Wysłany: 2016-07-11, 14:42 Hałas z okolic wału napędowego w nowej Dacii Duster dci 4wd
Witam.
Zakupiłem w tym roku nowy model Dacii Duster 4x4 dci i po kilku przejażdżkach ujawnił się uciążliwy hałas na 5 i 6 biegu podczas przyspieszania od 1500 do 1800 obrotów.
Hałas pojawia się niezależnie czy jest tryb 2WD czy AUTO.
Serwis uważa to za normalne zjawisko, argumentując , że obroty są za niskie i skoro coś brzęczy od 1500 obrotów to mam jeździć na wyższych obrotach gdzie brzęczenia nie ma.
Poniżej dołączam linka do filmiku. Hałas pojawia się od 19 sekundy.
Jak miał ktoś podobną przypadłość to proszę o info.
pozdrawiam
To już sprawdziłem w pierwszej kolejności i fabryka zmodyfikowała nieco mocowanie tych rurek dając jako podparcie do grodzi gąbeczkę.
Generalnie sprawdzałem źródło dźwięku umieszczając kamerkę w silniku i przy wale napędowym. Natężenie hałasu jest największe z tylnej części wału napędowego.
Ale to dzwonienie to bardziej przypomina rezonans osłony termicznej układu wydechowego.
W moim DD też 4x4 1,5dci kilkakrotnie dzwoniła prawdopodobnie ta aluminiowa osłona termiczna i dźwięk był bardzo zbliżony - a mechanikowi wystarczyło 20 minut na usunięcie (ale też było dokręcanie osłony silnika i dokręcenie nakrętki mocującej koło zapasowe w bagażniku .
Gdyby to było łożysko ( sprzęgła/w skrzyni/podparcia wału to dźwięk byłby w pełnym zakresie obrotów różniący się głośnością.
Ale to prawda że trudno znaleźć źródło hałasu bo może rezonować cała buda.
Też z początku myślałem , że to osłona. Ostatnia nawet była nieco luźna, mechanik wziął opaskę, solidnie ją umocował a hałas jak był tak był.
Najdziwniejsze jest stanowisko Dacia/Renault, że powinno jeździć się minimum powyżej 1700 obrotów aby nie obciążać układu napędowego. Nie dość , że jest to sprzeczne ze wskazaniami zmiany biegów na komputerze (np. często na 5-ce wskazuje zmianę na wyższy przy 1800-2000 obr, co powoduje ich spadek na szóstce do 1400-1500), to również z techniką jazdy wszystkimi innymi dieslami dla których jazda od 1500 obrotów to chleb powszedni.
Podobno serwis wziął całkowicie nowy egzemplarz do testów i przy tych obrotach efekty dźwiękowe były takie same. Nasuwa mi się tylko jedno: powodzenia dla wszystkich nowych użytkowników ;) .
Jeśli więc ktoś miał podobne objawy w swoim dieselku 4wd (co powinno być pewnikiem zgodnie ze stanowiskiem serwisu ) to proszę o info. A jeśli macie Dustera 2 dci 4wd bez tych objawów to również proszę o komentarz bo ciężko mi uwierzyć , że "ten typ tak ma"
Opisałem Ci moje przypadki DD Ph2 4WD 1,5dCi.
A Renault ma rację co do obrotów - powinieneś jeździć a w szczególności przyśpieszać czy jeździć pod obciązeniem z prędkością obrotową silnika pomiedzy max momentem a max mocą czyli 1750 do 4000 bo takie są wykresy dla tego typu silnika
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-07-11, 19:08
multigregfox napisał/a:
Też z początku myślałem , że to osłona. Ostatnia nawet była nieco luźna, mechanik wziął opaskę, solidnie ją umocował a hałas jak był tak był.
Najdziwniejsze jest stanowisko Dacia/Renault, że powinno jeździć się minimum powyżej 1700 obrotów aby nie obciążać układu napędowego. Nie dość , że jest to sprzeczne ze wskazaniami zmiany biegów na komputerze (np. często na 5-ce wskazuje zmianę na wyższy przy 1800-2000 obr, co powoduje ich spadek na szóstce do 1400-1500), to również z techniką jazdy wszystkimi innymi dieslami dla których jazda od 1500 obrotów to chleb powszedni.
To chyba recepta na szybkie zarżnięcie każdego silnika, a nie żaden chleb powszedni.
Zbyt niskie obroty szkodzą silnikowi i to o wiele bardziej niż zbyt wysokie.
Już nie wspominając o dwumasie, która ekstremalnie katowana przy takiej jeździe, padnie po krótkim czasie.
Dobrze Ci mówią - 1700 to dobre minimum, podpowiedzi głupkowatego ekonomizera nie słuchaj, to że auto mało pali nie oznacza, że taka jazda jest zdrowa dla silnika.
Przecież to czuć pod nogą, kiedy auto chce jechać, na pewno nie jest to zakres obrotów 1500-.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-07-11, 19:43
nie patrz na podpowiedzi zmiany biegu - to gadżet który zawsze za szybko i przy zbyt niskim zakresie pokazuje w górę, spróbuj zmieniać biegi przy obrotach tuż poniżej 2 tys i wtedy posłuchaj
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-07-11, 19:44, w całości zmieniany 1 raz
Panowie ,zgadzam się z Wami w 100%, że jazda pod obciążeniem od 1750 obrotów pozytywnie wpływa na silnik, ponieważ jest wtedy maksymalny moment obrotowy. Chciałem się zapytać czy w Waszym przypadku zauważacie podobne odgłosy w okolicach 1500 obrotów jak na załączonym filmiku nawet przy delikatnym wciśnięciu pedału gazu. Będę wdzięczny za odpowiedź.
Co do osłon kolego jas_pik to prewencyjnie przykręcałeś wszystkie mimo , że wydawały się , że są mocno przymocowane ? Może u mnie przymocowanie jednej to zbyt mało
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-07-11, 19:50
multigregfox napisał/a:
Panowie ,zgadzam się z Wami w 100%, że jazda pod obciążeniem od 1750 obrotów pozytywnie wpływa na silnik, ponieważ jest wtedy maksymalny moment obrotowy. Chciałem się zapytać czy w Waszym przypadku zauważacie podobne odgłosy w okolicach 1500 obrotów jak na załączonym filmiku nawet przy delikatnym wciśnięciu pedału gazu.
Nie.
W życiu bym nie odpuścił sprzedawcy takich zgrzytów w napędzie.
Na głupie gadanie że niby tak ma być, w ogóle nie reaguj - mają naprawić, lub wymienić samochód na wolny od wad.
Co do osłon kolego jas_pik to prewencyjnie przykręcałeś wszystkie mimo , że wydawały się , że są mocno przymocowane ? Może u mnie przymocowanie jednej to zbyt mało
O nie ja się pod samochód nie kładę (dopóki jest na gwarancji - od tego jest ASO)
Ja ewentualnie mogę rzucić okiem na samochód od spodu jak jest na podnośniku w ASo i zawsze wymieniam - nakazuję do wpisania do przeglądu wszystkie niepokojące dźwięki czy tez przypuszczenia że coś jest źle.
To samo dotyczy temperatury klimatyzacji - i chyba jako jeden z niewielu nie mam z nią problemu. ASO ma te dźwięki usunąć bo jest to wada a nie TTTM.
Dlatego przy mnie sprawdzano dokręcanie śrub mocujących blachę pod silnikiem.
Nie widziałem w jaki sposób usunięto brzęczenie osłony termicznej - bo nie było mnie przy tym. Jest to moje podejrzenie po odsłuchaniu dźwięków z Twojego filmu. Ale zastanawia mnie gdzie i jak zainstalowałeś kamerę.
Tak na wyrost troszkę ale ja bym jeszcze sprawdził poduszki pod silnikiem oraz skrzynią i dlatego wydech może wpadać w wibracje.
Mało prawdopodobne w nowym aucie ale dla świętego spokoju.
Mogła po prostu któraś pęknąć.
Równie dobrze mógł się urwać któryś wieszak od wydechu.
Miałem podobny dźwięk w poprzednim aucie. Okazało się, że faktycznie to był wydech. Odspawała się rurka w miejscu wejścia do tłumika. Na pierwszy rzut oka nie było tego widać, tylko słychać przy niskich obrotach.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum