Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2008-12-21, 00:43
Impulsowe otwieranie/zamykanie szyb
Autor Wiadomość
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-09-16, 14:37   Impulsowe otwieranie/zamykanie szyb

zastosowal ktos u siebie ten patent http://www.daciamodellen....-raambediening/
?
(ze strony z linku w poscie laisara)
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-11-17, 13:28, w całości zmieniany 3 razy  
 
wojtus 



Marka: Dacia
Model: Lodgy, Sandero
Silnik: 1.6 MPI, 1.4 MPI LPG
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Wrz 2008
Posty: 167
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2008-11-04, 13:49   Impulsowe otwieranie/zamykanie szyb

Znalazłem taki opis: http://www.daciamodellen....-raambediening/

czy faktycznie uzyskanie impulsowego otwierania/zamykania szyb można uskutecznić wymieniając tylko przełącznik.

Ciekaw jestem ile taki "lepszy" przełącznik kosztuje i czy jest do dostania w PL.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-11-17, 13:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-11-04, 14:27   

A może ktoś wie w jakich innych renówkach był montowany ??
Jest to cześć, którą można zastosować ze szrota.
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-11-04, 14:39   

No dobra, ale ten przełącznik jest od innej renówki, bo w Loganie są jakie są. Na szrocie znajdę szybciej jakieś Clio czy Megankę, wydaje mi się że takie przełączniki były w renault 21, ale nie jestem pewien.

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2009-02-11, 21:31 ]
R19, choć trochę się różni - http://www.forum-auto.com...ia/sujet939.htm

Daćkowy występuję niestety tylko w Dacii, przynajmniej tak twierdzi dokumentacja...
 
vipergtr 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate
Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 16
Skąd: Tychy
Wysłany: 2008-11-04, 19:18   Re: Impulsowe otwieranie/zamykanie szyb

Z tego co mi wiadomo to nie wystarczy wymienic samego przelacznika. Roznica tkwi takze w silniczku oraz wiazce. Przynajmniej tak jest w Renowkach.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-11-04, 20:43   

Nie - w Daćce wystarczy właśnie sam przełącznik.

Oprócz oryginalnego przełącznika można zastosować inny - oto przykłady: http://www.forum-auto.com...ia/sujet939.htm
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-11-07, 22:23   

vipergtr napisał/a:
Z tego co mi wiadomo to nie wystarczy

Wystarczy przełącznik. Sprawdziłem.
 
waski 


Marka: Dacia
Model: Logan - Laureate
Silnik: 1.4
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 486
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2008-11-08, 14:22   

Ja mam właśnie ten impulsowy i powiem, że to fajna rzecz, nie trzeba trzymać palucha cały czas na przycisku żeby zamknąć okno, tylko lekko się pyknie w niego i samo leci do góry, albo na dól jak kto woli :mrgreen: .
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-23, 14:19   

Co prawda podobno wspomniane oryginalne daćkowe przełączniki impulsowe "wyszły" i Dacia nie planuje nowych dostaw, ale gdyby komuś bardzo zależało, to Francuzi twierdzą, że - po wspomnianym wyżej dostosowaniu - pasują również te od Renault 19, 21 i Master II faza 1.

(Albo rzecz jasna poszukać wśród używanych daćkowych).
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2009-04-12, 16:56   

pytanie - czym różnią się te przełączniki poza funkcją? Przecież to nie może być jakaś kosmiczna technologia, a cena przełączników z renault 21 na allegro to 47zł za sztukę...
 
Mikele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 535
Skąd: Gibraltar
Wysłany: 2009-04-12, 20:08   

Teraz żałuję, że nie przykładałem się za bardzo do nauki francuskiego w ogólniaku :oops:

Niewiele zrozumiałem z tego, co jest napisane na tych forach, więc proszę o rozjaśnienie.
Montując przełączniki z np. Renault 19 i nakładając nakładkę daćkową uzyskujemy przełączniki 4-funkcyjne, poza tym co jest w Daciach teraz mając dodatkowo możliwość opuszczania/podnoszenia szyb jednym naciśnięciem przycisku ?

Czy ktoś to zrobił już i mógłby się podzielić wrażeniami ?


Pozdrawiam.
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2009-04-12, 21:05   

właśnie o to chodzi, że z tego całego opisu wynika to co z obrazków.
Moim zdaniem jednak trzeba by było jakoś inaczej te przyciski zrobić bo... w tym momencie nie mamy płynnej regulacji tylko na maksa... Nie miałem do czynienia z Renault 19 II więc nie wiem - może jak te skrajne przyciski się przez dłuższy czas przytrzyma to jest to płynne... wątpię bo po co byłoby to w środku...

Zastanawia mnie jak działa taki przycisk, bo przecież przynajmniej ja potrzebowałbym tego tylko po stronie kierowcy (chyba że bym do Anglii często zaglądał) bo to potrzebne jest na stacjach benzynowych, bramkach na autostradach etc. czyli kierowcy mi wystarczy.
ale dwa takie przyciski można by zrobić gdzieś indziej hmmm... tylko gdzie - ma ktoś pomysł? najlepiej jakieś mało widoczne miejsce ew pomysł na jakieś estetyczne rozwiązanie...
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-04-12, 21:26   

czaju napisał/a:
Przecież to nie może być jakaś kosmiczna technologia

Jest.
Trudno się spodziewać że serwis dla szanownego kolegi zakupu dokona na allegro.
Wewnątrz jest dość skomplikowany układ elektroniczny który wprócz samego załączania silniczka kontroluje, jak przypuszczam pobierany prąd i na tej podstawie decyduje się czy szyba jest już zamknięta. To takie "trzy w jednym"
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2009-04-12, 22:58   

chyba, że to co kolega napisał to brednie i np. układ elektroniczny już jest i zapobiega np. zniszczeniu silniczków jeśli ktoś się zagapi i przytrzyma przycisk.
Bardzo wątpię że w przycisku znajduje się jakiś programowalny układ na FPGA czy atmelu.
Ale wtedy wystarczyłby zwykły przełącznik i też by działało.
Kurde nikt nie ma na zbyciu takiego przełącznika - chętnie sprawdziłbym jak to działa.
I tak wątpię, że jest tam amperomierz, bo przecież chyba jest jakiś układ sterowania szyb, a nie tak na pałę 12V i odwracamy biegunowość...

Albo przynajmniej ktoś coś napisał dlaczego to działa, sprawdził co się dzieje po naciśnięciu przycisku (np czy nie jest wysyłana jakaś sekwencja)...

EDIT: przemyślałem i ja bym widział to jako układ kondensatora (o jakiejś określonej pojemności) i źródła prądowego. Pozwoliłoby to na to że zwarcie byłoby przez jakiś czas, znacznie dłuższy od chwili wciśnięcia. Bredzę bo już późno
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-04-13, 10:56   

Kolega Stempik się nie myli akurat.
Zwykły włącznik szyby to po prostu zmiana polaryzacji 12V.

A włącznik od Renault zapewne posiada kontrolę prądową, która wyłącza podnoszenie/opuszczanie szyby w jego skrajnych położeniach, kiedy to prąd przekracza lub jest równy wartości zwarcia.


@Czaju zamiast dumać i kombinować nie łatwiej sprawdzić schematy ?
W Którymś tam poście podałem link do schematów Logana.

EDIT : Dokładniej tutaj są schematy :
http://www.daciaklub.pl/f...p?p=21792#21792

Poniżej schemat podnoszenia szyby kierowcy i pasażera :

132, 133 - włączniki szyby
203, 204 - napędy podnośników szyb

szyby.jpg
Plik ściągnięto 459 raz(y) 82,74 KB

_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2009-04-13, 20:21, w całości zmieniany 3 razy  
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-04-13, 11:31   

jackthenight napisał/a:
A włącznik od Renault zapewne posiada kontrolę prądową

Może nie dość jasno wcześniej napisałem, czasem ten włącznik szyb to prosty manipulator i tak najczęściej było w starszych autkach. Teraz jak sądzę ze względu na postęp udało się upakować to wszystko wewnątrz, i coś z wyglądu bardzo prostego spełnia czasem kilka dość skomplikowanych funkcji.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-04-13, 19:54   

Ale znalazłem również schemat z wyłącznikiem impulsowym dla Logana :

gdzie :

133 - włącznik szyby pasażera
734 - włącznik impulsowy szyby kierowcy
204 - napęd szyby pasażera
203 - napęd szyby kierowcy

miejsce.JPG
Plik ściągnięto 508 raz(y) 87,94 KB

szyba-impulsowa.JPG
Plik ściągnięto 3531 raz(y) 74,74 KB

_________________

 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-04-13, 22:17   

A ja zaczynam mieć nową lepszą wizję sterowania szybami, tylko potrzebowałbym gdzieś zdobyć schematy tego sterowania od Megane II.
W boczkach naszych drzwi jest od cholery i ciut miejsca na zamontowanie zestawu przełączników z Megane II (podłokietnik drzwi).
http://www.allegro.pl/ite...zania_szyb.html
wersja nie ginąca : http://paa.pl/renault_meg...-585981931.html
Innym rozsądnym rozwiązaniem byłby zewnętrzny sterownik i wykorzystanie oryginalnych przełączników.
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-04-14, 08:37   

czaju napisał/a:
ale dwa takie przyciski można by zrobić gdzieś indziej hmmm... tylko gdzie - ma ktoś pomysł? najlepiej jakieś mało widoczne miejsce ew pomysł na jakieś estetyczne rozwiązanie...

Jeśli nie masz tylnych szyb elektrycznych to takie dwa miejsca są na tunelu.
Przynajmniej w Loganie MCV.

tunel3.JPG
Plik ściągnięto 24221 raz(y) 17,44 KB

 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2009-04-14, 22:45   

mam elektryczne szyby z tyłu, a w sandero jest jedno miejsce tylko
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-04-15, 12:35   

Nikt z kolegów nie ma schematu sterowania szybami od Megane II ??
Jakby pasowało to jak myślę, to opracowałbym schemat podłączenia do Logana/Sandero i wrzuciłbym go na forum.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-06-21, 23:13   

Przepraszam, Mamert, jakoś przeoczyłem wcześniej twój post - nt schematu posłałem PW, ale... może się nie znam, ale po obejrzeniu go wydaje mi się, że nie będzie jednak pasował.
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-06-22, 00:11   

Przyciski w Megane II działają identycznie jak w naszych Daćkach, więc nie da się tego zrobić jak myślałem, ale ......
Za to silniki z Meganki zwróciły moją uwagę i jakby były MECHANICZNIE takie same jak w Daćkach, to wystarczy do nich doprowadzić masę i +12V byłyby w pełni automatyczne, nawet więcej, można podłączyć automatyczne domykanie po zamknięciu centralnego.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-06-22, 01:32   

Jak komuś zależy na samym domykaniu to chyba najprościej kupić domykacz, nie? <50zł, z tego co widzę...

A tak w ogóle to czy nie dałoby się wykorzystać po prostu samego schematu tego daćkowego przełącznika do stworzenia własnego rozwiązania?

734.jpg
Plik ściągnięto 305 raz(y) 101,03 KB

 
76magg 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 50
Skąd: Banino
Wysłany: 2009-09-18, 11:40   

A czy wykonywał ktoś może taką modyfikację w MCV 2009? Bo ja mam w swojej przyciski takie (z zaokrągleniami):


I nie wiem, jak te prostokątne przełączniki będą pasować?
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne