Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-03-22, 12:11
śruby do kół / felg stalowych / aluminiowych
Autor Wiadomość
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-03-20, 07:58   

6 zł za szt z pływającą nakrętką specjalnie do alufelg, niczym na oko nie różną się od oryginałów. ta sam długość,Producent Febi
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-20, 08:12   

w moim przypadku łatwo tak nie poszło
http://www.daciaklub.pl/f...=urwana+%B6ruba
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-03-20, 17:27   

mam następujący patent - na razie w teorii, ale kto wie... ;-) - kupię lewe wiertła, np 4 i 6 do twardej stali, w razie kolejnej biedy tego typu wykorzystam wiertarkę pistoletową Boscha ze zmiennym kierunkiem obrotów i będę powolutku wiercił otwór w urwanym kawałku siedzącym w piaście stopniowo zwiększając nacisk i obroty. Jak wiertło przyblokuje się w metalu, całość zadziała jak pneumatyczny klucz, jak się nie odkręci, to przynajmniej coś wywiercę, będzie można wbić tam kawałek jakiegoś złomu o przekroju kwadratowym i odkręcić ręcznie
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-20, 18:31   

ja mam coś takiego
http://allegro.pl/wykreta...5105994005.html
jest też tańszy
http://allegro.pl/wykreta...5013815737.html
_________________
Moje auto
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-20, 18:53   

kiepski temat do tej śruby, bo primo musisz mieć dobre wiertło do stali ( drogie mocno hartowane ), żeby wwiercić na wykrętaka przynajmniej pare mm, sekundo dobrą wiertarę bo w kiepskiej to możesz ją upalić tylko od prób wiercenia .

spróbuj sam dla testów i powiedz jak ci poszło .
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-03-20, 22:39   

można kupić za 2-3 dyszki wiertło kobaltowe - wierciłem nim ostatnio pokrywę żeliwną o grubości ok 20 mm, niewielkie obroty i szło jak w masełko. Z hartowaną stalą też pewnie sobie poradzi
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2015-03-20, 22:53   

Ajgor napisał/a:
Znam gości którzy dla pewności jeszcze nogą poprawią na koniec dokręcania...

Taaa... Tak to można...
... było...
... w Żuku... :lol:
 
Ajgor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 /LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 802
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2015-03-21, 01:03   

Niestety do dzisiejszych samochodów również stosują tę zasadę. A jeden mój znajomy wozi w bagażniku rurkę 1,5 metra żeby się nie męczyć z odkręcanien. Normalny dinozaur!
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-21, 10:32   

w zeszłym roku jak mi na drodze do serocka walnęło tylne koło po stronie kierowcy to tylko dzięki temu że obok były domostwa i mieli właśnie taką przedłużkę odkręciłem koło
Klucz mam oczywiście krzyżak bo tym fabrycznym to co najwyżej mogę zadzwonić po lawetę .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-03-21, 10:40, w całości zmieniany 2 razy  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-03-21, 19:42   

wspomniany wyżej klucz teleskopowy (sprawca całego zamieszania) jest doskonałym narzędziem do ODKRĘCENIA mocno trzymającej śruby. Po rozsunięciu ma ok 70 cm
 
Ajgor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 /LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 802
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2015-03-21, 19:47   

Problem w tym że ten znajomy również dokręca śruby tą rurką , ale jak mówi ''z czuciem''
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-05, 18:07   

Niech to będzie przestroga dla innych
Dziś wyważałem koła bo biją przy 140
Gość u którego robie wulkanizacje od kiedy pamiętam miał problem nie mógł dokręcić śrub .
Śruby kręciły się z małym oporem bez końca .
Jedna pękła .
Na lato zmieniałem u innego gościa bo tamten był zajęty , ten baran nie dokręcał ręcznie tylko pistoletem .
Efekt był taki że po odkręceniu śrub były do wyrzucenia , oczywiście nie kwapił mnie o tym poinformować . Oryginalna śruba wchodziła tylko 1-1,5 cm w piastę

Dziś jak odkręcałem , śruby można było wykręcać palcami . Nie wiem z czego rumuni robią te śrubki ale to najtańszy sort stali . Nie ma nawet wybitej twardości . Totalna lipa .
Kupiłem zwykłe śruby do stalówek (dłuższe ) i trzymają idealnie .

Coś takiego dla mnie wyklucza jakikolwiek zakup od renult w przyszłości , na bezpieczeństwie ludzi się nie oszczędza . Szczególnie na śrubach które kosztują grosze a od nich zależy ludzkie życie.
Śruby są bardzo miękkie , jedna pękła w moich dłoniach przy dokręcaniu krzyżakiem bez większego wysiłku
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-08-05, 18:10, w całości zmieniany 2 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-05, 19:04   

Karenzo napisał/a:
ten baran nie dokręcał ręcznie tylko pistoletem

A jesteś pewien, że w ogóle przykręcił Twoje fabryczne?
 
GORDINI 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5Dci
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 251
Skąd: SCI
Wysłany: 2015-08-05, 20:23   

Klucz dynamometryczny się kłania-niestety mało kto zwraca na to uwagę. Po ok. 100km należy znowu sprawdzić dokręcenie śrub
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-05, 21:04   

laisar, jestem pewien są nawet oznakowane farbą przez farbyke
zresztą stałem obok niego i nawet mu pomagałem .
Gościł miał jakiś problem z pistoletem a przynajmniej tak twierdził , dokręcał po 30 sek każdą śrubę

Mimo wszystko oryginalne śruby są zbyt słabe , skoro przy przykręcaniu rękami śruba pękła

Każdy normalny człowiek kończy dokręcanie ręcznie bo wtedy nie ma możliwości urwania śrub .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-08-05, 21:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-05, 22:57   

Karenzo napisał/a:
oryginalne śruby są zbyt słabe , skoro przy przykręcaniu rękami śruba pękła

Być może faktycznie fabryczne są słabe, ale skoro najwyraźniej wcześniej zostały przekręcone na amen pistoletem to nic dziwnego, że się poddały - czegoś takiego nawet najlepsza śruba mogłaby nie przetrwać.

Niemniej po takim zdarzeniu na pewno warto sprawdzić swoje śruby - chociaż nie ma co panikować, bo gdyby faktycznie były z gównolitu, to nie byłbyś pierwszym z takim problemem.

U mnie po 8 latach, niemal 150 tys, km i różnych przygodach - żadnych problemów.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-05, 23:20   

U mnie wulkanizator oglądał śruby pod lupa .
Ocenił gwint na bardzo słaby . Widać było poszarpaną linie gwintową .
Dobra śruba ma gładki nawet błyszczący gwint .
Kolejny aspekt to brak wybitego numeru twardości śruby .
Do zwykłego golfa były 10,9 jako standard , chińczyki na alledrogo mają po 8
a tu nie ma żadnej informacji

Możliwe że już do aut po 2010 dawali śruby na styk . Jak jakiś geniusz je potraktował za mocno to poległy .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-08-05, 23:39, w całości zmieniany 2 razy  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-08-06, 09:04   

a tak przy okazji - czy ktoś zna wartości momentów dokręcania śrub z pływającą podkładką do alu oraz do stalówek w DD? - nie wiem czy będzie to wartość identyczna dla wszystkich Dacii (różnica w rozmiarze felg, ogumienia, ilości śrub, ich konstrukcji itd) Zapewne też jest różnica między zwykłą śrubą do stalówki a wyposażoną w podkładkę
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2015-08-06, 09:07, w całości zmieniany 3 razy  
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2015-08-06, 09:16   

Dar1962 napisał/a:
a tak przy okazji - czy ktoś zna wartości momentów dokręcania śrub z pływającą podkładką do alu oraz do stalówek w DD? - nie wiem czy będzie to wartość identyczna dla wszystkich Dacii (różnica w rozmiarze felg, ogumienia, ilości śrub, ich konstrukcji itd) Zapewne też jest różnica między zwykłą śrubą do stalówki a wyposażoną w podkładkę


znalazlem tak tylko informacje

MR451DUSTER31.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 202 raz(y) 71,42 KB

MR451DUSTER3.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 194 raz(y) 67,21 KB

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-06, 09:20   

Dar1962 napisał/a:
wartości momentów dokręcania śrub z pływającą podkładką do alu oraz do stalówek w DD?

Są takie same - wstępne przykręcenie w powietrzu 30 Nm, pełne przykręcenie po postawieniu auta na kołach 110 Nm.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-09-29, 19:26   

zainwestowałem w klucz dynamometryczny firmy Mannesmann. Wygląda całkiem solidnie. I cena (107 pln + przesyłka) całkiem Ok. Niedługo test ;-)

a.JPG
Plik ściągnięto 20 raz(y) 31,41 KB

Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2015-09-30, 17:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
Ajgor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 /LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 802
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2015-09-29, 19:37   

Jakie ma min. i max. momenty nastawne ?
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2015-09-30, 06:29   

Ajgor napisał/a:
Jakie ma min. i max. momenty nastawne ?


tak trudno znalesc w necie ???
http://allegro.pl/mannesm...5020335210.html
 
Ajgor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 /LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 802
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2015-09-30, 23:37   

BoloSr napisał/a:

tak trudno znalesc w necie ???

Nie trudno, ale w trakcie remontu, i po 12 godzinnej robocie, to przy wieczorno/nocnym piwku po prostu się nie chce szperać, a chce się wiedzieć...
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-27, 03:02   

Takie teraz kupiłem
potrzebna ta uszczelka ?
http://allegro.pl/sruby-p...5274265954.html
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-11-27, 04:14, w całości zmieniany 3 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne