Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
LPG do 1.6 SCe (H4M / HR16DE)
Autor Wiadomość
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-19, 09:25   

Wspominałem o tym jakiś czas temu. Z tego, co wiem, jest jakiś problem techniczny. Mogę źle wiedzieć.

Gdyby to była decyzja marketingowa, to wybitnie głupia - było spore zainteresowanie wersją z LPG, zamówienia miały być przyjmowane od grudnia, a teraz sprzedawcy muszą świecić oczami. ;)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-19, 11:15   

bebe napisał/a:
Gdyby to była decyzja marketingowa, to wybitnie głupia

Z punktu widzenia klienta - na pewno, podobnie jak np nie wprowadzenie u nas dustera 4x4 w wersji access czy, jeszcze wcześniej, automatycznej skrzyni biegów (tej prawdziwej, technicznie dostępnej w loganie od bodajże 2006 r.).

Trzeba jednak pamiętać, że właściciel marki dba przede wszystkim o dochód koncernu, potem o wizerunek Renault i Nissana, dopiero potem o Dacię, a o zadowolenie klientów to już na samym końcu. Jeśli zatem z tabelek arkusza kalkulacyjnego wyszło, że opóźnienie LPG przyniesie 1,1% więcej rocznego zysku, albo chociaż lepsze wyniki dla Renault - to choćby skały srały: nie dadzo...


(Co nie wyklucza, że jakieś problemy techniczne faktycznie były - ale z powyższych względów one nigdy nie były ani decydujące, ani naglące. A już na pewno nie jest prawdziwym podany powód, o "braku przystosowania").
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-11-19, 12:11   

Może na testach na hamowni wyszło że więcej strat niż korzyści będzie przynosiła instalacja LPG z tym silnikiem. Wcale się nie zdziwię jak znów pojawi się w ofercie stary K7M tylko z LPG. No chyba że Renault wymyśli dawać LPG do 1,2 TCE ale raczej cena nie będzie zachęcała budżetowego klienta
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-19, 12:47   

maciek napisał/a:
Może na testach na hamowni wyszło że [...]

Wszystko o osiągach, pracy i zachowaniu silnika było wiadome już wcześniej, dzięki doświadczeniom Nissana.

Umieszczenie wersji silnika z LPG w dokumentacji technicznej dla serwisów świadczy o tym, że prace nad instalacją dobiegły końca (eksperymentalnych i testowych projektów tam nie publikują).
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1061
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2015-11-19, 13:41   

No ale nie ma w ofercie nissana nic z instalacją LPG. (Albo ja nie umiem szukać)
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-19, 14:06   

Lza napisał/a:
Ale normy emisji są inne. Być może na LPG przekraczane są ilości jakichś substancji (n.p. CO2)

To musiałby być jakiś światowy ewenement bo WSZYSTKIE silniki zasilane LPG emitują CO2 w ilości 10-15% mniejszej niż te same zasilane benzyną. Zresztą dzięki temu K7M z LPG w Lodgy i Dokkerze sprzedawany we Francji nie był objęty karą za przekroczenie limitu CO2 (lub kara była dużo mniejsza od 1000 Euro przy wersji tylko benzynowej).
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-19, 16:39   

Lza napisał/a:
nie ma w ofercie nissana nic z instalacją LPG

Bo teraz już nie oferują - wolnossaki zostały tylko w najtańszych wersjach, w których chyba nigdy nie było opcji LPG, a do uturbionych jak na razie w ogóle nie przewidują.

Można natomiast poczytać testy uprzednio dostępnych modeli - szukać po słowach kluczowych "nissan eco gpl" (:
 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2015-11-20, 13:46   

Ten silnik 1.6 i 2.0 Nissana to żadne cudo na forach nissana jednym działa lpg ale są przypadki że po 20-30 tys km silnik się rozsypuje na lpg.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-20, 17:59   

vulcanor napisał/a:
są przypadki że po 20-30 tys km silnik się rozsypuje na lpg

Czyli dokładnie tak samo jak wszystkie inne silniki - każdy można zabić źle zrobioną instalacją.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-20, 18:08   

bez przesady
K4M nie sypały nawet na 1-2 generacji
_________________
Moje auto
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-20, 22:20   

Karenzo napisał/a:
nie sypały nawet na 1-2 generacji

Nie chodzi o generację tylko o fachowość montażu...
 
korg 
Zielony listek


Marka: Renault
Model: Laguna
Silnik: 1.6 16V K4M
Dołączył: 04 Gru 2015
Posty: 1
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2015-12-04, 18:32   1.6 SCe (H4M / HR16DE) + LPG

http://www.daciaklub.pl/f...1681955#1681955
bebe napisał/a:
Ze źródeł zbliżonych do kręgów ;) dowiedziałem się, że jest pewien problem z silnikami SCe zasilanymi LPG. Konkretnie - Renault Polska ogłosiło, że wycofuje ofertę tych silników z LPG (miały być do zamawiania od grudnia), zarówno w wersji fabrycznej, jak i przystosowanych do instalacji w salonie. Powodów nie podali, ale podali, że się nie poddali i jak dobrze pójdzie, to silniki SCe z LPG będą od drugiej połowy 2016.


Witam

Chciałem tutaj napisać coś odnośnie silnika 1.6 HR16DE, który zastąpił w Dacii stary K4M, a który był idealny pod LPG. Otóż w gamie modelowej Renault też go wprowadzili (Fluence) i ma być dostępny w nowej megance od 2016 roku. Wszystko pięknie, bo silnik jest fajny, ciut mniej pali niż K4M i jest cichszy, jednak jest problem z LPG.

Byłem dziś w salonie Renault zapytać o tą jednostkę i fabryczne LPG i jak narazie Renault i Dacia całkowicie wycofali się z gazowania fabrycznego tego silnika (nawet duster 4x2) - cenniki dostali niedawno nowe, bez możliwości zamawiania modeli z fabrycznym LPG.

Podobno jest ogromny problem z zaworami w tych silnikach i producent nie chce brać odpowiedzialności za to. Pracownik powiedział mi, że może Renault coś wymyśli, gdyż stare silniki 1.6 16V dostępne w Dusterze, Megance i Fluencu były motorem sprzedaży jeśli chodzi o fabryczne LPG. (W salonach nie zamówicie już LPG pod te modele)

Aha i jeśli na stronie Dacii widnieje, że mają LPG pod 1.6 SCE to niebawem to zniknie.

I ani w Renault ani w Dacii już też starego K4M nie zamówicie (ze względu na Euro6)

Tak więc pozostaje tylko czekać i mieć nadzieje, że coś wymyślą.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-01-21, 20:57, w całości zmieniany 2 razy  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-04, 18:35   

http://www.daciaklub.pl/f...1683325#1683325
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-12-04, 18:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
maras1964 


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: sce115km
Rocznik: 2015
Dołączył: 25 Lis 2015
Posty: 16
Skąd: brodnica
Wysłany: 2015-12-08, 18:48   LPG W SCE 115 KM

Zapytałem przedstawiciela Daci kiedy będzie instalacja LPG do silników SCE. otrzymałem odpowiedź że nie szybciej jak w połowie 2016. W necie doczytałem żę mimo że instalacja gazowa będzie dziełać to konieczny jest dotrysk benzyny ze względu na ochronę wtrysków zużycie benzyny jest około 20/30 procent katalogowej normy .
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-08, 20:01   

Jaka ochrona wtrysków przy pośrednim wtrysku do kolektora ssącego ?
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2015-12-08, 20:10   

Podobne rozwiązanie jak w instalacjach w Skodach mające zamaskować wtryski niskiej jakości. Dotrysk jest konieczny przy wtrysku bezpośrednim.

Czyżby Dacia weszła na tę samą ścieżkę? Pomimo tego, że nie mam silnika SCe to i tak żałuję, że "wdepnąłem" w fabryczną instalkę LPG.
_________________
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1061
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2015-12-08, 22:32   

maras1964 napisał/a:
ze względu na ochronę wtrysków zużycie benzyny jest około 20/30 procent katalogowej normy


To jest częste w nowych silnikach, niezależnie od marki. Sporo grzebałem i w zasadzie większość samochodów które analizowałem pod kątem zakupu, w przypadku silników benzynowych i montażu LPG, musi mieć dotrysk benzyny. I zużywa wówczas, tak jak piszesz około 20-30% benzyny, 70-80% gazu. Po podliczeniu kosztów okazuje się, że taka instalacja się nie za bardzo opłaca (moim zdaniem), wychodzi około 2zł/100km oszczędności. (czyli trzeba przejechać 150, może nawet 200 tyś. km żeby się instalacja zwróciła, a żeby były jakieś wymierne korzyści z jej posiadania, to trzeba by samochodem przejechać z 600 tyś km. - więc science-fiction nawet dla intensywnie używanej osobówki)
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-08, 22:56   

piotr. z
Ja tam jestem zadowolony .
Silnik spalinowy to niezwykle skomplikowane zbiorowisko zależności . Trzeba operować ogromną wiedzę aby poprawnie wykonać taką instalacje .
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-12-08, 23:19, w całości zmieniany 3 razy  
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1061
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2015-12-08, 23:47   

Nie przesadzaj. Umieszczamy tysiące satelit na orbicie, wysyłamy sondy przemierzające w ekstremalnych warunkach setki milionów km, budujemy robo-pszczoły albo samoloty zdolne unieść prawie 900 pasażerów..

Przy tym wszystkim znany niemal od 200 lat silnik spalinowy w pierdzi-samochodziku nie jest technologią wymagającą jakiejś nadludzkiej wiedzy :-)
Ostatnio zmieniony przez Lza 2015-12-08, 23:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-09, 16:58   

Cytat:
Efekt Krugera-Dunninga – w psychologii zjawisko polegające na tym, że osoby niewykwalifikowane w jakiejś dziedzinie życia mają tendencję do przeceniania swoich umiejętności w tej dziedzinie, podczas gdy osoby wysoko wykwalifikowane mają tendencję do zaniżania oceny swoich umiejętności
_________________
Moje auto
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2015-12-10, 10:51   

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: To było jakies alibi do postu powyżej :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: (z kawału o milicjantach) :lol: :lol:
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1061
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2015-12-10, 14:33   

;-) :-) :-D :-P :mrgreen: :lol:

chyba tak, apropo defacto i vice versa.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-10, 18:03   

Więcej łaciny , może byś wyglądał na mądrzejszego .
_________________
Moje auto
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2015-12-10, 20:03   

"Mój sąsiad to łotr, złodziej i sufragan..."
Raz mnie rozbolał brzuch ze śmiechu, gdy zobaczyłem komentarz na Interii: "Ta Britney (czy tam Rihanna) chwali się, że nie utyła po pierwszym dziecku, a przecież to nie ona je urodziła, tylko surykatka". :lol:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
słoń 



Marka: Dacia/Renault
Model: Dacia Sandero/Trafic
Silnik: 1,0tce+LPG/1,6 DCI Energy
Rocznik: 2020/2017
Wersja: Celebration
Dołączył: 24 Lip 2013
Posty: 287
Skąd: DOL SZ GCZ
Wysłany: 2015-12-10, 21:26   

Qui penis aquae turbant!?
_________________

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne