Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-03-22, 12:11
śruby do kół / felg stalowych / aluminiowych
Autor Wiadomość
drza 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 105KM
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance 5 os.
Dołączył: 08 Sty 2013
Posty: 100
Skąd: Kłodzko
Wysłany: 2014-02-07, 15:36   

Odświeżam temat. Dzisiaj odebrałem z ASO oryginalne alufelgi do Dustera niestety bez śrub. Oryginalne śruby w ASO to koszt ok 23zł za sztukę - masakra! Doradźcie mi proszę gdzie mogę kupić zamienniki do oryginalnych alufelg.

Znalazłem takie:
http://sklep.intercars.co...O&towkod=C10ADF

Będą pasować?
Ostatnio zmieniony przez drza 2014-02-07, 15:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
gbyrka 



Marka: Dacia
Model: Duster FL 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG (niefabryczne LR)
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 125
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-02-07, 15:43   

Skoro jesteś z Kłodzka to pewnie raz na jakiś czas bywasz we Wrocławiu.

Polecam zatem StylAuto: http://www.autoserwiswroclaw.pl/

Mi kiedyś pomagali dobrać śruby do nietypowych felg dodatkowo osadzonych na dystansach - dali radę bez problemu (ponadto mieli takie nietypowe śruby na miejscu).

W przypadku Dustera to bankowo jest jakiś standardowy rozmiar.
Ceny u nich były do przeżycia, chociaż jakoś strasznie tanio nie było.
 
drza 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 105KM
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance 5 os.
Dołączył: 08 Sty 2013
Posty: 100
Skąd: Kłodzko
Wysłany: 2014-02-08, 17:46   

Dzięki za info, ale nie wiem kiedy będę we Wrocławiu. Znalazłem na necie za 5zł za sztukę. Taniej już chyba nie znajdę z ruchomym stożkiem. Parametry to:
Gwint zewnętrzny [mm]: M 12 x 1,5
-Długość gwintu [mm]: 25
-z ruchomym stożkiem
-klucz 17

Niby gwint powinien być 26mm, ale 1mm nie robi różnicy.
 
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 999
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-02-09, 13:37   

Mozna zamowić też tutaj, a na swojej stronie mają kilka ciekawych uwag

http://www.stylauto.pl/sruby-do-felg.html#!sruby-jak-dobrac/c23qr

niestety cały link nie wkleja się jako hiperłącze - trzeba zaznaczyć cały i wkleic w pasek przeglądarki :-/
_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
Ostatnio zmieniony przez Piotr_K 2014-02-09, 13:40, w całości zmieniany 5 razy  
 
cygan 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 105
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 6
Skąd: Koszalin
  Wysłany: 2014-09-20, 18:38   

Mam taki sam dylemat: czy kupić nowe śruby do stalówek na zimę, czy nie. Moja DD 2013r (grudzień) ma fabryczne alu i zapas stalowy. W ASO twierdzą, że te same śruby są do alu i stali (bez obrotowego stożka) Sprawdziłem w DD 2011r., dodatkowy komplet śrub do zapasu ze stali jest identyczny jak 20szt. w mojej DD. Myślę tylko czy dokupić do stalówek nowy komplet :?:
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2014-09-20, 20:20   

cygan napisał/a:
Mam taki sam dylemat: czy kupić nowe śruby do stalówek na zimę, czy nie. Moja DD 2013r (grudzień) ma fabryczne alu i zapas stalowy. W ASO twierdzą, że te same śruby są do alu i stali (bez obrotowego stożka) Sprawdziłem w DD 2011r., dodatkowy komplet śrub do zapasu ze stali jest identyczny jak 20szt. w mojej DD. Myślę tylko czy dokupić do stalówek nowy komplet :?:



Dokup :)
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-09-20, 21:34   

cygan napisał/a:
Mam taki sam dylemat: czy kupić nowe śruby do stalówek na zimę, czy nie. Moja DD 2013r (grudzień) ma fabryczne alu i zapas stalowy. W ASO twierdzą, że te same śruby są do alu i stali (bez obrotowego stożka) Sprawdziłem w DD 2011r., dodatkowy komplet śrub do zapasu ze stali jest identyczny jak 20szt. w mojej DD. Myślę tylko czy dokupić do stalówek nowy komplet :?:

nie ma takiej potrzeby, ja mam alu i stalowe na zimę i ten sam komplet śrub, ASO nawet nie wciska drugiego kompletu więc nie ma takiej potrzeby, mam tez znajomych z 1szym Dusterem i też nie używali 2 kompletów, wszystko na jednym fabrycznym od alu
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-20, 21:55   

Mi próbowali wcisnąć twierdząc że te do stalówek są krótsze. Bo na drugim komplecie alufelg mam właśnie takie śruby
_________________
Moje auto
 
cygan 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 105
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 6
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2014-09-24, 12:11   

Myślę, że powstrzymam się od zakupu w tym zimowym sezonie. A na przyszły już będę miał dwa komplety. W ASO :evil: NIE ale gdzie indziej je kupie ( z uwagi na cenę) Witam też kolegę z Koszalina. :-) Dzięki za podpowiedzi.
 
gamera 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Sie 2011
Posty: 54
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2014-10-15, 06:10   Śruby do Dustera

Jako że zima tuż tuż, wielu zapewne zakupiło stalówki i czeka na samodzielną wymianę kół. Mnie po 3 latach też to się udało zrobić i czytając ostatnio posty o śrubach do kół, naprawdę nie jest jednoznacznie.
Po pierwsze mam na kole zapasowym jak byk naklejone info żeby nie mocować go na śrubach z alusów. Ok, zniszczy się ich ruchomy kołnierz.
Po drugie twierdzę że jeśli mnie było stać na dodatkowe stalówki, to stać mnie też na śruby i tu problem. Wszędzie czytam że muszą mieć długość gwintu 26mm.
Wczoraj zrobiłem pomiar moich śrub (tych z alusów z ruchomym kołnierzem i z zapasu) i obie mają po 23mm !!!
Numer na opakowaniu tych z zapasu (dostałem je przy zakupie auta w ASO) to jakiś: 82 00 741 874

Moje pytanie: co z tymi długościami, bo 3 lata śmigam na alusach z śrubami 23mm i nic się nie odkręca i nie luzuje. Co z tymi śrubami do stalówek, bo muszę je wreszcie kupić, mają być po 26mm czy wystarczy 23mm?

Dzięki.

śruby.JPG
Plik ściągnięto 154 raz(y) 118,48 KB

 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-15, 07:22   

Śmigam na śrubach z ruchomych kołnierzem na stalówkach i wszystko OK!
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-15, 09:27   

Uzupełnienie danych fabrycznych:
    • śruby do felg stalowych: OE 8200610460 - średnica gwintu 12 mm (M12), skok gwintu 1,5 mm, długość gwintu 26 mm, długość całkowita 50 mm, łeb stożkowy, sześciokątny, rozmiar 17 mm;

    • śruby do felg aluminiowych: OE 402229810R - średnica gwintu 12 mm (M12), skok gwintu 1,5 mm, długość gwintu 27 mm, długość całkowita 53 mm, łeb z ruchomym kołnierzem, stożkowy, sześciokątny, rozmiar 17 mm.


(Śruby antykradzieżowe mają oczywiście takie same dane podstawowe, a różnią się rozmiarem łba - 19 mm).
 
gamera 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Sie 2011
Posty: 54
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2014-10-15, 10:33   

laisar, to ja już nic nie wiem, cholerka.
mam do alumów 23 mm i do stalówki z zapasu też 23mm

Dzwoniłem do ASO w Katowicach (tam gdzie kupowałem auto) i własnie przeczytał mi ten numer co ty napisałeś OE 8200610460 i poprosiłem go o zmierzenie gwintu i powiedział mi że też ma 23 mm.
Twierdzi że śruby do zapasu o numerze 82 00 741 874 to to samo i dają je w fabryce.
_________________
Gamera
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-15, 10:51   

Ja nic nie mierzyłem - odczytałem tylko z danych technicznych.
 
gamera 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Sie 2011
Posty: 54
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2014-10-15, 11:17   

Jakby tak Ci się chciało i odkręciłbyś jedną śrubę ze stalówek i mi ją zmierzył (długość samego gwintu) to będę bardzo wdzięczny, bo jak mam wywalić 6 dych za śruby które potem mi nie będa pasowac to mnie szlag trafi.
Z góry dziękuję laisar.
_________________
Gamera
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-10-15, 13:39   

Aulsy mają grubszą ściankę niż stalówki i stąd różnica długości śrub, bo nie wkręcić za daleko w głąb hamulców.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-15, 15:33   

@gamera: Co prawda nie mam dustera, ale śruby są u mnie takie same, więc chciało mi się i zmierzyłem (:

26 mm jest długością całego bolca, na którym jest gwint, a on sam zaczyna się ok. 2-2,5 mm od końca stożka (zależy, czy liczyć do pierwszego zarysowania rowka gwintu, czy do osiągnięcia przez niego pełnej głębokości). Być może doniesienia o różnej długości gwintu biorą się zatem właśnie z powodu różnych metod pomiarowych.
 
Szycha 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 18 Sty 2012
Posty: 11
Skąd: Rumia
Wysłany: 2014-11-27, 19:51   

Witam szanownych kolegów.
Dzisiaj byłem na wymianie opon i felg w moim Dusterze. Oryginalne felgi mam aluminiowe , do zimówek dokupiłem stalówki.
Poniżej zamieszczam zdjęcie śruby jakie mam w alufelgach. Czy nie powinny być one z ruchomym kołnierzem? Co powinienem w tej sytuacji zrobić?

pozdrawiam

20141127_193710.jpg
Plik ściągnięto 118 raz(y) 148,59 KB

 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-27, 19:59   

nic.
ja mam 2 zestawy śrub
na oryginalnych alusach jeżdżę na śrubach z ruchomym kołnierzem
na 2 zestawie alusów mam takie jak ty i wszystko jest ok
wulkanizator mówił mi tyle że te bez ruchomego kołnierza mogą się zapiekać łatwiej
_________________
Moje auto
 
Szycha 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 18 Sty 2012
Posty: 11
Skąd: Rumia
Wysłany: 2014-11-27, 20:22   

No właśnie - oryginalne alufelgi powinny chyba mieć w komplecie śruby z ruchomym kołnierzem.
Powyższy watek rozróżnia śruby do felg stalowych i aluminiowych. Stad tez rodzi się moje pytanie dlaczego w moim wypadku alufelgi dokręcone były zwykłymi śrubami i czy nie powinny zostać wymienione w aso na właściwe?
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-11-28, 08:30   

Mam w swojej Lodgy dwa komplety kół: stalówki z zimowymi i alusy z letnimi oraz dwa komplety śrub. Śruby troche się różnią kątem tego stożka. W alusach stożek jest bardziej zwarty (nie mam ruchomego kołnierza - to są fabrycznie oryginalne), a w stałówkach mam trochę rozwarty (zakupiony na allegro).
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-03-19, 17:13   Śruby do alufelg

Wczoraj zmieniałem koła na letnie. Przy odkręcaniu śrub wspomagam się czasem kluczem teleskopowym, który rozsunięty na max ma ok 60-70 cm. Normalnie dokręcam dość krótkim krzyżakiem a już złożonym teleskopem sprawdzam siłę mocowania. No i diabeł mnie podkusił aby rozsuniętym na całą długość dokręcić jeszcze odrobinę. Tylko zachrupało i łeb śruby z połową gwintu został mi w głowicy narzędzia. Po zdjęciu koła okazało się,że jakieś 1,5 gwintu wystaje poza piastę, a że wokół otworu jest spora szczelina - przy pomocy wąskich kombinerek, po kilkunastu minutach urozmaiconych klątwami udało się wykręcić resztkę. Śruby do alufelg w DD dzięki pływającej podkładce kręcą się sporo lżej niż zwykłe, więc można przedobrzyć. W Bosch Service nabyłem 4 (na wszelki wypadek) identyczne jak oryginały, niemieckie Febi po 6 zł za sztukę. Nie wiem, ile chcą w aso za oryginały, ale pewnie krotność. Oponiarze, którym pokazałem ukręconą śrubę zgodnie twierdzili,że pomijając brutalne potraktowanie,była z marnego materiału. Trzeba będzie pomyśleć o kluczu dynamometrycznym...
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2015-03-20, 07:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-19, 18:57   

za 6 zł kupiłeś śruby do alufelg czy stalówek ?
_________________
Moje auto
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2015-03-19, 22:07   

Zainwestuj w klucz dynamometryczny, za jakieś 150 zł (czasem nawet za 100) da się coś w miarę dobrego znaleźć. Ja mam trochę doświadczenia w dokręcaniu śrub wszelakich (doświadczenie wynika z bliżej nieokreślonej ilości urwanych śrub :lol: ), mam też trochę krzepy w łapie... jednak od kilkunastu lat używam klucza z pokręcaną rączką nastawną. I nic złego się nie dzieje, nawet w 17-stoletnim autku, gdzie kilka razy w roku wszystkie koła są odkręcane.
_________________
Pozdrawiam.
 
Ajgor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 /LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 802
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2015-03-19, 23:48   

Znam gości którzy dla pewności jeszcze nogą poprawią na koniec dokręcania...
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne