NI MA żadnej lampki oświetlającej bagażnik!!! Ani jednej!!!!
Poważnie piszesz ?
Chcesz powiedzieć że w aucie za około 100 tys i z takim wyposażeniem nie masz takiego osiągnięcia ludzkości jak kawałek oprawki z żarówką w bagażniku ?
Myślałem że napisze ze masz co najmniej 2 sztuki wyciągane skądś tam na giętkim drucie i możesz świecić jak chcesz a tu taki numer
Co gorsza to nawet nie widzę w cenniku opcji aby doposażyć to auto w taki "wypas"
Wiedziałeś przed zakupem że nie ma takich bajerów czy po fakcie się rozczarowałeś ?
Lza napisał/a:
Dlatego właśnie Ford Gówno Wort. ;)
Nie będę polemizował po tym co piszesz
arczi_88 napisał/a:
No patrz a taka Dacia ma lampkę w bagażniku co prawda z ilością światła szału nie ma ale latarki nie trzeba.
I to AŻ dwie
Ostatnio zmieniony przez pawel1313 2016-06-14, 06:16, w całości zmieniany 2 razy
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1061 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-06-14, 06:45
pawel1313 napisał/a:
Chcesz powiedzieć że w aucie za około 100 tys i z takim wyposażeniem nie masz takiego osiągnięcia ludzkości jak kawałek oprawki z żarówką w bagażniku
No nie ma ;) Nie mam pojęcia jak oni mogli puścić takiego babola - pojechane po całości. Tym bardziej, że jest co oświetlać, bo bagażnik ma coś koło 130 cm od klapy do oparć.. (niektóre auta tyle mają po złożeniu siedzeń hehe). No niestety nie wiedziałem o tym przed zakupem. Nawet po zakupie nie wiedziałem, bo teraz dzień bardzo długi - dopiero zauważyłem jak użyłem pierwszy raz nocą ;) A wpadłbyś na to, żeby sprawdzać taką oczywistość? ;D
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1061 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-06-26, 22:10
Z mojego śledztwa przedzakupowego wynikało, że w logdy też by się bez większych problemów zmieścił, nawet płaska podłoga jest. Ale miejsca na długość coś koło 30-40cm. mniej niż w grand connect i na wysokość też kilkanaście cm mniej. Gdzieś na forum jest ciekawy, biwakowy wątek o lodgy, z meblową zabudową uminikamperowującą.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Lza 2016-06-26, 22:28, w całości zmieniany 1 raz
Kolega gladki miał to zrobione taki minikamperek w Lodgy. Wzorowany byl na bazie z jakiegoś zagranicznego portalu, chyba z Włoch, gdzie pokazane było dodatkowe wyposażenie dla Lodgy.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2016-06-26, 22:36, w całości zmieniany 1 raz
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1061 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-07-18, 16:09
Stuknęło 5500km, osiem tankowań; można więc pokusić się o bardziej rzeczywiste wyliczenie spalania:
Autko bardzo oszczędne dopóki nie trzeba walić po garach na autostradzie, albo wyjeżdżać na alpejskie przełęcze, wtedy co najmniej 7 litrasów, nawet 8 potrafi żłopać. Natomiast przy jeździe wcale nie ślamazarnej ale nie przekraczając 100km/h można się zmieścić w 5,5 l/100km.
Średnie spalanie wyliczone z 5402 km, wartości z dystrybutora: 6.13 l/100km
Średnie spalanie w/g komputera: 5.91 l/100km
test spalania na autostradzie: Tankowanie do pełna w Zgorzelcu a potem w Katowicach
- tempomat cały czas ustawiony na 125km/h
- w/g gps rzeczywista prędkość 120 km/h:
- czas jazdy 3:11
- dystans: 357 km
- śr prędkość w/g komputera 112km/h (w tym 2 bramki i dojazdy do stacji poza autostradą)
spalanie z dystrybutora: 7,11
spalanie z komputera: 6,7
_________________
Ostatnio zmieniony przez Lza 2016-07-18, 16:13, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 787 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-08-21, 20:47
Lza napisał/a:
test spalania na autostradzie: Tankowanie do pełna w Zgorzelcu a potem w Katowicach
- tempomat cały czas ustawiony na 125km/h
- w/g gps rzeczywista prędkość 120 km/h:
- czas jazdy 3:11
- dystans: 357 km
- śr prędkość w/g komputera 112km/h (w tym 2 bramki i dojazdy do stacji poza autostradą)
spalanie z dystrybutora: 7,11
spalanie z komputera: 6,7
Plus za uczciwe podanie spalania a nie jak niektórym przy 120-130 5l/100km wychodzi :)
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1061 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-08-29, 10:49
W innym wątku rozgorzała dyskusja na tema Start-Stop. przez oststnie 2 tygodnie robiłem pobieżny test różnicy zużycia paliwa ze start/stopem włączonym/wyłączonym:
Tydzień jeździłem do pracy ze SS włączonym, drugi tydzień z wyłączonym. Różnica w spalaniu pokazana przez komputer 0,2 litra / 100km.
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1061 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-09-29, 12:17
Znalazłem w ukrytych opcjach niemieckich (trzeba wcisnąć galaktyczną konstelację przycisków) współczynnik korygujący wskazania zużycia paliwa. (chwilowe i średnie). Zapodałem korektę o 0.3 l/100kmh, teraz wskazania powinny się pokrywać z dystrybutorem. Zobaczymy po kilku tankowaniach.
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1061 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-11-14, 10:08
W weekend miałem okazję przegonić tourneo i sprawdzić spalanie na autostradzie przy wyższych prędkościach. na 200km odcinku A1 Łódź - Toruń.
tempomat na 138km/h prędkośc w/g GPS 130km/h, spalanie 8,4 l/100km
na trasie powrotniej chciałem sprawdzic ile będzie żłopał przy 140 km/h, jednak zaczął padać deszcz, snieg i w rezultacie jechałem dosyć wolno - 115 (120) km/h. Spalanaie wyszło 6,2 l/100km
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2016-11-14, 22:46
Czyli takimi gabarytami, chcąc jechać ekonomicznie, trzeba sobie postawić limit 120 km/h. Jak dla mnie rewelacja, biorąc pod uwagę przestronność. W sumie ostatni rok nie jeżdziłem szybciej poza elementarnymi wyjątkami, nie tyle dla ekonomii co komfortu.
Czyli takimi gabarytami, chcąc jechać ekonomicznie, trzeba sobie postawić limit 120 km/h.
Wypożyczyłem kiedyś podwyższone i przedłużone Ducato 1.9jtd 130KM.
Najbliższa Ikea 250km do mojego miejsca zamieszkania.
W jedną stronę na pusto, duża część drogi po 130-140km/h.
Z powrotem, obciążony jakimiś 500kg mebli, bardziej 110-120km/h.
Różnica była piorunująca, jakoś 9,5:7,0.
I to mimo znacznie cięższego auta.
Ostatnio zmieniony przez GRL 2016-11-15, 08:08, w całości zmieniany 1 raz
przy tych gabarytach większość energii idzie na pokonanie oporów powietrza
Przy tych gabarytach i przy tych _prędkościach_ (autostradowych) - przy np 50kmh rozmiar właściwie nie ma większego znaczenia, stąd pudełkowaty wygląd autobusów czy kei-carów.
Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 787 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-15, 10:43
GRL napisał/a:
Wypożyczyłem kiedyś podwyższone i przedłużone Ducato 1.9jtd 130KM.
Najbliższa Ikea 250km do mojego miejsca zamieszkania.
W jedną stronę na pusto, duża część drogi po 130-140km/h.
Z powrotem, obciążony jakimiś 500kg mebli, bardziej 110-120km/h.
Różnica była piorunująca, jakoś 9,5:7,0.
I to mimo znacznie cięższego auta.
I tak powstają mitu o spalaniu
1 Nigdy Ducato 1.9 nie maiło 130KM a jedynie 90KM
2 Ducato 2.8 miało 127KM
3 Dla 1.9 90KM w tej wersji budy 140 to jest pod maks prędkość czyli musiałeś mieć "buta w podłodze" prawie cały czas tylko wówczas spalanie to bedzie ok 12 jak z wiatrem
4 2.8 127KM można spokojnie porównać z 3.0 HDI 157KM bo HDI jest nowocześniejszy tylko ona w wersji podwyższanej przy 110-120 spali 10-10,5 przy 130-140 12-12,5 a przy 160-170 połknie zbiornik 80 litrów w 500 km czyli 16
wobec tego aby osiągnąć podane spalanie trzeba odjąć min 20 km/h. Kolega LZA podał realne spalanie jadąc cały czas z podaną prędkością i ono jest bardzo, bardzo przyzwoite a jak komuś podobne auto spali dużo mniej tzn je jechał dużo wolniej
Ostatnio zmieniony przez mojo 2016-11-15, 10:45, w całości zmieniany 1 raz
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1061 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-11-15, 11:15
laisar napisał/a:
Lza napisał/a:
przy tych gabarytach większość energii idzie na pokonanie oporów powietrza
Przy tych gabarytach i przy tych _prędkościach_ (autostradowych) - przy np 50kmh rozmiar właściwie nie ma większego znaczenia, stąd pudełkowaty wygląd autobusów czy kei-carów.
No właśnie, zapomniałem tego dopisać, ale miałem to na myśli. (że chodzi prędkości autostradowe). W codziennej jeździe nie mam autostrad po drodze, tylko ślimacze się zapchanymi dróżkami. Wówczas spalanie mam 5.5 - 5.8 więc mniej więcej tyle samo co małe auta.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum