Następujące elementy podlegają ingerencji :
zawory
gniazda
prowadnice
kolektor ssący
kolektor wydechowy
komora spalania
nastawy wałka lub wałków rozrządu - jeśli jest taka potrzeba
Oprócz tego na pewno dolot i wydech
Byłem u niego i rozmawiałem całkiem konkretnie o tej modyfikacji .
Po pierwsze koszt ok 4000 zł za polerke kanałów, komór spalania, modyfikacja zaworów planowanie głowicy to dość dużo nawet jak na renomę warsztatu .
Do tego efekt to max 15 %max w końcowym zakresie obrotomierza . Zakład niczego nie gwarantuje może równie dobrze być 1 %
No i gwarancja na silnik przepada
Dlatego Ci pisałem, jak MASZ trochę KASY to można zrobić tuning.... a fabryczną gwarancję silnika to można wsadzić w między pośladki (po trzech latach masz dowolność serwisowania w dowolnych warsztatach).
Mnie taki tuning nie jest mi potrzebny, bo na co dzień jeżdżę do pracy ponad 10 km w jedną stronę w mieście i nie wykorzystuję nawet pełnej fabrycznej mocy, a ten silnik ma dobry dół tej charakterystyki, co mi zupełnie wystarcza... a wypady poza miasto mam zaledwie 3-4 razy w roku.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2016-02-03, 08:28, w całości zmieniany 1 raz
Wtrącę swoje 2 grosze na temat silnika SCe. Ponieważ dobrze znam doradców serwisowych z salonu Nissana, przed zakupem zasięgnąłem opinii na temat tej jednostki. Jak mnie poinformowano, jest to stara, dobra jednostka napędowa, całkowicie bezobsługowa i bezawaryjna. Nie jest to demon prędkości, inaczej, ma strasznego "muła", jednakże coś za coś. Albo kupuje się samochód wyżyłowany na krótko, albo tradycyjny na trochę dłużej. Potwierdzili też info odnośnie LPG. Można zamontować, jednakże technologia jest dużo bardziej skomplikowana i robią to zakłady poza ASO. O spalanie nie pytałem, ponieważ praw fizyki się nie oszuka. Swoje musi przepalić
Ostatnio zmieniony przez redek77 2016-03-01, 18:36, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2016-03-07, 10:48
route2000 napisał/a:
mareckimarekk, jak miałbyś jeszcze trochę kasy to można z silnika 1,6 MPI wyciągnąć ok. 100 KM (zamiast 84 KM)
Razej zamiast 82KM, bo ten 1.6MPI ma katalogowo Pmax 60,5kW/82KM.
laisar napisał/a:
Karenzo napisał/a:
ciekawi w jaki sposób z atmosferka chcesz uzyskać + 30 % mocy
100 KM z 84 KM to 19%.
Jak wspomniałem wyżej, to jest 82KM, czyli mówimy tu o teoretycznym przyroście z 82KM do 100KM, a więc o ok. 22%. Praktyczny może być różny, bo parametry początkowe zależą od danego (mniej lub bardziej udanego) egzemplarza i jego aktualnej kondycji.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum