Fascynujacy watek , poruszajacy jak sie okazalo niezwykle zywy temat instalacji LPG w 1.6SCe
Swietna lektura ktora rano powoduje ze plucha za oknem tak nie meczy a w domu / pracy tak jakby przyjemniej/ cieplej
Probowalem przeczytac calosc ale niestety nie starczylo mi czasu
Czy ktos juz ustalil wersje ostateczna , czy mozna zainstalowac lpg do niego bez tych niezwykle drogich przegladow regulacji luzu zaworow?
Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015 Posty: 716 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-06, 14:59
To się okaże, jak ktoś przejedzie na lpg z tym silnikiem przynajmniej 100kkm. Na forum Nissana czytałem, że ktoś przejechał Note z tym silnikiem na lpg ok.150kkm, ale niestety zakończyło się to wypaleniem gniazd zaworowych.
Ostatnio zmieniony przez Piitubski 2016-12-06, 15:02, w całości zmieniany 1 raz
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-12-06, 15:17
Dzisiaj sprzedawca w Carrara przekonywał mnie, że kompensacja luzu zaworów w silniku Sce 1.6 jest hydrauliczna. Jeśli to prawda, to problem regulacji luzów w ogóle nie istnienie. Do czasu gdy kompensacja hydrauliczna działa.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-12-07, 16:27
eplus napisał/a:
Na allegro i otomoto występują fabryczne wersje, o których się fabrycznym fizjologom nie śniło.
Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015 Posty: 716 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-07, 16:29
Poczytałem o regulacji zaworów szklankami w silnikach Toyoty. Tam nie trzeba wyjmować silnika; wystarczy poluźnić łańcuch i wyjąć wałki rozrządu. Może w 1.6 sce da się wymienić szklanki bez wyjmowania silnika?
Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015 Posty: 716 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-14, 10:49
Na lpg-forum polecają żeby przy jeździe na lpg przerwa na świecach wynosiła 0,7-0,8 mm. Laisar, ile wynosi przerwa na świecach dla silnika 1.6 sce wg dokumentacji serwisowej?
Znalazłem w necie angielski manual dla HR16DE : świece dedykowane to platynowe NGK symbol PLZKAR6A-11, przerwa 1.1mm.
Ostatnio zmieniony przez Piitubski 2016-12-14, 18:15, w całości zmieniany 3 razy
Info o LPG w silniku HR16DE - regulacja luzów na szklankach (16 popychaczach zaworowych) i to po rozpięciu rozrządu. Przy porządnej instalacji da radę wyjeździć do przebiegu 120-150 tys ale potem będzie sporo do wymiany - popychacze, gniazda zaworowe i coś jeszcze (rozmowa z gazownikiem, który robił i serwisował te silniki w nissanach). Miał przypadki zabitych silników przy przebiegu 50-70 tys km przez źle zamontowaną/zestrojoną instalację LPG w innym warsztacie.
Generalnie ten sam temat co 1.2 16v od Renault - dobra instalacja i strojenie + kontrola luzów zaworowych = 400 tys km zanim silnik zacznie umierać (doświadczenia po Clio III na L-kach ;) Kiepska instalacja lub samo strojenie i po olaniu kontroli luzów zaworowych katastrofa w okoliach 50-70 tys km - silnik zatarty ;)
Pytanie tylko jaki jest koszt wymiany szklanek z robocizną i co ile tys km trzebaby je wymienić żeby wszystko chodziło jak trzeba :)
Ostatnio zmieniony przez Ftt 2016-12-17, 23:51, w całości zmieniany 3 razy
Bardzo optymistycznie podawane okresy miedzy naprawcze , 100 tyś to jest możliwe ale tylko przy samych trasach i delikatnej jeździe . To nie przebieg ale obciążenie silnika jest tu problemem więc jak ktoś depta w mieście to nawet 30 może nie zrobić
Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015 Posty: 716 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-18, 10:28
Ftt w tym wątku są podane koszty regulacji zaworów w 1.6 sce - grubo ponad tysiąc złotych. Także wesoło nie jest. Doświadczony gazownik z lpg-forum zaleca sprawdzanie luzu zaworowego w tym silniku co 30kkm - oczywiście przy jeździe na lpg.
Ftt, mógłbyś dopytać tego gazownika, czy musiał wyjmować silnik do regulacji zaworów?
Ostatnio zmieniony przez Piitubski 2016-12-18, 11:23, w całości zmieniany 2 razy
Zwrot kosztów instalacji LPG w 1.6 SCe przypadnie na przebieg 35 tys km uwzględniając obecne ceny benz, gazu i różnice spalania + śladowe ilości benz na rozruch + oczywiście koszt regulacji luzów. Mało optymistyczna sprawa - ten silnik jest pancerny na benzynie, przy LPG ma drogi serwis - gazowałbym jedynie w przypadku kręcenia 30 tys km + rocznie. W innym przypadku lepiej dopłacić do słabszego diesla
Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015 Posty: 716 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-19, 09:41
Ftt, dzięki za info. Ile godzin zajmuje temu mechanikowi regulacja zaworów w tym silniku? Czy dużym problemem jest rozpięcie rozrządu , wyjęcie wałków rozrządu, wyjęcie szklanek? Rozumiem, że szklanki kupował w ASO Nissana?
Swoim Dokkerem 1.6Sce lpg zrobiłem w ciągu niecałych 4 tygodni 3tys km.
Póki co nie mogę powiedzieć złego słowa. Przełączenie z benzyny na gaz jest nieodczuwalne.
Osobną kwestią jest absolutny brak wiedzy ASO nt. regulacji zaworów.
Wrzuciłem im temat 4 miesiące temu i dalej nie potrafią się określić.
Mam nadzieję, że w reszcie zagadnień mechanicznych są bardziej biegi bo strach na przegląd jechać:-)
Jak dobrze pamiętam na forum forda ktoś naprawiał focusa 1.6. Przy przebiegu 70 tyś wcinało 1l oleju na 1000 km. Planowanie głowicy + zawory wylotowe, szklanki w fordzie można było pozamieniać miejscami koszt całkowity zamknął se w okolicach 1000 zł
A to moja wycena na przykładzie focusa mk1 z nieautoryzowanego serwisu ford bez planowania głowicy
- sprawdzenie luzu zaworowego 120 zł + uszczelka pokrywy zaworów 60 zł = 180 zł
- regulacja luzów zaworowych :szklanki zaworowe x 16 =1600 zł + 420 robocizna + uszczelka -60 zł +
2 simmerigi wałków - 40 zł = 2120 zł
Tak jak pisałem w fordzie szklanki można zamieniać miejscami wtedy cena naprawy spadnie być może w silnikach dacii jest podobnie
Ostatnio zmieniony przez brzuch0 2017-02-08, 13:05, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 787 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-02-08, 16:47
Z tego co ostatnio poczytałem to np Opel robi w pełni instalacje lpg w pełni fabryczne, są one montowane w fabryce, silniki z lpg maja także inne oznaczenia, mają inne głowice, inne zawory. Renault to z lekka ściemnia, niby fabryczne a domontowywane przez firmy zewnętrzne , silniki takie same jak na benzynę, trochę to dziwnie wygląda.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-02-09, 09:23
Fruxo napisał/a:
fabryczna instalacja jest ok
to landi renzo produkuje szajz
Cóż, mam już czwartą instalację Landi, i jak wszystkie poprzednie działa bez zarzutu. Gdybym miał brać kolejną, będzie to Landi.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum