Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dylematy przy zakupie Logana
Autor Wiadomość
SilverTM 



Marka: Dacia
Model: Duster Fl 4x4/Sandero 2
Silnik: 1.6 LPG/1.2 PB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 452
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-12-30, 10:24   

Bo silnik daci to stara konstrukcja więc wydziela jeszcze trochę więcej ciepła ( tak to wygląda w praktyce ) ciekawe jak ten sam silnik zachowuje się z Euro 6. Silnik jest ok trzeba pamiętać o częstej wymianie dobrego oleju ( ostatnio słyszałem że najlepiej by było co 10 tyś jeśli chodzi o te panewki ). Pamiętać by przez pierwsze kilometry nie przyspieszać dynamicznie bo zimny olej zniszczy turbinę. Wychładzać auto po dynamicznej jeździe przed wyłączeniem silnika.
_________________
Duster 1.6
Sandero 1.2
 
skylar 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.5 dCi 90km
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Lut 2015
Posty: 163
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-12-30, 10:28   

funbike napisał/a:
Piąty wtryskiwacz w nowych silnikach dCi jest umiejscowiony przed FAP-em i służy wtryskiwaniu paliwa w ukł. wydechowy celem właśnie podwyższenia temperatury w FAP (ponad 500 st.) i tym samym zainicjowania samoczynnego wypalenia cząstek stałych (w zależności od stylu jazdy samoczynna regenarecja natępuje co ok. 1000km)
Należy zaznaczyć, iż wymuszona regeneracja FAP przez CLIP dodatkowo modyfikuje wtrysk paliwa przez wtryskiwacze zasadnicze powoduje to znaczny wzrost temperatury spalin potrzebych do wypalenia FAP - ubocznym skutkiem takiej operacji jest znaczne rozrzadzenie oleju silnikowego przez paliwo i często wymuszona regeneracja kończy się wymianą oleju silnikowego.Swego czasu Renault zalecało, po przeprowadzonej wymuszonej regeneracji, wymianę wieszaków ukł. wydechowego właśnie ze względu na ponującą wysoką temeraturę podczas procesu oczyszczania FAP.
Przy samoczynnej regeneracji można wyczuć specyficzny zapach "spalenizny" czasami silnik straci chwilowo moc.

Przy samoczynnym wypalaniu nie masz rozrzedzania oleju silnikowego w Daci. Co innego przy wymuszonej. Jeżdżę dużo po mieście i wymuszonej jeszcze nie miałem robionej.

Mój silnik spełnia Euro 5+, w Euro 6 różni się chyba tylko S&S.
Ostatnio zmieniony przez skylar 2015-12-30, 10:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
SilverTM 



Marka: Dacia
Model: Duster Fl 4x4/Sandero 2
Silnik: 1.6 LPG/1.2 PB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 452
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-12-30, 10:42   

Ale pewnie ciśnienie i tak silnik podnosi. Nawet nie wnikałem w szczegóły jak to jest u mnie zrobione w Oplu ( silnik od fiata ;) ). Dzięki za informacje im prostszy silnik tym mniej awarii. Więc 1.2 bez turbo ;P
_________________
Duster 1.6
Sandero 1.2
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-12-30, 11:54   

piotr. z napisał/a:
damiaszek napisał/a:
Duster startujące z pod chmurki przy 0 C przełącza się na gaz gdzieś po 1,5-2 z czego jest kawałek pod górkę.

Czy posiadasz fabryczną instalkę LPG? Ja mam taką i w temperaturze -2 stopni (dzisiaj) instalka na gaz przełączyła się po jakichś 500 metrach. Jeśli masz instalkę dokładaną to możesz się pokusić o sprawdzenie jaką masz ustawiona temperaturę przełączania i ewentualne jej obniżenie tylko trzeba uważać aby nie przegiąć bo wtedy rozprężanie gazu w parowniku będzie gorsze i silnik dostanie czkawki zanim nie nagrzeje się do minimalnej potrzebnej temperatury.


Dustera mam dopiero od 1200 km, i jest to moje pierwsze auto na gaz. Auto ma instalację gazową "omegas" i wyjechało na niej z salonu, aczkolwiek z tego co mi wiadomo to wersje 4x4 nie miały fabrycznej tylko zakładaną przez sprzedawcę. Nie odczuwam różnicy mocy pomiędzy gazem, a benzyną, jeżeli jakaś jest to naprawdę niewielka. Auto na gaz przełącza się przy 60C (według danych z OBDII) - czy można ustawić niżej temperaturę przełączania?

Co do porównania diesla do lpg/uPB to obecnie mam taką możliwość zrobić. Drugie auto które jest równolegle używane na tych samych trasach to focus II kombi z 90KM TDCI. Waży praktycznie tyle samo co Duster, dynamikę ma trochę lepszą mimo niższej mocy i toczy się zdecydowanie lepiej Duster (4x4 i oponki 215 a nie 195). Jak będę miał trochę więcej danych z Duster to porównam ekonomię poruszania się jednym i drugim.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2015-12-30, 11:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
SilverTM 



Marka: Dacia
Model: Duster Fl 4x4/Sandero 2
Silnik: 1.6 LPG/1.2 PB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 452
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-12-30, 12:02   

Co do przełączania instalacji gazowej wszystko zależy od tego reduktora jak podgrzewa gaz. W jednym aucie miałem 40 stopni po sprawdzeniu czy nic się nie dzieje przełączało przy 30 stopniach. Masz instalację zakładaną przez sprzedawcę poza obrotem Renault Polska. Czyli jak coś się stanie z silnikiem dobrą wolą sprzedawcy jest naprawa. Od 2014 roku jest "Pakiet" czy jak to nazwać dedykowanej instalacji sprzedawanej przez Renault Polska.

Pojedź porozmawiaj z instalatorem czy można ustawić niższą i tyle. Fabrycznej instalacji tak modyfikować nie można kolejny + instalacji poza ASO ;)
_________________
Duster 1.6
Sandero 1.2
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-12-30, 12:25   

Chyba mnie te problemy nie dotyczą, kupiłem używane i ma już ponad 3 lata, 2 miesiące temu skończyła się gwarancja. Jak sprawdzałem instalację to przy 10C dało się wymusić uruchomienie na gazie.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
Gość

Wysłany: 2015-12-30, 13:50   

ja mam logan i powiem szczerze że kupił bym jeszcze raz ;D
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-12-30, 14:11   

kompo napisał/a:
ja mam logan i powiem szczerze że kupił bym jeszcze raz ;D

OK, ale już nie z tym silnikiem 1,6, bo już nie produkują... :-> Pozostaje tylko 0,9 Tce i 1,2 16v.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
miodzio 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 19 Gru 2012
Posty: 1
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-12-31, 16:14   

kompo napisał/a:
ja mam logan i powiem szczerze że kupił bym jeszcze raz ;D


Mam to samo :D
 
cookie 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 273
Skąd: nijer Łorsoł
Wysłany: 2016-01-03, 12:34   

Mam Logana mcv 0.9. Generalnie chwalę go sobie za spalanie i bezproblemowosc. Do pracy mam 9km, a samochód jest garazowany tylko co drugi dzień. Ten silnik zimą przeliczalny się na gaz na 2-3 ostatnie kilometry, a duże mrozy miałby szansę dojechać nie przelaczywszy się na gaz. 1,2 miałem okazję objezdzac na jazdach próbnych. To i bez gazu nie jedzie. Przy tych rocznych przedbiegach nie komplikowanym sobie życia loganem z lpg.rozważanym albo 0.9 bez LPG, Logana w dieslu albo inną markę.
 
Ajgor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: Eco-G 100
Rocznik: 2023
Wersja: Extreme
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 803
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2016-01-03, 20:36   

Jako zastępcze auto miałem Logana w dieslu, i powiem że był całkiem zrywny.
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-01-04, 08:26   

Teraz mam okazję trochę pojeździć przy niskich temperaturach - min. -12 stopni i rzeczywiście silnik rozgrzewa się dość wolno ( niestety brak wskaźnika i ocena jedynie na "oko" - trzeba przejechać z 5 kilometrów, aby zaczęło lecieć ciepłe powietrze. A i spalanie wzrosło - na takich krótkich odcinkach np. 2 x 15km to średnio 7 \100.
_________________
enjoy the silence
 
walter_g 



Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Maj 2015
Posty: 401
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-01-08, 10:24   

To może ja dorzucę swoje 3 grosze:)

Nasz Logan to wersja Celebration 1.2 75KM Euro6 z instalacją gazową BRC dołożoną w salonie.

Autkiem od połowy września jeździ mój teść i nabił już 14.000 km (auto jeździ jako taksówka wyłącznie po mieście).

Instalacja gazowa kosztowała 3.500 zł.

Jeżeli chodzi o dynamikę, zawieszenie, skrzynię biegów i takie tam - w tym temacie nie będę się wypowiadał, bo to trochę rzecz gustu - jeden woli jak zawieszenie buja niczym łajba na morzu, innemu bardziej pasuje jak mu plomby wypadają...

Wcześniej miał Fiata Linea 1.4 i Logana bardzo sobie chwali, szczególnie że za te pieniądze ciężko na rynku znaleźć auto podbnej klasy, wielkości z tym wyposażeniem.

Ale mogę coś powiedzieć o spalaniu i komputerze :mrgreen:

W mieście auto pali między 8,8 a 9 litrów gazu (autko tankowane tylko na stacji Shell, na tym samym dystrybutorze). W lecie instalacja przełącza się dosyć szybko po ruszeniu (po ok. 200 metrach), ostatnio przy -15 w Bielsku przełączyła się dopiero po 2,5 - 3 kilometrach - jakby auto było garażowane to pewnie szybciej, ale niestety stoi pod chmurką.

Co do komputera pokładowego, tak jak pisałeś auta z fabrycznym LPG go nie mają, ponieważ gaz totalnie zaburza jego działanie. Jest ustawiony pod benzynę i dlatego nie jest w stanie dobrze pokazywać. Dla przykładu, cały czas podaje spalanie benzyny (ok 7,5 litra), wskaźnik poziomu benzyny spada mimo, że jeździmy na gazie (po ponownym odpaleniu auta ponownie pokazuje dobrze) no i pozostałe parametry też są zafałszowane (jak zasięg, chwilowe spalanie, przebieg od tankowania).
Jeżeli będziesz miał dołożony gaz to będziesz sobie mógł conajwyżej skorzystać ze wskaźnika temperatury, przebiegu dziennego, całkowitego :-)

No i jeszcze serwisowanie.
Gaz fabryczny niestety będziesz musiał serwisować tylko w ASO (tak jak pisali koledzy na forum komputera Landi Renzo poza Renault nikt nie jest w stanie obsłużyć).
Przegląd gazu w ASO Wektor Bielsko - na telefon powiedzieli nam 400 zł.
a przegląd gazu u Autoryzowanego Partnera BRC w Bielsku - 150 zł. - zgodnie z książką serwisową gazu przeglądy gazu można robić poza ASO u Autoryzowanych Partnerów BRC bez utraty gwarancji.
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 813
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-01-09, 22:29   

Jeśli ktoś chce jeździć tanio, to fabryczne LPG w Dacii nie za bardzo się to wpisuje ze względu na koszty przeglądów no i same salony raczej się na tych instalacjach nie znają.

Mój znajomy w poniedziałek był na przeglądzie w ASO ze swoim Lodgy - instalka BRC.
We wtorek pojechał na przegląd do stacji i auto przeglądu nie przeszło ze względu na wycieki z instalacji :-/
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
olek1972 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0.9 Tce + LPG
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Gru 2015
Posty: 34
Skąd: Gostynin
Wysłany: 2016-01-13, 09:52   

Witam

Ja jeszcze raz.
Jeździłem Loganem MCV z LPG i silnikiem 1,2. Rzeczywiście nie jest to demon prędkości, ale bez większych problemów daje radę w mieście a i na "dwujezdniówce" w Warszawie 120 km/h osiągnąłem bez problemu (nie chciałem więcej bo obok siedział pracownik salonu :-)
Dynamika taka sobie, ale wyraźnie lepsza niż w moim dotychczasowym samochodzie.
Akustyka mnie natomiast zaskoczyła na plus. Odniosłem wrażenie, ze jest może nie ciszej , ale jakby dźwięk jest przyjemniejszy dla ucha niż w 0,9 Tce. Nie ma bowiem dziwnych rezonansów karoserii i buczenia, które w czasie szybszej jazdy było meczące.
Chyba zatem decyzja jest już podjęta. 1,2 + LPG (niestety Landi Renzo , bo dealerzy nie chca montować innego a zależy mi na gwarancji). Samochód powinienem odebrać na przełomie marca/kwietnia.
Aktualnie testuje poziom bólu u Dealerów ,Sprawdzam jak bardzo skłonni są dać rabat. Dealer z Opola napisał, że Dacia ma na tyle atrakcyjne ceny, że rabatów nie dają. W Bydgoszczy dostałem ponad 1100 złotych ,ale na razie wygrywa Warszawa. Jest to ponad 1400, ale przycisnę jeszcze mojego lokalnego Dealera. Może wygra? Wszak najdłużej go meczę swoimi pytaniami i dla spokoju abym się odczepił może da lepsze warunki?
Po podpisaniu pochwale się uzyskanym upustem cenowym.

Pozdrawiam
Olek
 
walter_g 



Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Maj 2015
Posty: 401
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-01-13, 22:46   

olek1972 napisał/a:

Chyba zatem decyzja jest już podjęta. 1,2 + LPG


Gratulacje :-)
 
olek1972 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0.9 Tce + LPG
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Gru 2015
Posty: 34
Skąd: Gostynin
Wysłany: 2016-01-15, 16:23   

Witam

Aby zakończyć wątek dotyczący moich dylematów uroczyście informuję, że podpisałem cyrograf :-)
Była jeszcze jazda próbna porównawcza Loganem 1,2 a później 0,9Tce z LPG po tej samej trasie (uliczki Bydgoszczy, stromy podjazd i szybki kawałek drogi dwujezdniowej) i nastąpiła faza decyzji. Wygrało 0,9 Tce z fabrycznym LPG (a jechałem z myślą zamówienia 1,2 z LPG :mrgreen: )
Planowany odbiór do końca marca. Przewidywany termin produkcji 9 marca.

Udało mi się wynegocjować 1630 złotych rabatu od ceny fabrycznej + dywaniki i gumowy wkład do bagażnika (w MCV to kawał materii) o wartości podobno ponad 200 złotych

Od kwietnia będę miał poczucie pełnej przynależności do Społeczności Dacii.

Jeszce raz dziękuje wszystkim, którzy swoimi postami na forum i w indywidualnej konwersacji pomogli mi w wyborze samochodu na kolejne 5 lat

Pozdrawiam
Olek
Ostatnio zmieniony przez olek1972 2016-01-15, 16:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1061
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-01-15, 16:25   

No to teraz ciężkie 2,5 miesiąca przed Tobą.
 
olek1972 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0.9 Tce + LPG
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Gru 2015
Posty: 34
Skąd: Gostynin
Wysłany: 2016-01-15, 16:32   

Oj, tak. Stres oczekiwania znacznie podnosi poziom wielu hormonów .

Za 2,5 miesiąca nastąpi jeden z dwóch radosnych momentów w czasie eksploatacji samochodu czyli wyjazd nowym z salonu.

Kolejne miłe wrażenia będą mi towarzyszyć przy sprzedaży dotychczas użytkowanego. Mam nadzieje, że jako samochód salonowy, bezwypadkowy i z niskim przebiegiem nie będzie długo czekał na nowego Właściciela. Dotychczasowe samochody udawało mi się sprzedawać w czasie od kilku godzin od czasu wystawienia ogłoszenia do 3 dni

Oj 2016 rok będzie obfitował w emocje :-D
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-01-15, 16:46   

olek1972 napisał/a:
Wygrało 0,9 Tce z fabrycznym LPG (a jechałem z myślą zamówienia 1,2 z LPG )

A jednak - a jeszcze kilka dni temu inna decyzja. Także TCe jednak ma coś w "sobie".
olek1972 napisał/a:
Za 2,5 miesiąca nastąpi jeden z dwóch radosnych momentów w czasie eksploatacji samochodu czyli wyjazd nowym z salonu.

Mnie to sprawiło więcej stresu niż przyjemności ;-)
Także gratulacje...
_________________
enjoy the silence
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2016-01-23, 23:54   

damiaszek napisał/a:
Auto na gaz przełącza się przy 60C (według danych z OBDII) - czy można ustawić niżej temperaturę przełączania?


To jest dość wysoko. Zapewne da się ustawić niżej.
Ja miałem przez pierwszy rok próg 35 st., po roku zmienione na 30 st. Minął kolejny rok z instalacją LPG, więc sprawdziłem - wszystko działa bardzo dobrze.
Z tym, że ja zleciłem montaż instalacji tuż po upływie gwarancji na auto, no i poza ASO. Instalacja jest inna, niż Omegas, ale w Twojej tez na pewno jest możliwość zejścia z temperaturą.
_________________
Pozdrawiam.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne