Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-02-09, 14:27
Fruxo napisał/a:
aaaa ja mam 60 tyś nalotu 2 zestawach medów i szykuje już się 3 .
Staraj się pisać przestrzegając reguł języka polskiego. Łatwiej będzie zrozumieć.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
No to chyba trochę namieszam odnośnie regulacji zaworów w 1.6 Sce LPG
Dostałem informację z serwisu Renault (Auto Spektrum Kraków):
"Witam bardzo serdecznie po numerze nadwozia w naszym pięknym programie przeglądowym do tego typu silnika nie przewiduje się regulacji zaworów.
Samochód na łańcuchu rozrządu, pasek akcesoriów wymiana do 120 tys lub 6 lat. Taką informację otrzymałam od serwisu."
0,9Tce analogicznie jak wyżej wymieniony.
Ostatnio zmieniony przez macyo 2017-03-06, 12:32, w całości zmieniany 1 raz
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-03-06, 20:02
macyo napisał/a:
No to chyba trochę namieszam odnośnie regulacji zaworów w 1.6 Sce LPG
Dostałem informację z serwisu Renault (Auto Spektrum Kraków):
"Witam bardzo serdecznie po numerze nadwozia w naszym pięknym programie przeglądowym do tego typu silnika nie przewiduje się regulacji zaworów.
Samochód na łańcuchu rozrządu, pasek akcesoriów wymiana do 120 tys lub 6 lat. Taką informację otrzymałam od serwisu."
0,9Tce analogicznie jak wyżej wymieniony.
Dziwne. Takiej samej informacji udzielili mi w ASO w Zamościu.
Zwykle gazownicy zalecają regulację zaworów co 30-40 tys. km.
Serwisant z Zamościa mówił, że zalecają regulację w Sce z dodaną LPG co 30 tys, ale Sce z fabrycznym LPG tego nie wymaga.
Może liczą, że trzyletnia gwarancja do 100 tys. km, się skończy zanim silniki się definitywnie popsują...
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2017-03-06, 20:02, w całości zmieniany 1 raz
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-03-08, 07:32
macyo napisał/a:
Naszła mnie chwila refleksji.
Nie przewiduje się nie oznacza w prostej linii, że nie powinno się tej regulacji robić.
Między wierszami (słowami dealera) czytam, że przez okres/przebieg gwarantowany (u mnie 3 lata/100000km) nie trzeba pochylać się nad tematem.
Powyżej 100000km już ich nie interesuje bo to klient zaczyna płacić.
Może szukam dziury w całym ale z drugiej strony "lub czasopisma" się przypominają
W starej MCV z fabrycznym LPG przebieg do regulacji zaworów wg instrukcji wynosi 120 000 km. Teoretycznie nie powinienem się tym interesować... Olałem to i robiłem regulacje już trzy razy, co ok. 30 000 km. Raz serwis stwierdził podparcie zaworu, a innym razem dwa zawory wymagały regulacji. Tak więc, gdybym się stosował do instrukcji byłaby już poważniejsza awaria.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Silnik jest taki sam jak do tej pory, regulacja/kontrola zaworów co 20 tys.
Pewnym wyjściem z sytuacji jest wykupienie pakietu przeglądu z rozszerzoną gwarancją za niecałe 3 tys gdzie m. in. regulacja jest w cenie.
Instalacja to LandiRenzo podobno przystosowana do silnika ale co to znaczy to nikt już nie wiedział
Takie mam info od dealera
Ostatnio zmieniony przez pawel1313 2017-03-09, 15:56, w całości zmieniany 2 razy
Nie ma żadnego przystosowania chyba że mówimy o ładnie ułożonym okablowaniu lub montażu wtrysków .
Zapewne instalacja jest kropka w kropkę z K4M bo moc podobna więc przypływy takie same.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2017-03-09, 23:21, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 115 sce
Rocznik: 2016
Dołączył: 12 Mar 2016 Posty: 7 Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-03-18, 06:37
Witam,
W przyszłym tygodniu planuje założyć gaz do mojego Dustera.
Serwis w Krakowie bez utraty gwarancji (5 lat). Instalacja Zenit + lubryfikacja.
Duster przejeździł 12 000km przez rok na benzynie, myślę że czas na odmianę .
W przyszłym tygodniu planuje założyć gaz do mojego Dustera.
Serwis w Krakowie bez utraty gwarancji (5 lat). Instalacja Zenit + lubryfikacja.
Duster przejeździł 12 000km przez rok na benzynie, myślę że czas na odmianę .
Przy takim rocznym przebiegu to bym sobie całą tę imprezę darował.
ProZag, tylko nie lubryfikacja, lecz porządne strojenie silnika z sondą AFR to będzie pracował jak na benzynie. Nigdy nie pozwól na autoadaptację LPG do tego silnika.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 115 sce
Rocznik: 2016
Dołączył: 12 Mar 2016 Posty: 7 Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-03-26, 17:03
Gaz założony. Butla 53l, lubryfikacja podciśnieniowa, zbiorniczek 400ml ma wystarczyć na ponad 10 000km. Wziąłem taki zestaw, żeby nie stracić gwarancji (jeszcze 4 lata). Na razie spalanie wg komputera 9,5l czyli podobnie jak pokazywał na benzynie podczas jazdy w krakowskich korkach.
Nie wiem kto ci wcisnął kit z gwarancja ale modyfikując silnik właśnie ja straciłeś .
Gwarancja jest pewnie na elementy instalacji lpg ale to jest praktycznie nie egzekwowane .
Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 334 Skąd: KR
Wysłany: 2017-03-27, 20:40
ProZag napisał/a:
Na razie spalanie wg komputera 9,5l czyli podobnie jak pokazywał na benzynie podczas jazdy w krakowskich korkach.
Wyświetlacz pokazuje ekwiwalent benzyny. Do tego dolicz jakieś 20%, oraz błąd komputera. Zresztą zweryfikujesz po kilku tankowaniach.
9-11 litrów lpg - zależnie od stylu jazdy, korków itp. to mi Fiesta pali w tutejszych warunkach. Gdyby było mniej, tzn. tyle co pb - zaczął bym się poważnie martwić.
_________________ miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 115 sce
Rocznik: 2016
Dołączył: 12 Mar 2016 Posty: 7 Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-03-31, 14:49
Fruxo napisał/a:
Nie wiem kto ci wcisnął kit z gwarancja ale modyfikując silnik właśnie ja straciłeś .
Gwarancja jest pewnie na elementy instalacji lpg ale to jest praktycznie nie egzekwowane .
Witam,
Wg serwisu Dacia / Renault Łyko w Krakowie wlaśnie robiąc to u nich nie tracę gwarancji.
Tylko dlatego się zdecydowałem i czekałem cały rok, aż serwis gwarancyjny zacznie montować do tego silnika LPG. Jest trochę drożej niż poza serwisem no ale wiadomo coś za coś a gwarancji mam jeszcze 4 lata.
Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 787 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-03-31, 15:38
ProZag napisał/a:
Fruxo napisał/a:
Nie wiem kto ci wcisnął kit z gwarancja ale modyfikując silnik właśnie ja straciłeś .
Gwarancja jest pewnie na elementy instalacji lpg ale to jest praktycznie nie egzekwowane .
Witam,
Wg serwisu Dacia / Renault Łyko w Krakowie wlaśnie robiąc to u nich nie tracę gwarancji.
Tylko dlatego się zdecydowałem i czekałem cały rok, aż serwis gwarancyjny zacznie montować do tego silnika LPG. Jest trochę drożej niż poza serwisem no ale wiadomo coś za coś a gwarancji mam jeszcze 4 lata.
Gwarancję Renault to tracisz tylko wówczas dealer przejmuje te gwarancje na siebie tzn on daje Ci na całość, powinieneś zadbać aby mieć to na piśmie.
Była nawet słynna akcja jak to babka olej swój na serwis gwarancyjny przywiozła, serwis Dacii wlał jak się silnik zatarł to się wykręcali.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum