Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2011-06-25, 20:51
Jak jeździć? (kwestia docierania)
Autor Wiadomość
Moreno 



Marka: Chevrolet
Model: Orlando
Silnik: 1.8 LS+ 5MT
Rocznik: 2010/2011
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 37
Skąd: Jastrzebie-Zdroj
Wysłany: 2011-05-01, 06:01   Docieranie nowego samochodu

Witam

Podczas odbioru samochodu z salonu spytałem się jak to jest z tym docieraniem i uzyskałem następujące odpowiedzi :

1. Teraz nowe silniki są tak spasowane że nie wymagają docierania należy jeździć normalnie.
2. Jazda na niskich obrotach , duszenie silnika będzie miało odwrotny efekt - auto będzie mulić i wcale w przedziale czasu nie będzie ekonomiczne.
3. Silnik lubi jak się go wkręca na wysokie obroty ponieważ usuwa wtedy nagary , wypala sadze , udrażnia katalizator przez co w efekcie silnik jest żwawszy i w przedziale czasu spada spalanie.
4. Istotne jest jeżeli to możliwe prowadzić jazdę silnikiem rozgrzanym do prawidłowej temperatury oraz pilnować szczególnie oleju i płynów.

Coś w tym chyba jest tak na logikę ?

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Beckie 2011-05-02, 17:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-05-01, 07:01   Re: Docieranie nowego samohcodu

Moreno napisał/a:
Witam

Podczas odbioru samochodu z salonu spytałem się jak to jest z tym docieraniem i uzyskałem następujące odpowiedzi :

1. Teraz nowe silniki są tak spasowane że nie wymagają docierania należy jeździć normalnie.
2. Jazda na niskich obrotach , duszenie silnika będzie miało odwrotny efekt - auto będzie mulić i wcale w przedziale czasu nie będzie ekonomiczne.
3. Silnik lubi jak się go wkręca na wysokie obroty ponieważ usuwa wtedy nagary , wypala sadze , udrażnia katalizator przez co w efekcie silnik jest żwawszy i w przedziale czasu spada spalanie.
4. Istotne jest jeżeli to możliwe prowadzić jazdę silnikiem rozgrzanym do prawidłowej temperatury oraz pilnować szczególnie oleju i płynów.

Coś w tym chyba jest tak na logikę ?

pozdrawiam


Po prostu wymień olej po kilku tysiącach kilometrów. Reszta się zgadza.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
Dusterjack 



Marka: Dacia/Jeep
Model: Duster/Grand Cherokee
Silnik: 1,5 dCi 110 4x4/ 3.0 CRD 4x4
Rocznik: 2011 / 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 319
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2011-05-01, 20:38   

Na pewno warto wymienić olej po dotarciu, ja wymieniłem po 5 tys. km., następna wymiana juz na spokojnie przy 30 tys.
 
koniu 


Marka: Lancia
Model: Ypsilon
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 516
Skąd: Wrocław / Rybnik
Wysłany: 2011-05-02, 16:54   

A ja tak zapytam - olej to leją w fabryce czy w ASO? Bo ja podobno miałem od początku Evolution i wymieniłem normalnie po 15 tys. na Excellium NF
 
Piotrek721015 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci 90 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 443
Skąd: ZGY
Wysłany: 2011-05-03, 08:08   

koniu napisał/a:
wymieniłem normalnie po 15 tys. na Excellium NF

Ja też takim zalałem po przebiegu pięciu tysięcy kilometrów.
 
Rysiob 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Wrz 2007
Posty: 339
Skąd: Częstochowa, Polska
Wysłany: 2011-05-03, 08:51   

koniu napisał/a:
olej to leją w fabryce czy w ASO?


W fabryce, przecież świeżo zmontowane auto przechodzi serię testów. Bez oleju zatarłby się silnik :)
_________________
 
koniu 


Marka: Lancia
Model: Ypsilon
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 516
Skąd: Wrocław / Rybnik
Wysłany: 2011-05-03, 08:55   

Rysiob napisał/a:
koniu napisał/a:
olej to leją w fabryce czy w ASO?


W fabryce, przecież świeżo zmontowane auto przechodzi serię testów. Bez oleju zatarłby się silnik :)


No ja to rozumiem, ale zdziwiłem się, że nalali mi oleju "aż takiej" klasy ;-)
 
mrówa 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Pomogła: 2 razy
Dołączyła: 08 Lut 2011
Posty: 710
Skąd: RP
Wysłany: 2011-05-03, 16:51   

koniu napisał/a:
Bo ja podobno miałem od początku Evolution i wymieniłem normalnie po 15 tys. na Excellium NF

Skąd wiesz, jaki olej miałeś od początku? To każde auto może mieć nalany inny i trzeba dilera pytać jaki ma się w swoim, czy jak?
 
koniu 


Marka: Lancia
Model: Ypsilon
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 516
Skąd: Wrocław / Rybnik
Wysłany: 2011-05-03, 18:04   

U mnie to wyszło po numerze VIN jak na nich wjechałem po informacji, że niby po "takim przebiegu" nie mogę zmieniać oleju, szczególnie z półsyntetyka na syntetyk :-> a wszystko już miałem dogadane wcześniej z szefem serwisu. Z kolei jeszcze podczas odbioru z salonu otrzymałem informację, że mam półsyntetyk ...
 
mrówa 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Pomogła: 2 razy
Dołączyła: 08 Lut 2011
Posty: 710
Skąd: RP
Wysłany: 2011-05-03, 18:14   

Czyli przed pierwszą wymianą muszę się dowiedzieć, czym moje auto zalali. Żebym mogła sobie kupić odpowiedni olej.
 
koniu 


Marka: Lancia
Model: Ypsilon
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 516
Skąd: Wrocław / Rybnik
Wysłany: 2011-05-04, 17:16   

Niekoniecznie, ja się dogadałem z szefem, że na pierwszy przegląd przyjadę ze swoim 5W40 i tyle. Nie wiedziałem wtedy jaki mam olej wlany, myślałem, że półsyntetyk i chciałem przejść na fulla.
 
harry 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,5dCi 90 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Sty 2011
Posty: 78
Skąd: Bytom
Wysłany: 2011-06-25, 18:53   

Dzisiaj wreszcie - po ponad miesiącu od odbioru - licznik wskazał mi, że przekroczyłem 1500 km przebiegu.
Tym samym zakończyłem okres docierania silnika.
Czy powinienem jeszcze stosować jakieś czasowe ograniczenia: np max. szybkości bądź obrotów?
Piszcie jeśli coś wiecie na ten temat.
Z góry serdeczne dzięki :-)
_________________
Harry.... czysty Harry :):):)
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2011-06-25, 19:05   

Nie zapominaj o turbinie i jako, że to trociniak z CR nie szukaj oszczędności w jakości paliwa... Poza tym nic, tylko się cieszyć jazdą :)
 
harry 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,5dCi 90 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Sty 2011
Posty: 78
Skąd: Bytom
Wysłany: 2011-06-25, 19:08   

KaS602 napisał/a:
Nie zapominaj o turbinie i jako, że to trociniak z CR ...


Co z tą turbiną?? O czym muszę pamietać??
"Trocinak z CR??" Możesz przełożyć to na język, który zrozumiem? ;-P
_________________
Harry.... czysty Harry :):):)
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2011-06-25, 19:11   

harry napisał/a:
Co z tą turbiną??

Nie wkręcaj zimnego silnika na wysokie obroty i po jeździe nie gaś go od razu.

Trociniak z CR - Silnik diesla z CommonRail :)

Sorry za gwarę ;-)
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2011-06-25, 19:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
harry 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,5dCi 90 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Sty 2011
Posty: 78
Skąd: Bytom
Wysłany: 2011-06-25, 19:18   

OK - teraz zatrybiłem :)
Dzięki za info.
Z tym niewyłączaniem od razu mam spory kłopot :-)
Od wielu lat jeździłem zawsze benzyną [aż do DD] i jakoś nie umiem sobie tego wdrukować do dyńki :-)

Postaram się zapamiętać - może na początek nakleję sobie żółtą karteczkę na szybę ;-)
_________________
Harry.... czysty Harry :):):)
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2011-06-25, 20:19   

Cytat:
nie szukaj oszczędności w jakości paliwa

Jak chcesz, ale ja przejechałem prawie 200 tys. km dwoma dieslami z CR i 80 % paliwa pochodziło z Neste (czyli najtańsze; choć pewnie nienajgorsze); od momentu pojawienia się tankowałem co kilkadziesiąt tys. km V-Power Diesel z GTL-em.
O turbinę dbaj zawsze - do rozgrzania silnika nie kręć go na wysokie obroty, a po zatrzymaniu się (jeśli nie katowałeś auta), to wystarczy poczekać kilkanaście sekund zanim go wyłączysz.
Dodam, że moje diesle były przy takim traktowaniu bezawaryjne.
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2011-06-26, 10:06   

wox, miałem raczej na myśli to, żeby omijać te małe niesieciowe i nieznane stacje paliw, gdzie o "chrzczone" paliwo najłatwiej. Na mieszance diesla z naftą CR długo nie pociągnie...
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-26, 13:00   

KaS602 napisał/a:
harry napisał/a:
Co z tą turbiną??

Nie wkręcaj zimnego silnika na wysokie obroty i po jeździe nie gaś go od razu.

Ale w sumie tylko po ostrej jeździe. Jak jedziesz normalnie, zwalniasz, dojeżdżasz powoli do miejsca parkingowego to nie przejmuj się - turbina zdąż się ochłodzić.

PS. Docieranie nie trwa przypadkiem 3000 km ?
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-08-23, 15:55   

Tak informacyjnie cytat z instrukcji Dustera dla silników diesla:
Cytat:
Do przebiegu 1500 km nie należy przekraczać prędkości obrotowej silnika 2500 obr/min. Po osiągnięciu tego przebiegu, samochodem można jeździć z większą prędkością, lecz optymalne wartości parametrów eksploatacyjnych osiągnie on dopiero po pokonani 6000 km.
 
aksel 


Marka: Renault
Model: Captur
Silnik: 1.2 TCE
Rocznik: 2017
Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 171
Skąd: Tychy
Wysłany: 2012-04-30, 11:08   

a można się wybrać na dotarciu w podróż dłuższą niż 600km?
 
okey32 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 DCI 90kM
Rocznik: 2012
Wersja: Stepway
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 210
Skąd: Lublin okolice
Wysłany: 2012-04-30, 11:26   

Myślałem że przy odbiorze dostane jakies szczegółowe instrukcje co do użytkowania samochodu na dotarciu. Ale wygladało to tak że sam musiałem zapytać jak docierać silnik, na co dostałem odpowiedź taka że mam jeździc normalnie , nie katować silnika na wysokich obrotach i nie dusić na niskich. Ogólnie nie przeciążać silnika.
Byłem w serwisie zapytać czy wolne spadanie obrotów to norma i tak ma być. Nikt nawet nie sprawdził czy faktycznie obroty wolno spadaja czy to tylko moje wrażenie. Powiedzieli ze te silniki maja juz tyle czujników ze jesli coś by sie działo to zapali sie kontrolka a jeśli nic sie nie zapala to jeździć do przeglądu. Wiec tak robie :mrgreen: Nie mam zamiaru głaskać go i obchodzic sie jak z jajkiem, jak ma sie coś rozwalac to niech to sie robi w ciagu 5 lat kiedy jeszcze będę miał gwarancje :mrgreen:
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-04-30, 11:26   

aksel napisał/a:
można się wybrać na dotarciu w podróż dłuższą niż 600km?

Niby czemu nie? Jeśli nie będziesz go piłować na wysokich obrotach można jechać i 6000km jeśli masz czas i ochotę :-)
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-04-30, 18:24   

benny86 napisał/a:
jeśli masz czas i ochotę
i pieniądze... :lol: ale tak na poważnie... długa trasa wręcz sprzyja dobremu ułożeniu się silnika, oczywiście pod warunkiem:
benny86 napisał/a:
nie będziesz go piłować na wysokich obrotach

i nie dusić na zbyt niskich... i jeszcze pozwolić na schłodzenie się turbiny w silnikach dCi...
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-05-01, 18:22   

auto najlepiej docierać w zmiennych warunkach - różne prędkości, częsta zmiana biegów itd - jazda 600 km też daje taką możliwość, nie musimy piłować silnika na najwyższym biegu i wysokich obrotach. A zasada niekatowania zimnego silnika i schładzania turbiny (w przypadku dCi) powinna obowiązywać bez względu na przebieg
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne