DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Ciezkie zapalanie benzyna
Autor Wiadomość
art 


Marka: Dacia
Model: Sandero/ Logan II
Silnik: 1.4 MPI + LPG lovato/ 1.5 dCi
Rocznik: 2010/ 2013
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 203
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-09-01, 19:55   Ciezkie zapalanie benzyna

Hej.

Mam problem z moim autkiem ;-/ samochód:
sandero 2010
1.4 8V + LPG
przebieg 102 tys km
przeglady LPG robię co 15k km, regulacje zaworow miedzy 15-20.
Ostani przegląd i regulację zrobiłem ok 1500 km temu, a nadal mam problemy z odpalaniem. Przed regulacją myślałem że to wina rozregulowanych zaworów ale niestety nie.

Objaw jest taki: na zimnym silniku, trzeb dłużej pokręcić i silnik odpala, ale tak jakby na 2 albo 3 cylindrach i dopiero po ok 1-2 sekundach zaskakuje na ten 3-4 i zaczyna pracować normalnie. Czasem nawet zgaśnie i trzeba jeszcze raz przekrecic i jest OK.


Moje podejrzenia padają na świece, czy słusznie ? Jeśli tak, to na jakie wymienić ?

Z góry dzięki za pomoc !
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7480
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-09-01, 20:16   

Bardziej wygląda na przewody do świec.
Podnieś wieczorem maskę i po odpaleniu sprawdź czy nie przeskakują iskry między przewodami, a silnikiem.
Druga sprawa to można wymontować czujnik położenia wału i go przeczyścić.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-01, 21:24   

Sprawdź czy czasem nie zalewa ci LPG .
Jest możliwe że na jeden gar przenika ci gaz na postoju .
Wtedy masz nieprawidłową mieszankę w cylindrze i nie odpalisz .
Aby to sprawdzić musisz w trakcie pracy na LPG zakręcić butle mechanicznie i wypalić cały gaz z przewodów (to zajmie chwile )
Po wypalaniu auto samo przestawi się na benzynę .
Rano odpalasz bez odkręcania butli i będzie wszystko wiadomo
_________________
Moje auto
 
art 


Marka: Dacia
Model: Sandero/ Logan II
Silnik: 1.4 MPI + LPG lovato/ 1.5 dCi
Rocznik: 2010/ 2013
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 203
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-09-01, 22:51   

cholera butle mam pod autem :-/ wiec utrudniony dostęp... ale coś pokombinuje, mam nadzieje ze nie wybuchne ;-)
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-01, 22:55   

Dla własnego bezpieczeństwa lepiej mieć dobrze przećwiczone zamykanie butli .
Sam kiedyś źle złożyłem reduktor to zakręciłem butle w 6 sek .
Gdyby znalazła sie gdzieś iskra to ja i samochód wyleciał by w powietrze
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-09-01, 22:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1146
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-09-02, 06:06   

W poprzednim aucie (z LPG), gdy odpalał mi na 3 cylindry, to okazało się, że winowajcą był emulator wtryskiwaczy - zawiesił się na jednym cylindrze i zablokował na nim wtryskiwacz. Na LPG wszystko grało, a na benzynie nie palił jeden gar.
_________________

 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2015-09-02, 07:24   

Jako niegdyś właściciel takiego samochodu zapytam - kiedy ostatnio regulowałeś zawory? Jeśli nie pamiętasz/ było to >15kkm ja bym zaczął od tego.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-02, 08:21   

Przeciez napisał ... :roll:

Cytat:
regulacje zaworow miedzy 15-20.
Ostani przegląd i regulację zrobiłem ok 1500 km temu, a nadal mam problemy z odpalaniem. Przed regulacją myślałem że to wina rozregulowanych zaworów ale niestety nie.
 
art 


Marka: Dacia
Model: Sandero/ Logan II
Silnik: 1.4 MPI + LPG lovato/ 1.5 dCi
Rocznik: 2010/ 2013
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 203
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-09-02, 10:35   

Karenzo napisał/a:
Dla własnego bezpieczeństwa lepiej mieć dobrze przećwiczone zamykanie butli .


Hmm nie wiem jakby miało pomóc w bezpieczeństwie ale OK :D ja nie zamierzam rozkręcać reduktora, czy czegokolwiek tam czyścić (jakiś filtr itp) bo się zwyczajnie na tym nie znam i nie pcham tam łap ;-)

Tak się zastanawiam, czy zamiast zakręcania mogę po prostu wyjeździć całe LPG z butli ?
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-02, 12:38   

Samodzielna wymiana filtrów lpg lub zagrożenie pożarowe i trzeba zakręcić butle .
Ja raz na pół roku zaglądam i przesmarowuje zawór .
Jak strażacy przyjeżdżają do jakiekolwiek akcji to zawsze 1 . zakręcić butle 2. wyjąc aku
_________________
Moje auto
 
art 


Marka: Dacia
Model: Sandero/ Logan II
Silnik: 1.4 MPI + LPG lovato/ 1.5 dCi
Rocznik: 2010/ 2013
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 203
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-09-02, 15:30   

A to wyjezdzenie butli da taki sam efekt ?:)
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 807
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2015-09-02, 20:50   

Nie do końca. Przy różnym obciążeniu potrzeba innej dawki paliwa; przy silniku pracującym na luzie będziesz mógł korzystać z LPG ale już podczas jazdy ciśnienie okaże się zbyt małe i instalacja przełączy się na benzynę.
Ja osobiście odłączałem zasilanie elektrozaworu przy parowniku ale jeśli zawór parownika się zawiesi to ten zabieg może nie dać efektu. Lepiej odłączyć zasilanie całej instalacji bo na zbiorniku też jest elektrozawór i rzadko się trafi taki pech aby oba były zawieszone.
 
art 


Marka: Dacia
Model: Sandero/ Logan II
Silnik: 1.4 MPI + LPG lovato/ 1.5 dCi
Rocznik: 2010/ 2013
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 203
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-09-02, 21:17   

Hmm, a gdzie ten elektrozawór będzie wpięty pod zasilanie ? Gdzieś pod maską będę mógł go odłączyć ?
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-02, 21:34   

kombinujesz jak koń pod góre
Tu jest "kranik "
klękasz za autem i rękami po butli wymacujesz zaznaczonej puszki
od spodu będzie otwór a w środku kranik

Od razu weź jakieś wd-40 żeby go przesmarować

zdjęcie z daci sandero więc łatwiej być nie może

Bez tytułu.jpg
Plik ściągnięto 47 raz(y) 232,14 KB

Bez tytułu.jpg
Plik ściągnięto 55 raz(y) 78,2 KB

Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-09-02, 21:42, w całości zmieniany 3 razy  
 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan 2x Logan MCV, Logan II i III, Jogger
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 2x 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022, 2024
Wersja: Logan
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 329
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2015-09-06, 06:46   

Mam ten sam problem. Zaczął się podczas wyjazdu wakacyjnego. Wymieniłem świece, przewody, cewkę (będę miał na zapas:) ale dalej to samo. Problem występuje tylko po długim postoju. Po przeczytaniu tego tematu, postąpiłem zgodnie z instrukcjami - zamknąłem zawór (fajnie wiedzieć, że coś takiego jest, połowica już też przeszkolona) i problem znikł. Po dniu testów odkręcilem zawór i znowu słabo odpala. Postanowiłem wyjeździc resztę LPG (za ok 50 km będzie pusty zbiornik) i teraz moje pytanie: wymieniać elektrozawor czy membrany w parowniku? Ewentualnie jak zdiagnozować co wymaga wymiany? Dodam tylko, że wg książki na LPG jest zrobione 85kkm (w moich rękach 30kkm). Pozdrawiam
_________________

 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7480
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-09-06, 08:39   

piotrek400 napisał/a:
wymieniać elektrozawor czy membrany w parowniku?


Jak masz zamiar pojeździć to wymień jedno i drugie.
Wymienisz membrany i zaraz będzie musiał wymieniać elektrozawór i znowu auto "uziemione". Tak to masz spokój znowu na ładnych parę tysiączków.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2015-09-06, 08:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-06, 11:25   

Zestaw naprawczy do parownika to koszt ok 50 zł
po takim zabiegu masz wszystkie elementy które się zużywają nowe
cewka na reduktorze to koszt ok 30 zł
Zestaw naprawczy wtryskiwaczy to koszt ok 100 zł
Jest bardzo prawdopodobne że bród we wtryskiwaczach to powoduje .
Jak bym postąpił tak .
1. Wymiana filtrów od lpg wszystkich (chyba że są nowe )
2.Czyszczenie wtrysków (rozłożyć i umyć )
3. Regeneracja parownika
4.Regeneracja wtrysków

Tylko po każdym etapie trzeba sprawdzać czy problem nie ustąpił . Wymianę filtrów i czyszczenie wtrysków możesz zrobić jednocześnie
Po regeneracji parownika trzeba udać się na regulacje instalacji LPG
http://www.autogaz-market.pl/235-reduktorow
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-09-06, 11:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan 2x Logan MCV, Logan II i III, Jogger
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 2x 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022, 2024
Wersja: Logan
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 329
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2015-09-06, 17:25   

Dziękuję za pomoc. Listwę czyścilem rok temu, gdy miałem problem z czujnikiem a raczej jego zasilaniem (był temat). Wymecze ten gaz do końca i jadę do serwisu brc (akurat mam 400m od domu). Zacznę od regeneracji parownika i tu się zastanawiam czy wykonywać to samemu... Nie chodzi o kasę tylko lubię dłubac przy autach, jednocześnie się ucząc. Czy macie dostęp do instrukcji jak to wykonać? Pozdrawiam
_________________

 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-06, 17:53   

Sama operacja to banał .
Zrób sobie zdjęcie jak podłączony jest parownik .
Potem wszystko odkręcasz ~15 min
rozkręcasz parownik + solidne czyszczenie ~30 min
skręcasz dajesz nowe uszczelki ~5 min

Sama operacje jest bardzo łatwa i trudno się pomylić ,
https://www.youtube.com/watch?v=m67hO1v8Yw0
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-09-06, 17:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan 2x Logan MCV, Logan II i III, Jogger
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 2x 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022, 2024
Wersja: Logan
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 329
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2015-09-06, 18:17   

Dziękuję. W między czasie poogladalem trochę filmów na yt o regeneracji. Mój parownik to Genius MB. Pozdrawiam
_________________

 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-06, 19:03   

https://www.youtube.com/watch?v=rTvv-Mo57ZY
_________________
Moje auto
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3715
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-09-07, 10:08   

Miałem taki parownik w scenicu. To jest niewdzięczny parownik do regeneracji, lepiej kup inny parownik, który jest łatwiejszy do dalszej regeneracji np. Zavolli N. Tak mi gazownicy zrobili, Scenic śmigał bezproblemowo. ;-)
Zresztą decyzja należy do Ciebie.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2015-09-07, 10:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan 2x Logan MCV, Logan II i III, Jogger
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 2x 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022, 2024
Wersja: Logan
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 329
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2015-09-07, 17:05   

Zestaw naprawczy nie wygląda skomplikowanie ale dzięki za uwagę. Jedno mnie nurtuje: czy wina nie leży po stronie elektrozaworu, ponieważ auto normalnie jeździ, przyspiesza? Problem jest tylko z pierwszym odpaleniem po postoju.
Dodam tylko, że zawór bezpieczeństwa nie zawsze odbijal a tankowanie przerywalem gdy napełnianie spowalnialo. Może to było przyczyną uszkodzenia zaworu...
Ostatnio zmieniony przez piotrek400 2015-09-07, 17:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
art 


Marka: Dacia
Model: Sandero/ Logan II
Silnik: 1.4 MPI + LPG lovato/ 1.5 dCi
Rocznik: 2010/ 2013
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 203
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-09-07, 17:19   

Ja własnie zakręciłem elektrozawór, tak mi się przynajmniej wydaje :D jutro będę wiedział czy to na pewno to ;-) zakręciłem takie coś:


jeżeli nie odezwę się do 4-5 dni, to znaczy że wybuchnąłem ... wiedz Karenzo że będę Cię straszył po nocach !

Inną drogą, ja serwisuje LPG, tzn pojawiam się co 15 000 w serwisie, coś tam czyszczą pod maską, sprawdzają ustawienia w komputerze i czy coś nie wycieka, czy należy mi się w tej cenie wymiana tych membran ?
Ostatnio zmieniony przez art 2015-09-07, 17:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3715
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-09-07, 18:04   

Wymiana membran chyba nie należy do tej ceny przeglądu, bo wymienia się po prawie 100 tys. km na LPG czyli po 5-6 latach czyli już po gwarancji. Tak miałem w Scenicu. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne