Ja zapas zakładałem ostatnio w maluchu. teraz mam czwarty samochód. Więc nie wiem, czy rzeczywiście dopompowuję zapas przed użyciem, czy nie. Ale wydaje mi się, że jeśli marnie wygląda, to dopompowuję. A ile razy bym pompował zapas od 1994 roku?
Wożenie kompresora ma tę super zaletę, że jeśli zauważymy flaka, to można trochę dopompować i zajechać do wulkanizatora bez pośpiechu i nie brudząc się.
Od złapałem kapcia w tym roku w kwietniu, maju i czerwcu. Na szczęście w porę dało się zauważyć.
Kiedyś kawałek "czegoś" (kątownik) weszło w oponę i wyszło bokiem. Nie nadawała się do wulkanizacji. Nawet dobry kompresor, sam może okazać się w takich sytuacjach nieprzydatny.
Nie chciałbym, aby okazało się, że pomimo sprawdzania stanu i ciśnienia w "piątym kole" przed dłuższymi trasami, wożę w koszu pod autem zbędny balast :) W takim wypadku, po weekendzie kupuję zapasowe śruby do zapasowego koła :) - podpowiedzcie proszę tylko jakie dokładnie potrzebne byłby do naszej Daćki.
w czym problem? masz śruby od "stalówek" i na zapasie też masz "stalówkę"...
vide:
Stepway napisał/a:
Nasze Sandero kupiliśmy na stalówkach. Aluminiowe felgi założyłem na wiosnę.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 4x4
Rocznik: była 2011 - jest 2018
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Paź 2010 Posty: 124 Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2011-10-05, 20:22 Śruby do felg / kół
Zamówiłem felgi stalowe do zimówek - więc trzeba dokupić śrubki i pojawił się zonk - w serwisie komplet tj. 5 sztuk na jedno koło cena 66 PLN x 4 koła daje ponad 220 PLN-ów za całość.
Z racji tego, że (wersja Laurent) zapas jest na stalówce dostałem do niej 1 komplet śrubek od "firmy" (5 szt. w opakowaniu z oznaczeniem RENAULT 82 00 741 874)
Metodą pomierniczą doszedłem, że to śruby stożkowe 17'' o oznaczeniu M12 x 1,5 x 26 mm -nie jestem pewny rozmiaru gwintu czyli czy to na pewno 1,5 czy może 1,25 - może ktoś z kolegów pomoże ?
Dodam, że ich ceny kształtują się od 1,50 PLN (allegro) do 4,00 PLN w sklepach - więc za 20 szt to max. 80 PLN
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2011-10-05, 20:54
Osobiście przejeździłem poprzednią zimę na stalówkach przykręconych śrubami od felg aluminiowych, po przeanalizowaniu różnic doszliśmy do wniosku, że można tak jeździć, nie można - w odwrotną stronę.
Dodam że tak samo jeździłem przez cztery zimowe sezony R 25 i nigdy nic sie nie działo.
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2011-10-05, 20:54, w całości zmieniany 1 raz
Jak swego czasu musiałem dokupić śruby mocujące to wybrałem się do Norauto, gdzie miły Pan wyszukał odpowiedni rozmiar w katalogu, ja powiedziałem, że chcę kapinkę dłuższe (też mam "uniwersalne" śruby, które pasują i do alusów i do stalówek, tylko, że przy alusach brakowało kilku zwojów do w 100% prawidłowego umocowania), na co on, znowu trochę poszukał, znalazł odpowiednie, za coś chyba w granicach 12.50 zł za komplet i powiedział, że gdyby nie pasowały to oczywiście wymienią i na tym sprawa się zakończyła, bo pasowały idealnie.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 4x4
Rocznik: była 2011 - jest 2018
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Paź 2010 Posty: 124 Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2011-10-19, 17:38
PiotrWie napisał/a:
Osobiście przejeździłem poprzednią zimę na stalówkach przykręconych śrubami od felg aluminiowych, po przeanalizowaniu różnic doszliśmy do wniosku, że można tak jeździć, nie można - w odwrotną stronę.
Dodam że tak samo jeździłem przez cztery zimowe sezony R 25 i nigdy nic sie nie działo.
z tego co zauważyłem to śruby do oryginalnych alu są dłuższe ( o ok. 5 mm) od śrub do stalówek (te mają długość 26 mm) - pytanie czy na stalówkach z tymi śrubami dobrze można bylo dociągnąć te śruby od alu - bo jak pisałem są dłuższe o jakieś 5 mm i nie wiem czy gniazda są wystarczająco głębokie
A co do śrub to czy one rzeczywiscie mają mieć 26mm? Pytam bo do zapasu od aso dostalem śruby 23mm a dzisiaj kupiłem pozostałe identyczne to tych z aso. Powinienem spodziewać się problemów czy 23 powinny wystarczyć spokojnie?
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2011-10-19, 20:22
kisu napisał/a:
PiotrWie napisał/a:
Osobiście przejeździłem poprzednią zimę na stalówkach przykręconych śrubami od felg aluminiowych, po przeanalizowaniu różnic doszliśmy do wniosku, że można tak jeździć, nie można - w odwrotną stronę.
Dodam że tak samo jeździłem przez cztery zimowe sezony R 25 i nigdy nic sie nie działo.
z tego co zauważyłem to śruby do oryginalnych alu są dłuższe ( o ok. 5 mm) od śrub do stalówek (te mają długość 26 mm) - pytanie czy na stalówkach z tymi śrubami dobrze można bylo dociągnąć te śruby od alu - bo jak pisałem są dłuższe o jakieś 5 mm i nie wiem czy gniazda są wystarczająco głębokie
Widać są odpowiednio głębokie bo dociągały się całkowicie i trzymały bardzo dobrze - zrobiłem na nich ponad 7000km, pomimo wielokrotnej kontroli( byłem przeczulony po doniesieniach o odkręcających się kołach w Dusterze ) nigdy się nawet minimalnie nie poluzowały, w tych 7000 było prawie 2000 dość szybkiej (jak na Dustera) jazdy autostradowej
byłem przeczulony po doniesieniach o odkręcających się kołach w Dusterze
Gdzieś czytałem ,że krowy przestały dawać mleko na widok znaczka Daci....
Nie, nie, to było całkiem inaczej: z powodu obecności Dacii na drogach krowy przestawały się nieść, kury dawać mleko, i w ogóle nastąpił kres cywilizacji białego człowieka
A koła to odkręcały mi się w serwisie oponiarskim
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-10-19, 21:56, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 366 Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-10-21, 09:56
Sruby od oryginalnych felg alu beda odpowiednie do felg stalowych. W katalogu akcji u kilku sprzedawcach srub z alledrogo wynika ze stozkowe sruby ida tu i tu. Info potwierdzilem w ASO Ambrozej w mojej gminie. Wiec szkoda kasy i zachodu na dodatkowe gadzety.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-10-22, 10:55
Tak wyglądają śruby (do Sandero):
Różnica obu śrub tkwi tylko w tym, iż śruba do alufelgi ma ruchomy stożkowy kołnierz, chroniący alufelgę przy dokręcaniu.
Gdybym dokręcał alufelgę śrubą od felgi stalowej to porysuje sobie gniazdo alufelgi, ale w niczym innym nie będzie to przeszkadzać.
Daster napisał/a:
Sruby od oryginalnych felg alu beda odpowiednie do felg stalowych.
No nie bardzo, bo uszkodzę sobie ruchomy kołnierz. Felga stalowa ma cienki rant, który uszkodzi ruchomy kołnierz śruby do alufelgi.
Nawet na kole zapasowym (felga stalowa) jest naklejka z przekreśloną śrubą od alufelgi.
Po prostu dokręcając felgi stalowe śrubami z ruchomym stożkiem (od felg alu) uszkodzimy sobie ten ruchomy stożek.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-10-22, 10:59, w całości zmieniany 3 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum