Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Parkowanie na biegu oraz hamulcu ręcznym
Autor Wiadomość
m4r10 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 115
Rocznik: 2015
Wersja: Ambiance
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 117
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-02-01, 07:46   

Sprawdzone na zjezdzie do parkingu podziemnego z nachyleniem 15% - łapie dopiero na samym końcu, na drugim kliknięciu nic a nic, stacza się - czyli do regulacji! Dzięki za info!
Można to zrobić samemu i jak? czy mam jechać do ASO? ;-)
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1127
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-02-01, 07:55   

Coś wydumane problemy ma kolega Cav.
Zawsze parkuję na biegu, a czasem dodatkowo zabezpieczam auto ręcznym (na większych pochyłościach). Nigdy nie miałem problemów z tego tytułu. Nigdy nic mi się nie "pomyliło". Zawsze odpalam z wciśniętym sprzęgłem, nie dlatego, ze samochód jest na biegu, ale dlatego, że tak rozrusznik ma lżej. Mam też nawyk, że przed odpaleniem, jak już wcisnę sprzęgło, to wrzucam luz (takie natręctwo :mrgreen: )
_________________

 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-01, 08:16   

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=94048#94048
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-01, 10:04   

W czasie jazdy jeszcze można pomylić gaz z hamulcem - jak ktoś nie umie jeździć nie powinien wsiadać za kółko. Kolega Cav doprowadza temat do absurdu.
 
m4r10 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 115
Rocznik: 2015
Wersja: Ambiance
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 117
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-02-01, 10:31   

Tak dla rozładowania emocji, za sprawą poruszenia tematu mylenia gazu z hamulcem, zamieszczam trochę off-topic, graficzkę, do stworzenia której "zainspirowały" mnie podobne komentarze :mrgreen: i dlaczego nie sprzęgło, tylko hamulec jest na środku (:

sprzeglo copy.jpg
Plik ściągnięto 128 raz(y) 250,23 KB

 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1196
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2016-02-01, 11:08   

Piitubski napisał/a:
Dziwne te problemy. Mnie uczono, że zostawia się samochód na biegu.


dokładnie...
i to jeszcze z wyszczególnieniem, że jak stawiasz pod górkę to 1 a jak z górki to wsteczny. Oprócz tego hamulec..oczywiście za wyjątkiem mroźnej zimy.
A gdy jest stromo, to jeszcze skręcenie kół w kierunku krawężnika.

Stosuję tą technikę od ponad 20 lat...
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1196
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2016-02-01, 11:09   

eplus napisał/a:
Cav napisał/a:

Ale widziałem już auta wypchane z parkingu na środek jezdni przez żartownisiów - silnik na biegu przepchniesz.
O ewentualnym przekręceniu kluczyka bez wciśnięcia sprzęgła i rozwaleniu auta w ten sposób, nawet przez grzeczność nie wspominam.



A na to drugie - warto nacisnąć sprzęgło, rozrusznik ma lżej.


zwłaszcza na dużych mrozach, gdy olej gęstnieje... ja wciskam zawsze dla pewności...
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-02-01, 14:06   

nie wiem jak wy, ale ja często używam ręcznego również w czasie jazdy a w zasadzie krótkich przystanków - np na światłach, które długo się palą lub w korku do skrzyżowania i wszędzie, gdzie nie jest w miarę równo i auto usiłuje się toczyć. Wolę to niż deptanie sprzęgła i hamulca. A wyłączenie ręcznego i wbicie biegu to 2 s
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-02-01, 14:07, w całości zmieniany 2 razy  
 
m4r10 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 115
Rocznik: 2015
Wersja: Ambiance
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 117
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-02-01, 14:16   

Potwierdzam, robię tak samo. Lepsze to niż trzymanie nogi na hamulcu i świecenie stopem komuś w oczy, szczególnie w nocy i deszczu.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2016-02-01, 14:52   

Myślę, że nie obejdzie się bez ankiety. Z obowiązkowym udziałem!
Czy zostawiasz auto:
na ręcznym
na biegu
to i to
żadne.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-02-01, 14:59   

tylko właściwie po co? :-P
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1061
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-02-01, 15:01   

Tak jest! Demokratycznie wyłonimy najbardziej poprawne technicznie rozwiązanie!

PS: potrzebna jeszcze opcja: kładę pustak na pedale hamulca.
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-01, 15:30   

Wszystko rozsądziła Dacia zapisem w instrukcji - widocznie nikt jej nigdy nie przeczytał.
A przecież RTFM

ham reczny dacia.jpg
Plik ściągnięto 27 raz(y) 107,97 KB

_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-02-01, 17:05   

m4r10 napisał/a:
Linka w takim razie do naciągnięcia! Dzięki za zwrócenie uwagi!

Cav: No jeśli wsiądziesz do auta bez "patentu" to automatycznie już wciśniesz sprzęgło i dasz luz z przyzwyczajenia, czy nie?


Ja tak.
Mimo że zostawiam zawsze na luzie, to i tak z przyzwyczajenia zawsze sprawdzam, czy dźwignia chodzi luźno (czyli czy bieg nie jest włączony).

Niemniej - pamiętam że kiedyś jak miałem dwa auta, zdarzyło mi się w jednym z nich zrobić kangurka rozrusznikiem (mam na szczęście długi garaż, więc bez konsekwencji), więc lepiej nie ryzykować bez potrzeby.

Do tego autem jeździ co najmniej jeszcze jedna osoba, bywa ze i dwie - więc tym bardziej.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-02-01, 17:11   

Lajkonik napisał/a:
Coś wydumane problemy ma kolega Cav.


Ja nie mam żadnych problemów, co najwyżej wyobraźnię lepszą niż średnia, stąd zabezpieczam się przed nawet potencjalnymi problemami.

Lajkonik napisał/a:

Zawsze parkuję na biegu, a czasem dodatkowo zabezpieczam auto ręcznym (na większych pochyłościach). Nigdy nie miałem problemów z tego tytułu. Nigdy nic mi się nie "pomyliło".


A ile lat jeździsz?
Pojeździsz jeszcze kilka razy tyle, pamięć zacznie szwankować, to pewnie się zdarzy - więc po co stwarzać choćby potencjalnie problem tam gdzie go nie ma?
Jeśli hamulec jest sprawny, nie ma dużego spadku, to nie ma potrzeby parkowania dodatkowo na biegu - i tyle.
Można olać wszystkie zasady i robić po swojemu - mnie nic do tego, nie mam z tym problemu.
Ja tylko napisałem że NIE WSZYSCY parkują na biegu, jak to sobie założył autor tego stwierdzenia.
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1061
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-02-01, 17:13   

Cav napisał/a:
Ja tylko napisałem że NIE WSZYSCY parkują na biegu, jak to sobie założył autor tego stwierdzenia.


Cav napisał/a:
Można olać wszystkie zasady i robić po swojemu - mnie nic do tego, nie mam z tym problemu


To czego wrzeszczysz?
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-02-01, 17:14   

jas_pik napisał/a:
Wszystko rozsądziła Dacia zapisem w instrukcji - widocznie nikt jej nigdy nie przeczytał.
A przecież RTFM


Słowo klucz "dodatkowo" zapewne oznacza, że podstawowym sposobem parkowania jest hamulec ręczny i brak biegu?
Dziękuję, nie mam więcej pytań.

To dość fajne podsumowanie większości dyskusji z moim udziałem, zawsze znajdą się chętni, którzy naskoczą na interlokutora za posiadanie innych informacji/innego zdania, nawet jeśli całkowicie nie mają racji. ;-)
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-02-01, 17:14   

Lza napisał/a:
Cav napisał/a:
Ja tylko napisałem że NIE WSZYSCY parkują na biegu, jak to sobie założył autor tego stwierdzenia.


Cav napisał/a:
Można olać wszystkie zasady i robić po swojemu - mnie nic do tego, nie mam z tym problemu


To czego wrzeszczysz?


Jakbyś przeczytał o co chodzi w wątku, nie ograniczając się tylko do swojej grafomanii, to byś wiedzieć, że jak zwykle, to do mnie są anse, za to tylko, że wiem lepiej.
A ja tylko spokojnie tłumaczę, akcentując właściwe słowa-klucze (dla tych co jednak chcą się czegoś dowiedzieć) dlaczego, co i jak.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2016-02-01, 17:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
m4r10 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 115
Rocznik: 2015
Wersja: Ambiance
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 117
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-02-01, 19:13   

Cav: Demokracja polega na tym, że jak większość chce zjeść Pikusia, to Pikuś musi zostać zjedzony ;-) jak na rysunku Mleczki
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-01, 19:23   

Auta powinno zostawiać się na biegu możliwe najwyższym .
większe przełożenie = większy opór

Ja zostawiam na 4 bo łatwiej odróżnić od 1 . Na oko widać że lewarek jest cofnięty .
Przy 6 biegowych skrzyniach zostawiał bym na 6 .

Nie rozumiem natomiast po co zostawiać na wstecznym , skoro przełożenie mechaniczne działa w obie strony
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-02-01, 19:25, w całości zmieniany 2 razy  
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-02-01, 19:47   

m4r10 napisał/a:
Cav: Demokracja polega na tym, że jak większość chce zjeść Pikusia, to Pikuś musi zostać zjedzony ;-) jak na rysunku Mleczki


Może i tak, z tą różnicą, że to idiokracja, a nie demokracja.
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1061
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-02-01, 20:44   

Cav napisał/a:
nie ograniczając się tylko do swojej grafomanii, to byś wiedzieć, że jak zwykle, to do mnie są anse, za to tylko, że wiem lepiej.


Karenzo napisał/a:
większe przełożenie = większy opór


O, takich trzech jak was dwóch nie ma ani jednego. :)
Jest to dla mnie radość niemała czytać wasze lepsze wiedzenia. :lol: :mrgreen: :-D :-) ;-) :->
Ostatnio zmieniony przez Lza 2016-02-01, 20:47, w całości zmieniany 2 razy  
 
m4r10 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 115
Rocznik: 2015
Wersja: Ambiance
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 117
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-02-01, 21:09   

Nie wiem, czy większy opór = większe przełożenie, chyba jednak wszyscy zapomnieli jak odpalić na pych sprzęt z silnikiem z gaźnikiem :mrgreen: bo na jedynce nie ma przysłowiowego bata.. a hamowanie silnikiem? raczej przeczy tej tezie.
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-01, 22:14   

Najwyższe przełożenie jest na 1-ce i wstecznym, najmniejsze na biegu najwyższym, który często jest tzw "nadbiegiem".

Panowie proszę poczytajcie w necie zanim coś napiszecie chociaż kwestje techniczne to jeszcze pól biedy ale wsiadanie do auta i kręcenie rozrusznikiem "na głupa" bez sprawdzenia jaki bieg jest wbity to odjazd o myleniu pedałów nie wspomnę. Powinna być jakaś merytoryczna dyskusja a zrobił się wykop i to dla wykopków z 1c.
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1127
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-02-02, 07:11   

Karenzo napisał/a:
Auta powinno zostawiać się na biegu możliwe najwyższym .
większe przełożenie = większy opór


Brawo. Ale jest dokładnie odwrotnie :mrgreen:
Wyższe biegi są bliższe przełożeniu 1:1. To właśnie 1 i wsteczny mają największe opory i to na nich powinno się parkować (jeżeli ktoś parkuje na biegu).
Pamiętam, jak przyglądałem się kiedyś pracy mechanika, gdy mi regulował zawory. Żeby zmieniać ich położenie, zostawił wbity 4 bieg, bo na nim było mu łatwo przesuwać auto. Czyli parkowanie na tym biegu, to raczej ryzykowne rozwiązanie.
_________________

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne