Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
LPG do 1.6 SCe (H4M / HR16DE)
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-21, 11:26   

Piitubski napisał/a:
Czy do sprawdzenia luzu zaworowego w 1.6 sce wystarczy zdjąć pokrywę zaworów i sprawdzić luzy szczelinomierzem?

Tak - http://www.daciaklub.pl/f...1713453#1713453
 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-05, 20:17   

Laisar, czy masz dostęp do manuala serwisowego 1.6 sce? Chodzi mi o manual sprawdzenia i regulacji luzu zaworowego w tym silniku.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-06, 10:28   

Fascynujacy watek , poruszajacy jak sie okazalo niezwykle zywy temat instalacji LPG w 1.6SCe
Swietna lektura ktora rano powoduje ze plucha za oknem tak nie meczy a w domu / pracy tak jakby przyjemniej/ cieplej

Probowalem przeczytac calosc ale niestety nie starczylo mi czasu :-P

Czy ktos juz ustalil wersje ostateczna , czy mozna zainstalowac lpg do niego bez tych niezwykle drogich przegladow regulacji luzu zaworow? :lol:
 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-06, 14:59   

To się okaże, jak ktoś przejedzie na lpg z tym silnikiem przynajmniej 100kkm. Na forum Nissana czytałem, że ktoś przejechał Note z tym silnikiem na lpg ok.150kkm, ale niestety zakończyło się to wypaleniem gniazd zaworowych.
Ostatnio zmieniony przez Piitubski 2016-12-06, 15:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-12-06, 15:17   

Dzisiaj sprzedawca w Carrara przekonywał mnie, że kompensacja luzu zaworów w silniku Sce 1.6 jest hydrauliczna. Jeśli to prawda, to problem regulacji luzów w ogóle nie istnienie. Do czasu gdy kompensacja hydrauliczna działa.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-06, 18:15   

Dacia Duster 1.6 SCE 115KM 2016 z fabryczna instalacja LPG

http://otomoto.pl/oferta/...html#xtor=SEC-8
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2016-12-06, 19:24   

Na allegro i otomoto występują fabryczne wersje, o których się fabrycznym fizjologom nie śniło.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-12-07, 16:27   

eplus napisał/a:
Na allegro i otomoto występują fabryczne wersje, o których się fabrycznym fizjologom nie śniło.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: -racja
 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-07, 16:29   

Poczytałem o regulacji zaworów szklankami w silnikach Toyoty. Tam nie trzeba wyjmować silnika; wystarczy poluźnić łańcuch i wyjąć wałki rozrządu. Może w 1.6 sce da się wymienić szklanki bez wyjmowania silnika?
 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-14, 10:49   

Na lpg-forum polecają żeby przy jeździe na lpg przerwa na świecach wynosiła 0,7-0,8 mm. Laisar, ile wynosi przerwa na świecach dla silnika 1.6 sce wg dokumentacji serwisowej?
Znalazłem w necie angielski manual dla HR16DE : świece dedykowane to platynowe NGK symbol PLZKAR6A-11, przerwa 1.1mm.
Ostatnio zmieniony przez Piitubski 2016-12-14, 18:15, w całości zmieniany 3 razy  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2016-12-15, 02:33   

Przerwa jest spowodowana 30 % większą opornością gazu od benzyny . W k4m są takie same w obu wersjach zasilania .
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-12-15, 06:27   

Zostawiasz tą samą przerwę to nie Żuk.
 
Ftt 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Open
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 115
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 2016-12-17, 23:49   

Info o LPG w silniku HR16DE - regulacja luzów na szklankach (16 popychaczach zaworowych) i to po rozpięciu rozrządu. Przy porządnej instalacji da radę wyjeździć do przebiegu 120-150 tys ale potem będzie sporo do wymiany - popychacze, gniazda zaworowe i coś jeszcze (rozmowa z gazownikiem, który robił i serwisował te silniki w nissanach). Miał przypadki zabitych silników przy przebiegu 50-70 tys km przez źle zamontowaną/zestrojoną instalację LPG w innym warsztacie.

Generalnie ten sam temat co 1.2 16v od Renault - dobra instalacja i strojenie + kontrola luzów zaworowych = 400 tys km zanim silnik zacznie umierać (doświadczenia po Clio III na L-kach ;) Kiepska instalacja lub samo strojenie i po olaniu kontroli luzów zaworowych katastrofa w okoliach 50-70 tys km - silnik zatarty ;)

Pytanie tylko jaki jest koszt wymiany szklanek z robocizną i co ile tys km trzebaby je wymienić żeby wszystko chodziło jak trzeba :)
Ostatnio zmieniony przez Ftt 2016-12-17, 23:51, w całości zmieniany 3 razy  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2016-12-18, 06:49   

Bardzo optymistycznie podawane okresy miedzy naprawcze , 100 tyś to jest możliwe ale tylko przy samych trasach i delikatnej jeździe . To nie przebieg ale obciążenie silnika jest tu problemem więc jak ktoś depta w mieście to nawet 30 może nie zrobić
 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-18, 10:28   

Ftt w tym wątku są podane koszty regulacji zaworów w 1.6 sce - grubo ponad tysiąc złotych. Także wesoło nie jest. Doświadczony gazownik z lpg-forum zaleca sprawdzanie luzu zaworowego w tym silniku co 30kkm - oczywiście przy jeździe na lpg.
Ftt, mógłbyś dopytać tego gazownika, czy musiał wyjmować silnik do regulacji zaworów?
Ostatnio zmieniony przez Piitubski 2016-12-18, 11:23, w całości zmieniany 2 razy  
 
Ftt 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Open
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 115
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 2016-12-18, 13:00   

Piitubski napisał/a:

Ftt, mógłbyś dopytać tego gazownika, czy musiał wyjmować silnik do regulacji zaworów?


Silnik nie, ale trzeba było demontować rozrząd :)
 
Ftt 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Open
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 115
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 2016-12-18, 13:06   

Zwrot kosztów instalacji LPG w 1.6 SCe przypadnie na przebieg 35 tys km uwzględniając obecne ceny benz, gazu i różnice spalania + śladowe ilości benz na rozruch + oczywiście koszt regulacji luzów. Mało optymistyczna sprawa - ten silnik jest pancerny na benzynie, przy LPG ma drogi serwis - gazowałbym jedynie w przypadku kręcenia 30 tys km + rocznie. W innym przypadku lepiej dopłacić do słabszego diesla :roll:
 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-19, 09:41   

Ftt, dzięki za info. Ile godzin zajmuje temu mechanikowi regulacja zaworów w tym silniku? Czy dużym problemem jest rozpięcie rozrządu , wyjęcie wałków rozrządu, wyjęcie szklanek? Rozumiem, że szklanki kupował w ASO Nissana?
 
macyo 


Marka: Dacia
Model: JOGGER
Silnik: 1.0 110km
Rocznik: 2023
Wersja: Extreme 7-os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 20
Skąd: Bytom
Wysłany: 2017-01-25, 12:19   

Swoim Dokkerem 1.6Sce lpg zrobiłem w ciągu niecałych 4 tygodni 3tys km.
Póki co nie mogę powiedzieć złego słowa. Przełączenie z benzyny na gaz jest nieodczuwalne.

Osobną kwestią jest absolutny brak wiedzy ASO nt. regulacji zaworów.
Wrzuciłem im temat 4 miesiące temu i dalej nie potrafią się określić.

Mam nadzieję, że w reszcie zagadnień mechanicznych są bardziej biegi bo strach na przegląd jechać:-)
 
brzuch0 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 w benzynie
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 27 Maj 2016
Posty: 214
Skąd: Tychy
Wysłany: 2017-02-08, 12:57   

Jak dobrze pamiętam na forum forda ktoś naprawiał focusa 1.6. Przy przebiegu 70 tyś wcinało 1l oleju na 1000 km. Planowanie głowicy + zawory wylotowe, szklanki w fordzie można było pozamieniać miejscami koszt całkowity zamknął se w okolicach 1000 zł

A to moja wycena na przykładzie focusa mk1 z nieautoryzowanego serwisu ford bez planowania głowicy
- sprawdzenie luzu zaworowego 120 zł + uszczelka pokrywy zaworów 60 zł = 180 zł
- regulacja luzów zaworowych :szklanki zaworowe x 16 =1600 zł + 420 robocizna + uszczelka -60 zł +
2 simmerigi wałków - 40 zł = 2120 zł
Tak jak pisałem w fordzie szklanki można zamieniać miejscami wtedy cena naprawy spadnie być może w silnikach dacii jest podobnie
Ostatnio zmieniony przez brzuch0 2017-02-08, 13:05, w całości zmieniany 3 razy  
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-02-08, 16:47   

Z tego co ostatnio poczytałem to np Opel robi w pełni instalacje lpg w pełni fabryczne, są one montowane w fabryce, silniki z lpg maja także inne oznaczenia, mają inne głowice, inne zawory. Renault to z lekka ściemnia, niby fabryczne a domontowywane przez firmy zewnętrzne , silniki takie same jak na benzynę, trochę to dziwnie wygląda.
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2017-02-08, 22:13   

https://youtu.be/a2xtWxzoxs8
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-02-09, 01:16   

fabryczna instalacja jest ok
to landi renzo produkuje szajz
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-02-09, 09:23   

Fruxo napisał/a:
fabryczna instalacja jest ok
to landi renzo produkuje szajz


Cóż, mam już czwartą instalację Landi, i jak wszystkie poprzednie działa bez zarzutu. Gdybym miał brać kolejną, będzie to Landi.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-02-09, 12:02   

aaaa ja mam 60 tyś nalotu 2 zestawach medów i szykuje już się 3 .
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne