Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
LPG do 1.6 SCe (H4M / HR16DE)
Autor Wiadomość
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-15, 20:32   

Przymierzam się do instalacji LPG. Chciałbym u najlepszego speca na lpg-forum; czyli Damiana. Z Warszawy to ponad 300km.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-11-15, 23:37   

To do Lublina masz dużo bliżej niż 300 km w jedną stronę. Jest bardzo chwalony spec od LPG na lpg-forum.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 444
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2016-11-16, 08:33   

Piitubski napisał/a:
Przymierzam się do instalacji LPG. Chciałbym u najlepszego speca na lpg-forum; czyli Damiana. Z Warszawy to ponad 300km.


To nie przymierzaj, tylko instaluj. Kieszeń będzie miała mniejsze obciążenie.
_________________
Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-16, 09:23   

Spec spod Lublina montuje na Stag, a czytałem, że wtryski Staga są głośne i wybieram Barracudę. Odnośnie montażu największym perfekcjonistą na lpgforum jest Damian.
Ostatnio zmieniony przez Piitubski 2016-11-16, 09:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 912
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-11-16, 09:47   

Piitubski napisał/a:
wtryski Staga
te "wtryski Stag" to nie jest czasami jakiś Valtec przebrandowany? d
dobry gaziarz to raczej zainstaluje ci coś w stylu Hana

sprawdzałeś Pitec w Poznaniu? 4 lata temu to był najbardziej polecany warsztat montujący Staga
Ostatnio zmieniony przez kapelusznik 2016-11-16, 09:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
wojtek013 



Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 334
Skąd: KR
Wysłany: 2016-11-16, 12:40   

kapelusznik napisał/a:
te "wtryski Stag" to nie jest czasami jakiś Valtec przebrandowany? d
dobry gaziarz to raczej zainstaluje ci coś w stylu Hana

sprawdzałeś Pitec w Poznaniu? 4 lata temu to był najbardziej polecany warsztat montujący Staga


Stag produkuje trzy rodzaje wtryskiwaczy, z czego listwa ac w02, oraz pojedyncze ac w03 uznawane są za dobry sprzęt (choć osobiście wybrałem Barracudę), a p. Adam, bo o nim chyba mowa, fuszery nie odstawia.

@Piitubski

Hehe do Damiana z Krakowa rzut czapką; ja montowałem u nas, u Piotra na Beskidzkiej - nie chcę być posądzony o reklamę - kto chce, ten znajdzie.

Przecież w Wawie masz vicię, i kilku innych.
_________________
miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
Ostatnio zmieniony przez wojtek013 2016-11-16, 12:41, w całości zmieniany 2 razy  
 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-16, 14:42   

Mam w Warszawie kilku polecanych na lpgforum. Przestudiowałem w galerii lpgforum wiele prac i najbardziej chwalonym i stawianym za wzór w wielu przypadkach jest Damian.
 
h4jt 


Marka: Renault, Dacia
Model: Scenic III, Dustrer
Silnik: 1.4TCe H4JT BRC SQ32, 1.6 K4M BRC SQ32
Rocznik: 2013, 2014
Dołączył: 17 Lis 2016
Posty: 20
Skąd: Wrocłove
Wysłany: 2016-11-17, 13:31   

Witajcie. Jako nowy na tym forum postanowiłem wtrącić klika ciekawostek. Posiadam dwie Renówki z silnikiem 1,4TCe H4JT 131KM (160KM), otóż silnik ten posiada blok od HR16DE i ma mniejszy skok tłoka (73,1mm). Obie renówki jeżdżą na LPG bez żadnych problemów. Oczywiście zapewne jest inna głowica niż w wolnossącym 1,6 K4M.
Przyszłościowo planuję przywrócić pilotażowo jednemu z posiadanych 1,4 pojemność 1598cm i zrobić z niego 1,6TCe poprzez zmianę korbowodów, wału oraz ewentualnie miski olejowej.
Ostatnio zmieniony przez h4jt 2016-11-17, 17:02, w całości zmieniany 3 razy  
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-11-17, 13:53   

Blok też napawasz by pomieścić tłoki?
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-17, 14:32   

Nie musi. Jeśli pisze prawdę to jest podobnie jak w blokach silników K4M i K4J oraz K7M i K7J - różniły się one tylko innym wałem korbowym i długością korbowodów co powodowało zmianę pojemności skokowej silnika.
No i oczywiście elektronika czy tam program w ECU jest inna.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2016-11-17, 14:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-17, 15:09   

h4jt napisał/a:
zapewne jest inna głowica niż w wolnossącym 1,6 K4M

Oczywiście, że jest inna, tak samo jak cała reszta - bo typ K to zupełnie odrębna linia konstrukcyjna niż H / HR.

http://en.wikipedia.org/wiki/Renault_K-Type_engine
http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_HR_engine


kali napisał/a:
Blok też napawasz by pomieścić tłoki?

Nie musi, bo blok w H4 J, K i M jest ten sam - inny skok tłoka wynika wyłącznie z długości korbowodu i wykorbienia.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-11-17, 16:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-17, 15:30   

laisar napisał/a:

kali napisał/a:
Blok też napawasz by pomieścić tłoki?

Nie musi, bo blok w H4 J, K i M jest ten sam - inny skok tłoka wynika wyłącznie z długości korbowodu.

Ekhmmm :) Zbuduj sobie w ramach robótek ręcznych model cylinder , tłok , korbowód , wał korbowy - nawet dla jednego cylindra ..... a potem wykombinuj dlaczego wyłączna zmiana samej długości korbowodu nie zapewni powiększenia pojemności skokowej cylindra, przy zachowaniu tego samego stopnia sprężania :)
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-11-17, 15:37   

kali napisał/a:
Blok też napawasz by pomieścić tłoki?


Nie, założy grubszą uszczelkę pod głowicę ;-)
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-17, 16:40   

DrOzda napisał/a:
wyłączna zmiana samej długości korbowodu

Co za czepialstwo, no! (((: Przecież _każdy_ wie, że wyłączna zmiana długości korbowodu łączy się ze zmianą wykorbienia wału...

Ale dobra, dobra, dziękuję, moja culpa, poprawię, żeby było precyzyjnie [:
 
h4jt 


Marka: Renault, Dacia
Model: Scenic III, Dustrer
Silnik: 1.4TCe H4JT BRC SQ32, 1.6 K4M BRC SQ32
Rocznik: 2013, 2014
Dołączył: 17 Lis 2016
Posty: 20
Skąd: Wrocłove
Wysłany: 2016-11-17, 16:53   

Ten sam blok był używany w Nissanach 1.0, 1,2, 1,5 i 1,6 różnica była w skoku tłoka przy niezmiennej śr. tłoka 78mm
https://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_HR_engine
Znam ludzi, którzy przerobili kilka lat temu za niewielkie pieniądze Nissana Almera 1,5 na 1,6 + LPG i jeździło bez modyfikacji mapy wtrysku.
W latach 80/90 przerabiało się BMW i VW nie pamiętam już które konkretnie silniki, ale na pewno z BMW 323 robiło się 325
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-11-17, 17:52   

Jak dasz wał o wykorbieniu większym o 5mm to tłok idzie wyżej o te 5mm ale i niżej o 5mm więc cały skok zmienia się o 10mm. Jak dasz krótszy korbowód o te 5mm to tłok zejdzie niżej o 10mm i uderzy w przeciwwagi wału.
Owszem firmy korzystają z gotowców i unifikacji części i w takich wypadku wypadkach zmieniają tłok. Którego sworzeń jest przesunięty bliżej denka tłoka, a płaszcz jest krótszy i na dodatek podcięty do przeciwwagi. Czasem zmiany są większe i niedostrzegalne gołym okiem.
 
h4jt 


Marka: Renault, Dacia
Model: Scenic III, Dustrer
Silnik: 1.4TCe H4JT BRC SQ32, 1.6 K4M BRC SQ32
Rocznik: 2013, 2014
Dołączył: 17 Lis 2016
Posty: 20
Skąd: Wrocłove
Wysłany: 2016-11-17, 18:19   

Oczywiście masz rację dlatego za nim się za to zabierzemy sprawdzimy wszystko, cały dół HR16DE - blok z tłokami i korbą można kupić w dobrym stanie za 500zł
Ostatnio zmieniony przez h4jt 2016-11-17, 18:34, w całości zmieniany 3 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-17, 18:53   

h4jt napisał/a:
Ten sam blok był używany w Nissanach 1,0, 1,2, 1,5 i 1,6 różnica była w skoku tłoka przy niezmiennej śr. tłoka 78mm

Ale nie ten sam we wszystkich naraz, tylko parami - 1,0/1,2 i 1,5/1,6.

Pierwsze 2 mają blok niższy oraz 3-cylindrowy.

Zresztą 1,0 z tej rodziny zdaje się u nas nie występował, a ten, który był dostępny w parze z 1,2, pochodził z innej linii, o mniejszej średnicy - http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_CR_engine


kali napisał/a:
Czasem zmiany są większe i niedostrzegalne gołym okiem

Owszem, ale w przypadku bloku w tych silnikach to jest taki sam.
 
h4jt 


Marka: Renault, Dacia
Model: Scenic III, Dustrer
Silnik: 1.4TCe H4JT BRC SQ32, 1.6 K4M BRC SQ32
Rocznik: 2013, 2014
Dołączył: 17 Lis 2016
Posty: 20
Skąd: Wrocłove
Wysłany: 2016-11-17, 19:57   

Jeden ze sprzedawców ma w ofercie ten sam tłok z korbowodem do 1,5 i 1,6
Z ciekawostek jeszcze dodam, że przed 2009 rokiem Renault miał w planach silnik 1,5TCe 143KM.
Ostatnio zmieniony przez h4jt 2016-11-17, 20:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
słoń 



Marka: Dacia/Renault
Model: Dacia Sandero/Trafic
Silnik: 1,0tce+LPG/1,6 DCI Energy
Rocznik: 2020/2017
Wersja: Celebration
Dołączył: 24 Lip 2013
Posty: 287
Skąd: DOL SZ GCZ
Wysłany: 2016-11-17, 21:13   

h4jt napisał/a:
Obie renówki jeżdżą na LPG bez żadnych problemów


Ile przejechały już na tym LPG???
_________________

 
h4jt 


Marka: Renault, Dacia
Model: Scenic III, Dustrer
Silnik: 1.4TCe H4JT BRC SQ32, 1.6 K4M BRC SQ32
Rocznik: 2013, 2014
Dołączył: 17 Lis 2016
Posty: 20
Skąd: Wrocłove
Wysłany: 2016-11-17, 21:19   

W moich TCe 45kkm na LPG (całkowity 52kkm) i 48kkm (całkowity 80kkm), a kuzyna 86kkm (przy całkowitym 153kkm)

Z tego co czytam na forum o silniku 1,6Sce ma on głowicę bez regulacji luzów zaworowych tzn. luz się niweluje wymieniając lub regenerując szklanki tak jak w 1,4TCe.
Ostatnio zmieniony przez h4jt 2016-11-17, 23:49, w całości zmieniany 3 razy  
 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-18, 15:43   

Jeżdżę Dusterem z włączonym trybem ECO - spalanie mniejsze o 1-2 litry. Czy po zamontowaniu LPG dalej jeździć w trybie ECO?
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-11-18, 17:31   

Wcześniej pisałem o tym, jak chciałem się dowiedzieć o kwestie LPG do Sce w Dokker i Duster w RENAULT CARRARA W Lublinie.
Oto ona:
JA
5 Listopada 2016 12:16 .......................i@wp.pl> napisał(a)
Dzień dobry. Przedwczoraj pytałem Pana o sprawy LPG w Dokerze z silnikiem Sce 1.6 Obiecał Pan, że prześle pytania do techników z RP. Oto one:
1. Czy silnik pod fabryczną instalację LPG jest jakoś dostosowany do LPG - inne gniazda zawodowe, zawory?
2. Czy silnik Sce 1.6 + LPG (Doker, Duster) wymaga dodatkowej regulacji zaworów co jakiś czas np co 20-30 tys. km?
3. Ile kosztuje regulacja zaworów w ASO w silniku Sce 1.6 + LPG (Doker, Duster)?
4. Regulacja zaworów śrubami, płytkami, inaczej?
5. Czy instalacja ma dodatkową lubryfikację albo dotrysk benzyny do LPG?
6. Kiedy będzie dostępna Lodgy 1.6 Sce + LPG?


Odpowiedź CARRARA Lublin w pełnym brzmieniu:
Dzień dobry,
Z informacji uzyskanych od mechaników-gazowników silnik Nissana wymaga regulacji zaworów (jest hydrauliczna). Informacji czy był dostosowywany do LPG
nie uzyskaliśmy. Lubryfikacja albo dotrysk benzyny do LPG nie występuje.

Dostępność LPG do LODGY w najbliższym czasie.


Pozdrawiam,

Mariusz Rataj
Doradca handlowy
tel: 517 224 356


CARRARA nie jest w stanie niczego wyjaśnić, więc szurnąłem maila do RENO POLSKA z nadzieją, że odpowiedzą na proste pytania. Oto korespondencja.

JA
Wiadomość oryginalna
Od:
Wysłane: 11.11.2016 09:14
Do: kontakt.klient@renault.com.pl
Temat: Pytanie o LPG do silnika Sce 1.6

Dzień dobry.
Przymierzam się do zakupu kolejnej (trzeciej) Dacii. Daciami jeżdżę od 2007 r. Jestem poważnie zainteresowany autem z fabrycznym LPG z silnikiem 1.6 Sce (Dokker, Lodgy ew. Duster). Proszę o odpowiedź na pytania dotyczące silników Sce 1.6 + fabryczny LPG (Duster, Dokker. Lodgy). Lokalny diler nie jest w stanie udzielić pełnej odpowiedzi, dlatego zwracam się bezpośrednio do Was. Oto pytania:
1. Czy silnik Sce pod fabryczną instalację LPG jest jakoś dostosowany do LPG - inne gniazda zawodowe, zawory?
2. Czy silnik Sce 1.6 + LPG (Doker, Duster) wymaga dodatkowej regulacji zaworów co jakiś czas np co 20-30 tys. km?
3. Ile kosztuje regulacja zaworów w ASO w silniku Sce 1.6 + LPG (Doker, Duster)?
4. Regulacja zaworów śrubami, płytkami, inaczej?
5. Czy instalacja ma dodatkową lubryfikację albo dotrysk benzyny do LPG?
6. Kiedy będzie dostępna Lodgy 1.6 Sce + LPG?


RP
Dnia Czwartek, 17 Listopada 2016 08:12 PL Kontact Klient <kontakt.klient@renault.com.pl> napisał(a)
Szanowny Panie,
dziękujemy za kontakt z Infolinią Klienta Renault.

Odpowiadając na Pańskie zapytanie, odnośnie Dacii informuję, że wszelką dostępną wiedzą dysponują nasi autoryzowani dealerzy marki Dacia.
Nie znamy daty wprowadzenia Dacii Lodgy z fabryczną instalacją LPG.

Zapraszam również do skorzystania z naszej najnowszej akcji "Zima 2016" szczegóły znajdą Państwo pod poniższym linkiem https://www.renault.pl/us...ja-zima-16.html

W przypadku dodatkowych pytań zapraszamy do bezpośredniego kontaktu z nami pod
numerem telefonu 0 800 900 803 &#x2013; jesteśmy do dyspozycji Klientów od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 18:00. Czat jest dostępny od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-20:00.

Z poważaniem,
Krzysztof Kujawiak
Infolinia Klienta Renault
Tel: 0 800 900 803
Renault Polska Sp. z o.o.


JA
Wiadomość oryginalna
Od:
Wysłane: 17.11.2016 20:35
Do: kontakt.klient@renault.com.pl
Temat: Odp: ODP: Pytanie o LPG do silnika Sce 1.6 [ ]

Dzień dobry. Odpowiedź oceniam jako głupią i nie na temat. Tym bardziej, że zaznaczyłem, że lokalni dilerzy Dacia nie są w stanie udzielić odpowiedzi na te proste pytania. Skoro Pan nie wie, to niech się Pan dowie, albo przekieruje maila do kogoś kto wie. Czekam na odpowiedź na pytania, a nie jakieś korporacyjne bzdety.


RP
Szanowny Panie,
dziękujemy za kontakt z Infolinią Klienta Renault.

Odpowiadając na Pańskie zapytanie, odnośnie pytań o LPG w silniku 1.6 Sce informuję, że Pańska sprawa była konsultowana i wszelkie dostępne dane posiadają nasi autoryzowani partnerzy.

Zapraszam również do skorzystania z naszej najnowszej akcji "Zima 2016" szczegóły znajdą Państwo pod poniższym linkiem https://www.renault.pl/us...ja-zima-16.html

W przypadku dodatkowych pytań zapraszamy do bezpośredniego kontaktu z nami pod
numerem telefonu 0 800 900 803 – jesteśmy do dyspozycji Klientów od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 18:00. Czat jest dostępny od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-20:00.

Z poważaniem,
Krzysztof Kujawiak
Infolinia Klienta Renault
Tel: 0 800 900 803


Zabawni goście w tym RP. Zaznaczam, że tym razem nie chodzi o mojego ulubionego dilera i ASO, który w porównaniu do CARRARA okazuje się wprost zarąbisty.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2016-11-18, 18:11, w całości zmieniany 2 razy  
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-18, 17:49   

Dziś łatwiej o debila z korporacji niż watę cukrową.
 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-21, 10:20   

Pytanie do Laisara: Czy do sprawdzenia luzu zaworowego w 1.6 sce wystarczy zdjąć pokrywę zaworów i sprawdzić luzy szczelinomierzem?
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne