lecą szybciej
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-02-28, 23:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1061
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-02-28, 23:15   

interwały zależą od konstrukcji silnika i rodzaju użytkowania a nie od Twojego widzimisię. Ten sam olej w jednym silniku można używać przez 10000km a w innym 100000km. To samo tyczy się świec.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Lza 2016-02-28, 23:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-28, 23:21   

Jakiej konstrukcji silnika jeżeli takowa nie zmieniła się od 120 lat .
Cały czas operujemy na silnikach czterosuwowych więc środowisko pracy jest niezmienne .
Jedyne co ma wpływ na żywotność świecy to mieszanka więc na gaźnikach leciała szybciej .
Z innej strony polepszył się materiał do produkcji świec ale zwykle jeden producent ma 3-5 świec do wyboru tego samego typu
od 8 do 40 zł za szt .
Przy 10-20 tyś km rocznie można kupować świece po 8 zł i wymieniać co rok , jak ktoś robi te 60 tys rocznie to lepiej kupić irydowe .

Skracanie interwałów serwisowych ma sens ponieważ są one tworzone dla modelu idealnego czyli czyste paliwo , długie trasy , sprawne osprzęt silnika .
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-02-28, 23:27, w całości zmieniany 4 razy  
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1061
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-02-28, 23:29   

Jedne silnik są zasilane benzyną, inne LPG, inne dieslem. Jedne pracują na pustyniach Azji inne na wiecznie zmarzniętych Syberii lub Kanadzie. Jedne po rozruchu nie gasną przez 10 godzin inne nie zdążą się zagrzać a już są wyłączane.. Jedne są wysilone bardziej inne mniej. Na jednostkę odległości mogże przypaść drastycznie inna liczba cykli silnika. (inny rozmiar kół, jazda na innych przełożeniach)
W końcu też jeden silnik jest wykonany z ogromną precyzją a inny z dużo mniejszą.

Jak widzisz środowiska pracy mogą być diametralnie inne.
_________________
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1061
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-02-28, 23:30   

Karenzo napisał/a:
Skracanie interwałów serwisowych ma sens ponieważ są one tworzone dla modelu idealnego


Skąd ta informacja?
_________________
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-28, 23:38   

Przecież producent nie zakłada że tankujesz kradzione paliwo , kupiłeś auto bez katalizatora które przepala 5 l paliwa dodatkowo .
No chyba że mówimy o radzieckich konstrukcjach (tam sie tak zakłada ) .
Pytanie pozostaje czy dacia jest bardziej rumuńska czy francuska

Najlepszy przykład różnicy światów jest w zawieszaniu wschodnie konstrukcje sa nie do zajechania a zachodzie u nas praktycznie wszystkie uszkodzone .
Niemiecki konstruktor nie zakładał że auto może być stale przeładowane i użytkowane po bezdrożach .
Ja bym te wszystkie interwały mnożył 0,8 bo nie jesteśmy wschodem ani zachodem
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-02-28, 23:43, w całości zmieniany 4 razy  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7409
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-02-29, 05:49   

Lza widzisz, akurat jetem inżynierem i będę wymieniał olej co 15kkm, a świece max co 40kkm.
Słuchaj dalej swoich inżynierów, żeby tylko potem nie było jak np. z tymi zawalonymi halami.
No przecież wg obliczeń wszystko się zgadza ale ktoś nie bierze pod uwagę wszystkich czynników, o których mówi m.in. Karenzo.
 
Roman1 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5dci
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 27 Sty 2016
Posty: 23
Skąd: Jarocin
Wysłany: 2016-03-03, 13:25   

Marek1603 napisał/a:
Lza widzisz, akurat jetem inżynierem i będę wymieniał olej co 15kkm, a świece max co 40kkm.
Słuchaj dalej swoich inżynierów, żeby tylko potem nie było jak np. z tymi zawalonymi halami.
No przecież wg obliczeń wszystko się zgadza ale ktoś nie bierze pod uwagę wszystkich czynników, o których mówi m.in. Karenzo.
Przyznam szczerze ze sam zastanawiam się nad skrócenie czasu przeglądu olejowe go w moim modelu co 20 tys .Swego czasu mój brat posiadał auto z grupy vw i jego kolega (pracownik aso ) polecił mu wymianę oleju co 15 tys choć producent zalecał co 40 tyś .Koszt był niewielki poza aso a auto zrobiło 250 tys na rzekomo awaryjnych pompowtryskach bez wizyty w serwisie.Odnoszę wrażenie iż producenci celowo wprowadzili silniki ( long life) tylko po to aby zkusic klienta rzadszymi wizytami w aso a żywotność silnika jest na drugim planie
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1196
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2016-03-09, 09:16   

zbim5 napisał/a:
"
Mój mechanik wymieni mi olej ( mój olej i filtr) ,całość kosztuje mnie nie całe 200 zł.
Nie rozumiem dlaczego mam dopłacać w ASO ponad 250 zł ???


Kolego - to drogo bierze Twój mechanik za wymianę oleju :) Licząc olej ok. 120 PLN a filtr 25 PLN to za samą wymianę oleju kasuje Cię 55 PLN?

Spoko..A co jeszcze robi w ramach tej wymiany oleju? Sprawdza całe auto? Podwozie? nadwozie antykorozyjnie? hamulce? oświetlenie? Podłącza komputer i sprawdza, czy nie ma błędów? Myje auto na koniec?

Bo jeśli nie to ja wolę robić przegląd w ASO z moimi materiałami za niecałe 450 PLN
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-09, 22:38   

Karenzo napisał/a:
Wymiana płynu hamulcowego i chłodniczego 160
przegląd olejowy 220 zł
wymiana filtru kabinowego 60 zł

Dane z faktury :
robocizna
chłodniczy : 83 zł
hamulcowy : 77 zł
olejowy : 223
kabinowy :27 zł
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-03-09, 22:40, w całości zmieniany 2 razy  
 
zbim5 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Dołączył: 03 Sty 2016
Posty: 12
Skąd: Gdansk
Wysłany: 2016-03-10, 17:31   

do..keikan
odebrałem swojego dustera 18-stego lutego,po 3000 km mam przegląd po dotarciu.
Utargowałem gratis!
I dalej będę się upierał z rezygnacji z dalszych przeglądów w ASO.
Panowie,jeszcze raz,powiem że każdy producent dając gwarancję na trzy lata,jest świecie przekonany że nie będzie inwestował w naprawy.
Sąsiad ma Dustera 4-ro letniego z fabrycznym gazem,więc pytam czy miał jakieś konkretne usterki. Powiedział mi że po 4-rech latach coś mu stuka z prawej strony.
I tu mój śmiech,żeby po 4-rech latach jeżdżąc po polskich drogach nic nie stukało?
Życzę sobie po takim czasie tylko takich objawów!!!
Wracając do meritum...pozostanę przy swoim zdaniu.
Nie zamierzam niepotrzebnie nabijać kasy w ASO.
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4055
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-10, 18:06   

zbim5 napisał/a:
I dalej będę się upierał z rezygnacji z dalszych przeglądów w ASO.

Czyli upiersz się z rezygnacji z gwarancji?
zbim5 napisał/a:
Panowie,jeszcze raz,powiem że każdy producent dając gwarancję na trzy lata,jest świecie przekonany że nie będzie inwestował w naprawy.

Pod warunkiem że nabywca będzie robił przeglądy....
zbim5 napisał/a:
Nie zamierzam niepotrzebnie nabijać kasy w ASO.

Jeśli będziesz robił przeglądy Motrio to zaoszczędzisz w stosunku do przeglądów u Pana Józia w jego szopie i będziesz wciąż miał gwarancję.
A propos Twojego sąsiada - ile kilometrów przejechał?
U mojego teścia po 10 latach w maluszku też nic nie stukało ale on przejechał łącznie nim 10kkm przez 10 lat a w garażu maluszek otulony był kocykiem, to tyle co ja po objęciu tego malucha w posiadanie zrobiłem przez 2 miesiące.
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-10, 18:17   

Mi za każdą wizytą w serwisie naprawiają jakieś pierdoły .
Po prostu wszystko sprawdzam przed oddaniem do serwisu żeby naprawili za darmo .
Ostatnio wymienili mi uszczelki łączące rezonator z przepustnicą bo zatkałem dolot i silnik pracował bez zmian .
Żadnych objawów nie było
_________________
Moje auto
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-10, 21:55   

zbim5 napisał/a:
Nie zamierzam niepotrzebnie nabijać kasy w ASO

Nie ma obowiązku w ASO, ale przeglądy powinno się jednak robić, bez względu na wiek auta. Po pierwsze zwiększa to szansę jak najdłuższej bezawaryjnej eksploatacji, a po drugie umożliwia wcześniejsze wykrycie problemu, zanim stanie się poważny - samochód to tylko maszyna, nawet całkiem nowa może ulec awarii.

(A dobry mechanik bierze tyle co ASO chce za ryczałt, więc dla wielu osób to dobra oferta).
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1196
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2016-03-12, 13:44   

Niedawno wróciłem z przeglądu Dustera po 4 latach.
Byłem w Autospektrum Wieliczka i jestem przekonany, że tam zostaję.

Podsumowanie:

1/ czas przeglądu ok. 2,5 h (darmowa kawa dla klientów ;) )
2/ materiały własne (olej Elf 5W40, filtr oleju z podkładką, płyn hamulcowy, świece, filtr kabinowy) - rok temu wymieniałem filtr powietrza więc odpuściłem, za to świece wymieniłem dla lepszego samopoczucia po wpisach Marka1603. Świece NGK dwuelektrodowe V-Line.
3/ koszt przeglądu = 300 PLN (w tym wszyskie czynności przegląd Europa, sprawdzenie kompa i na koniec mycie auta ;) )
4/ jak się dowiedziałem nie policzyli ma za robociznę wymiany świec ;) taki gratis ;)
Podobno dlatego, że byłem u nich na przeglądzie z Sandero więc jestem ich stałym klientem ;)
5/ Przy okazji przeglądu zauważyli purchla na błotniku w okolicy uszczlki tylnych drzwi i ognisko rdzy przy wlewie paliwa (swoją drogą ciekawe, czy taki "garażowy" mechanik by się tym przejął? ) - napisali pismo do RP i gdy będzie odpowiedź - robimy naprawę.

Ogólnie naprawdę jestem pod miłym wrażeniem i serwisu i obsługi i cen (jak sami powiedzieli - Wieliczka to nie Kraków - mogą obniżyć cenę RBH)
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2016-03-12, 15:34   

zbim5 napisał/a:
odebrałem swojego dustera...
Sąsiad ma Dustera 4-ro letniego z fabrycznym gazem....

pytam czy miał jakieś konkretne usterki. Powiedział mi że po 4-rech latach coś mu stuka z prawej strony. I tu mój śmiech, żeby po 4-rech latach jeżdżąc po polskich drogach nic nie stukało?...


Jak kupiłem Dustera to za pół roku było następne 3 w promieniu 200 metrów. Ale sąsiada zza płotu chyba bym zakatrupił albo podpalił - czemu sąsiad ma mieć lepsze ode mnie (jak w tych wszystkich dowcipach).
:-D :lol: :mrgreen: :lol: :lol:
A z tego drugiego to nie ma się co śmiać, trzeba wziąć i naprawić!
:!: :idea:
 
Domel2250 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Posty: 752
Skąd: internet
Wysłany: 2016-03-22, 18:58   

Dziś dostałem ofertę z RRG Puławska na przegląd po 4 latach/60tys km.
Pełen przegląd Europa na ten przebieg bez wymiany filtra przeciwpyłkowego i płynu hamulcowego-ogarnięte na jesieni:-) Z materiałami z ASO cena 550-600 pln, nie wiem czemu nie można było podać konkretnie, ale nie cisnąłem bardzo... Zobaczymy jak wyjdzie praktyce. ...
_________________
Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4055
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-22, 21:25   

Jak przyjedziesz na przegląd i będzie wypełniana karta przeglądu podaj te 3 hasła
( motrio/ryczałt/daciaklub)
A następnie zdaj relację ile kosztowało jako total brutto z faktury- OK?
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne