DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2016-05-14, 20:23
inteligentny system zarządzania ciepłem
Autor Wiadomość
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-13, 00:26   inteligentny system zarządzania ciepłem

Z jakiś katalogów renult o dostosowaniu aut do euro 6 i s&s wyczytałem że jest coś takiego jak inteligentny system zarządzania ciepłem .
Polega to na zablokowaniu wody w głowicy w celu szybszego nagrzania silnika .
czyli do jakiejś temperatury np 20 C nie działa nawet mały obieg

Sam ten pomysł już mnie zmartwił ale dowiedziałem się czegoś gorszego , w ramach tego systemu wyłącza się spryskiwacze olejowe które maja za zadanie chłodzić denko tłoka .
Według starej szkoły (tej przed euro 6 ) tych spryskiwaczy nie wyłącza się nigdy bo może to doprowadzić do bardzo szybkiego zużycie całego silnika .

Czy ktoś ma jakieś materiały o tym cudownym wymyśle albo coś słyszał ?
_________________
Moje auto
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-13, 00:51   

http://www.newspress.co.u...935&pr_ref=4751

Karenzo napisał/a:
Sam ten pomysł już mnie zmartwił

Sam pomysł jest dobry - byle wykonanie było równie dobre.

Karenzo napisał/a:
w ramach tego systemu wyłącza się spryskiwacze olejowe

Bzdura.
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-05-13, 05:12   

Natrysk odbiera sporo ciepła z tłoka, tym samym podwyższa temperaturę oleju. Dzięki czemu masz silnik który szybciej osiąga temperaturę roboczą. Więc nikt tego nie wyłączy. Za to wzorem innych marek masz sterowaną pompę oleju.
 
krimar 


Marka: Dacia
Model: Sandero II ph2 Open, Duster 2 Prestige, SSIII
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020, 2021, 2023
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 354
Skąd: z ?
Wysłany: 2016-05-13, 08:24   

A jaki EGR wymyślili, spaliny będą pobierane za DPFem, chłodzone w specjalnej chłodnicy i dodawane przed intercoolerem, czyli będą 2 rury wydechowe (a tak naprawdę jedna wydechowa, a druga "wdechowa" z chłodnicą po drodze)

A ten zawór odcinający chłodzenie głowicy lepiej zdemontować.
Ostatnio zmieniony przez krimar 2016-05-13, 08:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-13, 17:22   

no to jeżeli pompa jest modularna to oznacza ogólne możliwe gorsze smarowanie .
Z tymi spryskiwaczami musze jeszcze pogadać bo wyraźnie słyszałem
_________________
Moje auto
 
rafal_rx 


Marka: Fiat
Model: 500L
Silnik: 1.6 Multijet II
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Maj 2014
Posty: 156
Skąd: Radom
Wysłany: 2016-05-14, 17:34   Re: inteligentny system zarządzania ciepłem

Karenzo napisał/a:
Z jakiś katalogów renult o dostosowaniu aut do euro 6 i s&s wyczytałem że jest coś takiego jak inteligentny system zarządzania ciepłem .
Polega to na zablokowaniu wody w głowicy w celu szybszego nagrzania silnika .
czyli do jakiejś temperatury np 20 C nie działa nawet mały obieg

W wielu autach, nawet euro5, jest już coś takiego. Realizowane jest po prostu dwufunkcyjnym termostatem, który osobno otwiera przepływ dla głowicy, osobno dla bloku silnika.
O 130dCi masz napisane:

1/ The thermal management system kicks in when the engine is started from cold. During this phase, no water flows through the engine. However, to cool the low-pressure EGR loop and to provide cabin heating/air-conditioning, it is necessary for water to flow round the engine.

Czyli jednak przepływ przez nagrzewnicę jest. Z tego, co zrozumiałem, wyłączany jest przepływ przez głowicę, ciecz płynie przez kadłub, chłodnicę egr i nagrzewnicę (i pewnie wymiennik ciepła ciecz-olej, tego nie napisali). Nie czepiaj się, że to skomplikowane, bo np. w nowych TDI i TSI są dwa absolutnie niezależne obiegi cieczy chłodzącej. Tzn. dwie pompy, dwie chłodnice, zbiornik wyrównawczy wyłącznie jest wspólny :-) W wielu, ale to naprawdę wielu dieslach, świece żarowe grzeją dopóki silnik nie osiągnie temp. roboczej. Są to świece niskonapięciowe, zasilane przez przetwornik, pobór prądu w czasie dogrzewania jest niewielki.

Karenzo napisał/a:
no to jeżeli pompa jest modularna to oznacza ogólne możliwe gorsze smarowanie .

To rozwiązanie jest stosowane od lat. Ogólnie rzecz polega na tym i nie dotyczy tylko pomp oleju: wydatek pomp jest zależny od prędkości obrotowej, a ciśnienie ma być w miarę wydatku stałe. Tak więc, za pompą, część oleju wpada na zawór przelewowy, który upuszcza, by utrzymać stałe ciśnienie. Wniosek: Znaczna część mocy potrzebna do napędu pompy jest marnowana.
Ostatnio zmieniony przez rafal_rx 2016-05-14, 17:44, w całości zmieniany 2 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-17, 02:01   

Karenzo napisał/a:
jeżeli pompa jest modularna

Nie jest "modularna", tylko łopatkowa.

Może przeczytaj ten artykuł i obejrzyj obrazki...?

Karenzo napisał/a:
Z tymi spryskiwaczami musze jeszcze pogadać

1.6 8V w ogóle ich nie ma i silniki jakoś działają - musi cud!
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-05-17, 07:01   

Olejowa jest geratorowa.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-17, 13:41   

kali napisał/a:
Olejowa jest geratorowa

Jakieś źródło?

Bo wszystkie materiały od Renault pokazują łopatkowe - jak w zalinkowanej prasówce czy wizualizacjach (np TCE90, dCi110, dCi130).

(A zdjęcia rzeczywistego zespołu pompy olejowej odpowiadają animacjom czy rysunkom części zamiennych).
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-18, 13:30   

w ramach technologi BlueEFFICIENCY w mercedesach wyłącza się natrysk oleju na denko tłoka.
To jest potwierdzona informacja
w bloku silnika sa czujniki elektro magnetyczne które za to odpowiadają
_________________
Moje auto
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-05-18, 14:09   

Zawory elektromagnetyczne.

Dobrze że takie z reguły nie maja problemów z otwarciem tylko zamknięciem ;)
 
rafal_rx 


Marka: Fiat
Model: 500L
Silnik: 1.6 Multijet II
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Maj 2014
Posty: 156
Skąd: Radom
Wysłany: 2016-05-18, 14:31   

Karenzo napisał/a:
w ramach technologi BlueEFFICIENCY w mercedesach wyłącza się natrysk oleju na denko tłoka.

To nie jest w dosłownym znaczeniu "natrysk". Z dyszy ma wypływać wąski strumień. Olej ma wypełniać kanał w tłoku nad sworzniem i wypłynąć (po drugiej stronie). Służy to WYŁĄCZNIE CHŁODZENIU. Szczególnie w turbodieslach z bezpośrednim wtryskiem, gdzie komora spalania jest umieszczona w denku tłoka. W rzeczywistości część oleju z dyszy się rozbryzguje. A w niektórych konstrukcjach - tu dokładnie nie wiem - ten kanał olejowy może mieć połączenia z rowkami prowadzącymi pierścienie (PSA 2.0HDi jakieś wersje).

Gdy silnik nie osiągnął jeszcze temp. roboczej, szybsze nagrzanie tłoka, szybsze nagrzanie głowicy, to mniej sadzy ze spalania paliwa. Mniej sadzy, to mniej pracy dla filtra cząstek stałych.
Ostatnio zmieniony przez rafal_rx 2016-05-18, 14:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne