Przydał by się jakiś gazownik który ma doświadczenie z tymi silnikami bo mój przebieg to ok 150 km w dni pracujące wiec załamał bym się jak by mi samochód padł po 10k.
Witaj
Przy Twoich przebiegach to przemęczył bym się miesiąc korzystając z benzyny wyłapał czy nie ma żadnych błędów usterek i zamontował w jakimś polecanym zakładzie niedaleko Ciebie ( z lpg forum ). Rezygnując z "gwarancji" specjalnie w nawiasie bo jak zamontuje ci Diler instalację gazową inną niż specjalny pakiet od Renault Polska ( o ile taki jest do Twojego pojazdu ) to nie masz oficjalnej gwarancji a jedynie jakąś pomoc dilera w wyciąganiu pieniędzy importera. Jak pojedziesz do innego aso nikt takiej gwarancji nie uzna ( co z tego jak i tak większość rzeczy które się będą psuły i tak nie podlegają gwarancjom ) To raz a dwa odpadają ci duże koszta związane z serwisowaniem pojazdu w aso patrząc na przebiegi to co pół roku przegląd.
Bierz auto pomęcz go na benzynie ile dasz radę i zamontuj instalację w dobrym zakładzie.
Na temat instalki sie nie wypowiem ale pierzak dobrze ogarnia temat lpg ja mam ponad 60 000 na brc u nich zakładanej i jestem bardzo zadowolony. Rozmawiałem w grudniu jak miałem kupić drugą lodzie i jeszcze nie mieli rozwiązania na gaz do h4m dlatego wziąłem dci, ale mówili że szukają instalki która nie zepsuje samochodu więc uważam że może to sie fajnie sprawować
Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019 Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Maj 2015 Posty: 401 Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-07-21, 15:19
Jak to wrzucili LPG na konfigurator? Tak bez zapowiedzi? Nawet nie raczyli przeprosić za czas, nerwy, dyskusje na temat tego, że tego silnika nie da się zagazować?
We wrześniu odbieram lodgy, będzie to piąta dacia, od razu montuje gaz, podzielę się informacjami jak się sprawuje. Instalator z którym współpracuje i do którego mam zaufanie nie widzi większego problemu.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-08-09, 12:32
Nie ma o czym mówić. Nic nie wskazuje, że dacia będzie miała coś sensownego LPG (Lodgy i Duster). Jak ktoś ma mniejsze potrzeby przewozowe Samadero/MCV 1.2 i tyle.
W ogóle na rynku LPG padaka. Właściwie nie ma czego wybierać. Coś tam mają w Oplu.
Nie bardzo kumam po ch... wzięli ten silnik Sce 1.6. Ani to jakieś nowoczesne ani specjalnie udane... Mogli zaadaptować starą 1.6 16 V i byłoby git.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
jan ostrzyca, EURO 6 się kłania...
A 1,6 16V to ponoć już nie spełnia normy EURO 6 (kończy się na EURO 5).
A Cav zaraz wyskoczy z tym silnikiem 1,6 16V, że to padaka.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-08-09, 13:03
route2000 napisał/a:
jan ostrzyca, EURO 6 się kłania...
A 1,6 16V to ponoć już nie spełnia normy EURO 6 (kończy się na EURO 5).
A Cav zaraz wyskoczy z tym silnikiem 1,6 16V, że to padaka.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2016-08-09, 13:08, w całości zmieniany 1 raz
Nie ma o czym mówić. Nic nie wskazuje, że dacia będzie miała coś sensownego LPG (Lodgy i Duster). Jak ktoś ma mniejsze potrzeby przewozowe Samadero/MCV 1.2 i tyle.
W ogóle na rynku LPG padaka. Właściwie nie ma czego wybierać. Coś tam mają w Oplu.
Nie bardzo kumam po ch... wzięli ten silnik Sce 1.6. Ani to jakieś nowoczesne ani specjalnie udane... Mogli zaadaptować starą 1.6 16 V i byłoby git.
Z tego co rozmawiałem ostatnio w salonie to zwyczajnie nie dało się już (lub nie opłacało się) dostosować się silnika do normy euro.
Podobna sytuacja jest w pozostałych markach, pewnie niebawem auta używane z silnikami pod lpg lub z lpg będą w cenie tak jak niezniszczalne MB w123/w124
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-08-09, 13:10
aksel napisał/a:
jan ostrzyca napisał/a:
Nie ma o czym mówić. Nic nie wskazuje, że dacia będzie miała coś sensownego LPG (Lodgy i Duster). Jak ktoś ma mniejsze potrzeby przewozowe Samadero/MCV 1.2 i tyle.
W ogóle na rynku LPG padaka. Właściwie nie ma czego wybierać. Coś tam mają w Oplu.
Nie bardzo kumam po ch... wzięli ten silnik Sce 1.6. Ani to jakieś nowoczesne ani specjalnie udane... Mogli zaadaptować starą 1.6 16 V i byłoby git.
Z tego co rozmawiałem ostatnio w salonie to zwyczajnie nie dało się już (lub nie opłacało się) dostosować się silnika do normy euro.
Podobna sytuacja jest w pozostałych markach, pewnie niebawem auta używane z silnikami pod lpg lub z lpg będą w cenie tak jak niezniszczalne MB w123/w124
Rzecz w tym, że wymogi dla 5 i 6 benzynówek są takie same.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Marka: Fiat
Model: 500L
Silnik: 1.6 Multijet II Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Maj 2014 Posty: 156 Skąd: Radom
Wysłany: 2016-08-10, 21:41
W UE, jak również i w USA producentów aut obowiązują tzw. kwoty od średniej emisji CO2. Czyli bezpośrednio od średniego zużycia paliwa. Jeśli auto przekracza określoną wartość, to producent płaci za tą nikczemność. Jakie to są kwoty, to jest do znalezienia w internecie. Dlatego też między innymi, na rynku mamy auta z takimi właśnie silnikami i S&S. A z limitem emisji Euro X, to nie ma bezpośrednio nic wspólnego (pośrednio tak, bo limity toksyczności spalin i podatki od CO2 zmieniają się w czasie).
Zapomniałem jeszcze dodać, że od 10 lat limity emisji szkodliwych substancji w normach Euro dla silników benzynowych praktycznie nie uległy zmianie. Od Euro 4 z 2006 do Euro 6 z 2014 zmniejszono nieznacznie limit NOx z 0,08 na 0,06 i wprowadzono limity emisji cząstek stałych dla silników z bezpośrednim wtryskiem. Nic więcej.
Ostatnio zmieniony przez rafal_rx 2016-08-17, 15:09, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum