Wysłany: 2017-03-17, 12:26 Zbieżność sciąga na prawo
Mam problem ze ściąganiem na lewo Muszę mieć przekręconą kierownicę delikatnie w lewo aby samochód jechał prosto.
Dodam że samochód mam od 2 tyg ( przebieg 500 km), nowe opony od tyg całoroczne Nokiana 195/65/15.
Jechać na regulację zbieżności, czy poczekać? W ASO mają mi to zrobić w ramach gwarancji, ale czy nie będzie problemu z powodu zmiany opon na szersze ?
Ostatnio zmieniony przez brzuch0 2017-03-17, 15:43, w całości zmieniany 1 raz
Trzeba to sprawdzić zbieżność niezależnie od szerokości opon, bo urządzenia do sprawdzenia ustawia się na felgach, a nie na oponach. Więc szerokość nic nie ma do rzeczy.
Może ta opona jest feralna, co powoduje ściąganie auta? A czy sprawdzałeś ciśnienie w kołach, czy są takie same? Czy zużycie opon jest takie same, czy nie ściera np. z jednej strony?
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Jeśli tak to wygląda na opony. Może złe wartości ciśnienia. Może były źle przechowywane i się odkształciły.
Jeśli nie to masz gwarancję i mają to zrobić.
Przed wymianą opon szczerze nie pamiętam czy dacia jeździła prosto, ściąganie dopiero zauważyłem wczoraj.
Ciśnienie w oponach chyba jest dobre skoro nie świeci mi się kontrolka ( ale sprawdzę to jeszcze dziś)
Opony są z 0417 tak więc jeśli by były źle przechowywane to naprawdę musiało to by być ekstremalne .
Ostatnio zmieniony przez brzuch0 2017-03-17, 12:58, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz w ogóle czy te opony są zamontowane zgodnie z kierunkiem lub odpowiednią stroną na zewnątrz jeśli ten typ tego wymaga. I oczywiście ciśnienie powietrza to najbardziej oczywista rzecz do sprawdzenia.
Ciśnienie ok, koła przełożone z tyłu na przód. Dalej to samo w środę jadę do ASO na sprawdzenie zbieżności plus ogarną mi stukanie jakiegoś plastiku w środku
Zobacz na oponie czy jest jakaś strzalka, która pokazuje kierunek obrotu koła, jeśli jest odwrotnie to zamień stronami prawa z lewą. A jak nie ma strzałki tzn. jest to opona uniwersalna w kierunkach obrotów toczenia. I również zamień stronami i zaobserwuj jej zachowanie auta podczas jazdy. Jeśli nie pomóże to pozostanie regulacja zbieżności.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Zobacz na oponie czy jest jakaś strzalka, która pokazuje kierunek obrotu koła, jeśli jest odwrotnie to zamień stronami prawa z lewą. A jak nie ma strzałki tzn. jest to opona uniwersalna w kierunkach obrotów toczenia. I również zamień stronami i zaobserwuj jej zachowanie auta podczas jazdy. Jeśli nie pomóże to pozostanie regulacja zbieżności.
Strzałki są skierowane w stronę jaką trzeba zreszta opony wymieniałem w serwisie, gdzie na pomyłkę z montażem nie mogli by sobie pozwolić.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2951 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-03-17, 17:45
brzuch0 napisał/a:
route2000 napisał/a:
Zobacz na oponie czy jest jakaś strzalka, która pokazuje kierunek obrotu koła, jeśli jest odwrotnie to zamień stronami prawa z lewą. A jak nie ma strzałki tzn. jest to opona uniwersalna w kierunkach obrotów toczenia. I również zamień stronami i zaobserwuj jej zachowanie auta podczas jazdy. Jeśli nie pomóże to pozostanie regulacja zbieżności.
Strzałki są skierowane w stronę jaką trzeba zreszta opony wymieniałem w serwisie, gdzie na pomyłkę z montażem nie mogli by sobie pozwolić.
Tego nigdy nie mozesz byc pewny tam pracuja tylko ludzie.
Mnie kumpel jak zmieniał to jedną źle założył, a że ma w zwyczaju sprawdzać jak zakłada koła na auto to wychwycił. Musiał jeszcze raz ściągać i wyważać. Było to koło 20:00 więc zmęczenie dało znać o sobie.
A no, może skrzywiłeś wahacz przy wjeździe w jakąś dziurę?
Miałem podobnie w Scenicu, jak wyjechałem w dziurę, to potem przy hamowaniu ściągał w jedną stronę. Hamulce były ok, winowajcą był właśnie leciutko skrzywiony wahacz.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Zbieżność niby ustawiona , ale jakby samochód jeszcze delikatnie ucieka. Może ten typ tak ma?
Nasz stary matiz jedzie jak po szynach.
Czas "stracony" 2 godziny
Ostatnio zmieniony przez brzuch0 2017-03-23, 09:50, w całości zmieniany 1 raz
Mylisz się ustawiają według tabeli. Tym co mogą. To nie to samo.
Miałem takich przyjeżdżali po zbieżności auto ściągało w jedną czy drugą stronę. Po pomiarach okazywało się że faktycznie jest zbieżność ustawiona. Tyle że auto powypadkowe i ma np. przesunięte jedno koło o pół centymetra. Ustawiał po swojemu i auto już jeździło prosto. Z tym że czasami zaznaczał że na śliskim przy gwałtownym hamowaniu auto obrótci.
Tyle że auto powypadkowe i ma np. przesunięte jedno koło o pół centymetra. Ustawiał po swojemu i auto już jeździło prosto.
Nawet nie mów takich rzeczy. Nie dość, że sprowadza na właściciela zagrożenie, to jeszcze na innych użytkowników ruchu.
Jeżeli auto jest powypadkowe i nie da się ustawić zbieżności (nie da się naprawić) to auto należy złomować, bo możesz kogoś zabić.
To powiedz to właścicielowi funkiel nówki nie smiganej prosto z Niemiec. Że kupił sobie śliczne BMW za 300 koła i powinien to zezłomować. Roześmieje ci się prosto w twarz i epitetami obrzucili.
Ja ci tylko podałem przykład. Czasem bez żadnego problemu koryguje ustawienia do stanu i autko jeżdzi stabilnie w każdych warunkach. Czasem jak w przypadku wspomnianego koła tłumaczy dokładnie co i jak. I blacharz poprawia. Po czym problemu nie ma. Autko jeżdzi doskonale. A że w razie wypadku może się giąć w sposób inny niż konstruktor przewidział...... To już wybór kierowcy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum