Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019 Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Maj 2015 Posty: 401 Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-03-10, 20:47
Dodatkowo muszę powiedzieć o 2 fajnych rzeczach, które ma Dusterek.
1) Hill Holder -> przyhamowanie samochodu na podjazdach zarówno do przodu jak i do tyłu. Niestety w katalogu, ani w cenniku nigdzie nie spotkałem się, żeby Dacia coś o tym wspominała, a jednak jest to bardzo pomocny dodatek.
2) podgrzewane fotele -> zamówione głównie za namową żony (straszny z niej zmarzluch), ale jak sobie to dzisiaj włączyłem, to nawet nie żałowałem zaznaczenia tej opcji
Czego brakuje, a mogłoby się przydać w Dusterze?
- podgrzewanej przedniej szyby - mam to w Focusie i uważam, że jest to bardzo dobry dodatek, chociaż nie każdy to lubi, gdyż niektórzy zauważają podczas jazdy wtopione druciki i nie potrafią się skupić na jeździe
Szerokości i bezawaryjności.
Kamera nie do przecenienia, mam dokładaną ale jest pod 3-cim światłem stopu nie przeszkadza to jednak w parkowaniu. Aczkolwiek niskie umieszczenie ekranu skutecznie mnie odstraszyło od zamontowania czegoś 2-dinowego (mam 1din z wysuwanym ekranem więc znajduje się on na wysokości środkowych nadmuchów).
O właśnie! Jak strzeliliśmy Dusterem w znak i dostałem zastępczo Merca C180 z takim systemem to zanim się połapałem to się napociłem ze spuszczaniem ręcznego, do którego nie ma dźwigni jak w Dustim. Ale jak sie zorientowałem, że jest na wyposażeniu to bardzo przydatny "leniuszek".
Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 787 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-10, 21:57
Ja mam ten Hill Holder w każdym aucie po 2010 roku i jak mam być szczery to nie wiem po kiego ch.. to jest. Poza oczywiście tym że kolejny błąd do wyświetlania jak się coś w elektronice chrzani (w 2 autach mi się już wyświetlało że nie działa). To jest dobre dla kobiety co sobie egzamin kupiła i tyle.
Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 787 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-10, 22:17
walter_g napisał/a:
W Warszawie jest dosyć płasko, więc za często tego nie użyjesz - ok.
Ale.... u nas w górach to się bardzo przydaje, szczególnie jak jest ślisko
Nie. Jeżdżę nie tylko pow Wa-wie. Jestem po prostu w stanie na tyle szybko przełożyć prawą nogę z hamulca na gaz i jednocześnie lewą puścić sprzęgło że auto nie stoczy się ani o przysłowiowy centymetr a do tego po pełnym puszczeniu sprzęgła obroty silnika u mnie nie będą wyższe niż 1000 obr/min. Uważam że ktoś kto kieruje autem powinien jednak coś umieć.
Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019 Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Maj 2015 Posty: 401 Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-03-10, 22:47
mojo napisał/a:
walter_g napisał/a:
W Warszawie jest dosyć płasko, więc za często tego nie użyjesz - ok.
Ale.... u nas w górach to się bardzo przydaje, szczególnie jak jest ślisko
Nie. Jeżdżę nie tylko pow Wa-wie. Jestem po prostu w stanie na tyle szybko przełożyć prawą nogę z hamulca na gaz i jednocześnie lewą puścić sprzęgło że auto nie stoczy się ani o przysłowiowy centymetr a do tego po pełnym puszczeniu sprzęgła obroty silnika u mnie nie będą wyższe niż 1000 obr/min. Uważam że ktoś kto kieruje autem powinien jednak coś umieć.
Pewnie to, że sprzęgło dzięki temu mniej się zużywa też Cię nie przekonuje?
Że niby jak się sprzęgło mniej zużywa? Ja mam to w 2 autach i też nie kumam po co to? Choć żona bardzo chwali to mi z początku się zdarzało zdusić auto ruszając pod górkę.
Autorowi zazdroszczę bo też czekam na takiego białego Urbana - jeszcze +/- miesiąc mi został :(
Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019 Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Maj 2015 Posty: 401 Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-03-11, 21:18
Podczas ruszania pod górkę samochód jest chwilę trzymany na półsprzęgle, żeby się nie cofnął. Dzięki asystentowi odpada konieczność "przytrzymania" samochodu, więc sprzęgło jest mniej zużywane. Ponadto na śliskich podjazdach przy ruszaniu koła często wpadają w poślizg, a tak można uniknąć buksowania.
Niestety doszła jeszcze jedna wada jeżdżenia tak wysokim autem. Nogawki spodni ocierają o próg.
Bozia wzrostu nie dała i teraz muszę portki czyścić.
Podczas ruszania pod górkę samochód jest chwilę trzymany na półsprzęgle
Po 1 asystent nie trzyma auta na półsprzęgle tylko na ręcznym
Po 2 sam potrafię lepiej przytrzymać samochód hamulcem nożnym i ruszyć pod górę z mniejszym gazem niż z użyciem asystenta
Po 3 jak ktoś startuje pod górę z gazem w podłodze i odpuszcza sprzęgło to tak samo je spali bez asystenta jak z nim...
Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019 Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Maj 2015 Posty: 401 Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-03-12, 20:26
Kubuch napisał/a:
walter_g napisał/a:
Podczas ruszania pod górkę samochód jest chwilę trzymany na półsprzęgle
Po 1 asystent nie trzyma auta na półsprzęgle tylko na ręcznym
Po 2 sam potrafię lepiej przytrzymać samochód hamulcem nożnym i ruszyć pod górę z mniejszym gazem niż z użyciem asystenta
Po 3 jak ktoś startuje pod górę z gazem w podłodze i odpuszcza sprzęgło to tak samo je spali bez asystenta jak z nim...
Ad. 1. - ja nie napisałem, że asystent trzyma na półsprzęgle, tylko że kierowca aby zahamować staczający się pojazd musi najpierw "przytrzymać" samochód na półsprzęgle
Ad. 2. - rozumiem, każdy z nas uważa, że robi coś lepiej niż inni, a już na pewno lepiej niż ta durna, nowoczesna technika atakująca nas zewsząd. Karl Benz zapewne również myślał, że koń jest szybszy niż samochód jego konstrukcji, ale jakoś się nie poddał i dziś na tym forum poruszamy temat asystenta ruszania w samochodzie, zamiast asystenta ruszania konia pod górę
Ad. 3. - to już indywidualna decyzja każdego z kierowców, czy woli ze swym sprzęgłem pożegnać się dziś, czy dopiero za jakiś czas
Ad. 1. - ja nie napisałem, że asystent trzyma na półsprzęgle, tylko że kierowca aby zahamować staczający się pojazd musi najpierw "przytrzymać" samochód na półsprzęgle
Ad. 2. - rozumiem, każdy z nas uważa, że robi coś lepiej niż inni, a już na pewno lepiej niż ta durna, nowoczesna technika atakująca nas zewsząd. Karl Benz zapewne również myślał, że koń jest szybszy niż samochód jego konstrukcji, ale jakoś się nie poddał i dziś na tym forum poruszamy temat asystenta ruszania w samochodzie, zamiast asystenta ruszania konia pod górę
Ad. 3. - to już indywidualna decyzja każdego z kierowców, czy woli ze swym sprzęgłem pożegnać się dziś, czy dopiero za jakiś czas
Zwracam honor - wczoraj czytałem i pisałem na lekkim wspomaganiu - rzeczywiście Cię nie zrozumiałem. Nie zmienia to faktu, że ja żadnego półsprzęgła nie stosuję. Stoję na hamulcu, jedocześnie puszczam hamulec i sprzęgło wciskam gaz i jadę. Na pewno jest wtedy mniejszy uślizg na sprzęgle niż z asystentem (czuję to ;) ). Co do reszty Twojej wypowiedzi to nie uważam się za Schumachera a i nowinki techniczne lubię ale akurat ten asystent ruszania pod górę jakoś średnio mi się widzi. Jak wcześniej pisałem z początku wręcz utrudniał mi start pod górę. Co ciekawe we Fiacie asystent jest wg mnie lepszy niż w Fordzie tzn w Fordzie reaguje tam gdzie w życiu bym nie pomyślał, że jest wzniesienie a 500 musi "stać pod górę", żeby ustrojstwo zadziałało :)
P.S.
Skopiowałem sobie Twoje zdjęcia na pulpit i się do nich ślinię czekając na swojego Rumuna :)
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-13, 01:33
Kubuch napisał/a:
walter_g napisał/a:
Podczas ruszania pod górkę samochód jest chwilę trzymany na półsprzęgle
Po 1 asystent nie trzyma auta na półsprzęgle tylko na ręcznym...
Raczej opóźnia moment oderwania klocków od tarczy lub okładzin od bębna hamulcowego. Nie wiem czy działa na obie osie, jednak na 100% nie ingeruje w pracę ręcznego w daci. To może tylko ręka kierowcy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum