Hmm, czy możecie koledzy wyklarować mi temat śrub? U mnie sytuacja wygląda tak że auto kupiłem na aluskach po czym po paru dniach (odbierałem rok temu w zimę) zamieniłem na zimówki na felgach stalowych stylizowanych. Specjalnie jakoś problemem śrub się nie przejmowałem (gumiarz też nic nie mówił), po kolejnej przekładce z powrotem na letnie na aluskach też. Auto zimą sprawowało się w trudnych warunkach znakomicie ;)
Czy można jakoś poznać czy śruby są przeznaczone do alusków (a jeśli tak to czym może grozić ich używanie na felgach stalowych stylizowanych?)
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2011-11-18, 20:16
Ja jestem w podobnej sytuacji jak Ty - po odbiorze Dustera zmieniłem koła na zimowe, używając śrub od alusów ( po zapytaniu się w serwisie). Dopiero wiosną pojawiła się informacja o tym żeby nie używać tych śrub. Po przemyśleniu doszedłem do wniosku, że będę dalej tak jeździł, chyba że mi się jakieś koło poluzuje, wtedy zmienię. Argumenty że koła na felgach stalowych są wyraźnie cięższe od aluminiowych są naciągane - któraś z gazet motoryzacyjnych zrobiła test ważąc koła na alufelgach i stalówkach i okazało się że różnice w wadze są kilkuprocentowe - oczywiście aluminium jest lżejsze od stali ale na typową alufegę idzie więcej materiału niż na stalową i to się wyrównuje, jedynym argumentem za używaniem felg aluminiowych jest estetyka. A każdy komu kiedyś zdarzyło się niedokręcić koła zgodzi się chyba z tym że żeby się koło całkiem odkręciła w czasie jazdy trzeba być całkiem głuchym lub lekceważyć tłuczenia w czasie jazdy - ja zorientowałem się po 100m, a żeby się całkiem odkręciło trzeba tak jechać kilkanaście kilometrów
Generalnie:
1. śruby do alufelg mogą byc (i są) z luźnym kołnierzem.
2. ŚRUBY do felg stalowych muszą by pełne !!! Inny kąt kołnierza i inne przenoszone siły..
3. Tyle informacji z serwisu...
4. Dodatkowo rozmawiałem z gostkiem który na bieżąco serwisuje samochody 4x4. Powiedział mi że założy mi śruby na stalówki zimowe z ruchomym kołnierzem, jak zamorduje kogoś z jego rodziny... To chyba o czymś świadczy....
Ostatnio zmieniony przez byniek 2011-11-18, 22:13, w całości zmieniany 1 raz
Dalej pozostaje dla mnie niewyjaśniona kwestia różnicy długości śrub ;)
Jakie długie (ilość zwojów) do ALUFELG ?
Jakie długie (ilość zwojow) do FELGI STALOWEJ ?
O ile dobrze pamiętam to długość śrub jest taka sama, a przynajmniej na pierwszy rzut oka nie widać różnicy w długości (jak będę pamiętał to jeszcze raz sprawdzę wieczorkiem). Różnią się jedynie główką, a właściwie miejscem łączenia z felgą. Przy śrubach do felg aluminiowych na stożku jest podkładka, która przy dokręcaniu niweluje wycieranie gniazda śruby. Przy śrubach do felg stalowych jest zwykły stożek. Ale nie powinno się tych śrub używać zamiennie. Świadczy o tym choćby fakt, że do kompletu przy felgach aluminiowych dodają śruby do stalowego zapasu.
Ciekawe jest to, że sklep prowadzący sprzedaż śrub (niedrogo zresztą) ma też śruby do felg aluminiowych z ruchomym kołnierzykiem, ale .... są też śruby bez tego kołnierzyka a w opisie śrub jest zastosowanie - stal/alu
Rozglądając się po internecie w sprawie zakupu felg alumioniowych do Dustera zauważyłem, że z regułu dodają w cenie komplet śrub. W przypadku Dustera jest to zestaw oznaczany często jako ZJR6. Zatem kupując nowe felgi to w zasadzie nie muszę martwić się o śruby do nich bo dostaję je już w cenie felg.
Rozglądając się po internecie w sprawie zakupu felg alumioniowych do Dustera zauważyłem, że z regułu dodają w cenie komplet śrub. W przypadku Dustera jest to zestaw oznaczany często jako ZJR6. Zatem kupując nowe felgi to w zasadzie nie muszę martwić się o śruby do nich bo dostaję je już w cenie felg.
Ale gdzie tak jest? w ASO? każdy inny sprzedawca proponował mi zakup śrub osobno niestety - i uważam to za głupotę. Komplet to komplet - powinny być dobrane idealnie, nie każdy ma szczęście czytać Daciaklub ;))
Choćby w autoopony.eu. Tam dobierając felgi do Dustera odrazu jest dodawany w pakiecie zestaw ZJR6. Na felgi.pl jest napisane z kolei że w skład kompletu wchodzą śruby lub nakrętki i pierścienie cetrujące. Wygląda więc na to, że teraz sprzedaje się to w komplecie co jest chyba jak najbardziej właściwym rozwiązaniem.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-05-14, 16:57
Jak kupowałem do Sandero felgi dostałem w komplecie sruby ze stozkiem. Jednak dokupiłem wczesniej oryginalne asowskie z ruchomym stozkiem dedykowane do alusow.
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2013-05-17, 16:54
mekintosz napisał/a:
Jak kupowałem do Sandero felgi dostałem w komplecie sruby ze stozkiem. Jednak dokupiłem wczesniej oryginalne asowskie z ruchomym stozkiem dedykowane do alusow.
Jesli kupowales nowe te alusy razem z calym kompletem akcesoriow i byly tam wlasnie jednorodne sruby ze stozkiem, to spokojnie mogles sobie te wlasnie sruby od kompletu uzywac tylko z tymi alusami (a stalowki ze swoimi srubami "stalowkowymi") i tez by sie nic zlego nie dzialo . Wcale nie musza byc do kazdej alufelgi sruby z ruchomym stozkiem (czesto sa bez). Gorzej mogloby byc, gdybys wielokrotnie uzywal jednych srub (z ruchomym stozkiem czy bez) zarowno do alusow jak i do stalowek. Bo wtedy gdyby sie te stozki przy okazji dokrecania nimi stalowek nieco powiedzmy "zarysowaly"/"wyrobily" (np. przy nieostroznym uzywaniu klucza pneumatycznego), to pozniej raczej nie robiloby to dobrze gniazdom w alusach .
Czy takie śruby beda pasowały do felg stalowych do Dustera o te ???
Tak, wg tych parametrow srub, ktore sprzedawca podal w tej aukcji, powinny pasowac te sruby do stalowek DD.
BoloSr napisał/a:
Czy moze mozna przykrecic tymi srubami od alusow ???
Przeczytaj uwaznie moj poprzedni post w tym watku .
wybacz ale zadalem pytanie i mam teraz szukac odpowiedzi skor wiesz to powiedz czy mozna czy nie ??? i juz :) no chyba ze za trudne pytania zadaje to sorry wtedy bede szukal odpowiedzi sam :)
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2013-09-03, 08:07
BoloSr napisał/a:
DD napisał/a:
BoloSr napisał/a:
Czy moze mozna przykrecic tymi srubami od alusow ???
Przeczytaj uwaznie moj poprzedni post w tym watku .
wybacz ale zadalem pytanie i mam teraz szukac odpowiedzi skor wiesz to powiedz czy mozna czy nie ??? i juz :) no chyba ze za trudne pytania zadaje to sorry wtedy bede szukal odpowiedzi sam :)
Osobiscie na pewno nie przykrecalbym na zmiane alusow i stalowek tym samym kompletem srub. A dlaczego, to napisalem w ostatnim zdaniu mojego (juz teraz) przedpoprzedniego postu w tym watku. Wybacz, ale chyba po to sie pisze posty na forach, zeby ludzie je czytali i z nich korzystali, a nie ciagle od nowa pytali.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-09-03, 11:50
pozwolę sobie wykorzystać fot. kolegi jacknight .Widać na czym polega różnica - ruchoma podkładka nie niszczy miękkiego materiału alufelgi przy dokręcaniu
sruby_200.jpg
Plik ściągnięto 241 raz(y) 162,92 KB
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-09-03, 11:51, w całości zmieniany 1 raz
Wysłany: 2013-11-26, 15:32 Pytanie o śruby do felg Sandero Stepway
Witam!!!
Mam kłopot z śrubami do felg stalowych. Jakie są dokładnie potrzebne śruby, napewno stożek i na klucz 17, ale jaka długość i średnica itp. Proszę o pomoc bo mam kilka ale różne.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum