Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2011-06-25, 20:51
Jak jeździć? (kwestia docierania)
Autor Wiadomość
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2012-07-17, 13:19   

mrówa napisał/a:
moderatorzy

Albo kostucha. :-(
_________________
48piotr
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-07-17, 13:47   

48piotr napisał/a:
Albo kostucha

nie chciałem być taki brutalny... chociaż life is brutal :-(
 
agresywny 



Marka: Polonez
Model: Atu Plus
Silnik: 1.6 GLI
Rocznik: 1998
Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 51
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-07-19, 09:29   

48piotr napisał/a:
mrówa napisał/a:
moderatorzy

Albo kostucha. :-(

Koledzy... A znacie siwego, łysego, koksa i dzikiego?
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-07-19, 09:44   

agresywny napisał/a:
Koledzy... A znacie siwego, łysego, koksa i dzikiego?

odnoszę wrażenie, że chyba pomyliłeś fora... a na pewno to nie ten temat...
 
marszelest 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V / LR-IV
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 553
Skąd: ŻORY
Wysłany: 2012-07-22, 11:22   

TD Pedro,
Cytat:
...(jako takiego docierania się współczesne silniki nie wymagają)...

pod warunkiem ,że kupujesz auto demo lub używane o przebiegu większym niż 6000 km wtedy to stwierdzenie jest prawdziwe :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
_________________
(•_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■)
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-07-22, 19:01   

moim zdaniem współczesne silniki wymagają nie docierania a ułożenia... silniki są wstępnie docieranie w fabryce... natomiast samochody demo niekoniecznie są właściwie ułożone ("dotarte" :-P )...
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2012-07-22, 19:54   

Różne teorie krążą na temat docierania. Serwisy jednak zalecają spokojną jazdę do 3 tys kilometrów. Suzuki pierwszy przegląd robi już po tysiącu km lub 3 miesiącach i wymieniają olej +filtr oleju
_________________

 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-07-22, 22:20   

i taki zabieg wykonałem we własnym zakresie po takim właśnie przebiegu wychodząc z założenia,że nie zaszkodzi :-P
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-07-23, 08:25   

u mnie również po 3 kkm "grzecznej" jazdy - wymiana oleju i filtra, nawet się w ASO nie dziwili... :lol:
 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2012-07-27, 12:46   

Ja nie wymieniałem oleju, strata kasy, tym bardziej że z autem ślubu nie biorę i po 1,5 roku się go pozbyłem. Wystarczające jest stosowanie się do zaleceń producenta.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-07-27, 19:06   

vulcanor napisał/a:
tym bardziej że z autem ślubu nie biorę i po 1,5 roku się go pozbyłem

jeżeli taki miałeś zamiar od początku to się zbytnio nie dziwię... ja dosyć często zmieniam samochody ale jak na razie drakulkę ujeżdżam drugi rok i jeszcze mi się nie znudziła a po inwestycji w LPG nawet ją polubiłem :lol: i "dalsza współpraca" chyba jeszcze trochę potrwa dlatego oleju jej żałował nie będę... w myśl maksymy: kto smaruje ten jedzie (czy jakoś tak... :-P )
 
Pan Koszmar 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: benzyna+lpg
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance 5 os.
Dołączył: 21 Maj 2013
Posty: 13
Skąd: Stolyca
Wysłany: 2013-05-23, 21:15   

A jak wygląda sytuacja przy docieraniu z lpg? Opinie słyszałem różne, a to 50/50 (benzyna/lpg), a to tylko PB, a to czasem przegonić na benzynie...
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2013-05-23, 21:48   

w moim przypadku było (jest) tak:
- instalację LPG założyłem przy przebiegu 3 kkm, czyli po tzw. "dotarciu", przy okazji wymieniając "nadprogramowo" olej, olej wymieniam bez względu na przebieg raz na rok z tym, że przebiegów nie mam imponujących (do 10 kkm rocznie), od czasu do czasu przegonię drakulkę na samej benzynie, czyli 5-6 zbiorników na LPG a następnie 100-200 km na benzynie (trudno o większą precyzję gdyż nie czynię tego wg jakiegoś z góry ustalonego grafiku :lol: )
 
Pan Koszmar 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: benzyna+lpg
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance 5 os.
Dołączył: 21 Maj 2013
Posty: 13
Skąd: Stolyca
Wysłany: 2013-05-24, 09:36   

Zasadniczo w salonie gdy pytałem o docieranie nie poinformowano mnie żeby jeździć tylko na benzynie przez ileś tam kilometrów. Wiem natomiast że gaz bardziej suchy jest. Na razie tylko przetestowałem jak hula na gazie, a jeżdżę zasadniczo na benzynie. Ale wybrałbym się w trasę (na razie machnąłem ledwie 500km nówką dusterem) a taniej by wyszło, co za tym idzie dalej bym zajechał- na lpg. Stąd moje pytanie.
 
brian7414 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4 ph 2
Silnik: 1.6 16V Pb,LPG,CB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lut 2014
Posty: 63
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-06-09, 23:37   

A czy to prawda , że do 5000 km na liczniku nie należy przekraczać 120 km/h ?
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-09, 23:58   

Nie
silnik jest na dotarciu więc nie należy przekraczać 3tyś obrotów
z czego ile się dociera to kwestia sporna jedni mówią że 1000 km inni że 2 -3
Docieranie można przedstawić jako funkcje malejącą więc największe zmiany występują na pierwszych 2-3 tys kilometrów
Dobrze silnik dociera się dopiero po ok 10 tyś wtedy też spada spalanie .

Aczkolwiek 1.6 16v to dość odporna konstrukcja więc mu to nie zaszkodzi , według niektórych silnik docierany jest w fabryce , więc jak poleciałeś szybciej już po tych 3 tyś km nic się nie stanie .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-06-10, 00:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
RenaultDacia 


Marka: Renault
Model: Megane Scenic I
Silnik: 1.6 8V 90 KM LPG
Rocznik: 1998
Dołączył: 21 Wrz 2012
Posty: 95
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-06-10, 10:58   

brian7414 napisał/a:
A czy to prawda , że do 5000 km na liczniku nie należy przekraczać 120 km/h ?


Tak jak pisał Karenzo, silnik najprawdopodobniej jest docierany jest w fabryce, do tego 1.6 16V to dosyć "klasyczna" jednostka ;) i nic się nie powinno dziać.
 
BigT 


Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 703
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-10, 14:59   

A który obecnie produkowany silnik nie jest ?
Mówienie o 10kkm docieraniu to blamaż IMO, bo zaraz dojdziemy do poziomu hondowców, gdzie zdarzają się tacy, którzy mówią że dopiero po 80-100kkm silnik się "układa".
 
brian7414 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4 ph 2
Silnik: 1.6 16V Pb,LPG,CB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lut 2014
Posty: 63
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-06-16, 00:06   

Dziękuję,to jestem już uspokojony teraz mam przejechane 4200 km na gazie zacząłem jeździć po 3000 km nie przekraczałem praktycznie 120-130 km/h . Pogonię Dusterka po przejechaniu 5000 km....tak mi jakoś to do głowy weszło ;-) .I oczywiście teraz pora umówić się na darmowy przegląd LPG po 1000 km przejechanych na tym zacnym paliwie :-)
 
Wiesiek 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway
Silnik: 0,9 TCE
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6
Skąd: łódzkie
Wysłany: 2014-09-01, 19:46   "Docieranie" silnika TCe 90 KM benzyna

Jest to jak dla mnie nowe doświadczenie.Jazda z tym silnikiem wymaga trochę innego podejścia do przyśpieszania,zmiany biegów,dojeżdżania na"luzie"? np.do świateł,hamowanie silnikiem(ciągła redukcja biegów-zalecana?napewno w górach ;-)
Po 10 latach przejście z "automatu" na "manuala" to duża nowość.Może ktoś ma dłuższy staż z silnikiem TCe i technką jazdy tym wynalazkiem.Wg.mnie stare benzyniaki wymagały wyższych obrotów ale częstszej redukcji biegów.Generalnie-jak jeżdzić panie premierze...? ;-)
 
keretey 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 tce
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Cze 2014
Posty: 66
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-09-02, 10:59   

Na początku słuchaj wskazówek co do zmiany biegów z komputera, bo w turbo benzynie jednak robi się to sporo wcześniej i nie jest to chwilami zbyt intuicyjne.
Co do docierania - to w instrukcji są sensowne rady (nie przeginać z obrotami do min 1000 km przebiegu).
Nigdy nie dojeżdżaj do skrzyżowania na luzie: bezpieczeństwo (nie masz jak zareagować jeśli coś jedzie w Ciebie) i ekonomia (auto hamując silnikiem zużywa 0 paliwa i nie zużywa hamulców).

Generalnie - bardzo dobry silnik do tej wielkości auta, nie będziesz zawalidrogą w mieście. W trasie też normalnie wyprzedzisz. Skrzynia biegów fajnie zestopniowana (uwaga, jeśli sugeruje Ci 5-tkę w mieście to zwolnij a nie zmieniaj bieg ;-) ).
Biegi (jeśli nie przyspieszasz mocno) zmieniasz koło 2000 - 2250 obrotów na kolejny.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-09-02, 11:22   

keretey napisał/a:
Na początku słuchaj wskazówek co do zmiany biegów z komputera,.

ale bez przesady, bo te podpowiedzi są tak ustawione,żeby zmieniać biegi na wyższe niemal w dolnej granicy zdrowego rozsądku.
 
keretey 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 tce
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Cze 2014
Posty: 66
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-09-02, 14:51   

Ale ponieważ są w dolnej granicy - to szybko załapie, gdzie komp ew. podpowiada za szybko. Więc jeśli zmiana z wolnossaka lub (jak tutaj) automatu, który to sam robił to jako początkowe wskazówki są ok - raczej wiele osób będzie próbowała sama zmieniać później.
Typu - wolna jazda, powoli przyspieszasz - zaproponuje koło 2 tys, jak mocno przyspieszasz to czasem dopiero ponad 4 tys. sugeruje.
 
cookie 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 273
Skąd: nijer Łorsoł
Wysłany: 2014-09-11, 11:41   

Wiesiek,
Ustaw sobie komp na zużycie chwilowe i szybko załapiesz jak obchodzić się z gazem i kiedy biegi zmieniać. Ostrożnie z gazem na pierwszym biegu bo to silnik z turbo o małej pojemności i krótkim pierwszym biegu wiec łatwo przypalić sprzęgło.
 
Wiesiek 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway
Silnik: 0,9 TCE
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6
Skąd: łódzkie
Wysłany: 2014-09-25, 18:25   

Dzięki za porady.Faktycznie komputer pokładowy+ucho kierującego =bezproblemowe prwadzenie.Teraz pora na funkcję Ecco,ogranicznik prędkości i tempomat :-/
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne