DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Kompresor do garażu
Autor Wiadomość
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-22, 13:10   Kompresor do garażu

Brakuje mi kompresora do prac garażowych .
Z tego co udało mi się ustalić najlepsze są kompresory na 400v z napędem pasowym produkcji rodzimej .
Niestety nie mam zielonego jakie firmy można uznać za rodzime .
Kompresory z zasilaniem 3 fazowym to koszt ok 2 -3 tyś zł
trochę dużo jak na sprzęt używany raz na 2-3 miesiące .
Spośród rozmaitego badziewia wybrałem
http://www.castorama.pl/p...hl-425-50l.html
http://www.airpress.pl/index.php?menu=14,36843

Jednak kusi mnie aby kupić jednak coś na 400v z napędem pasowy z powodu możliwości wymiany silnika elektrycznego/ kompresora ale nie mam pojęcia co można dostać w sensownych pieniądzach.
Z kompresorem nie mam żadnych doświadczeń wiec nawet nie wiem czego mam szukać .
Używany będzie do drobnych prac lakierniczych / natryski baranka itp
Kompresor sam w sobie to silnik więc chińszczyzna odpada od razu z powodu jakości materiałów i braku części .
Jeżeli ktoś zna warte polecenie firmy bardzo bym prosił .
_________________
Moje auto
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1601
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2016-04-22, 13:44   

Pewnie to kolegi nie zainteresuje moja opinia ale i tak napiszę, że do domowego użytkowania takie podlinkowane wystarczą. Osobiście mam Stanleya i daje radę ze wszystkim, wczoraj wymieniłem mu olej. Tylko zaraz kupiłem grubszą tą spiralę doprowadzającą powietrze do narzędzia, bo te z zestawu to mają przekrój słomki do drinków.

Chyba, że to za tanie to pozostaje świetna firma Atlas Copco - cena odpowiada jakości :-P
_________________

 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-04-22, 15:56   

Możesz kupować chinczyka. Ja kupiłem kompresor, tylko chciałem duży z dużym wydatkiem powietrza. Ogranicza mnie brak prądu trójfazowego.
Ma 100 l zbiornika, silnik 230 V napęd pasowy. Działa od 3 lat. Od razu zmieniłem tylko olej w sprężarce. Gdy coś się zepsuje to zastępuję element i tyle.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-22, 16:19   

ja już tego swojego nie kupie bo to zwykłe gówno .
niestety ale producet wali klientów podając 2x większą wydajność od realnej
z katalogu jest 450 l / min w zmierzona 260

dobry artykuł
http://jaktozrobilemwgara...e-uzytkownikow/


jak bym miał chińczyka kupować to właśnie tego
http://allegro.pl/kompres...5790550003.html
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-04-22, 16:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
Józef 


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 mpi
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 367
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2016-04-22, 17:19   

Wykorzystałem komresor z popsutej lodówki dokładając zbiornik powietrza. Świetnie się sprawdza w warunkach domowych. Zaleta jest cichy.
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-04-22, 20:32   

Do pompowania kół miałem takie coś, ale niski wydatek powietrza jest. Do nadmuchania kół jest akurat.
 
Dardus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 Blue dCi
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Lut 2015
Posty: 337
Skąd: okol. Częstochowy
Wysłany: 2016-04-23, 22:09   

arnold napisał/a:
Możesz kupować chinczyka. Ja kupiłem kompresor, tylko chciałem duży z dużym wydatkiem powietrza. Ogranicza mnie brak prądu trójfazowego.
Ma 100 l zbiornika, silnik 230 V napęd pasowy. Działa od 3 lat. Od razu zmieniłem tylko olej w sprężarce. Gdy coś się zepsuje to zastępuję element i tyle.


Jak kolega używam chinczyka z Praktikera od ponad roku, czasami intensywnie - przeważnie podnośnik pneumatyczny a nawet do konserwacji się nadał. Główna zaleta to cena jak padnie to nie opłaca się naprawiać tylko kupić następny. Jako że tani to już się dawno zwrócił. :-)
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-24, 22:12   

Chyba właśnie kupie tego chińczyka na pasku , jak padnie pompa powietrza to kupie coś porządnego ale te kilka lat powinno popracować .
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-04-24, 22:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-04-25, 07:43   

Bez problemu to bedzie pracować. Moim dziadostwem maluję, pracuję udarem, klądę konserwację.

http://krismet.pl/pr/144,...wy-sprezarka-ol

Pracuję takim czymś.
Ostatnio zmieniony przez arnold 2016-04-25, 07:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-25, 10:11   

daje rade ściągnąć całe koło (5 śrub ) bez dobijania butli ?
_________________
Moje auto
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-04-25, 11:56   

Szczerze nie odpowiem Ci na to pytanie, bo nie słuchałem, ale wydaje mi się że bez dbijania da się ;)
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-25, 23:03   

a piaskowałeś coś może ?
_________________
Moje auto
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-04-26, 08:46   

Tak pistoletem za 60 złotych, i lakierowałem. Nawet jak dobija to nie spada mi cisnienie. Ale przedstawiam Ci moje doświadczenia z ekploatacji tego czegoś.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-22, 17:05   

Chce finalizować zakup już aby mieć czym pobawić się w długi weekend
na razie chyba staneło na
http://allegro.pl/bass-po...6197080808.html

mam jakoś większe zaufanie do tej firmy .
http://www.basspolska.com...150-l-1198.html
Producent podaje że są produkowane we Włoszech
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-05-22, 17:21, w całości zmieniany 2 razy  
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2955
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-05-22, 18:32   

To już dobre maszyny. Ja mam taki jak podales w pierwszym poście. Używam do pompowania kół i pistoletu i wystarcza. Jeżeli chcesz malować to proponuję wsiąść duża butle jak post wyżej.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-23, 18:32   

chyba że ktoś ma jakieś propozycje na kompresor do 1600 zł ?
bo ten 1500 + akcesoria tyle wyjdzie .

nie wiem tylko czy nie będę musiał kupić przedłużacza na 400V bo mam za budynkiem
_________________
Moje auto
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-24, 19:55   

koniec końców kupiłem 200 l kompresor
http://allegro.pl/kompres...5960891381.html
no to czekamy na kuriera
_________________
Moje auto
 
Józef 


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 mpi
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 367
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2016-05-24, 20:26   

Będziesz miał zabawę, że cho cho.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-25, 22:35   

kupiłem ale odkręciłem
okazało się że ta firma targer i inne podobne to chińskie badziewie z zawyżonymi parametrami .
kupiłem http://allegro.pl/kompres...5739870237.html
niby na włoskich komponentach
przynajmniej wygląda inaczej od tych wszystkich niemieckiej/szwajcarskiej jakości gdzie tylko nalepki firmy są inne
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-05-25, 23:03, w całości zmieniany 2 razy  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-29, 23:03   

Mam pytanie od osób biegłych z instalacji elektrycznych
Kompresor chce podłączyć na 11 m kablu 4x4mm2
tym
http://allegro.pl/kabel-s...5689600241.html

silnik pobiera max 6A
czy starczy taki kabel do tego ?
_________________
Moje auto
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1601
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2016-05-30, 04:20   

Wystarczy, nawet z zapasem dobrane (z tego co pamiętam 4mm2 można długotrwale obciążyć 25 A)
_________________

 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7484
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-05-30, 04:43   

Ogólnie przyjmuje się 10A na 1mm2 przewodu linki. Spokojnie na 1,5mm2 ci pójdzie. Dla łatwości zwijania kup go sobie właśnie w gumie. Jak nie będziesz często zwijał to może być spokojnie typu OWY.
Nie ma co przepłacać. Na tym z aukcji to sieczkarnie pociągnie. ;-)
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2016-05-30, 04:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-30, 11:17   

na elektrodzie mnie straszyli że przy starcie nawet 20 A silnik chwilowo pobierze
a w ogóle to muszę wezwać człowieka z papierem E+pomiary

Rozwiązanie jest tylko chwilowe bo potem przeniosę gniazdko
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-05-30, 11:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7484
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-05-30, 12:01   

Chwilowo może i tak, czyli nawet 5-8 więcej od prądu znamionowego podanego na tabliczce silnika In. Jest to na tyle krótka chwila, że nie może ci zadziałać zabezpieczenie silnika (w domu), które jest dobierane i do prądu znamionowego i rozruchowego. Każdy odbiornik w momencie włączenia pobiera większy prąd potrzebny na rozruch urządzenia.
Raz są to mA, a raz nawet kilkanaście A. Stare spawarki transformatorowe o prądzie spawania 200A potrafiły pobierać prąd rozruchowy (szczytowy) w momencie włączenia powyżej 50A. Jeszcze zależy w którym momencie sinusoidy włączysz urządzenie. Tak, że widzisz nie jest to takie proste jak się myśli. Są tabele dla silników oraz zabezpieczeń i z nich trzeba korzystać. To samo z doborem przewodów. Z praktyki wiesz już z czasem co, gdzie i jak się stosuje.
Jeżeli piszesz, że pobiera max 6A, to bezpiecznik 6A powinien wytrzymać spokojnie. Dla pewności można włożyć 10A (taki jest typoszereg zabezpieczeń).
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2016-05-30, 12:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1601
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2016-05-30, 13:33   

Marek1603 napisał/a:
Jeżeli piszesz, że pobiera max 6A, to bezpiecznik 6A powinien wytrzymać spokojnie. Dla pewności można włożyć 10A (taki jest typoszereg zabezpieczeń).


No w takie coś bym się nie bawił, bo masz gniazdo tylko pod kompresor a jak podłączy coś większego to będzie klął na czym świat stoi. Ja robię tak (jak z resztą mnie uczyli), że jak kupuję gniazdo siłowe 16 A to takim eskiem zabezpieczam, jak gniazdo ma 32 A to taki też bezpiecznik mu się należy.
_________________

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne