Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
LPG do 1.6 SCe (H4M / HR16DE)
Autor Wiadomość
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-02-09, 14:27   

Fruxo napisał/a:
aaaa ja mam 60 tyś nalotu 2 zestawach medów i szykuje już się 3 .

Staraj się pisać przestrzegając reguł języka polskiego. Łatwiej będzie zrozumieć.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-02-09, 15:27   

jan ostrzyca napisał/a:
Fruxo napisał/a:
aaaa ja mam 60 tyś nalotu 2 zestawach medów i szykuje już się 3 .

Staraj się pisać przestrzegając reguł języka polskiego. Łatwiej będzie zrozumieć.


Czasami ręce opadają jak chcesz zrozumieć co miał autor na myśli. :-/
 
macyo 


Marka: Dacia
Model: JOGGER
Silnik: 1.0 110km
Rocznik: 2023
Wersja: Extreme 7-os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 20
Skąd: Bytom
Wysłany: 2017-03-06, 12:25   

No to chyba trochę namieszam odnośnie regulacji zaworów w 1.6 Sce LPG :-)

Dostałem informację z serwisu Renault (Auto Spektrum Kraków):

"Witam bardzo serdecznie po numerze nadwozia w naszym pięknym programie przeglądowym do tego typu silnika nie przewiduje się regulacji zaworów.
Samochód na łańcuchu rozrządu, pasek akcesoriów wymiana do 120 tys lub 6 lat. Taką informację otrzymałam od serwisu."


0,9Tce analogicznie jak wyżej wymieniony.
Ostatnio zmieniony przez macyo 2017-03-06, 12:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
dorpa 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 Sce S&S Lpg
Dołączył: 19 Sty 2017
Posty: 31
Skąd: Okolice Grodziska Mazowieckiego
Wysłany: 2017-03-06, 12:36   

Czy Ktoś z Was wie, czy LPG które można zamówić do Lodgy to dokładnie te samo o którym jest wątek?
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-03-06, 20:02   

macyo napisał/a:
No to chyba trochę namieszam odnośnie regulacji zaworów w 1.6 Sce LPG :-)

Dostałem informację z serwisu Renault (Auto Spektrum Kraków):

"Witam bardzo serdecznie po numerze nadwozia w naszym pięknym programie przeglądowym do tego typu silnika nie przewiduje się regulacji zaworów.
Samochód na łańcuchu rozrządu, pasek akcesoriów wymiana do 120 tys lub 6 lat. Taką informację otrzymałam od serwisu."


0,9Tce analogicznie jak wyżej wymieniony.

Dziwne. Takiej samej informacji udzielili mi w ASO w Zamościu.
Zwykle gazownicy zalecają regulację zaworów co 30-40 tys. km.
Serwisant z Zamościa mówił, że zalecają regulację w Sce z dodaną LPG co 30 tys, ale Sce z fabrycznym LPG tego nie wymaga.
Może liczą, że trzyletnia gwarancja do 100 tys. km, się skończy zanim silniki się definitywnie popsują...
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2017-03-06, 20:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
brzuch0 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 w benzynie
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 27 Maj 2016
Posty: 214
Skąd: Tychy
Wysłany: 2017-03-06, 21:10   

O to łobuzy. Jak zamawiałem dacie w styczniu rzekomo nić nie było wiadomo o LPG do lodgy i modernizacji modelu.
 
macyo 


Marka: Dacia
Model: JOGGER
Silnik: 1.0 110km
Rocznik: 2023
Wersja: Extreme 7-os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 20
Skąd: Bytom
Wysłany: 2017-03-07, 20:25   

Naszła mnie chwila refleksji.

Nie przewiduje się nie oznacza w prostej linii, że nie powinno się tej regulacji robić.

Między wierszami (słowami dealera) czytam, że przez okres/przebieg gwarantowany (u mnie 3 lata/100000km) nie trzeba pochylać się nad tematem.

Powyżej 100000km już ich nie interesuje bo to klient zaczyna płacić.

Może szukam dziury w całym ale z drugiej strony "lub czasopisma" się przypominają :mrgreen:
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-03-08, 07:32   

macyo napisał/a:
Naszła mnie chwila refleksji.

Nie przewiduje się nie oznacza w prostej linii, że nie powinno się tej regulacji robić.

Między wierszami (słowami dealera) czytam, że przez okres/przebieg gwarantowany (u mnie 3 lata/100000km) nie trzeba pochylać się nad tematem.

Powyżej 100000km już ich nie interesuje bo to klient zaczyna płacić.

Może szukam dziury w całym ale z drugiej strony "lub czasopisma" się przypominają :mrgreen:


W starej MCV z fabrycznym LPG przebieg do regulacji zaworów wg instrukcji wynosi 120 000 km. Teoretycznie nie powinienem się tym interesować... Olałem to i robiłem regulacje już trzy razy, co ok. 30 000 km. Raz serwis stwierdził podparcie zaworu, a innym razem dwa zawory wymagały regulacji. Tak więc, gdybym się stosował do instrukcji byłaby już poważniejsza awaria.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
waldi100 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 Sce LPG
Rocznik: 2016
Dołączył: 08 Cze 2016
Posty: 12
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-03-09, 11:43   

Przy zakupie usłyszałem nieoficjalną informację, że dla wersji LPG utwardzili głowicę.
_________________
Duster 4x2
Open 1.6 Sce LPG 115KM
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-03-09, 13:12   

Stara śpiewka grana od 2012 której nie potwierdziła dokumentacja techniczna.
 
pawel1313 


Marka: jedyna słuszna :) -> Ford
Model: Lodgy -> Galaxy
Silnik: 1.6 SCE -> 2.0 tdci
Rocznik: 2016 ->2012
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Lis 2015
Posty: 218
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2017-03-09, 15:54   

Silnik jest taki sam jak do tej pory, regulacja/kontrola zaworów co 20 tys.
Pewnym wyjściem z sytuacji jest wykupienie pakietu przeglądu z rozszerzoną gwarancją za niecałe 3 tys gdzie m. in. regulacja jest w cenie.
Instalacja to LandiRenzo podobno przystosowana do silnika ale co to znaczy to nikt już nie wiedział :-P
Takie mam info od dealera
Ostatnio zmieniony przez pawel1313 2017-03-09, 15:56, w całości zmieniany 2 razy  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-03-09, 23:19   

Nie ma żadnego przystosowania chyba że mówimy o ładnie ułożonym okablowaniu lub montażu wtrysków .
Zapewne instalacja jest kropka w kropkę z K4M bo moc podobna więc przypływy takie same.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2017-03-09, 23:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
ProZag 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 115 sce
Rocznik: 2016
Dołączył: 12 Mar 2016
Posty: 7
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-03-18, 06:37   

Witam,

W przyszłym tygodniu planuje założyć gaz do mojego Dustera.
Serwis w Krakowie bez utraty gwarancji (5 lat). Instalacja Zenit + lubryfikacja.
Duster przejeździł 12 000km przez rok na benzynie, myślę że czas na odmianę :-D .
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-03-18, 12:50   

Napisz coś po montażu. Wrażenia, spalanie itd.
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2017-03-18, 20:39   

Smarowanie sobie podaru. Lepiej w to miejsce wariator zapłonu.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2017-03-18, 21:15   

ProZag napisał/a:
Witam,

W przyszłym tygodniu planuje założyć gaz do mojego Dustera.
Serwis w Krakowie bez utraty gwarancji (5 lat). Instalacja Zenit + lubryfikacja.
Duster przejeździł 12 000km przez rok na benzynie, myślę że czas na odmianę :-D .


Przy takim rocznym przebiegu to bym sobie całą tę imprezę darował.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
keisyzrk 


Marka: dacia
Model: duster 4x2
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2015
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 373
Skąd: LUBACZÓW/ZAMOŚĆ/RZESZÓW/TARNÓW/LUBLIN
Wysłany: 2017-03-19, 12:26   

patrząc na forum lpg to bym się poważnie zastanowił nad tą lubryfikacją...
http://lpg-forum.pl/kolek...tfu-t52877.html
http://lpg-forum.pl/jaka-...-t59227-15.html
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-03-19, 13:17   

ProZag, tylko nie lubryfikacja, lecz porządne strojenie silnika z sondą AFR to będzie pracował jak na benzynie. Nigdy nie pozwól na autoadaptację LPG do tego silnika.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
ProZag 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 115 sce
Rocznik: 2016
Dołączył: 12 Mar 2016
Posty: 7
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-03-26, 17:03   

Gaz założony. Butla 53l, lubryfikacja podciśnieniowa, zbiorniczek 400ml ma wystarczyć na ponad 10 000km. Wziąłem taki zestaw, żeby nie stracić gwarancji (jeszcze 4 lata). Na razie spalanie wg komputera 9,5l czyli podobnie jak pokazywał na benzynie podczas jazdy w krakowskich korkach.
 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-03-27, 07:59   

Gratuluję. Ja na razie się waham. Jakiej firmy instalacja?
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-03-27, 08:05   

Piitubski, parę postów wyżej pisał, że Zenit ze świństwem (lubryfikacja).
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-03-27, 19:40   

Nie wiem kto ci wcisnął kit z gwarancja ale modyfikując silnik właśnie ja straciłeś .
Gwarancja jest pewnie na elementy instalacji lpg ale to jest praktycznie nie egzekwowane .
 
wojtek013 



Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 334
Skąd: KR
Wysłany: 2017-03-27, 20:40   

ProZag napisał/a:
Na razie spalanie wg komputera 9,5l czyli podobnie jak pokazywał na benzynie podczas jazdy w krakowskich korkach.


Wyświetlacz pokazuje ekwiwalent benzyny. Do tego dolicz jakieś 20%, oraz błąd komputera. Zresztą zweryfikujesz po kilku tankowaniach.

9-11 litrów lpg - zależnie od stylu jazdy, korków itp. to mi Fiesta pali w tutejszych warunkach. Gdyby było mniej, tzn. tyle co pb - zaczął bym się poważnie martwić.
_________________
miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
 
ProZag 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 115 sce
Rocznik: 2016
Dołączył: 12 Mar 2016
Posty: 7
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-03-31, 14:49   

Fruxo napisał/a:
Nie wiem kto ci wcisnął kit z gwarancja ale modyfikując silnik właśnie ja straciłeś .
Gwarancja jest pewnie na elementy instalacji lpg ale to jest praktycznie nie egzekwowane .


Witam,
Wg serwisu Dacia / Renault Łyko w Krakowie wlaśnie robiąc to u nich nie tracę gwarancji.
Tylko dlatego się zdecydowałem i czekałem cały rok, aż serwis gwarancyjny zacznie montować do tego silnika LPG. Jest trochę drożej niż poza serwisem no ale wiadomo coś za coś :-) a gwarancji mam jeszcze 4 lata.
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-03-31, 15:38   

ProZag napisał/a:
Fruxo napisał/a:
Nie wiem kto ci wcisnął kit z gwarancja ale modyfikując silnik właśnie ja straciłeś .
Gwarancja jest pewnie na elementy instalacji lpg ale to jest praktycznie nie egzekwowane .


Witam,
Wg serwisu Dacia / Renault Łyko w Krakowie wlaśnie robiąc to u nich nie tracę gwarancji.
Tylko dlatego się zdecydowałem i czekałem cały rok, aż serwis gwarancyjny zacznie montować do tego silnika LPG. Jest trochę drożej niż poza serwisem no ale wiadomo coś za coś :-) a gwarancji mam jeszcze 4 lata.


Gwarancję Renault to tracisz tylko wówczas dealer przejmuje te gwarancje na siebie tzn on daje Ci na całość, powinieneś zadbać aby mieć to na piśmie.
Była nawet słynna akcja jak to babka olej swój na serwis gwarancyjny przywiozła, serwis Dacii wlał jak się silnik zatarł to się wykręcali.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne