Pierwsza trasa za mną. Daje się we znaki niewygodny, źle wyprofilowany fotel kierowcy - tyłek zapada się. Po dwóch godzinach jazdy czuję mocny dyskomfort. Po trzech godzinach jazdy wyszedłem z Dustera jak połamany.
Jeżdżę cały czas z włączonym Eco i wyłączonym s&s. Średnie spalanie wg kompa 7.6.
Ostatnio zmieniony przez Piitubski 2016-05-04, 07:23, w całości zmieniany 1 raz
Piitubski, spróbuj zmienić nastawy siedzenia - kąt oparcia i wysokość siedziska metodą prób i błędów. Jeszcze nie jesteś przyzwyczajony do nowego siedzenia, ale z biegiem czasu siedzenia się trochę wyrobią.
Moja żona ma chory kręgosłup i nie narzeka na te daciowe siedzenie, mogła z nimi jechać na długie trasy (przedtem narzekała na inne siedzenia w innych poprzednich autach - były zbyt "leżakowate").
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-05-04, 14:43
Piitubski napisał/a:
Daje się we znaki niewygodny, źle wyprofilowany fotel kierowcy
jak poprzednicy radzę poeksperymentować z ustawieniami, siedzisko ma taką kołyskową i nieco dziwną regulację wysokości, bo w miarę przesuwania zmienia się nie tylko wysokość ale i pochylenie, do tego odpowiedni kąt oparcia i odległość od kierownicy i da się wytrzymać. Najdłuższą trasą, jaką zrobiłem bez wysiadania z DD, było ok 600 km i jakoś mnie nie połamało
Już pojeździłem po dołach i jestem zadowolony z dużego prześwitu i kątów natarcia, zejścia Dustera. Unikam grząskiego lub mocno piaszczystego podłoża i 4x4 nie potrzebuję.
Dar1962, możesz mi łopatologicznie wyjaśnić jak wyregulować fotel kierowcy, żeby tyłek się nie zapadał?
Ostatnio zmieniony przez Piitubski 2016-05-04, 20:36, w całości zmieniany 1 raz
Trochę mnie zdziwiło że po przejechaniu kilkuset kilometrów miałeś problemy z niewygodnym fotelem. Mi osobiście po mimo wagi ok 100kg i wzroście 190cm udało się szybko znaleźć odpowiednią pozycję. Na początku martwiło mnie krótkie siedzisko ale o dziwo pokonanie drogi o długości 440 km jednym ciągiem nie stanowiło dla mnie problemu. Po opuszczeniu auta żadnych dolegliwości. Wcześniej jeździłem samochodami różnych marek i nie zawsze było tak kolorowo. W dd komfort daje wysoka pozycja za kółkiem zbliżona do siedzenia na krześle. Wcześniej wydawało mi się że taka pozycja nie może być wygodna dla kręgosłupa a tu takie miłe zaskoczenie. Ja ustawiam fotel max do tyłu i max w dół i działa.
ja robiłem 1000 km w jeden dzień dusterem i wszystko zależy jak się usiądzie
widocznie ty nie umiesz dobrze się ustawić
ja na długie trasy biorę sobie jaśka pod lewy łokieć , kierownice daje maks na dół .
prawy łokieć opiera się o podłokietnik a ręcę są nisko więc się nie męczą .
Tak można spokojnie jechać całymi godzinami .
fotel oczywiście maks do góry
Jestem wysoki, ważę ok. 100kg. Wysokość fotela ustawiłem w pozycji środkowej. Odległość fotela od kierownicy zgodnie z zasadą: plecy przylegają do fotela, nadgarstkiem dotykam wyprostowaną ręką do koła kierownicy. Po trzygodzinnej jeździe ból dolnego odcinka kręgosłupa i stawów biodrowych. Przez ostatnie lata jeździłem kia ceed, kia venga i tam było bez uwag - tyłek nie zapadał się.
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1365 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-05-05, 08:31
Też mam podobne odczucia co do foteli - prawdopodobnie Sandero ma podobne fotele jak DD ( chociaż będąC na zlocie w Muchowcu i zasiadając w DD miałem zgoła odmienne wrażenie na korzyść tych w DD).
Moja najdłuższa trasa to lekko ponad 80 km ( tak ponad godzinka za kółkiem) i wysiadając z auta też czuję lekkie łupanie w krzyżu i to, że zapada się tyłek. Może to z racji gabarytów bo też jestem wysoki i swoje ważę. Do tej pory jeździłem na wszystkich ustawieniach fotela.
Ale z drugiej strony to budżetowe wozidło i chcąc nie chcąc trzeba to zaakceptować.
_________________ enjoy the silence
Ostatnio zmieniony przez gregorisan 2016-05-05, 08:33, w całości zmieniany 1 raz
Piitubski, posprawdzaj wszystkie możliwości ustawień siedzenia, dźwignią góra-dół i obserwuj jak siedzenie zmienia swoje położenie - wahadłowo, więc podnieść siedzenie do góry max i przechyl oparcie lekko do tyłu oraz cofnij lub przesuń do przodu fotel, nie bierz tego pod kątem teorii trzymania kierownicy wg Ciebie, tylko pod katem Twojej wygody, a kierownicę musisz swobodnie obracać, więc jest jeszcze ustawienie kierownicy tylko góra - dół.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Już mam założoną stalową osłonę silnika od 4x4. Koszty: osłona z allegro 125 zł. Piaskowanie, lakierowanie, montaż -100zł. Razem 225 zł. Oczywiście, tak jak u Allekko, trzeba było wyciąć większy otwór w osłonie. W ASO cena osłony to 1900zł.
Ostatnio zmieniony przez Piitubski 2016-05-23, 07:13, w całości zmieniany 1 raz
Już mam założoną stalową osłonę silnika od 4x4. Koszty: osłona z allegro 125 zł. Piaskowanie, lakierowanie, montaż -100zł. Razem 225 zł. Oczywiście, tak jak u Allekko, trzeba było wyciąć większy otwór w osłonie. W ASO cena osłony to 1900zł.
... i Pan jest zadowolony!
A propos Twoich siedzeń, czy już dopasowałeś swoje ustawienie?
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2016-05-23, 07:53, w całości zmieniany 1 raz
Niestety dziś zdiagnozowano w ASO pierwszą usterkę: pompka sprzęgła do wymiany. Na skrzypiący pedał sprzęgła smarowanie nie pomogło - skrzypi dalej. Część będzie zamawiana z Francji - 2 tygodnie oczekiwania, potem montaż w ASO Puławska.
Zauważyłem, że gdy odpalam samochód po nocy to na początku mam 2.000 obrotów, po kilku sekundach spada na 1.500 obrotów i tak się utrzymuje. Po przejechaniu ok. kilometra obroty na jałowym są już na 800. Czy to prawidłowe wartości obrotów na biegu jałowym?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum