Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
LPG do 1.6 SCe (H4M / HR16DE)
Autor Wiadomość
Gibboniks 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6
Dołączył: 21 Sty 2016
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-21, 18:44   

Witam Panowie właśnie zauważyłem , że w tym roku wprowadzają silniki z normą Euro 6 byłem pozytywnie nastawiony na stare silniki sprawdzone łopatologiczne które mogły spokojnie wytrzymać 300 tys przelotu i już ich nie ma...

Zacząłem studiować google odnośnie silnika HR16DE (H4M według oznaczenia dacii) Ponoć nie jest to idealna jednostka pod LPG ? Czy te opinie są słuszne ? Jestem taksówkarzem i planuje zakup nowej dacii chciałem w wersji 8v ze względu na żywotność... Ktoś coś może wie więcej na temat tej nissanowskiej jednostki ?
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-01-21, 20:09   

Gibboniks napisał/a:

Zacząłem studiować google odnośnie silnika HR16DE (H4M według oznaczenia dacii) Ponoć nie jest to idealna jednostka pod LPG ? Czy te opinie są słuszne ?

sam silnik jest bardzo dobry i nie jest żadną nowością, funkcjonuje na rynku ponad 10 lat, ma łańcuch, zmienne fazy rozrządu, dobry dół i elastyczność. Pali z pewnością mniej niż K4M. Ponieważ montowano go między innymi do Qashqaia - wiele z nich jeździ do dziś również na LPG. Nie miał (i pewnie na razie nadal nie ma) wzmacnianych gniazd zaworowych a sama regulacja jest bardziej kłopotliwa i sporo droższa, niż w starych motorach francuskich
 
keisyzrk 


Marka: dacia
Model: duster 4x2
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2015
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 373
Skąd: LUBACZÓW/ZAMOŚĆ/RZESZÓW/TARNÓW/LUBLIN
Wysłany: 2016-01-21, 21:16   

a ja czytałem, że ten sam silnik jest montowany do Citroenów i Peugeotów i tam można zamówić z fabryczną instalacją...ogólnie jeżeli jest coś fachowo zrobione to będzie działało i tyle...
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-21, 21:26   

keisyzrk napisał/a:
czytałem, że ten sam silnik jest montowany do Citroenów i Peugeotów

Nieprawda - http://en.wikipedia.org/w...R_engine#HR16DE

PSA rzeczywiście ma podobny motor - http://en.wikipedia.org/w...rated_.28PSA.29 - ale jak widać to inna jednostka.
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1061
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-01-21, 21:47   

OISNM, to citroeny i peugeoty nie montują fabrycznie LPG. W tej chwili fabryczny LPG jest tylko w skodach, fiatach i oplach.

Tu gdzieś na forum ktoś pisał, że dacia się wycofała z fabrycznego LPG, ponieważ żaden silnik się nie nadaje do zagazowania, ze względu na ryzyko uszkodzenia głowicy. (a mi się wydaje, że chodzi o emisję NOx, bo instalacje zniknęły wraz z wprowadzneim Euro6). Czytałem też o silnikach innych marek i okazuje się, że ich gazowanie też już się nie opłaca, bo większość wymaga stałego dotrysku benzyny, Zużywają jej w proporcji 70% LPG / 30% benzyny. Dzięki temu instalacja się zwraca po 200 000 km.. (o ile się nie zepsuje wcześniej) Epoka LPG chyba powoli mija. Jeśli musisz mieć LPG, to zostaje Ci opel, fiat lub skoda. Fiat z ma jeszcze jakieś fabryczne silniki na CNG, (doblo, więc na taksówę chyba byłby w sam raz) ale nie studiowałem ich ekonomiki.
Ostatnio zmieniony przez Lza 2016-01-21, 21:52, w całości zmieniany 2 razy  
 
m4r10 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 115
Rocznik: 2015
Wersja: Ambiance
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 117
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-01-21, 21:55   

Właśnie - ktoś wie czy coś się ruszyło z LPG do H4M w Dusterze? W październiku w salonie mówili, że czekają na homologację euro6 ale instalacje są technologicznie gotowe, pozostaje tylko niby formalność.

PS. W garażu mamy też qashqaia I generacji niby z tym samym silnikiem, i tu i tu łańcuch.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-21, 21:56   

bzdura
a 0,9 tce ?


H4M według forum nissanowekiego to ryzyko na lpg , niektóre jeżdżą i trzymają się dobrze ale są też modele które po 20 tyś mają generalkę silnika
Do tego silnika montuje się po 2 wtryski na cylinder co powoduje pewne problemy z regulacją .
_________________
Moje auto
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1061
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-01-21, 22:01   

A, faktycznie jakieś maleństwa są z fabrycznym LPG.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-01-21, 22:12   

Wygląda na to, że Nissany 1.6 są dostępne z LPG we Włoszech i w Azji (NV 200 jako taksówki).
Pytanie czy jest to ten sam silnik? Chyba tak, bo po kij mieć dwa różne silniki 1.6 w ofercie.
http://www.nissan.it/IT/i...juke-offer.html
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-21, 22:14   

jan ostrzyca napisał/a:
czy jest to ten sam silnik?

Tak.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-01-21, 22:20   

laisar napisał/a:
jan ostrzyca napisał/a:
czy jest to ten sam silnik?

Tak.

Widać Dacia za dobrze się sprzedaje w PL i szpece z Reno postanowili nieco przyhamować.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
Gibboniks 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6
Dołączył: 21 Sty 2016
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-21, 23:08   

Ale kicha :/ zatem pozostanie mi kupić używana :/ a tak bardzo chciałem mieć nowe autko w którym wiem co kiedy i jak zrobiłem... Widocznie te 8v silniki były za mało awaryjne (na pewno można było zmodernizować jednostkę pod normy Euro 6) Właśnie niby ta nowa jednostka jest juz ciut na rynku ale jak ktoś wspomniał ma problemy na LPG sam obecnie jeżdżę passatem b4 silnik z Lat 80' i równiez takiego prostego silnika bym wymagał w nowym samochodzie żadnych 3 cylindrów na turbiny start i stopów i inny ustroństw totalnie zbędnych :9
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1061
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-01-21, 23:14   

Technika idzie do przodu, trzeba się z tym pogodzić. Nie ma się co jej bać, nie ugryzie Cię. Po co się męczyć ze struclami, skoro można korzystać z najnowszych osiągnięć?
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-21, 23:21   

To masz jeszcze 1.2 z lpg dostępne z tego co widzę na otomoto. Z drugiej strony turbiny np dci nie padają tak jak muchy, pada osprzęt i pierdoły ale to dotyczy wszystkich nowych aut.
W124 można dostać z małym przebiegiem tylko o ile mechanika nie do zajeb....... o tyle pytanie jak się będą zachowywać wszystkie elementy gumowe po 30 latach.
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-21, 23:26   

Lza napisał/a:
Technika idzie do przodu, trzeba się z tym pogodzić. Nie ma się co jej bać, nie ugryzie Cię. Po co się męczyć ze struclami, skoro można korzystać z najnowszych osiągnięć?


Strucle to są produkowane obecnie bo bez kilku napraw za kilka tys żadne auto po 2008 nie dojechało mi 100 tys. Sorry ale kiedyś nowe auto do 150 tys miało co najwyżej wymieniane końcówkę drążka czy sworzeń wahacza a dziś się sypie wszystko a np z wilgoci pojawia się choinka kontrolek na desce rozdzielczej.

PS
Dziś auta są jak pękające prezerwatywy: na początku jest przyjemnie bardzo ale później koszty są do tego niewspółmierne.
Ostatnio zmieniony przez mojo 2016-01-21, 23:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1061
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-01-21, 23:31   

Salonowe miałeś czy kręcioła z komisu?
Moja Squo ma aveo z 2009 i ma teraz 170 tysięcy nalotu i tylko raz się zepsuł hamulec w tylnim kole. (cylinderek). Naprawa kosztowała 90zł. W oóle to nie znam nikogo kto miałby podobne dop Twoich problemy z salonowymi samochodami. Zwłaszcza, że do 100 tysiaków to się na gwarancji bez problemów dobija.
Ostatnio zmieniony przez Lza 2016-01-21, 23:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
Gibboniks 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6
Dołączył: 21 Sty 2016
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-21, 23:32   

Technika owszem ale chytrość człowieka też kiedyś auta miały służyć na lata przebieg 1000000 to nie był wyczyn (ojca primera 356 tys 96' trzyma fabryczna ilość koni) a teraz ta cała technika wsadzaja nam tandeta która ma paść po 200 tys reasumując nie jestem zwolennikiem rozwoju motoryzacyjnego ktoś wspomniał o w124 prywatnie najchętniej właśnie jeździłbym czymś takim czy e34 gdzie silniki są idiotoodporne, ale przez wymóg pracy muszę mieć coś nowego i sądziłem, że dacia mi da właśnie tego kapcia starej sprawdzonej technologii który ma zarobić na siebie a później na życie :)

ps: przypomniało mi się, że u mnie w korporacji jest 5 szt lodgy 7 osobowych z fabrycznym gazem (777zl tygodniowo płacą i po 4 latach jest możliwość wykupu) pytałem się jednego z włascicieli to mówil, że ma jednostkę nissana 1.6 16v na łańcuchu to możliwe by był ten h4m? Może dacia ma jakieś oferty dla korporacji taxi czy coś w ten deseń?
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-21, 23:40   

Lza napisał/a:
Salonowe miałeś czy kręcioła z komisu?


Wszystko "nówki sztuki" z salonu więc wierz mi że obecną jakością jestem mega zawiedziono.
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1061
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-01-21, 23:43   

Gibboniks napisał/a:
wsadzaja nam tandeta która ma paść po 200 tys


Jak samochód polaka ma 200 000 to znaczy że ma pół miliona.

Gibboniks napisał/a:
nie jestem zwolennikiem rozwoju motoryzacyjnego


To najlepiej by było, gdybyś jeździł konno! Bryczką. W sumie, to w Krakowie są i takie taksówki :-P Albo do morskiego oka, kto wie, może byś więcej zarobił :-)

No a poważnie to faktycznie specyfika Twojej pracy jest taka, że LPG byłby najlepszy. pozostaje zaczekać na LPG w daci albo zapytać w fiacie / skodzie / oplu.
Ostatnio zmieniony przez Lza 2016-01-21, 23:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-21, 23:50   

Gibboniks napisał/a:
mówil, że ma jednostkę nissana 1.6 16v na łańcuchu to możliwe by był ten h4m?

Nie - jeżeli rzeczywiście ma 1.6, to stareńkiego 1.6 8V K7M.

Ewentualnie jeśli naprawdę "nissana", to 1.2 16V HR12DDT (H5Ft wg nomenklatury Renault) . No ale z LPG? Choć niby się da...
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-21, 23:51   

Gibboniks napisał/a:
Może dacia ma jakieś oferty dla korporacji taxi

Kiedyś coś tam było (chociaż chyba raczej dla indywidualnych) - np http://www.daciaklub.pl/f...p?p=55216#55216 i http://www.daciaklub.pl/f...1643749#1643749 - ale ostatnio jakoś nikt nie meldował. Zapytaj w salonie i podziel się potem wiedzą (:
 
Gibboniks 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6
Dołączył: 21 Sty 2016
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-21, 23:53   

A niby czemu tak uważasz :9? Dlatego brałem pod uwagę Dacie nie opla, Skodę czy inny szajs wybili się dobrymi modelami takimi jak octavia I czy Astra II, ale teraz robią masakrycznie drogie buble nie jeden użytkownik np. Insygni skarży się, że jest nie wygodna... Druga kwestia to złotówki Dacia bije na łeb ofertę innych koncernów, a Trzecia to zależy mi, by auto było 7 osobowe
 
Gibboniks 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6
Dołączył: 21 Sty 2016
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-21, 23:57   

laisar napisał/a:
Gibboniks napisał/a:
Może dacia ma jakieś oferty dla korporacji taxi

Kiedyś coś tam było (chociaż chyba raczej dla indywidualnych) - np http://www.daciaklub.pl/f...p?p=55216#55216 i http://www.daciaklub.pl/f...1643749#1643749 - ale ostatnio jakoś nikt nie meldował. Zapytaj w salonie i podziel się potem wiedzą (:


No i tu Cie zaskocze byle w salonie w Warszawie przy alejach jerozolimskich obejrzeć Lodgy niestety nie było to wsiadłem do pierwszego lepszego (Logana) środek masakra juz mój staruszek jest lepiej wykończony i lepiej wyposażony (klimatronik domykanie szyb z pilota fabryczne, ale mniejsza) pytałem się o ofertę nowej lodgy z fabrycznym gazem czy takie są i dostałem informacje, ze tak 1.6 zarówno jak i 1.2 wiec nie wiem czy osoba była nie kompetentna (choć miał dział sprzedaży nad swoim biurkiem)

Sztywno mówił o 1.6 16v 105 hp i ze ma jakiś tryb eko
Ostatnio zmieniony przez Gibboniks 2016-01-21, 23:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-22, 00:06   

Gibboniks napisał/a:
środek masakra juz mój staruszek jest lepiej wykończony i lepiej wyposażony

Nic tym dziwnego, skoro jako nówka kosztował przecież "trochę" więcej niż ten nowy logan... :roll:


Gibboniks napisał/a:
pytałem się o ofertę nowej lodgy z fabrycznym gazem czy takie są i dostałem informacje, ze tak 1.6 zarówno jak i 1.2

Być może sprzedawcy dostali już jakieś wieści w sprawie tytułu tego tematu - ale jak na razie nigdzie nie ma żadnych oficjalnych publicznych informacji.


Gibboniks napisał/a:
Sztywno mówił o 1.6 16v 105 hp i ze ma jakiś tryb eko

I fabryczny LPG? "Takie zwierzę nie istnieje!".
Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-01-22, 00:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1061
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-01-22, 00:09   

Gibboniks napisał/a:
Dacia bije na łeb ofertę innych koncernów


to nie prawda, na tym forum już nie raz padały te argumenty. Dacia jest tania bo jako jedyna oferuje wersje z korbkami, bez klimatyzacji, centralnego zamka itd. Wypasione dacie kosztują tyle samo albo i więcej niż podobne u konkurencji.

Jak potrzebujesz 7-mio osobowe - no to tylko dacia lodgy - nie ma wersji z LPG. Ale czy 'golas' się nadaje do Twojej pracy? Bo jeśli potrzebujesz klimę, centralny, szyby elektryczne to musisz wsiąść wyższą wersję, a tu ceny sprytnie zbliżają się np do doblo.

A taki jakiś 7-miejscowy, osobowy dostawczak: doblo / partner / berlingo / tourneo. Cena niewiele wyższa niż lodgy, a autka znacznie solidniejsze? Wydaje mi się, że do pracy na taksówce takie wozy byłyby idealne.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne