Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
LPG do 1.6 SCe (H4M / HR16DE)
Autor Wiadomość
jammo 



Marka: Hyundai, Dacia
Model: i30, Duster2
Silnik: 1.4 MPi, 1,6 SCe
Rocznik: 2015, 2018
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 682
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2019-03-31, 16:31   

bleki4 napisał/a:
czy na uszkodzenie glowicy mial wplyw brak sprawdzenia luzow zaworowych lub brak przegladow?

Według mnie, odnośnie luzu zaworów to tak, ale przeglądów już niekoniecznie.
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 736
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-03-31, 17:19   

Inna sprawa, że o ile w Polsce są normy na czystość benzyny, ropy to w przypadku LPG jest wolna amerykanka i może być różnie z kalorycznośćią. Dlatego instalacja powinna być dostrajana pod konkretny LPG z danej stacji i tam powinno być tankowane auto. Generalnie miało być dwa razy taniej, a będzie dwa razy drożej.
Z resztą LPG umrze śmiercią naturalną przez wtrysk bezpośredni.
_________________
Browar domowy Mariampol
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-03-31, 17:35   

kaloryczność ? chodzi tylko o stosunek propan - butan ten 2 jest dodawany tylko w celach żeby całość nie zamarzała ma znikome wartości opałowe.
 
tommylee1 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 SCE LPG
Silnik: 1,6
Dołączył: 21 Lut 2019
Posty: 206
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-03-31, 19:38   

bleki4 napisał/a:
pan nie wykonywał prezgladu LPG co 10 tys jak wymaga ksiazka serwisowa



Czy dobrze rozumiem, że ten Pan miał harmonogram przeglądów co 10k km?
Ostatnio zmieniony przez tommylee1 2019-03-31, 19:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
bleki4 
Zielony listek


Marka: Renault
Model: Megane GrandCoupe
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Dołączył: 31 Mar 2019
Posty: 4
Skąd: Krakow
Wysłany: 2019-03-31, 20:10   

Zgodnie z książka serwisowa instalacji LPG aby zachować gwarancje przeglad jest wymagany co 10 tys km,ale tylko gazowy,przeglad serwisowy Dacia według normalnego planu, zestaw to Alex optima, sterownik i wtryski baracuda
Ostatnio zmieniony przez bleki4 2019-03-31, 20:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
tommylee1 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 SCE LPG
Silnik: 1,6
Dołączył: 21 Lut 2019
Posty: 206
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-03-31, 20:28   

Chcesz powiedzieć, że kupując dziś Dustera z LPG dostaje dwa harmonogramy serwisów?
Jeden znany nam i ostatnio gorąco komentowanym polegający na wizytach co rok bądź w zależności od przejechanych kilometrów i drugi dla instalacji LPG?

Przepraszam, ze tak dopytuję ale coś mi tu nie pasuje biorąc pod uwagę wiedzę jaką mam na temat serwisu Daci na gwarancji.
 
bleki4 
Zielony listek


Marka: Renault
Model: Megane GrandCoupe
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Dołączył: 31 Mar 2019
Posty: 4
Skąd: Krakow
Wysłany: 2019-03-31, 20:41   

Instalacja nie jest fabryczna a zakładana w serwisie Renault w Katowicach wiec ma osobny plan przeglądów
 
tommylee1 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 SCE LPG
Silnik: 1,6
Dołączył: 21 Lut 2019
Posty: 206
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-03-31, 20:45   

Ok rozumiem.

Dzięki.
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-03-31, 21:58   

Obywatel MK napisał/a:
Dlatego instalacja powinna być dostrajana pod konkretny LPG z danej stacji i tam powinno być tankowane auto.

Rozwalają mnie takie teksty, kupiłeś LPG to jeździsz wokół komina...
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-04-01, 09:42   

Obywatel MK napisał/a:
Inna sprawa, że o ile w Polsce są normy na czystość benzyny, ropy to w przypadku LPG jest wolna amerykanka i może być różnie z kalorycznośćią. Dlatego instalacja powinna być dostrajana pod konkretny LPG z danej stacji i tam powinno być tankowane auto.

A jak na stację przywiozą inny gaz ;-) to co wtedy. Przy prawidłowo wystojonej instalacji nie ma z tym problemu. Od korygowania składu paliwa są korekty STFT i LTFT i to w zupełności wystarcza.

Fruxo napisał/a:
kaloryczność ? chodzi tylko o stosunek propan - butan ten 2 jest dodawany tylko w celach żeby całość nie zamarzała ma znikome wartości opałowe.


To nie jest prawda ponieważ:

1) ciepło spalania tych gazów jest zbliżone, owszem butan ma Cs niższe niż propan ale nie można go nazwać znikomym :shock:
- propan ~50.2 MJ/kg > butan 49.5 MJ/kg
2) butanu nie dodajemy na pewno "aby całość nie zamarzała", a raczej robi się odwrotnie. Temperatura wrzenia butanu to -1°C a propanu to -42°C

;-)

bleki4 napisał/a:
Zgodnie z książka serwisowa instalacji LPG aby zachować gwarancje przeglad jest wymagany co 10 tys km,ale tylko gazowy,przeglad serwisowy Dacia według normalnego planu, zestaw to Alex optima, sterownik i wtryski baracuda


To dotyczy instalacji niefabrycznej i jest warunkiem zachowania gwarancji na tą dokładana instalację. No chyba że teraz takie zestawy dają w fabryce.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2019-04-01, 09:56, w całości zmieniany 3 razy  
 
Aronus 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 MPI 4x4 LPG
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 79
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-04-01, 14:49   

bleki4 napisał/a:
Pytanie do użytkowników czy ktos sie spotkal z takim przypadkiem,w serwisie mówią ze to moze byc jego wina bo serwisow nie robil i co za tym idzie regulacji mieszanki nie sprawdzali,pracownik serwisu mi powiedzial ze to moze byc od zlego paliwa co uwazam za brednie,czy na uszkodzenie glowicy mial wplyw brak sprawdzenia luzow zaworowych lub brak przegladow?

Moim zdaniem jak ktoś nie robi przeglądów instalacji LPG co 10 tys. km to sam sobie jest winny :roll: Wypalanie zaworów może nastąpić przez zły skład mieszanki który przy przeglądzie powinien zostać wyregulowany. Tak to jest z LPG ludzie nie robią przeglądów instalacji a potem w internecie czyta się, że LPG to zło :evil:
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-01, 18:35   

Aronus napisał/a:
Wypalanie zaworów może nastąpić przez zły skład mieszanki który przy przeglądzie powinien zostać wyregulowany.


W fabrycznym lpg w Daciach jest w ogóle jakaś możliwość dłubania przy składzie mieszanki?
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2019-04-01, 19:14   

Oczywiście, jak w każdym aucie.
Jakoś w końcu jest robiony tuning poprzez zmianę mapy "wtrysków".
To samo dotyczy LPG.
Jedno ale. Nie każdy ma dostęp do tych danych.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2019-04-01, 19:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-01, 19:22   

Marek1603 napisał/a:
Oczywiście, jak w każdym aucie.
Jakoś w końcu jest robiony tuning poprzez zmianę mapy "wtrysków".
To samo dotyczy LPG.
Jedno ale. Nie każdy ma dostęp do tych danych.


Mało precyzyjnie się wyraziłem, chodzi mi o to czy ASO coś reguluje bo np w Oplach z fabrycznym z tego co się zorientowałem to wszystko jest ustawione "na stałe" i jakoś coś się zepsuje np wtryskiwacz to się wymienia na taki sam i nic nie reguluje, na przeglądach też nie. Nie ma takiej zabawy jak u "pana kazia" że tu się ustawi szybsze przejście tam dłuższe itp
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2019-04-01, 20:14   

Myślę, że tutaj tez tak jest.
 
Aronus 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 MPI 4x4 LPG
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 79
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-04-02, 12:25   

mojo napisał/a:
Aronus napisał/a:
Wypalanie zaworów może nastąpić przez zły skład mieszanki który przy przeglądzie powinien zostać wyregulowany.


W fabrycznym lpg w Daciach jest w ogóle jakaś możliwość dłubania przy składzie mieszanki?

Tylko, że w tym konkretnym przypadku z tego co czytam instalacja była zakłada przez dilera więc nie jest to instalacja fabryczna i w takim przypadku jest możliwość regulacji.
 
maarekk_ 
Zielony listek


Marka: nissan
Model: q
Silnik: 1.6 mpi
Rocznik: 2013
Dołączył: 23 Lut 2019
Posty: 6
Skąd: kielce
Wysłany: 2019-04-02, 18:45   

Aronus napisał/a:
bleki4 napisał/a:
Pytanie do użytkowników czy ktos sie spotkal z takim przypadkiem,w serwisie mówią ze to moze byc jego wina bo serwisow nie robil i co za tym idzie regulacji mieszanki nie sprawdzali,pracownik serwisu mi powiedzial ze to moze byc od zlego paliwa co uwazam za brednie,czy na uszkodzenie glowicy mial wplyw brak sprawdzenia luzow zaworowych lub brak przegladow?

Moim zdaniem jak ktoś nie robi przeglądów instalacji LPG co 10 tys. km to sam sobie jest winny :roll: Wypalanie zaworów może nastąpić przez zły skład mieszanki który przy przeglądzie powinien zostać wyregulowany. Tak to jest z LPG ludzie nie robią przeglądów instalacji a potem w internecie czyta się, że LPG to zło :evil:
_________________
marek
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-02, 21:32   

maarekk_ napisał/a:
Aronus napisał/a:
bleki4 napisał/a:
Pytanie do użytkowników czy ktos sie spotkal z takim przypadkiem,w serwisie mówią ze to moze byc jego wina bo serwisow nie robil i co za tym idzie regulacji mieszanki nie sprawdzali,pracownik serwisu mi powiedzial ze to moze byc od zlego paliwa co uwazam za brednie,czy na uszkodzenie glowicy mial wplyw brak sprawdzenia luzow zaworowych lub brak przegladow?

Moim zdaniem jak ktoś nie robi przeglądów instalacji LPG co 10 tys. km to sam sobie jest winny :roll: Wypalanie zaworów może nastąpić przez zły skład mieszanki który przy przeglądzie powinien zostać wyregulowany. Tak to jest z LPG ludzie nie robią przeglądów instalacji a potem w internecie czyta się, że LPG to zło :evil:


Tylko dlaczego ma być zły skład mieszanki?
Mam pierwsze w życiu auto z lpg, wybrałem fabryczne i do tego silnik z hydraulicznym kasowaniem luzów. Czytam trochę na ten temat i w sumie to nie jest dziwne że lpg są problemy skoro każdy kazio-gazownik może ustawiać jak chce. Czy w przypadku wtrysku diesla czy benzyny też ciągle ktoś coś zmienia? Uboga mieszanka zamiast 800 stopni spali się w 1200 i wypali głowicę to fakt ale problemem jest chyba to że każdy ustawia wg swojej "garażowej" koncepcji. Taka zabawa jest stosowana przy tuningu tylko wówczas nie ma co liczyć na żywotność na poziomie fabrycznych ustawień.
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-04-03, 11:49   

mojo napisał/a:


Tylko dlaczego ma być zły skład mieszanki?
Mam pierwsze w życiu auto z lpg, wybrałem fabryczne i do tego silnik z hydraulicznym kasowaniem luzów. Czytam trochę na ten temat i w sumie to nie jest dziwne że lpg są problemy skoro każdy kazio-gazownik może ustawiać jak chce. Czy w przypadku wtrysku diesla czy benzyny też ciągle ktoś coś zmienia? Uboga mieszanka zamiast 800 stopni spali się w 1200 i wypali głowicę to fakt ale problemem jest chyba to że każdy ustawia wg swojej "garażowej" koncepcji. Taka zabawa jest stosowana przy tuningu tylko wówczas nie ma co liczyć na żywotność na poziomie fabrycznych ustawień.


Kiedy miałem pierwsze auto na LPG i pojechałem do gazownika , nie majac dokładnej wiedzy poprosiłem by ustawił tak, by mało palilo. Co prawda mówił, że to wpływa na trwałośc silnika, ale po moich uporczywych naleganiach zrobił to. Ten gazownik był świadomy i odwodzil klienta od decyzji złej dla silnika. Nie każdy tak zrobi.

Większy problem jest z tym, że skąłd LPG zmienia sie nie tylko w zależnosci od jakosći dostawcy ale i od pory roku. Gaz w zimie ma nieco inny skład i tak ma być.
Jesli zatem ustawianie gazu będzie na jakimś najtąńszym gazie od dostawcy dającego najtańszą możliwą mieszankę (zapewne w lecie - bo zimą gaz zazwyczaj nieco drożeje by na wiosnę nieznacznie stanieć), to w zimie może byc spora różnica w porównaniu z gazem zimowym.

Na pytanie - na jakim gazie robić regulację - każdy LPG-kierowca zapewne sobie zadaje takie pytanie. - nie potrafię dać jednoznacznie dobrej odpowiedzi. Na dobrej jakości letnim? Ale skąd mieć pewność, ze mamy dobrą jakość?
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-04-03, 18:56   

Różnice pomiędzy gazem letnim a zimowym, pomiędzy benzynami z różnych szarż produkcyjnych też są. Z takim różnicami mieszczącymi się w nomach silniki radzą sobie bez problemu. Z LPG problemów jest kilka i większość robiona jest na własne życzenie i przez instalatorów partaczy:
- brak prawdziwej regulacji instalacji, zazwyczaj autokalibracja i wyjazd za bramę
- jak ma być tanio to nie można dać trwałych i stabilnie pracujących elementów (wtryski, reduktor) i zamontować tego jak należy
- jak już coś się dzieje i auto daje sygnały że trzeba się nim zająć, to pierwsze działania najczęściej są pozorowane, albo sygnały są ignorowane "bo auto dalej jedzie", mam namyśli np. kasowanie błędów mieszanki, wymianę filtrów w nadziei że to pomoże itp. . Drżenie na wolnych obrotach, przygasanie, problemy z rozruchem na zimnym/ciepłym to już wystarczające objawy aby sprawdzić co dzieje się z mieszanką czy sprawdzić luz na zaworach -później może być za późno.

pikodat napisał/a:
Na pytanie - na jakim gazie robić regulację - każdy LPG-kierowca zapewne sobie zadaje takie pytanie. - nie potrafię dać jednoznacznie dobrej odpowiedzi. Na dobrej jakości letnim? Ale skąd mieć pewność, ze mamy dobrą jakość?


Na letnim z tesco lub na zimowym z bp :-P - sprawdzone działa i bez dodatkowych regulacji da się jeździć cały rok na gazach z różnych stacji w UE i poza UE
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-03, 19:21   

Jeżdżę autem z lpg od sierpnia 2018 do dziś, przejechane blisko 14 tys km. Nie znam się na zimowym i letnim lpg ale wobec powyższego przerobiłem już chyba oba warianty. Nie mam z tą instalacją jak do tej pory żadnych problemów tankuje na cricle K, Orlenie i kilka razy na prywatnej mniejszej stacji, żadnych różnic nie czułem.
Część ludzi na fabryczną Opla narzeka że sterownik zablokowany więc dłubać nie można ani wymieniać elementów na niefabryczne (czytaj drożej te części kosztują). Ustawione tak inzynierowie z Opla doszli do wniosku że będzie najlepiej - tak mam nadzieje jest Spalanie z tego co czytałem mam większe niż uzyskują inni na dokładanych w tym samym silniku, ja 9-10 przy jeździ miejskiej i tempomat 130 na autostradzie, inni nawet do 7 schodzą.
Konkluzja moja jest taka wobec tego co czytam: czy głównym problemem nie są właśnie te możliwości ustawiania instalacji i dodłubanie aż do tego że głowica popłynie bo klient chce mieć małe spalanie. Co do zaworów no to do lpg jednak hydraulika to jest to być powinno wg mnie ewentualnie "śrubkowa" regulacja bez drogiego rozbierania połowy silnika. Zakładanie "bo można" to jednak trochę szukanie kłopotów w przyszłości.
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-04-03, 20:16   

mojo napisał/a:
Jeżdżę autem z lpg od sierpnia 2018 do dziś, przejechane blisko 14 tys km. Nie znam się na zimowym i letnim lpg ale wobec powyższego przerobiłem już chyba oba warianty. Nie mam z tą instalacją jak do tej pory żadnych problemów tankuje na cricle K, Orlenie i kilka razy na prywatnej mniejszej stacji, żadnych różnic nie czułem.
Część ludzi na fabryczną Opla narzeka że sterownik zablokowany więc dłubać nie można ani wymieniać elementów na niefabryczne (czytaj drożej te części kosztują). Ustawione tak inzynierowie z Opla doszli do wniosku że będzie najlepiej - tak mam nadzieje jest Spalanie z tego co czytałem mam większe niż uzyskują inni na dokładanych w tym samym silniku, ja 9-10 przy jeździ miejskiej i tempomat 130 na autostradzie, inni nawet do 7 schodzą.
Konkluzja moja jest taka wobec tego co czytam: czy głównym problemem nie są właśnie te możliwości ustawiania instalacji i dodłubanie aż do tego że głowica popłynie bo klient chce mieć małe spalanie. Co do zaworów no to do lpg jednak hydraulika to jest to być powinno wg mnie ewentualnie "śrubkowa" regulacja bez drogiego rozbierania połowy silnika. Zakładanie "bo można" to jednak trochę szukanie kłopotów w przyszłości.


Na pewno mniejsze spalanie to większa naprawa za kilkadziesiąt tysi km. Wg praw fizyki to LPG powinno być spalane 20% więcej od benzyny. Ustawiane jest często na 10% więcej. Ma to głeboki sens przy autach 15 czy 18 letnich. Silnik padnie za 50 000 km ale do tego czasu i tak auto będzie zbliżone do złomu. Tam nawet można ustawiać spalanie zbliżone do benzyny.


Co do szklanek w rozrządzie. Oprócz wypalania zaworów jest też wycieranie szklanek. Jeśli idą w tym samym tempie to wszystko jest na dłuuugo ok.
W życiu przejechałem już ok 250 000 na gazie. Co prawda róznymi autami, ale jednym z nich około 60 000 km. I gdyby nie to, że w pierwszym, gdzie poprosiłem o ustawienie możliwie oszczędnego spalania i faktycznie po 2 latach szklanki były wymieniane(a gaz był chyba z 4 lata zanim kupiłem zaklądany) , to na te problemy z silnikiem patrzyłbym jak na jakieś dziwolągi.

Tak wiec przy gazie trzeba podjąć dezyzję- płącę jeszcze mniej za paliwo, ale po 30..50 tys km robię regulację zaworów albo - płacę nie 50% a 55 czy 60% tego co za beznyznę i regulację zaworów robię po 100 tys km. I prawdopodobnie auta fabryczne ustawione są bliżej tej drugiej opcji, bo gwarancja nawet na 120 000 km dawana na silnik z gazem (tak, tak długa gwarancja nie obejmuje instalacji LPG ale OBEJMUJE SILNIK - a zawory to silnik, choćby przyczyna ich regulacji była instalacja LPG, jeśli fabryczny i serwisowany). A regulacja zawórów co 120 000 km oznacza wzrost kosztów km o 2 gr na kilometrze przy założeniu regulacji za 2000 zł.

Dla osoby chcęcej jeździć 15 km rocznie oznacza to mniej więcej, że robi regulację po tych 120 000. Jeśli dożyje silnik do 150, to jeśli można regulować ustawienie, reguluje się na mniejsze nieco spalanie z założeniem, że za następne - już nie 150 ale powiedzmy 100 000 km - zamiast kolejnej regulacji - złomujemy auto albo sprzedajemy za grosze komuś, kto dołoży do regulacji. Przy jeździe 15 tys rocznie takie 250 000 km to 17 lat. I oszczędności z 250 000 km na paliwie opłacamy jedną regulacją za 2000 zł. Czyli 2000 zł na 250 000 km.


Nieco inna kalkulacja przy robieniu 100 000 rocznie. Wtedy te 2000 na każde 150 000.....
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-04-03, 20:18   

Mojo, regulację mieszanki to można było sobie robić w I i II generacji, obecnie albo jest w zakresie pracy korekt, albo wywala błąd mieszanki. Jedyne co może wpłynąć na ilość spalanego gazu to moment(temperatura) jego przełączania z benzyny. Gazu ma palić ~20% więcej niż benzyny i do tego trzeba porównywać, a nie spalanie pomiędzy różnymi kierownikami i ich stylami jazdy.

Problem z fabrycznymi instalacjami jest wtedy gdy coś nie źle działa i ASO nie może sobie z tym poradzić, a wcześniej czy później dochodzi to takiej sytuacji, bo tam pracują ludzie którzy gazem zajmują się dorywczo. Dochodzą do tego jeszcze sytuacje z zmianą jakości elementów instalacji co np. dotknęło Dacie - pierwsze MEDY były dobre i trwałe wytrzymywały ponad 100kkm, następne montowane już po 2012 padały przed 60kkm z tendencją spadkową do 30kkm i w tym przypadku "szczęśliwcy" posiadający fabryczną instalację zmuszeni są do zmiany wtrysków co 2-3 zmiany filtrów :shock:
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
tofek 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2019
Dołączył: 03 Mar 2019
Posty: 2
Skąd: okolice Warszawy
Wysłany: 2019-04-09, 07:49   

Czy ktoś może podpowiedzieć w którym miejscu umieszczony jest parownik LPG w DD2 rocznik 2019. Nie mogę go znaleźć ?
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-04-09, 08:04   

trzeba iść po wężu od wtrysków
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne