Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-03-22, 12:11
śruby do kół / felg stalowych / aluminiowych
Autor Wiadomość
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2011-06-18, 05:27   

W ogóle nie sprawdzam zapasu, wożę kompresor.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
koniu 


Marka: Lancia
Model: Ypsilon
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 516
Skąd: Wrocław / Rybnik
Wysłany: 2011-06-18, 09:33   

W sumie to tak się fajnie mówi, że jak zmienię koło, to sobie dopompuję, ale ciekawe ile osób tak rzeczywiście zrobiło (zaraz po wymianie) :-P
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2011-06-18, 10:25   

Ja zapas zakładałem ostatnio w maluchu. teraz mam czwarty samochód. Więc nie wiem, czy rzeczywiście dopompowuję zapas przed użyciem, czy nie. Ale wydaje mi się, że jeśli marnie wygląda, to dopompowuję. A ile razy bym pompował zapas od 1994 roku?
Wożenie kompresora ma tę super zaletę, że jeśli zauważymy flaka, to można trochę dopompować :shock: i zajechać do wulkanizatora bez pośpiechu i nie brudząc się.
 
Stepway 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 605
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2011-06-18, 17:29   

Od złapałem kapcia w tym roku w kwietniu, maju i czerwcu. Na szczęście w porę dało się zauważyć.

Kiedyś kawałek "czegoś" (kątownik) weszło w oponę i wyszło bokiem. Nie nadawała się do wulkanizacji. Nawet dobry kompresor, sam może okazać się w takich sytuacjach nieprzydatny.
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-06-18, 17:46   

koniu napisał/a:
W sumie to tak się fajnie mówi, że jak zmienię koło, to sobie dopompuję, ale ciekawe ile osób tak rzeczywiście zrobiło (zaraz po wymianie)

Ja akurat wożę pompkę nożną no i uzupełniam powietrze po zmianie koła... :->
_________________
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2011-06-18, 21:01   

Nie wiem czy warto teraz jest tyle serwisów, aż wstyd się przyznać i odpukać od 1965 roku nie złapałem żadnej jeden pany.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-06-19, 07:46   

Stepway napisał/a:
Nie chciałbym, aby okazało się, że pomimo sprawdzania stanu i ciśnienia w "piątym kole" przed dłuższymi trasami, wożę w koszu pod autem zbędny balast :) W takim wypadku, po weekendzie kupuję zapasowe śruby do zapasowego koła :) - podpowiedzcie proszę tylko jakie dokładnie potrzebne byłby do naszej Daćki.


w czym problem? masz śruby od "stalówek" i na zapasie też masz "stalówkę"...
vide:
Stepway napisał/a:

Nasze Sandero kupiliśmy na stalówkach. Aluminiowe felgi założyłem na wiosnę.
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-06-19, 08:25   

chriskb napisał/a:
Nie wiem czy warto teraz jest tyle serwisów,

Spróbuj znaleźć czynny serwis np. w długi majowy weekend w nieznanej okolicy. :idea:
_________________
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2011-06-19, 09:03   

Beckie,

Można tymczasowo naprawić na każdej większej stacji benzynowej.

Pozdrawiam
:-)
 
koniu 


Marka: Lancia
Model: Ypsilon
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 516
Skąd: Wrocław / Rybnik
Wysłany: 2011-06-19, 11:36   

Ja jak zimą się umorusałem w błocie, to już mi się nie chciało pompki wyciągać :-P
 
Stepway 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 605
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2011-06-20, 06:21   

chriskb napisał/a:
Beckie,Można tymczasowo naprawić na każdej większej stacji benzynowej.

Po warunkiem, że nie jest to uszkodzenie z boku, ani nie jest to skrajny przypadek rozerwania opony.
 
kisu 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 4x4
Rocznik: była 2011 - jest 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Paź 2010
Posty: 124
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2011-10-05, 20:22   Śruby do felg / kół

Zamówiłem felgi stalowe do zimówek - więc trzeba dokupić śrubki i pojawił się zonk - w serwisie komplet tj. 5 sztuk na jedno koło cena 66 PLN x 4 koła daje ponad 220 PLN-ów za całość.

Z racji tego, że (wersja Laurent) zapas jest na stalówce dostałem do niej 1 komplet śrubek od "firmy" (5 szt. w opakowaniu z oznaczeniem RENAULT 82 00 741 874)

Metodą pomierniczą doszedłem, że to śruby stożkowe 17'' o oznaczeniu M12 x 1,5 x 26 mm -nie jestem pewny rozmiaru gwintu czyli czy to na pewno 1,5 czy może 1,25 - może ktoś z kolegów pomoże ?

Dodam, że ich ceny kształtują się od 1,50 PLN (allegro) do 4,00 PLN w sklepach - więc za 20 szt to max. 80 PLN
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2011-10-05, 20:54   

Osobiście przejeździłem poprzednią zimę na stalówkach przykręconych śrubami od felg aluminiowych, po przeanalizowaniu różnic doszliśmy do wniosku, że można tak jeździć, nie można - w odwrotną stronę.
Dodam że tak samo jeździłem przez cztery zimowe sezony R 25 i nigdy nic sie nie działo.
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2011-10-05, 20:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2011-10-06, 06:53   

kisu napisał/a:
czy to na pewno 1,5 czy może 1,25 - może ktoś z kolegów pomoże ?

Policz 10 zwoi gwintu-i będziesz wiedział 15 czy 12,5 mm.
_________________
48piotr
 
bad-i 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 16 Sie 2011
Posty: 39
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-10-06, 20:47   

Jak swego czasu musiałem dokupić śruby mocujące to wybrałem się do Norauto, gdzie miły Pan wyszukał odpowiedni rozmiar w katalogu, ja powiedziałem, że chcę kapinkę dłuższe (też mam "uniwersalne" śruby, które pasują i do alusów i do stalówek, tylko, że przy alusach brakowało kilku zwojów do w 100% prawidłowego umocowania), na co on, znowu trochę poszukał, znalazł odpowiednie, za coś chyba w granicach 12.50 zł za komplet i powiedział, że gdyby nie pasowały to oczywiście wymienią i na tym sprawa się zakończyła, bo pasowały idealnie.
 
lukka16 



Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1,6 16V 105KM LPG 4WD
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 181
Skąd: Rybnik - Czernica
Wysłany: 2011-10-11, 21:13   

Ja kupiłem za 4 zł szt. ale nie w serwisie tylko w zakładzie który zakładał mi opony na felgi.
_________________

 
kisu 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 4x4
Rocznik: była 2011 - jest 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Paź 2010
Posty: 124
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2011-10-19, 17:38   

PiotrWie napisał/a:
Osobiście przejeździłem poprzednią zimę na stalówkach przykręconych śrubami od felg aluminiowych, po przeanalizowaniu różnic doszliśmy do wniosku, że można tak jeździć, nie można - w odwrotną stronę.
Dodam że tak samo jeździłem przez cztery zimowe sezony R 25 i nigdy nic sie nie działo.


z tego co zauważyłem to śruby do oryginalnych alu są dłuższe ( o ok. 5 mm) od śrub do stalówek (te mają długość 26 mm) - pytanie czy na stalówkach z tymi śrubami dobrze można bylo dociągnąć te śruby od alu - bo jak pisałem są dłuższe o jakieś 5 mm i nie wiem czy gniazda są wystarczająco głębokie :?:
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2011-10-19, 19:55   

A co do śrub to czy one rzeczywiscie mają mieć 26mm? Pytam bo do zapasu od aso dostalem śruby 23mm a dzisiaj kupiłem pozostałe identyczne to tych z aso. Powinienem spodziewać się problemów czy 23 powinny wystarczyć spokojnie?
_________________
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2011-10-19, 20:22   

kisu napisał/a:
PiotrWie napisał/a:
Osobiście przejeździłem poprzednią zimę na stalówkach przykręconych śrubami od felg aluminiowych, po przeanalizowaniu różnic doszliśmy do wniosku, że można tak jeździć, nie można - w odwrotną stronę.
Dodam że tak samo jeździłem przez cztery zimowe sezony R 25 i nigdy nic sie nie działo.


z tego co zauważyłem to śruby do oryginalnych alu są dłuższe ( o ok. 5 mm) od śrub do stalówek (te mają długość 26 mm) - pytanie czy na stalówkach z tymi śrubami dobrze można bylo dociągnąć te śruby od alu - bo jak pisałem są dłuższe o jakieś 5 mm i nie wiem czy gniazda są wystarczająco głębokie :?:

Widać są odpowiednio głębokie bo dociągały się całkowicie i trzymały bardzo dobrze - zrobiłem na nich ponad 7000km, pomimo wielokrotnej kontroli( byłem przeczulony po doniesieniach o odkręcających się kołach w Dusterze ) nigdy się nawet minimalnie nie poluzowały, w tych 7000 było prawie 2000 dość szybkiej (jak na Dustera) jazdy autostradowej
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2011-10-19, 21:17   

PiotrWie napisał/a:
byłem przeczulony po doniesieniach o odkręcających się kołach w Dusterze

Gdzieś czytałem ,że krowy przestały dawać mleko na widok znaczka Daci.... :mrgreen:
_________________
48piotr
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-10-19, 21:55   

48piotr napisał/a:
PiotrWie napisał/a:
byłem przeczulony po doniesieniach o odkręcających się kołach w Dusterze

Gdzieś czytałem ,że krowy przestały dawać mleko na widok znaczka Daci.... :mrgreen:

Nie, nie, to było całkiem inaczej: z powodu obecności Dacii na drogach krowy przestawały się nieść, kury dawać mleko, i w ogóle nastąpił kres cywilizacji białego człowieka :lol:

A koła to odkręcały mi się w serwisie oponiarskim :mrgreen:
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-10-19, 21:56, w całości zmieniany 2 razy  
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2011-10-20, 04:32   

A co z 23 vs 26? Czy mogę liczyć,że będzie ok czy raczej wymienić przynajmniej te nowe na 26?
_________________
 
Daster 



Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 366
Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-10-21, 09:56   

Sruby od oryginalnych felg alu beda odpowiednie do felg stalowych. W katalogu akcji u kilku sprzedawcach srub z alledrogo wynika ze stozkowe sruby ida tu i tu. Info potwierdzilem w ASO Ambrozej w mojej gminie. Wiec szkoda kasy i zachodu na dodatkowe gadzety.
_________________

 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2011-10-21, 21:20   

Stozkowa stozkowej nie rowna - byl tu juz watek ze zdjeciami - do alu maja tuleje ktore przy stalowkach moga sie zniszczyc i narobic pewnie klopotow.
_________________
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-10-22, 10:55   

Tak wyglądają śruby (do Sandero):



Różnica obu śrub tkwi tylko w tym, iż śruba do alufelgi ma ruchomy stożkowy kołnierz, chroniący alufelgę przy dokręcaniu.
Gdybym dokręcał alufelgę śrubą od felgi stalowej to porysuje sobie gniazdo alufelgi, ale w niczym innym nie będzie to przeszkadzać.

Daster napisał/a:
Sruby od oryginalnych felg alu beda odpowiednie do felg stalowych.

No nie bardzo, bo uszkodzę sobie ruchomy kołnierz. Felga stalowa ma cienki rant, który uszkodzi ruchomy kołnierz śruby do alufelgi.
Nawet na kole zapasowym (felga stalowa) jest naklejka z przekreśloną śrubą od alufelgi.
Po prostu dokręcając felgi stalowe śrubami z ruchomym stożkiem (od felg alu) uszkodzimy sobie ten ruchomy stożek.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-10-22, 10:59, w całości zmieniany 3 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne