Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015 Posty: 716 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-16, 09:23
Spec spod Lublina montuje na Stag, a czytałem, że wtryski Staga są głośne i wybieram Barracudę. Odnośnie montażu największym perfekcjonistą na lpgforum jest Damian.
Ostatnio zmieniony przez Piitubski 2016-11-16, 09:25, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 334 Skąd: KR
Wysłany: 2016-11-16, 12:40
kapelusznik napisał/a:
te "wtryski Stag" to nie jest czasami jakiś Valtec przebrandowany? d
dobry gaziarz to raczej zainstaluje ci coś w stylu Hana
sprawdzałeś Pitec w Poznaniu? 4 lata temu to był najbardziej polecany warsztat montujący Staga
Stag produkuje trzy rodzaje wtryskiwaczy, z czego listwa ac w02, oraz pojedyncze ac w03 uznawane są za dobry sprzęt (choć osobiście wybrałem Barracudę), a p. Adam, bo o nim chyba mowa, fuszery nie odstawia.
@Piitubski
Hehe do Damiana z Krakowa rzut czapką; ja montowałem u nas, u Piotra na Beskidzkiej - nie chcę być posądzony o reklamę - kto chce, ten znajdzie.
Przecież w Wawie masz vicię, i kilku innych.
_________________ miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
Ostatnio zmieniony przez wojtek013 2016-11-16, 12:41, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015 Posty: 716 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-16, 14:42
Mam w Warszawie kilku polecanych na lpgforum. Przestudiowałem w galerii lpgforum wiele prac i najbardziej chwalonym i stawianym za wzór w wielu przypadkach jest Damian.
Witajcie. Jako nowy na tym forum postanowiłem wtrącić klika ciekawostek. Posiadam dwie Renówki z silnikiem 1,4TCe H4JT 131KM (160KM), otóż silnik ten posiada blok od HR16DE i ma mniejszy skok tłoka (73,1mm). Obie renówki jeżdżą na LPG bez żadnych problemów. Oczywiście zapewne jest inna głowica niż w wolnossącym 1,6 K4M.
Przyszłościowo planuję przywrócić pilotażowo jednemu z posiadanych 1,4 pojemność 1598cm i zrobić z niego 1,6TCe poprzez zmianę korbowodów, wału oraz ewentualnie miski olejowej.
Ostatnio zmieniony przez h4jt 2016-11-17, 17:02, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3598 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-17, 14:32
Nie musi. Jeśli pisze prawdę to jest podobnie jak w blokach silników K4M i K4J oraz K7M i K7J - różniły się one tylko innym wałem korbowym i długością korbowodów co powodowało zmianę pojemności skokowej silnika.
No i oczywiście elektronika czy tam program w ECU jest inna.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2016-11-17, 14:33, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3598 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-17, 15:30
laisar napisał/a:
kali napisał/a:
Blok też napawasz by pomieścić tłoki?
Nie musi, bo blok w H4 J, K i M jest ten sam - inny skok tłoka wynika wyłącznie z długości korbowodu.
Ekhmmm :) Zbuduj sobie w ramach robótek ręcznych model cylinder , tłok , korbowód , wał korbowy - nawet dla jednego cylindra ..... a potem wykombinuj dlaczego wyłączna zmiana samej długości korbowodu nie zapewni powiększenia pojemności skokowej cylindra, przy zachowaniu tego samego stopnia sprężania :)
Ten sam blok był używany w Nissanach 1.0, 1,2, 1,5 i 1,6 różnica była w skoku tłoka przy niezmiennej śr. tłoka 78mm
https://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_HR_engine
Znam ludzi, którzy przerobili kilka lat temu za niewielkie pieniądze Nissana Almera 1,5 na 1,6 + LPG i jeździło bez modyfikacji mapy wtrysku.
W latach 80/90 przerabiało się BMW i VW nie pamiętam już które konkretnie silniki, ale na pewno z BMW 323 robiło się 325
Jak dasz wał o wykorbieniu większym o 5mm to tłok idzie wyżej o te 5mm ale i niżej o 5mm więc cały skok zmienia się o 10mm. Jak dasz krótszy korbowód o te 5mm to tłok zejdzie niżej o 10mm i uderzy w przeciwwagi wału.
Owszem firmy korzystają z gotowców i unifikacji części i w takich wypadku wypadkach zmieniają tłok. Którego sworzeń jest przesunięty bliżej denka tłoka, a płaszcz jest krótszy i na dodatek podcięty do przeciwwagi. Czasem zmiany są większe i niedostrzegalne gołym okiem.
Oczywiście masz rację dlatego za nim się za to zabierzemy sprawdzimy wszystko, cały dół HR16DE - blok z tłokami i korbą można kupić w dobrym stanie za 500zł
Ostatnio zmieniony przez h4jt 2016-11-17, 18:34, w całości zmieniany 3 razy
Ten sam blok był używany w Nissanach 1,0, 1,2, 1,5 i 1,6 różnica była w skoku tłoka przy niezmiennej śr. tłoka 78mm
Ale nie ten sam we wszystkich naraz, tylko parami - 1,0/1,2 i 1,5/1,6.
Pierwsze 2 mają blok niższy oraz 3-cylindrowy.
Zresztą 1,0 z tej rodziny zdaje się u nas nie występował, a ten, który był dostępny w parze z 1,2, pochodził z innej linii, o mniejszej średnicy - http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_CR_engine
kali napisał/a:
Czasem zmiany są większe i niedostrzegalne gołym okiem
Owszem, ale w przypadku bloku w tych silnikach to jest taki sam.
Jeden ze sprzedawców ma w ofercie ten sam tłok z korbowodem do 1,5 i 1,6
Z ciekawostek jeszcze dodam, że przed 2009 rokiem Renault miał w planach silnik 1,5TCe 143KM.
Ostatnio zmieniony przez h4jt 2016-11-17, 20:01, w całości zmieniany 1 raz
W moich TCe 45kkm na LPG (całkowity 52kkm) i 48kkm (całkowity 80kkm), a kuzyna 86kkm (przy całkowitym 153kkm)
Z tego co czytam na forum o silniku 1,6Sce ma on głowicę bez regulacji luzów zaworowych tzn. luz się niweluje wymieniając lub regenerując szklanki tak jak w 1,4TCe.
Ostatnio zmieniony przez h4jt 2016-11-17, 23:49, w całości zmieniany 3 razy
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-11-18, 17:31
Wcześniej pisałem o tym, jak chciałem się dowiedzieć o kwestie LPG do Sce w Dokker i Duster w RENAULT CARRARA W Lublinie.
Oto ona:
JA
5 Listopada 2016 12:16 .......................i@wp.pl> napisał(a)
Dzień dobry. Przedwczoraj pytałem Pana o sprawy LPG w Dokerze z silnikiem Sce 1.6 Obiecał Pan, że prześle pytania do techników z RP. Oto one:
1. Czy silnik pod fabryczną instalację LPG jest jakoś dostosowany do LPG - inne gniazda zawodowe, zawory?
2. Czy silnik Sce 1.6 + LPG (Doker, Duster) wymaga dodatkowej regulacji zaworów co jakiś czas np co 20-30 tys. km?
3. Ile kosztuje regulacja zaworów w ASO w silniku Sce 1.6 + LPG (Doker, Duster)?
4. Regulacja zaworów śrubami, płytkami, inaczej?
5. Czy instalacja ma dodatkową lubryfikację albo dotrysk benzyny do LPG?
6. Kiedy będzie dostępna Lodgy 1.6 Sce + LPG?
Odpowiedź CARRARA Lublin w pełnym brzmieniu:
Dzień dobry,
Z informacji uzyskanych od mechaników-gazowników silnik Nissana wymaga regulacji zaworów (jest hydrauliczna). Informacji czy był dostosowywany do LPG
nie uzyskaliśmy. Lubryfikacja albo dotrysk benzyny do LPG nie występuje.
Dostępność LPG do LODGY w najbliższym czasie.
Pozdrawiam,
Mariusz Rataj
Doradca handlowy
tel: 517 224 356
CARRARA nie jest w stanie niczego wyjaśnić, więc szurnąłem maila do RENO POLSKA z nadzieją, że odpowiedzą na proste pytania. Oto korespondencja.
JA
Wiadomość oryginalna
Od:
Wysłane: 11.11.2016 09:14
Do: kontakt.klient@renault.com.pl
Temat: Pytanie o LPG do silnika Sce 1.6
Dzień dobry.
Przymierzam się do zakupu kolejnej (trzeciej) Dacii. Daciami jeżdżę od 2007 r. Jestem poważnie zainteresowany autem z fabrycznym LPG z silnikiem 1.6 Sce (Dokker, Lodgy ew. Duster). Proszę o odpowiedź na pytania dotyczące silników Sce 1.6 + fabryczny LPG (Duster, Dokker. Lodgy). Lokalny diler nie jest w stanie udzielić pełnej odpowiedzi, dlatego zwracam się bezpośrednio do Was. Oto pytania:
1. Czy silnik Sce pod fabryczną instalację LPG jest jakoś dostosowany do LPG - inne gniazda zawodowe, zawory?
2. Czy silnik Sce 1.6 + LPG (Doker, Duster) wymaga dodatkowej regulacji zaworów co jakiś czas np co 20-30 tys. km?
3. Ile kosztuje regulacja zaworów w ASO w silniku Sce 1.6 + LPG (Doker, Duster)?
4. Regulacja zaworów śrubami, płytkami, inaczej?
5. Czy instalacja ma dodatkową lubryfikację albo dotrysk benzyny do LPG?
6. Kiedy będzie dostępna Lodgy 1.6 Sce + LPG?
RP
Dnia Czwartek, 17 Listopada 2016 08:12 PL Kontact Klient <kontakt.klient@renault.com.pl> napisał(a)
Szanowny Panie,
dziękujemy za kontakt z Infolinią Klienta Renault.
Odpowiadając na Pańskie zapytanie, odnośnie Dacii informuję, że wszelką dostępną wiedzą dysponują nasi autoryzowani dealerzy marki Dacia.
Nie znamy daty wprowadzenia Dacii Lodgy z fabryczną instalacją LPG.
W przypadku dodatkowych pytań zapraszamy do bezpośredniego kontaktu z nami pod
numerem telefonu 0 800 900 803 – jesteśmy do dyspozycji Klientów od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 18:00. Czat jest dostępny od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-20:00.
Z poważaniem,
Krzysztof Kujawiak
Infolinia Klienta Renault
Tel: 0 800 900 803
Renault Polska Sp. z o.o.
JA
Wiadomość oryginalna
Od:
Wysłane: 17.11.2016 20:35
Do: kontakt.klient@renault.com.pl
Temat: Odp: ODP: Pytanie o LPG do silnika Sce 1.6 [ ]
Dzień dobry. Odpowiedź oceniam jako głupią i nie na temat. Tym bardziej, że zaznaczyłem, że lokalni dilerzy Dacia nie są w stanie udzielić odpowiedzi na te proste pytania. Skoro Pan nie wie, to niech się Pan dowie, albo przekieruje maila do kogoś kto wie. Czekam na odpowiedź na pytania, a nie jakieś korporacyjne bzdety.
RP
Szanowny Panie,
dziękujemy za kontakt z Infolinią Klienta Renault.
Odpowiadając na Pańskie zapytanie, odnośnie pytań o LPG w silniku 1.6 Sce informuję, że Pańska sprawa była konsultowana i wszelkie dostępne dane posiadają nasi autoryzowani partnerzy.
W przypadku dodatkowych pytań zapraszamy do bezpośredniego kontaktu z nami pod
numerem telefonu 0 800 900 803 – jesteśmy do dyspozycji Klientów od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 18:00. Czat jest dostępny od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-20:00.
Z poważaniem,
Krzysztof Kujawiak
Infolinia Klienta Renault
Tel: 0 800 900 803
Zabawni goście w tym RP. Zaznaczam, że tym razem nie chodzi o mojego ulubionego dilera i ASO, który w porównaniu do CARRARA okazuje się wprost zarąbisty.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2016-11-18, 18:11, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum