Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2008-12-21, 00:43
Impulsowe otwieranie/zamykanie szyb
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2010-01-29, 10:43   

Może czekają, aż wyczerpią się zapasy nie-impulsowych... (;

(A cena nie jest dokładnie taka sama - impulsowe są droższe o... 5 zł d; ).
 
Jarosław P 



Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 536
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2010-01-29, 10:56   

Na czym polega impulsowe otwieranie i zamykanie szyb ?
 
wojtus 



Marka: Dacia
Model: Lodgy, Sandero
Silnik: 1.6 MPI, 1.4 MPI LPG
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Wrz 2008
Posty: 167
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2010-01-29, 11:06   

Jarosław P napisał/a:
Na czym polega impulsowe otwieranie i zamykanie szyb ?


Chwilowe (odpowiednio krótkie) naciśnięcie przycisku powoduje ruch szyby do max w górę lub w dół, ruch ten można przerwać również naciskając chwilowo (krótko) włącznik.
Przytrzymanie przycisku powoduje ruch szyby do czasu zwolnienia przycisku.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-01-31, 10:30   

A co by się stało, gdyby przy takim automatycznym zamykaniu okna dziecko włożyło głowę ?
Wasz super automatyczny przycisk zatrzyma zamykanie szyby czy dziecku zmiażdży głowę ?
_________________

 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2010-01-31, 11:51   

Taki wyłącznik działa na zasadzie "przeciążenia" czyli chwilowego zwiękrzonego poboru prądu więc i w tym przypadku powinno zadziałać. Można to sprawdzić wkładając rękę przy dociśnięciu, której powinna się szyba wyłączyć.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-01-31, 20:02   

Marek1603 napisał/a:
Taki wyłącznik działa na zasadzie "przeciążenia" czyli chwilowego zwiękrzonego poboru prądu więc i w tym przypadku powinno zadziałać. Można to sprawdzić wkładając rękę przy dociśnięciu, której powinna się szyba wyłączyć.


Ale sprawdzałeś to dokładnie na tym przełączniku, którego montują koledzy do Dacii, czy mówisz to na przykładzie innych aut ?
_________________

 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2010-01-31, 21:13   

Mówię to na zasadzie na jakiej są budowane tego typu wyłączniki bo nie ma tam wyłączników krańcowych, więc nie wiem czemu miało by być inaczej w dacii. No chyba, że.
Poprostu parę razy miałem okazję spotkać się z tymi urządzeniami dlatego mówię. W sedanie (dacii) miałem impulsowe ale nie przyszło mi do głowy sprawdzić. Może koledzy sprawdzą i opowiedzą.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-01-31, 21:27   

Marek1603 napisał/a:
Mówię to na zasadzie na jakiej są budowane tego typu wyłączniki bo nie ma tam wyłączników krańcowych


Zgadza się, kiedyś i tak przecież musi włącznik wyłączyć opuszczanie/podnoszenie szyby.
Żadnych krańcówek nie ma, także faktycznie musi być tak jak piszesz.
_________________

 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2010-02-01, 06:28   

Dokłdnie jest tak: tranzystar sterujący i układ kontroli prądu. Klikając przycisk zostaje wysterowany odpowiedni tranzystor a układ przeciążeniowy kontroluje pobór prądu. Gdy zostanie przekroczony założony próg, przerywany jest obwód sterowania tranzystora, który przestaje przewodzić. Jest też trzeci układ który kontroluje czas naciśnięcia przycisku czy jest to kliknięcie czy dłuższe wysterowanie. I wtedy jedzie do ograniczenia prądowego lub kolejnego kliknięcia, ewentualnie tak długo ile trzymasz przycisk.
Ale się rozpisałem. Mam nadzieję, że jest zrozumiałe bo dla mnie to powiedzmy chleb powszedni.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2010-02-01, 06:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
wojtus 



Marka: Dacia
Model: Lodgy, Sandero
Silnik: 1.6 MPI, 1.4 MPI LPG
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Wrz 2008
Posty: 167
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2010-02-01, 07:51   

jackthenight napisał/a:
A co by się stało, gdyby przy takim automatycznym zamykaniu okna dziecko włożyło głowę ?
Wasz super automatyczny przycisk zatrzyma zamykanie szyby czy dziecku zmiażdży głowę ?


Dziś rano sprawdziłem - wyłączenie działa na zasadzie przeciążenia, czyli gdy napotka na opór to wyłącza silnik.

Niestety ten próg zadziałania wyłączenia jest dość wysoki, gdy włożyłem rękę między szybę a ramkę to oczywiście podnoszenie została przerwane, ale niestety ręka pozostała w mocnym uścisku. Gdyby faktycznie dzieciak włożył palucha, to dość mocno by go bolało, zwłaszcza, że na pewno próbowałby go wyciągnąć, a zakleszczenie na szyi dziecka mogłoby się zakończyć tragicznie.

W skodzie felicii było tak, że włącznik "uczyło się" górnego i dolnego położenia, a układ przeciążenia działał tylko w awaryjnych sytuacjach i oprócz zatrzymania silnika cofał jeszcze szybę o 5 cm.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-02-01, 10:57   

Cytat:
Dokłdnie jest tak: tranzystar sterujący i układ kontroli prądu. Klikając przycisk zostaje wysterowany odpowiedni tranzystor a układ przeciążeniowy kontroluje pobór prądu. Gdy zostanie przekroczony założony próg, przerywany jest obwód sterowania tranzystora, który przestaje przewodzić. Jest też trzeci układ który kontroluje czas naciśnięcia przycisku czy jest to kliknięcie czy dłuższe wysterowanie. I wtedy jedzie do ograniczenia prądowego lub kolejnego kliknięcia, ewentualnie tak długo ile trzymasz przycisk.


Tak, ono ma za zadanie tylko zatrzymać szybę w końcowych pozycjach, ale już kiedy dziecko włoży rękę, albo nie daj boże głowę, szyję to krzywda dziecka gotowa.
Ten przycisk bezpieczny nie jest i póki mam małe dziecko raczej go nie będę montować.
Powinno być tak jak w skodzie Felicji, jak pisał kolega wojtus powyżej.

A takie przypadki zdarzały się naprawdę, kiedy dziecko stawało się kaleką od właśnie takiego prostego automatu domykania szyby.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-02-01, 10:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2010-02-01, 11:13   

Trzeba sobie po prostu zdawać sprawę, że wszelkie automaty - mimo, że zazwyczaj jakoś tam faktycznie ułatwiają życie - prawie zawsze mają także tak samo wielkie wady, jak urządzenia nieautomatyczne: tyle, że w innych miejscach...

Ad rem: a czy owego tranzystora nie da się po prostu jakoś zmodyfikować, żeby zwiększyć jego czułość (obniżyć próg)?
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2010-02-01, 12:57   

Wszystko się da tylko trzeba trochę pogrzebać choć jest to trochę trudne ze względu na niewielkie rozmiary układu no i zawsze można przekombinować. Jak by to powiedzieć jest to już ingerencja w układ i jak to bywa z naprawianymi częściami nigdy nic nie wiadomo.
Tak na marginesie, trzeba mieć naprawdę szybkie dziecko, aby nacisnęło przycisk i wskoczyło pod zamykającą się szybę. Zwłaszcza, że przełączniki są w daćkach na środkowej konsoli.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2010-02-01, 12:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2010-02-01, 13:44   

Problemem jest raczej większa liczba dzieci... ale fakt, że jak ktoś je zostawia same w aucie, to i tak się prosi o kłopoty d:
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-02-01, 20:49   

Tym bardziej, że musiałby je zostawić z kluczykami w stacyjce.
_________________
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-02-01, 20:57   

Marek1603 napisał/a:
Tak na marginesie, trzeba mieć naprawdę szybkie dziecko, aby nacisnęło przycisk i wskoczyło pod zamykającą się szybę


Właśnie taki margines, a były przypadki tragiczne - także jednak się da.
Tylko trochę inaczej - To ty wciskasz przycisk zamykania szyby, a tu np. nagle dzieciak wystawia rękę - ty myślami jesteś gdzie indziej a tu dzieciaka zaciska szyba.
Można tak gdybać, ale naprawdę takie przypadki były, dlatego takie proste automaty wycofano i stosują takie jak kolega pisał w Skodzie.

laisar napisał/a:
czy owego tranzystora nie da się po prostu jakoś zmodyfikować,


Zasady działania tranzystora nie da się zmienić, można natomiast zmienić całkowicie działanie takiego automatu na zasadę jaką działania o jakiej pisał kolega wojtus ze
Skody.

laisar napisał/a:
że jak ktoś je zostawia same w aucie


No właśnie przypadki tragiczne występowały głównie z rodzicami w aucie.


Cytat:
Tym bardziej, że musiałby je zostawić z kluczykami w stacyjce.


O to chodzi, że nikt nikogo nie zostawiał. Wypadki działy się przy rodzicach.

Kiedyś pamiętam dość głośno mówili o tym w telewizji.



Oczywiście my w Daciach instalujemy te wyłączniki po stronie kierowcy, no może po stronie pasażera- tam dzieci raczej nie siedzą - i raczej ten problem naszych Daciek nie dotyczy.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-02-01, 21:03, w całości zmieniany 4 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2010-02-01, 21:02   

Cytat:
ty myślami jesteś gdzie indziej

Na ludzką głupotę nie ma skutecznego lekarstwa - złamie albo obejdzie każde zabezpieczenie...

I ja przecież wcale nie promuję tych automatów - aczkolwiek jednocześnie wykazuję również zrozumienie, że ktoś jednak lubi, jak mu się np same włączają wycieraczki po uruchomieniu spryskiwacza... (((;
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-02-01, 21:04   

Oczywiście my w Daciach instalujemy te wyłączniki po stronie kierowcy, no może po stronie pasażera- tam dzieci raczej nie siedzą - i raczej ten problem naszych Daciek nie dotyczy.
_________________

 
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 999
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-03-29, 22:05   

waski napisał/a:
Ja mam właśnie ten impulsowy i powiem, że to fajna rzecz, nie trzeba trzymać palucha cały czas na przycisku żeby zamknąć okno, tylko lekko się pyknie w niego i samo leci do góry, albo na dól jak kto woli :mrgreen: .


A jesli chciałbym tylko otworzyć okno do połowy? Drugie pyknięcie zatrzymuje czy zamyka okno z powrotem do konca?
Ostatnio zmieniony przez Piotr_K 2011-03-29, 22:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-03-29, 22:48   

kolejne "pyknięcie" powinno zatrzymać akcję lub ją wznowić - stosownie do bieżącego stanu... - tak miałem w Renault a tu chyba powinno być podobnie, wszak to rodzina... :lol:
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-29, 23:04   

Piotr_K napisał/a:
A jesli chciałbym tylko otworzyć okno do połowy? Drugie pyknięcie zatrzymuje czy zamyka okno z powrotem do konca?

Gdzieś tu był filmik z tym... Z tego, co widziałem - pojedyncze pyknięcie otwiera/zamyka aż do kolejnego pojedynczego pyknięcia - więc można sobie szybę zatrzymać w dowolnym momencie. Do tego działa też po staremu, czyli jeśli wciśniesz i przytrzymasz, to otwiera/zamyka tak długo, aż puścisz.
 
Mikele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 535
Skąd: Gibraltar
Wysłany: 2011-03-30, 08:25   

Z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że małe dzieci są za małe żeby samemu włączyć przełącznik impulsowy szyby i potem jeszcze włożyć o zamykające się okno główkę, myślę że nawet z ręką byłby spory problem, choć oczywiście jak głosi tekst piosenki "dziecko potrafi" ;-)

A dla bezpieczeństwa najlepiej po prostu nie zostawiać w aucie zestawu dziecko + kluczyki. Nie dlatego że sobie rękę przytnie, czy nie daj boże szyję, ale dlatego że może próbować włączyć silnik dla zabawy, kiedy akurat ktoś stoi za lub przed samochodem...
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-03-30, 15:38   

Zestaw dziecko+kluczyki jest niebezpieczny również poza samochodem (kuzybowi 3letni syn wrzucił kluczyki do rury wydechowej samochodu zaparkowanego na zjezdzie do garażu piwnicznego:D)
 
Pawlo 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV, Dokker
Silnik: 1,5dci, 1,5dci
Rocznik: 2007, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 333
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-04-08, 18:22   

Zapodałem sobie trochę luksusu i wyposażyłem swojego bolida w takowy wyłącznik 1 dzień czekania , 2 min na montaż, cena 120zł za szt. REWELACJA :-)
_________________
Pawlo
Ostatnio zmieniony przez Pawlo 2011-04-08, 18:23, w całości zmieniany 2 razy  
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-27, 16:13   

Zdrada! Targowica! ;) Przełącznik impulsowy (ten o numerze katalogowym z końcówką ..817) NIE PASUJE do Logana ph. II z klimą! Przełącznik impulsowy jest prostokątny, oryginalne są zaokrąglone. Do tego różni się też trochę obudową, ale obie różnice powinno dać się załatwić przy odrobinie wysiłku umysłowo/manualnego. Dam znać jak zwalczę temat. :]
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne