Przednia ma mieć przepuszczalność światła min. 81 proc, boczne 75 proc. Tylne możesz zamalować. Nie ma obowiązku posiadania jakiejkolwiek przejrzystości szyb tylnych ( patrz np. busy blaszaki).
Marka: Fiat
Model: Seicento SX
Silnik: 900 SPI
Rocznik: 1998
Dołączył: 17 Wrz 2013 Posty: 38 Skąd: SK / TJE / TOP / NO
Wysłany: 2013-09-18, 20:45
Piotrek721015 napisał/a:
Przednia ma mieć przepuszczalność światła min. 81 proc, boczne 75 proc. Tylne możesz zamalować. Nie ma obowiązku posiadania jakiejkolwiek przejrzystości szyb tylnych ( patrz np. busy blaszaki).
dobrze kolega mowi.
jak sie tylne sciemni to mendy nie moga ci naskoczyc. ale z przodu maja obowiazek ci zmierzyc przepuszczalnosc swiatla.'
ogolnie mowiac prawa ruchu drogowego u nas sa beznadziejne bo nic w tym kraju nie wolno
W Bravo wymieniłem boczne szyby na oryginalnie przyciemniane, na pokrywie okleiłem folią, aby nie kleić nowej, ciemnej szyby. Z obu rozwiązań jestem zadowolony, aczkolwiek fabrycznie przydymione są według mnie lepsze.
W Loganie MCV też przyciemnię, ale tylko dlatego, bo nie można domówić przyciemnionych szyb. Kosztowałoby to pewnie 500 zł, a tyle samo wyjdzie klejenie folii. Więc kwestia jak do cennika dodadzą możliwość domówienia przy kompletacji auta.
Folia jest dobra jak mamy gotowe auto lub brak opcji w fabryce. Jeśli jest możliwość fabrycznych szyb przy kompletacji auta to bezwzględnie tylko ta opcja.
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Marka: Chrysler
Model: voyager
Silnik: 2,5 d
Rocznik: 1998
Dołączył: 30 Wrz 2013 Posty: 2 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2013-09-30, 16:12
Fajniej wyglądają dymione fabrycznie ale niestety są drogie, folia zwykła wyjdzie nas ok 30-40 zeta a folia termokurczliwa (dla nie mających cierpliwości do wygładzania zagięć :) jak ja) ok 80-100 zeta. Oczywiście jeśli ktoś nie ma czasu albo chęci do samodzielnego klejenia to juzkoszt wyższy 400-500 zeta.
Jak dla mnie opcja 80-100 jest ok i szybki elegancko przyciemnione.
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 444 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2013-10-01, 23:33
Nie porównuj folii do fabrycznie dymionych szyb. Przyciemnienie szyb z tego co kojarzę kosztuje 100 zł za tylną, po 80 zł za boczne. W przypadku kombi dochodzą dwie z bagażnika. Daje to razem 420 zł. Fabrycznie przyciemnione w przypadku Fiata to 500 zł niezależnie czy to Bravo - trzy szyby plus 2 małe szybki czy Doblo, że pół wozu jest przydymione.
Folia z Allegro jest tyle warta co kosztuje. Dobra folia kosztuje. A samodzielny montaż bez choćby opalarki widzę często na różnych autach.
W zamówionym Loganie MCV dogadałem się, że przyciemnią mi cały tył za 450 zł przed odbiorem, bo i tak bym to robił później. A fabrycznie kosztowałoby to z 50 zł więcej. Więc nie ma tu w ogóle o czym dyskutować. Dziwię się, że tej opcji w ogóle w Dacii nie wzięli pod uwagę, bo ta opcja byłaby dość często dobierana. Ja odkąd mam przyciemnione szyby w Bravo nie wyobrażam sobie auta bez ciemnej tylnej części.
Tym bardziej, że w Duster'ze jest możliwość zamówienia przydymionych szyb... A dla producenta, zapewne jakiś Pilkington czy inny Securit to żaden problem wykonać fabrycznie takie szyby. Mam nadzieję, że wkrótce ktoś w Dacii pomyśli nad tym tematem. Opcje mogą być, bo to akurat niewiele kosztuje. A może uda się parę groszy dorobić do auta. Bo na etapie produkcji kwestia pobrania takiej czy takiej szyby jest żadna.
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
@dacialoganmcv: No weź nie żartuj - czy Ty naprawdę sądzisz, że różnych opcji brakuje w Dacii dlatego, że w fabryce ktoś o nich "nie pomyślał"???... Przecież tych aut nie produkują jakieś lemury z Madagaskaru, co to pierwsze auto zobaczyły w zeszłym roku. Taki, a nie inny dobór materiałów, wyposażenia i opcji to wynik kalkulacji Renault, który musi starać się, żeby Daćka się też nie "uskodowiła" i nie podebrała mu klientów.
(Ale czy te obliczenia są "poprawne" i dające spodziewane efekty to już całkiem inna sprawa...).
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 444 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2013-10-02, 07:20
No to Ty weź nie żartuj. W aucie kombi za 50.000 w pełnej opcji masz tempomat, gaz i dobrą nawigację?. Gdzie w przytoczonej Skodzie spróbuj zamówić navi, to zapłacisz 4.000 zł albo i lepiej - nie wiem dokładnie. Instalacja gazowa dokładana przez Henia gazownika jako przez ASO kosztuje 5500 zł dokładnie to samo co w Dacii.
Poza tym Dacia Logan i Duster na rynki rosyjskie to ... Renault Logan i Duster. Nie wiem tylko czy Dokker i Lodgy mają tak samo. Różnią się pierdołami w kilku miejscach, no i maską, bo znaczek Renault wchodzi w pokrywę i musi być wcięcie.
Wczoraj byłem zapytać się o swoje auto. Zamówione pod koniec sierpnia, do produkcji wchodzi 20 października. To dłużej niż we Fiacie czy Skodzie aktualnie. Porozmawialiśmy to oni na zadupiu jako zwykły diler, nie żaden profesjonalny koncesjoner miesięcznie sprzedają 1 Renaulta i 7, 8 Dacii.
Więc nie wypisuj głupot, że Dacii się to nie opłaca. Bo i tak Renault nie zapanuje nad tym, że w końcu Dacia będzie sprzedawała się lepiej niż Renault na naszym rynku. Kwestia czasu i przekonania. Ja poszedłem do Dacii, aby zobaczyć ofertę, bo miałem dość zakupów we Fiacie, gdzie praktycznie z każdym autem były przeboje. W Kii podobnie. Pierwsza i ostatnia, bo oszukują potem na akcesoriach i podczas zamawiania ucinają fabryczne czujniki cofania, bo sobie sami dokładają w Polsce i serwis zarabia 1000 zł na czujnikach za 150 zł. W Renault Loganie MCV jest opcja ciemnych szyb fabrycznie założonych. Więc nie jest to kwestia "uskodowienia" tylko jakiegoś osobnika, który uciął to z opcji dla pojazdu. A po tym jak pojechałem do salonu z dwojgiem znajomych, jeden wyjął gotówkę i wziął Dokkera za 40.000 zł, a byliśmy w drodze do VW po Caddy. Drugi zobaczył Logana MCV na wystawie, to powiedział, że nigdzie nie jedziemy i zamówił auto.
Tak więc wnioski wyciągnij sam.
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Przeczytałeś chyba co innego niż ja napisałem... (((: Oczywiście, że "Dacii" produkcja się opłaca - i to nawet bardzo, bo licząc ją osobno, to margines zysku ma podobno ponad 1,5 raza większy niż inne "popularne" marki.
Tyle że tak naprawdę "nie ma takiego zwierzęcia jak żyraf...Dacia" - firma należy w 99% do Renault i to Renault o wszystkim decyduje.
Meritum jest natomiast takie: "Dlaczego nie ma osobnej opcji pt »przyciemniane szyby«?".
Ty zasugerowałeś, że to przez "nie pomyślenie" - a to jest nieprawda. Ten brak wynika po prostu z próby nakłonienia klienta, chcącego mieć przyciemniane szyby, żeby zapłacił więcej, kupując je albo u Dacii w pakiecie z innym wyposażeniem, albo u Renault niby osobno, a tak naprawdę też w "pakiecie", tyle że z droższym autem.
Oczywiście, nie jest to sytuacja, która na pewno będzie trwała na wieki wieków - jeżeli Dacia zaczęła by mieć problemy ze zbytem, to pojawiłyby się różne zachęty dla klientów, być może np właśnie pojedyncze opcje. Tyle że jak na razie to klienci czekają na fabrykę, więc raczej nie należy się szybko spodziewać takich działań...
PS. Nieeee - renault duster? Serio-serio?! Nie-moż-li-we!!!
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 444 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2013-10-02, 10:37
Ja o wietrze, Ty o wodzie.
Spójrz w instrukcję od Logan, Logan MCV, Sandero. Znajdziesz tam elementy wyposażenia z innych rynków, pewnie ich nie wycięli na przyszłość:
- klimatyzacja automatyczna
- podgrzewane przednie fotele - zaślepki w fotelach w tych modelach
- szyby sterowane elektrycznie jak Bozia przykazała z drzwi, a nie z jakiś przycisków na tunelu.
W Kijance podobnie. Na Polski rynek ucięty szyberdach, fabryczna nawigacja, przyciemniane szyby i parę innych gratów. Pomijam fakt, że przy tej konfiguracji co mam usunęli mi wyświetlanie czujników cofania na desce rozdzielczej przez wycięcie z mojego zamówienia czujników cofania z fabryki. Też byli zdziwieni jak im pokazałem to w instrukcji. Ale cóż, nie ten temat.
Wiem jak to wygląda w przypadku Fiata, tj. konfigurowanie auta na dany rynek. Kwestia czy się po prostu komuś chce czy nie. Dzięki uporowi znajomego, który negocjował z Włochami 500L na rynek polski nagrzewnica dodatkowa elektryczna w tym aucie kosztuje 500 zł, gdzie chcieli za to ponad 1500 zł w pierwszej wersji.
W przypadku Dacii są jeszcze inne warunki, bo ma pozostać najtańszym wozem na rynku. Niech zostanie. Ale dać opcji do cennika, co nic nie kosztuje, no może więcej toneru na druk. Ale na 20 klientów 1 czy dwóch się zdecyduje. A skoro w Loganie MCV mogłem domówić pseudo skórę za 1400 zł to aż dziwne, że chociaż z tą konfiguracją nie ma podgrzewanych foteli i ciemnych szyb...
Tak więc twierdzę, że kwestią czasu jest, aby szyby fabrycznie przyciemnione były dostępne z fabryki. Skoro kładą fabrycznie instalację gazową i nawigację za 950 zł...
A wyliczenia z Renault to można między bajki włożyć. Renault tym steruje, ale jak widać najlepiej to nie wychodzi, skoro stosunek sprzedaży jest 1:7 od średnio roku.
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2013-10-02, 10:46, w całości zmieniany 1 raz
No dokładnie (: - ja właśnie od początku piszę, że brak różnych opcji to nie "brak pomyślunku w fabryce", a jedynie uwarunkowanie sprzedażowe.
I oczywiste jest, że dotyczy to "naszego" - czyli unijnego - rynku, bo tylko tu możesz w miarę bezproblemowo kupić auto w innym kraju. Import spoza UE w przypadku "Dacii" jest w zasadzie bez sensu.
dacialoganmcv napisał/a:
kwestią czasu jest, aby szyby fabrycznie przyciemnione były dostępne z fabryki
Być może, ale pewności nie ma - tym bardziej, że i tak dobra sprzedaż wcale nie zachęca producenta do zmian, bo co mu zostanie wtedy, jak popyt spadnie?
(Np na automatyczną skrzynię biegów czekamy niemal od początku sprzedaży logana - mimo że poza Europą jest dostępna, a jej wprowadzenie nie wiązałyby się z żadnymi kosztami dla importera, bo zarówno części zamienne są już obecne w magazynach - są takie same jak w renówkach - jak i zna je personel serwisowy).
dacialoganmcv napisał/a:
stosunek sprzedaży jest 1:7 od średnio roku
Matematyka mówi co innego <;
2012: Dacia - 10 tys., Renault - 18 tys.
2013, na razie: Dacia - 8 tys., R. - 12 tys. szt.
Nawet jak patrzeć tylko na osobówki klientów indywidualnych, to mam 4 tys. dacii vs 5,5 renówek w 2012 oraz 3 tys. do 4 tys. w 2013.
Natomiast tak w ogóle to dla koncernu najbardziej liczy się zysk, a ten jest różny w zależności od modelu, więc liczba sprzedanych sztuk to słaby wskaźnik...
Ostatnio zmieniony przez laisar 2013-10-02, 11:43, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 444 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2013-10-02, 11:52
laisar napisał/a:
I oczywiste jest, że dotyczy to "naszego" - czyli unijnego - rynku, bo tylko tu możesz w miarę bezproblemowo kupić auto w innym kraju. Import spoza UE w przypadku "Dacii" jest w zasadzie bez sensu.
Dacia wszędzie ma te same ceny jeśli chodzi o nowego Logana MCV. Różnica jest w lakierze u nas 1900 zł za metalik, a w Niemczech chyba czy Rumunii 1200 zł. Reszta opcji jest równo Euro po 4 zł.
laisar napisał/a:
Być może, ale pewności nie ma - tym bardziej, że i tak dobra sprzedaż wcale nie zachęca producenta do zmian, bo co mu zostanie wtedy, jak popyt spadnie?
Popyt spadnie jak zaczną przeginać z cenami zarówno nowych aut i serwisu. W Dacii domówiłem nowe felgi stalowe razem z autem ze sklepu u dilera. Wyszło 108 zł za 15" felgę. To samo w Kijance chcieli 270 zł... Olałem i powiedziałem co myślę o ich autach i polityce sprzedaży.
laisar napisał/a:
(Np na automatyczną skrzynię biegów czekamy niemal od początku sprzedaży logana - mimo że poza Europą jest dostępna, a jej wprowadzenie nie wiązałyby się z żadnymi kosztami dla importera, bo zarówno części zamienne są już obecne w magazynach - są takie same jak w renówkach - jak i zna je personel serwisowy).
A to też w książce obsługi jest opisane. No rynek polski jest tzw. bieda rynek. Więcej paździerzy z Niemiec będzie ściąganych to na pewno producenci będą na nas lepiej patrzeć.
Do Fiata Bravo i Grande Punto są dostępne POLSKIE instrukcje obsługi z fabrycznym gazem, tj. przyciski w desce. I co?. W tym dziwnym kraju dokładają za ASO jako fabryczne. Na pytanie czemu wszędzie oprócz Polski jest w cennikach wersja z fabrycznym LPG, mówią że się to nie opłaca. Ale skoro ja płacę to czemu się nie opłaca?. Za mało u nas zarobią i tyle.
laisar napisał/a:
Matematyka mówi co innego <;
2012: Dacia - 10 tys., Renault - 18 tys.
2013, na razie: Dacia - 8 tys., R. - 12 tys. szt.
Nawet jak patrzeć tylko na osobówki klientów indywidualnych, to mam 4 tys. dacii vs 5,5 renówek w 2012 oraz 3 tys. do 4 tys. w 2013.
Natomiast tak w ogóle to dla koncernu najbardziej liczy się zysk, a ten jest różny w zależności od modelu, więc liczba sprzedanych sztuk to słaby wskaźnik...
Ja mówię co jest u mojego dilera. U niego od początku roku jest 1:7. Ale skoro w 2012 było 10.000 : 18.000, a teraz jest 8.000 do 12.000, to uważam że Dacia spokojnie dojedzie do 10.000 w tym roku, czyli utrzyma sprzedaż, a Renault ma spadek o 40%...
Więc chyba polityka sprzedaży za bardzo nie idzie w parze z myśleniem Francuzów, których nienawidzę z racji konieczności współpracy z tymi nierobami. Bardziej zadufanych ludzi w sobie nie znam.
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
To ja mam takie pytanie - przymierzam się do przyciemnienia szyb w Sandero Stepway 2 (tył + tylne boczne) i zaczynam robić rozeznanie w warsztatach w Warszawie. Jedna z firm wyceniła koszt na ok. 400 PLN i nie wiem czy to standard/dużo/mało? Co sądzicie?
_________________
były: Clio III 1.2, Duster 1.6 4x4
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-05, 22:07
sereq napisał/a:
Jedna z firm wyceniła koszt na ok. 400 PLN i nie wiem czy to standard/dużo/mało? Co sądzicie?
Coś dużawo. Mi trzy lata temu proponowano oklejenie szyb w MCVce, która ma szyb więcej i większych, za 3 stówy. Aż tak by podrożało przez ten czas? Fakt, że wtedy to była firma typu "Cytryn & Gumiak w garażu oklejajo". ;)
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-03-05, 22:13
Zależy zarówno od folii, jak i wykonania. Folia może kosztować 19.99 zł w markecie byle guano, a może kosztować i 299.99 zł. Stawek za roboczogodzinę w cywilizowanych, stołecznych warsztatach nie znam, podejrzewam że lekko licząc 100 zł minimum.
W salonie cheviego oklejenie tych samych szyb w aveo t300 kosztowało 450 zł, robiła to firma zewnętrzna ale zaufana. Dobry warsztat z Katowic w zeszłym roku zaproponował mi za 320 zł przyciemnienie tych samych szyb w aveo t255.
W przypadku przyciemnienia piecowego podane kwoty można pomnożyć przez 3.
To ja mam takie pytanie - przymierzam się do przyciemnienia szyb w Sandero Stepway 2 (tył + tylne boczne) i zaczynam robić rozeznanie w warsztatach w Warszawie. Jedna z firm wyceniła koszt na ok. 400 PLN i nie wiem czy to standard/dużo/mało? Co sądzicie?
Mnie się wydaje, że to dobra cena, bo w Krakowie za same tylne boczne w drzwiach + te małe tylne nieotwierane (bez tylnej szyby w klapie bagażnika) policzyli mi 400 PLN.
a tak z ciekawości to po co ludzie przyciemniacie tylne szyby ???
ja na razie nie przyciemniam, ale w poprzednich autach miałem oklejane folią:
1/ tylna bagażnika- jak w nocy ktoś jedzie na długich to nie razi po oczach
2/ tylne boczne - jak wiozłem dzieci w lecie, to nie oślepiało ich słońce
3/ kwestia bezpieczeństwa rzeczy rzuconych na siedzenie/do bagażnika - jak nie widać co leży to po co się włamywać ;)
a tak z ciekawości to po co ludzie przyciemniacie tylne szyby ???
Przede wszystkim ochrona przed słońcem. Miałem kiedyś auto z przyciemnianymi szybami i to naprawdę sporo dawało jeśli chodzi o komfort temperaturowy w upalne dni. A mam przed sobą w perspektywie długi wyjazd do Włoch na wakacje z rodziną i psem, więc na pewno się przyda .
Walor estetyczny zdecydowanie u mnie jest na dalszym planie.
_________________
były: Clio III 1.2, Duster 1.6 4x4
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 444 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2014-03-06, 08:19
Po co?
1) Autko ładniej wygląda
2) Klimatyzacja latem nie pracuje na maksa, aby schłodzić całą przestrzeń pojazdu, a w MCV mamy same szyby
3) Bezpieczeństwo, dziecko nie dostanie udaru słonecznego
Wolę fabrycznie przyciemnione szyby niż przyklejać folię, ale niestety Dacia nie chce zarobić.
W Bravo 07 nie mogłem latem schłodzić auta jak jechaliśmy w podróż. Po wymianie szyb na fabrycznie przyciemniane (w pokrywie bagażnika folia) z przodu auta gorąco, z tyłu fajnie chłodno.
Daćka MCV musi mieć szyby z tyłu ciemne, wygląda rasowiej i ładniej. Zresztą, kupowałem Kia Rio, to tak samo przyciemniłem szyby z tyłu.
W obu przypadkach 400 zł. Z tym, że w Loganie MCV powierzchnia szyb w sumie 30% większa niż w Rio. W Łodzi pewna firma ma cennik:
- boczne 80 zł, druga szybka jak jest w tych samych drzwiach w cenie
- tylna 100 zł.
Więc jak się do nich pojedzie, to takie są koszty. Nie mniej nie więcej. Kiedyś pojechałem z Grande Punto i tyle wyszło.
Piotrek721015 napisał/a:
Weles napisał/a:
drzwi tył i klapa na max czarno ,przód delikatnie
za takie przyciemnienie przednich szyb raczej stracisz dowód rejestracyjny przy pierwszej kontroli drogowej. Przepuszczalność światła w szybach przednich bocznych musi być równa lub wyższa niż 75 proc. A to mniej więcej fabryczne przyciemnienie szyb. Każda dodatkowa folia to już przekroczenie przepisów PRD.
Tylne szyby możesz sobie zamalować. Boczne przednie są fabrycznie przyciemnione na 70% przepuszczalności. Byle brud i szyba już ma mniejszą przepuszczalność. Przednich bocznych NIE WOLNO oklejać ŻADNĄ folią.
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2014-03-06, 08:25, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 444 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2014-03-06, 08:52
Prezes napisał/a:
400 to mało. Ja płaciłem w Warszawie 650 na lepszej folii, z gwarancją na 10 lat. 550 z folią gorszej firmy.
Tyle właśnie przepłacasz w Warszawie. Znajomy był ze swoją Skodą Roomster w Warszawie, zapłacił 600 zł, a to była "filia" firmy z Łodzi. Te same folie, ta sama gwarancja, nawet homologacja ta sama, z innym adresem firmy.
W Łodzi też dałem się w Grande Punto naciąć na "lepszą folię" za 60 zł więcej. Wziął z tej samej rolki, co byłem za kilka godzin z autem ze znajomym, gdzie wziął "normalną" folię.
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2014-03-06, 08:54, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-03-06, 11:26
Mogę potwierdzić - przy przyciemnionych szybach schłodzenie wnętrza to dosłownie 2-3 minuty pracy klimy przy temperaturze 30 stopni Celsjusza. W drugim Aveo tego nie ma i czuć różnicę, jak tylko go odkupię zaraz przyciemniam.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum