Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Rodzinna Dacia z gazem?
Autor Wiadomość
alexandrapp 


Marka: Citroen
Model: C4 GP
Silnik: 2.0 HDI
Rocznik: 2009
Dołączyła: 08 Maj 2016
Posty: 10
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2016-05-08, 19:38   Rodzinna Dacia z gazem?

Witam serdecznie.
Jestem nowa na forum, ponieważ przymierzamy się z mężem do zakupu nowej Dacii. Ogólnie jesteśmy 5 osobową rodziną więc ważne jest aby z tyłu zmieściły się 3 foteliki. Padło na Dacie Lodgy. Interesuje nas jednak montaż instalacji gazowej przy zakupie. Jakie doświadczenie? Przy wycenie zaproponowano nam silnik 1.6 SCE 100 S&S.

Aktualnie jeździmy C4GP jednak w związku z tym iż to disel, a samochodem robie codziennie 6*5 km często zapycha się filtr FAP. Stąd decyzja o powrocie do gazu.

Bardzo proszę o pomoc i podpowiedzi doświadczonych użytkowników.
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2016-05-08, 20:00   

Sporo o gazie w SCe już napisane tu http://www.daciaklub.pl/f...&highlight=sce.

Pozdrawiam Lędziniankę :-D
_________________

 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-05-08, 20:24   

alexandrapp, witaj wśród nas! ;-)
Proponuję zagłębić na naszym forum o fabrycznych i nie fabrycznych instalacjach gazowych (używaj w tym celu forumowej szukajki - SZUKAJ). Ten temat jest wiele razy wałkowany na tym forum, ma już wiele wpisów...
Powiem tylko krótko: ile tys. km rocznie robisz? Bo jak robisz mniej niż 10 tys. km to nie warto zakładać gazu (z mojego życiowego doświadczenia).
Ostatnio Dacia "popsuła" w gamie silników, a mianowicie w modelach Lodgy, Dokker i Duster wstawiając taki silnik 1,6 SCe niby sprawdzony od Nissana, ale nie BARDZO nadający się do gazowania... (poprzedni silnik był ze stajni Renault 1,6 8V MPI 84 KM, który DOSKONALE nadaje się do zagazowania- mam takie auto z takim silnikiem - patrz mój awatar).
Pozostają tylko modele Logana, Sandero z silinkiem 0,9 Tce z fabrycznym gazem, ale wiem, że dla Ciebie to za male auto. :->
Jeśli chcesz na siłę zagazować auto to jedynie pozostanie zakup używanej Lodgy 1,6 8V. Innego wyjścia nie ma... :-/
Taki obecny silnik 1,6 Sce ma jedną wadę, że jadąc na gazie (można je założyć, ale na własne ryzyko) trzeba będzie częściej regulować zawory, a ta regulacja w tym silniku jest MAKABRYCZNA, bo to wymaga niemal rozebrania silnika, ale tak nie tak dosłownie i jest kosztowna w stosunku do "starego" poprzedniego silnika. Cena regulacji nowego silnika może kosztować ok. 2-3 tys. zł, a starego raptem 200-300 zł.
Regulację zaworów powinno się robić co jakieś 15 tys.km.
A generalnie to jest fajne auto, duże i bardzo pakowne. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-08, 20:56   

@alexandrapp: SCe + LPG to na razie nie wiadoma - niby to stary motor, znany z Nissanów, ale opinie na temat jego gazowanie są dość rozbieżne. W Nissanach bywały wersje fabryczne, ludzie montowali instalacje także we własnym zakresie - i w obu przypadkach były osoby zarówno zadowolone, jak i borykające się z problemami.

Jak na razie nie znamy doświadczeń z daciową wersją tego silnika - OIDP nikt się jeszcze nie zdecydował na jego zagazowanie, a na fabryczną instalację wciąż czekamy...

Czyli opcje są trzy:

1) brać SCe i pioniersko zagazować;

2) brać SCe i tymczasowo nie gazować, czekając aż ktoś inny się na to odważy;

3) zaczekać na wersję fabryczną.


(Alternatywa: wybrać silnik 1.2 TCe - choć i sam silnik, i instalacja są droższa niż SCe).
 
alexandrapp 


Marka: Citroen
Model: C4 GP
Silnik: 2.0 HDI
Rocznik: 2009
Dołączyła: 08 Maj 2016
Posty: 10
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2016-05-09, 09:46   

Dziękuję za miłe przywitanie i tak wyczerpujące odpowiedzi.

Reasumując w tym tygodniu pojedziemy na jazdę próbną Lodgy i Loganem w wersji kombi. Jednak przy opcji 2 najstarszy syn (8 lat) musiałby jeździć bez fotelika, co nie koniecznie mnie przekonuje.

A orientujecie się kiedy Lodgy ma wyjść z fabrycznym gazem? Powiedzmy że możemy poczekać do jesieni z zakupem nowego samochodu(a raczej zamówieniem), tak żeby do obecnego nie musieć już kupować zimowych opon.

Gaz jest konieczny - poza krótkimi trasami robię też dłuższe, średnio na rok w sumie ok. 20- 25 tys robimy. Jednak te krótkie trasy są obowiązkowe codziennie od pon do pt. stąd disel się nie sprawdza.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-05-09, 10:44   

Na chwilę obecną trudno jest zawyrokować kiedy będzie wreszcie silnik z gazem... :->
Chyba czytałaś inne posty podane przez naszych kolegów z naszego forum nt. nowych silników 1,6 SCe z LPG? Centrala Renaulta jeszcze oficjalnie nie potwierdziła w tej sprawie, a już od ubiegłego roku co jakiś czas przesuwają o 2-3 miesiące oficjalne potwierdzenie nt. LPG w tym nowym silniku. :-/
Nasz kolega Dacią Lodgy już w ponad dwa lata nawinął ponad 150 tys. km z silnikiem 1,2 TCe (turbo) bezawaryjnie tylko na benzynie, ale tan silnik ma bezpośredni wtrysk paliwa co instalacja gazowa jest 2-3 raz droższa niż zwykła.
Jeśli 8 letni syn jest dość "wysoki" to może jechać bez fotelika, albo z podwyższonym siedziskiem (nakładka). ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2016-05-09, 14:22   

Cytat:
20- 25 tys robimy

To kiedy ta instalacja gazowa ma się zwrócić, jak połowa tej trasy (5*6*365) i tak będzie na benzynie? Brać TCE i cieszyć się niskim spalaniem. BTW mój Duster 1.5dCI 70 tysięcy przejeździł właśnie w takim cyklu i problemu z FAPem nie ma i nie zanosi się żeby miał mieć...
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-05-09, 15:57   

Ale jak jest 6*5 km to pierwsze uruchomieni i 1km na benzynie, a następne praktycznie na gazie lub 100 200m na benzynie. Przynajmniej tak u mnie jest.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
alexandrapp 


Marka: Citroen
Model: C4 GP
Silnik: 2.0 HDI
Rocznik: 2009
Dołączyła: 08 Maj 2016
Posty: 10
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2016-05-09, 16:58   

czaju napisał/a:
Cytat:
20- 25 tys robimy

To kiedy ta instalacja gazowa ma się zwrócić, jak połowa tej trasy (5*6*365) i tak będzie na benzynie?


5*6*200 = 6000 km ;) pisałam że od pon do pt, plus omijamy wakacje ;)

To nie będzie nas pierwszy zagazowany samochód. Kwestie tego czy nam się opłaca jestem pewna że tak.


Cytat:
Jeśli 8 letni syn jest dość "wysoki" to może jechać bez fotelika, albo z podwyższonym siedziskiem (nakładka). ;-)


Syn jest wysoki jednak, bardzo szczupły, zresztą wg przepisów może jeździć bez fotelika, jednak nie oszukujmy się - z fotelikiem jest zdecydowanie bezpieczniejszy.

Kurcze trudny temat nowy samochód.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-05-09, 17:12   

Daleko nie macie więc proponuję się wybrać na spotkanie. Służę pomocą. Na spokojnie przymierzycie nawet foteliki.

http://www.daciaklub.pl/f...1698200#1698200
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-05-10, 08:11   

czaju napisał/a:
Cytat:
20- 25 tys robimy

To kiedy ta instalacja gazowa ma się zwrócić, jak połowa tej trasy (5*6*365) i tak będzie na benzynie? Brać TCE i cieszyć się niskim spalaniem. BTW mój Duster 1.5dCI 70 tysięcy przejeździł właśnie w takim cyklu i problemu z FAPem nie ma i nie zanosi się żeby miał mieć...

Racja, bo Citroen i Renault to zupełne inne samochody, inne silniki, inne rozwiązania z FAP-em...
Dlatego silniki ze stajni RENAULT są lepsze niż z innych francuskich aut..
Silniki RENAULT zasila nawet bolidy formuły F1, a z Citroena to nie widać.. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2016-05-10, 09:07   

route2000 napisał/a:

Silniki RENAULT zasila nawet bolidy formuły F1, a z Citroena to nie widać.. ;-)


Inna sprawa, że sukcesów Renault na tym szczeblu też nie widać :-P
_________________

 
woj_tek 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6
Dołączył: 20 Paź 2015
Posty: 59
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-05-10, 09:20   

alexandrapp napisał/a:

Kurcze trudny temat nowy samochód.


Alexandra pójdź do Citroena i zobacz Berlingo, taki sam jest Peugeot Partner Tepee. My z żoną oglądaliśmy i się przekonaliśmy do kombivanów. Nie słuchaj co powiedzą ludzie, tylko osobiście się przekonaj, pojedź na jazde próbną.

Moim osobistym zdaniem kombivany są lepsze niż minivany i do tego tańsze. Przestrzeń jest olbrzymia, teraz to nie sa takie blaszaki jak niegdyś. Dobre solidne plastiki. Te samochody sa skonstruowane po to żeby przetrwać w firmach które przewożą dużo i często takie rzeczy jak materiały budowlane.

Ilość schowków, sposób w jaki siedzisz (wysoko) to wszystko bije na głowe "minivany" jak Scenic. A przestrzeń bagażowa dostosowana do palet pozwala na postawienie wózka bez składania (!). W Scenicu tego nie zrobisz.

Jak masz więcej kasy do zajrzyj jeszcze do Forda Tourneo (77 tys. po rabatach 2 tygodnie temu).

Jak mniej to Dacia Dokker, ale ona wydaje się mniejsza od konkurencji.

W przypadku Dacii, to poczytaj wcześniej o rdzy. Warto o tym wiedzieć. Nie zniechęcam, bo ma to swoje odźwierciedlenie w cenie. Ale pamiętaj że gdzie indziej dostaniesz rabaty (za wyjątkiem Citroena który ma podobną politykę) a tu nie bardzo i różnica nie jest aż tak odczuwalna.

My w końcu zrezygnowaliśmy z zakupu Lodgy na rzecz Berlingo.
Ostatnio zmieniony przez woj_tek 2016-05-10, 09:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-05-10, 10:03   

woj_tek, to dlaczego w awatarze masz Lodgy?
Ile w takim razie kosztuje takie cacko Berlingo?
A czy myślisz, że Citroeny nie rdzewieją?? Każde auto prędzej czy później będzie rdzewiało....
Teraz jest taka polityka, że auto ma przetrwać tyle lat a potem ma się psuć... Takie są realia na świecie.. :-(

Może koleżanka alexandrapp nie ma takiej fortuny na Berlingo.... :->
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
woj_tek 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6
Dołączył: 20 Paź 2015
Posty: 59
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-05-10, 10:51   

Berlingo kosztuje równe 10k więcej w benzynie, a prawie tyle samo w dieslu. Benzynowe Berlingo jest w cenie diesla Lodgy.

Podsumowując jest to różnica, ale taka na którą można się szarpnąć.

Awatar mam po okresie fascynacji Lodgy, a zwłaszcza jego cennikiem ;-) . Nie wytrzymał porównania na żywo. Popatrz ile i jakie schowki ma Berlingo. W miejscu gdzie mógłby być fajny schowek (w zasadzie z praktyki najważniejszy) dla przykładu Lodgy daje kosmicznie wielką poduszkę (siedzienie po prawej w I rzędzie). Ponieważ Berlingo to wysokie auto, ma ono jeszcze schowek nad głową i do tego konsola między przednimi fotelami w której mieści się butelka 1,5 L albo bardzo duża torebka (ta opcja - kosztuje 500 zł i zawiera jeszcze elektryczne zamykane drzwi z tyłu (zabezp. przed dziećmi) i lusterka do podglądu dzieci w 2 rzędzie)

Lodgy wygrywa konkurencje liczba miejsc i mimo wszystko ceną, ale praktycznościa Berlingo.
 
pawel1313 


Marka: jedyna słuszna :) -> Ford
Model: Lodgy -> Galaxy
Silnik: 1.6 SCE -> 2.0 tdci
Rocznik: 2016 ->2012
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Lis 2015
Posty: 218
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2016-05-10, 10:59   

woj_tek napisał/a:

lusterka do podglądu dzieci w 2 rzędzie

Obecna wersja laureate ma to w standardzie, podobnie jak radio ;-)
Przednie fotele po zmianach też nie odstają moim zdaniem od konkurencji ;-)
Liczba schowków oczywiście jest większa - pytanie ile osób tak naprawdę z nich korzysta i pamięta co w nich ma :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez pawel1313 2016-05-10, 11:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
woj_tek 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6
Dołączył: 20 Paź 2015
Posty: 59
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-05-10, 11:43   

Myślę że nie widziałeś tej konsoli między siedzeniami. Schowek podsufitowy też jest praktyczny. Nie mówię o schowkach w podłodze (bo takie sa też w Berlingo). Ja nie lubię bałaganu w samochodzie.

Co do lusterka podglądu, to faktycznie trzeba za nie dopłacić i są w pakiecie razem z konsolą i elektryczną blokada tylnych drzwi. 500 zł to jednak nie jest majątek. Nie wiem czy taka elektryczna blokada jest w opcji w Lodgy. Działająca klimatyzacja jest w Berlingo w standardzie.

Nie to mi chodzi że powiedzieć że jedno auto jest be a drugie ok. Ale zaproponować żeby je porównać i samemu ocenić. Lodgy ma swoje zalety i wady, tak samo Berlingo. Ja sam byłem nawet bardzo za zakupem Lodgy, ale poczekałem pół roku i stać mnie teraz na Berlingo. Nie wszyscy maja taką opcje.
 
pawel1313 


Marka: jedyna słuszna :) -> Ford
Model: Lodgy -> Galaxy
Silnik: 1.6 SCE -> 2.0 tdci
Rocznik: 2016 ->2012
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Lis 2015
Posty: 218
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2016-05-10, 12:14   

woj_tek napisał/a:
Myślę że nie widziałeś tej konsoli między siedzeniami. Schowek podsufitowy też jest praktyczny.

Wyprowadzę Cię z błędu bo nie dość że widziałem to swego czasu sam się przymierzałem do berlingo/partnera ;-)
Osobiście wspomnianego schowka między siedzeniami i tak bym raczej nie brał - myślę że nie przetrwałby próby czasu z moimi chłopakami ;-)

Zgadza się ze każde auto ma jakieś plusy/minusy i tak naprawdę nie ma jedynego słusznego rozwiązania dla wszystkich.
Każdy musi dla siebie zrobić bilans zysków i start ;-)
Ostatnio zmieniony przez pawel1313 2016-05-10, 12:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
renaultuser 


Marka: Dacia
Model: Duster II PH2
Silnik: 1.0TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Prestige
Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 58
Skąd: Piątek
Wysłany: 2016-05-17, 11:52   

alexandrapp napisał/a:
musiałby jeździć bez fotelika, co nie koniecznie mnie przekonuje


widziała Pani testy zderzeniowe tego auta? Zapewne nie skoro chce Pani kupić takie auto i wozić nim dzieci. Delikatna wiotka karoseria jest jak masło w które wpada nóż. Decyzja należy do Pani aczkolwiek mnie szkoda byłoby moich dzieci. Odnośnie silnika 1.6 można go bez problemu zagzować ma pośredni wtrysk i nie ma z tym żadnych problemów. Silnik ten jest jednak zdecydowanie groszy niż starszy K4M. Brak hydraulicznego kasowania luzu zaworowego generuje spore koszty w momencie gdy taka regulacja będzie potrzebna. Jest to ogólnie jednostka nieciekawa i raczej podła w serwisie.

Silnik 1.2 tce zdecydowanie ciekawszy, niebawem bez problemu gazowalny na polskich komponentach.
 
Drozu 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 56
Skąd: Opole
Wysłany: 2016-05-17, 12:01   

renaultuser napisał/a:
widziała Pani testy zderzeniowe tego auta?


akurat w owych testach, do których nawiązujesz w kwestii ochrony dzieci na tylnej kanapie
dacia lodgy uzyskała 77 %

5 gwiazdkowy grand scenic uzyskał 76 %
a więc straszenie zdrowiem i bezpieczeństwem dzieci należy w tej wypowiedzi traktować jako marną prowokację.
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2016-05-17, 12:15   

Drozu napisał/a:
traktować jako marną prowokację.


Przyzwyczaisz się, i tak dziwne, że nie wspomniał nic o rdzy smacznie wcinającej nasze auta.
_________________

 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-17, 12:15   

http://euroncap.blob.core...2011_3stars.pdf

http://euroncap.blob.core...2008_4stars.pdf


duster w ochronie dzieci uzyskał 38 pkt
x3 39 pkt

z kolei gdyby badali go tak jak robili to w 2008 roku to dostał by pewnie z 40 bo wtedy były mniejsze wymagania .
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-05-17, 12:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
renaultuser 


Marka: Dacia
Model: Duster II PH2
Silnik: 1.0TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Prestige
Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 58
Skąd: Piątek
Wysłany: 2016-05-17, 12:27   

x3 nie jest tu wyznacznikiem, ale możemy zrobić test. Poświęce swoje auto i wpakuje się w jego tył pługiem a następnie to samo zrobię z dacią która z tył żadnych poduszek zapewne nie posiada zresztą i tak by nie pomogły.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-17, 12:32   

z pługiem to żadne auto do 3,5 t nie ma szans

Tak naprawdę jeżeli chodzi o wypadki to każde nowe auto jest lepsze , chodzi o przewidywalną strefę zgniotu .
Niestety z czasem lub drobnymi naprawami pewne elementu ulegają osłabieniu i zamiast zgiąc się blach zgina się człowiek .

Auto po wypadku ma rozpaść się drobny mak , gorzej jak ktos potem będzie chciał go naprawić .

Życie jednak pokazuje że czym gorsze auto tym mniej wypadków bo ludzie bardziej uważają .
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-05-17, 12:40, w całości zmieniany 3 razy  
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2016-05-17, 12:51   

renaultuser napisał/a:
x3 nie jest tu wyznacznikiem, ale możemy zrobić test. Poświęce swoje auto i wpakuje się w jego tył pługiem a następnie to samo zrobię z dacią która z tył żadnych poduszek zapewne nie posiada zresztą i tak by nie pomogły.


Pijesz do tego słynnego wypadku, gdzie Duster został sprasowany przez tira i autobus?
_________________

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne