Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dokker silnik 1,6 MPI 84 v 1,6 SCe 100
Autor Wiadomość
Ircys 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1,6 SCe 100
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Dołączył: 25 Wrz 2012
Posty: 254
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-01-15, 17:44   Dokker silnik 1,6 MPI 84 v 1,6 SCe 100

Witam,
Zastanawiam się nad zakupem Dokkera używanego z silnikiem 1,6 MPI 84 lub (chyba tylko nowego) z 1,6 SCe 100. Czy ktoś może mnie laika naprowadzić co jest lepsze. Najlepiej bez wykresów i mocno technicznych opisów :) Widzę tylko dość sporą różnicę w spalaniu. Autko będzie używane głównie w mieście na krótkich trasach.
Pozdrawiam
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-01-15, 18:28   

Silnik 1,6 MPI 84 to stara sprawdzona i doskonała jednostka. Jest trochę mułowaty ale w zupełności Ci wystarczy na miasto i krótkie trasy, natomiast 1,6 Sce 100 to znana jednostka używana w Nissanach. Dacia z tym silnikiem Sce dopiero wchodzi na rynek i jest stosunkowo mało wiadomo o ich "awaryjności". Owszem, był już sprawdzony w innym aucie, ale nie wiadomo jak się sprawdzi na dłuższą metę, bo z rok na rok wchodzą rygorystyczne przepisy EURO (teraz już jest EURO6).
Jak widzisz sporą różnicę w spalaniu oraz różnicę w cenie to zwróć uwagę pod kątem opłacalności.
Czy wolisz więcej zapłacić za nowy silnik z mniejszym zużyciem paliwa czy mniej zapłacić za stary silnik z większym zużyciem paliwa?
Tylko jedno jest pewne do dziś: 1,6 MPI można bezproblemowo zagazować LPG, natomiast 1,6 Sce to wypowiadają na forach, że jest to problematycznie, ale tak na dobrą sprawę to jeszcze nic dokładnie nie wiadomo.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-15, 19:00   

Jak na krótkich trasach to co Ci zależy na spalaniu? 50 zl w te czy w tamtą żadna różnica. Bierz co taniej kupisz. Jak chcesz jeździć w trasy i do tego np z rodziną to bierz diesla i to 90 KM bo mocniejszych nie ma na razie.
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2016-01-15, 19:29   

Sce ma 100 kucyków ale nie znam tego silnika. Druga strona medalu jest taka, że jest to okupione większym spalaniem. Mój 1.6 po rocznym liczeniu średniego spalania pokazał 7,1 l/100 km a to nie tak źle. Generalnie silnik daje radę nawet z pełną paką i przyczepą. Decydując się na Dokkera pewnie wiesz, że nie jest to mistrz na ćwierć mili :-P osobiście brałbym MPI.
 
Ircys 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1,6 SCe 100
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Dołączył: 25 Wrz 2012
Posty: 254
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-01-15, 20:25   

Nie mam zamiaru go gazować więc takie dylematy jak przy SCe odpadają.
To ma być samochód bardziej firmowy niż rodzinny. Trasy to tylko w wakacje, czyli sporadycznie.
Trochę przeraziło mnie spalanie MPI w mieście 9,9!
W nowych cennikach widzę, że nie ma już MPI. Czy to znaczy, że nie ma już tych silników w sprzedaży i nie będzie i jeżeli myślę o tym silniku to tylko autko używane? Kiedy one wyszły z gry?
Ostatnio zmieniony przez Ircys 2016-01-15, 20:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2016-01-15, 20:44   

MPI tylko z gazem i tylko w vanie jak chcesz nowy. W osobowych odpadły jakoś w zeszły roku. Co do spalania to nie sądzę, żeby SCi był lepszy pod tym względem także wybór ciężki kierując się tylko spalaniem.
 
Ircys 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1,6 SCe 100
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Dołączył: 25 Wrz 2012
Posty: 254
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-01-15, 22:25   

arczi_88 napisał/a:
Co do spalania to nie sądzę, żeby SCi był lepszy pod tym względem także wybór ciężki kierując się tylko spalaniem.


W specyfikacji jest podane:
MPI - SCe
Cykl miejski 9,9 - 7,7
Cykl pozamiejski 6,2 - 5,3
Zużycie w cyklu mieszanym 7,5 - 6,2
więc spalanie jest zauważalnie niższe... przynajmniej na papierze :)
Ostatnio zmieniony przez Ircys 2016-01-15, 22:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2016-01-15, 22:40   

A papier jak wiadomo zniesie dużo :mrgreen: Dustery z tym silnikiem trochę mocniejszym palą po 8,5 średnio, mi średnia z 27 tankowań wyszła 7,1 - na bardzo zróżnicowanych trasach i różnym obciążeniem.

Żeby nie było, nie zamierzam przekonywać na silę. Zadowolony jestem z tego mojego spalania, bałem się, że będzie gorzej ale jak dla mnie jest ok.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-01-15, 23:42   

SCE to żadna nowość, miałem go w nissanie 10 lat temu, łańcuch, zmienne fazy rozrządu, solidna, elastyczna, z dobrym dołem bezawaryjna jednostka dająca wiele frajdy z jazdy - zdecydowanie lepszy niż mułowaty francuski a spalanie będzie mniejsze
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-01-15, 23:46, w całości zmieniany 2 razy  
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-01-16, 10:07   

Co do spalania, to silnik mpi pali dokładnie tyle ile jest napisane w instrukcji. Sprawdzone na dwóch autach. Sce to jeszcze zagadka-zwykle auta palą więcej niż dane techniczne.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-16, 10:15   

W warszawskich korkach ten mpi na pewno spali więcej niż katalogowo. Na trasie też jest dużo kapeluszników, którzy jeżdżą 70kmh tam gdzie można 90kmh i wtedy mają niskie spalanie.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-16, 15:03   

Piitubski napisał/a:
W warszawskich korkach ten mpi na pewno spali więcej niż katalogowo

Nie.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-16, 23:41   

W korkach każdy silnik spali więcej niż "katalogowo". Nawet w Warszawie ;-)
 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-17, 10:06   

A w Warszawie korki są wszechobecne.
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2016-01-17, 10:13   

To może rower albo skuter? Jedynie tak nie spalisz nic albo według kartki :-P
 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-17, 20:41   

Chciałem tylko zabrać głos w sprawie danych katalogowych spalania, które są teorią. Bo inne spalanie w ruchu miejskim jest w Warszawie, a inne w Suwałkach. Tak samo spalanie w ruchu pozamiejskim - można jeździć 90kmh, ale również 140kmh i spalanie będzie się mocno różnić.
Ostatnio zmieniony przez Piitubski 2016-01-17, 20:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-17, 21:58   

@Piitubski: Odpowiedziałem więc na Twoją sugestię po 8 latach i 150 tys. km jazdy 1.6 MPi - nie, ten silnik w warszawskich korkach nie zużywa więcej paliwa niż podano w danych technicznych.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-17, 22:03   

nadmieńmy tylko że przedmówca raczej ma bardzo lekką nogę
_________________
Moje auto
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-17, 22:32   

Była mowa o korkach - a wtedy waga nogi ma znaczenie marginalne.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-17, 22:35   

nie powiedział bym . w bwm x3 jest tryb korków gdzie po puszczeniu nogi z gazu od razu hamuje , przy tym trybie +3 litry od razu .
Zresztą większość korków wyznacza rytm świateł gdzie można spokojnie podjechać lub ścigać się w peletonie
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-01-17, 22:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-17, 22:58   

Kolejka do świateł to nie korek. Korek jest wtedy, jak mimo zielonego światła nic nie jedzie, bo za światłami też stoją. Czyli jak jest możliwość wyścigów, to nie ma korka, QED, EOT.
 
mareckimarekk 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Dołączył: 17 Gru 2015
Posty: 18
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-02, 16:50   

Hej.
Z tego co widzę nowe Dokkery w benzynie to już tylko silnik SCe...
MPI pewnie można dorwać jeśli stoją niesprzedane na placu... a to zawsze furtka do negocjacji ceny.
Jeśli robisz duże przebiegi i wiesz, że pojeździsz kilka lat to wziąłbym jednak silnik SCe. To już jest (chyba) 16V więc kultura pracy inna no i jak zauważyłeś niższe spalanie więc i niższe koszty eksploatacji.
Zakładam, że koszta serwisów są porównywalne dla obu silników.
No i nie spodziewałbym się aby te 16KM różnicy zrobiły z Dokkerki wersję "Sporting" ;)
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-02-02, 22:24   

mareckimarekk, jak miałbyś jeszcze trochę kasy to można z silnika 1,6 MPI wyciągnąć ok. 100 KM (zamiast 84 KM) przez firmę tuningową na hamowni bez uszczerbku dla silnika. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-02, 23:12   

ciekawi w jaki sposób z atmosferka chcesz uzyskać + 30 % mocy
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-02-02, 23:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-02, 23:59   

Karenzo napisał/a:
w jaki sposób z atmosferka chcesz uzyskać

http://chojnacki.com.pl/index.php/wersja-gt
http://chojnacki.com.pl/index.php/testy
http://chojnacki.com.pl/i...a%20silnika.jpg

Cytat:
+ 30 % mocy

100 KM z 84 KM to 19%.


mareckimarekk napisał/a:
16V więc kultura pracy inna

Taaa - głośniejsza... <;
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne