Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2011-06-25, 20:51
Jak jeździć? (kwestia docierania)
Autor Wiadomość
aksel 


Marka: Renault
Model: Captur
Silnik: 1.2 TCE
Rocznik: 2017
Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 171
Skąd: Tychy
Wysłany: 2012-05-01, 19:44   

będe miał dci

czyli na trasę najlepiej jechać bocznymi drogami zamiast autostradą?

jadę z tychów do drawska pomorskiego, de facto najlepsza droga to nr 11, planowalem przeleciec a4 a potem na dk3
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-05-01, 19:52   

jazda przez 600 km ze stałą prędkością 130 czy 140 km/h z pewnością nowemu silnikowi nie wyjdzie na dobre. Przez pierwszy tysiąc km lepiej w ogóle nie przekraczać setki z pominięciem oczywiście sytuacji, które tego wymagają (np wyprzedzanie).Radzę wybrać taką trasę, która pozwoli jechać z różnymi prędkościami,niekoniecznie autostradowymi. Warto też zrobić jakieś przystanki dając odpocząć sobie i silnikowi
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-05-01, 19:58, w całości zmieniany 6 razy  
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-05-01, 20:01   

Tutaj niekoniecznie prędkość ma znaczenia, lecz obroty. No i na autostradzie nie trzeba zasuwać te 140, możesz spokojnie pyrkać prawym pasem... Są jakieś zalecenia jakich obrotów nie należy przekraczać w dci na dotarciu? podejrzewam że 2,5k obr mu nie zaszkodzi, a to już może być powyżej stówki...
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2012-05-01, 20:14   

Przy dCi nie należy przekraczać 2,5 tys obr/min, przez 3 tys km. Owe 2,5 obr/min. daje, o ile pamiętam 112 km/h, a więc szybkość całkiem przyzwoitą. Każdy robi jak zrobi - ja przynajmnie trzymałem sie tych zasad o których napisałem. Autko dotrate, nie mułowate i wszystko OK. :-)

P.S.
Pomimo, że producent i ASO nie nakazuje, radziłbym jednak wymianę oleju po dotarciu - a nie czekać do 20 tys. km (co by nie przepłacać moze to zrobić "normalny" mechanik nie ASO - kupić ich filtr paliwa i nikt nie będzie wiedział).
 
okey32 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 DCI 90kM
Rocznik: 2012
Wersja: Stepway
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 210
Skąd: Lublin okolice
Wysłany: 2012-05-01, 20:23   

Dzisiejsze silniki to nie te z przed kilkunastu lat gdzie dostawało sie auto z surowym silnikiem i trzeba było samemu go dotrzeć. Teraz silniki są wstępnie dotarte i muszą sie tylko ułożyć . w przeciwnym razie pierwsza wizyta w ASO byla by po kilku a nie kilkunastu czy kilkudziesiaciu tyś.
Na moje pytanie .jak docierać . usłyszałem że mam jeździć normalnie jak każdym samochodem tylko nie katować go na wysokich obrotach i dusic na niskich , zwłaszcza to duszenie silnika jest gorsze niż wyższe obroty. Ogólnie ważniejsze jest obciązenie silnika niz obroty.
Ostatnio zmieniony przez okey32 2012-05-01, 20:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2012-05-01, 20:49   

okey32 - zgoda, nieważne jak to nazwiemy: "docieranie", czy "układanie", jednak ten okres powinien wystąpić, i właśnie wtedy, nie należy przekraczać 2,5 tys. obr. co pokrywa się z tym co piszesz: "nie katować go na wysokich obrotach i dusić na niskich".
 
aksel 


Marka: Renault
Model: Captur
Silnik: 1.2 TCE
Rocznik: 2017
Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 171
Skąd: Tychy
Wysłany: 2012-05-01, 21:48   

dzięki za rady, rozumiem że olej wymienialiście pod dotarciu/ ułożeniu we własnym zakresie? i ten sam jaki jest zalecany czy też wlewany od nowości?
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-05-01, 22:17   

planuję po 3 000 (mój benzyna - na razie przekroczyłem 2 000))wymienić we własnym zakresie na taki, jaki u mnie zalecają (elf excellium 5w40) plus oczywiście przyzwoity filtr. Z pewnością mu nie zaszkodzi :-P
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-05-01, 22:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-05-01, 22:48   

aksel napisał/a:
rozumiem że olej wymienialiście pod dotarciu/ ułożeniu we własnym zakresie

ja wymieniłem po 3 tys. km na dedykowany elf excellium 5w40, olej i filtr kupiłem samodzielnie a samą wymianę zleciłem w ASO - kosztowało to na tyle niewiele, że nie widziałem potrzeby szukać gdzie indziej... :-)
 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2012-05-02, 10:01   

W książce przeglądów i instrukcji 1.5 dci masz napisane jakich obrotów nie przekraczać na początku i prędkości przez pierwsze 3-5 tys.km. Bodajże 2500 obr/min i 100km/h na początku.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY
Ostatnio zmieniony przez Auto Krytyk 2012-05-02, 10:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
oloj 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dci (90KM) 4x2
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lut 2012
Posty: 76
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-05-12, 21:28   Nieszczęsne "docieranie"

Dzisiaj jadąc obwodnicą Krakowa musiałem powstrzymać się od dynamicznej jazdy. Ponieważ jestem w trakcie docierania, nie mogłem przekraczać 2500obr./min. czyli na 5 biegu około 110Km/h.

Gdyby nie to, to pokazałbym jednemu "golfiarzowi", że Daćkulec też potrafi.

PS. A tak naprawdę to założyłem tego posta po to aby pochwalić dynamikę jazdy Dusterka 1.5 dCi (90KM). Jeśli ktoś się zastanawia między 90 a 110 konną jednostką 4x2 ze względu danych technicznych, to z czystym sumieniem mogę polecić słabszą (przynajmniej na papierze) odmianę. Oczywiście z całym szacunkiem dla posiadaczy 110-tki. Jeździłem obiema wersjami w tym 90-tką jeżdżę na własność i nie czułem różnicy w osiągach. Tzw. "chłyt marketingowy"

BTW. :lol: Oczywiście nie popieram wyścigów na drogach :lol:
 
tvlt 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate BlackLine
Dołączył: 26 Kwi 2012
Posty: 3
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-05-12, 21:43   

Ja też jestem w trakcie docierania Daćki, na dodatek tej z silnikiem 1.2. Powstrzymuję się więc przed przekraczaniem 3kobr/min ale muszę przyznać, że przy jeździe w mieście jest to jednak dosyć uciążliwe. Dlatego też z niecierpliwością czekam na przejechanie tych 1000 km i depnięcie do 5500 żeby nie startować ostatni spod świateł. ;)
 
oloj 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dci (90KM) 4x2
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lut 2012
Posty: 76
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-05-12, 21:49   

Ja powiem szczerze aż tak strasznie nie narzekam, bo mam niskoobrotowego diesla, ale pokręcić zawsze fajnie. ;-)

Dzięki temu silniczkowi nie startuje ostatni ze świateł, dość często nawet pierwszy.

A tak w ogóle to do zobaczenia w Krakowie.
Ostatnio zmieniony przez oloj 2012-05-12, 21:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-12, 22:10   Re: Nieszczęsne "docieranie"

oloj napisał/a:
Jeśli ktoś się zastanawia między 90 a 110 konną jednostką 4x2 ze względu danych technicznych, to z czystym sumieniem mogę polecić słabszą (przynajmniej na papierze) odmianę..... Jeździłem obiema wersjami w tym 90-tką jeżdżę na własność i nie czułem różnicy w osiągach. Tzw. "chłyt marketingowy"

BTW. :lol: Oczywiście nie popieram wyścigów na drogach :lol:


Wybacz ale 20 KM roznicy oraz wiekszy moment na pewno daje wieksza frajde z jazdy i o wiele lepsze przyspieszenia, szczegolnie przy obciazonym pojeździe. Co oczywiscie nie oznacza, ze 90 KM Duster 4x2 to muł Ja jechałem takim i tez mile byłem zaskoczony ale w porownaniu do 1.6 benzyny 105 KM.
 
oloj 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dci (90KM) 4x2
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lut 2012
Posty: 76
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-05-12, 22:14   

Tyle, że w 110KM jest tzw. "pseudoreduktor", a 90-tka takowego nie posiada!
Ja napisałem tylko moje odczucia, niekoniecznie muszą być zgodne z Twoimi.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-12, 22:16   

oloj napisał/a:
w 110KM jest tzw. "pseudoreduktor"

Ale tylko w 4x4.
 
oloj 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dci (90KM) 4x2
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lut 2012
Posty: 76
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-05-12, 22:18   

Jeżeli chodzi o obciążony pojazd to na pewno 110-tka będzie zwinniejsza. Ale bez większego obciążenia to mógłbym się kłócić.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-12, 23:48   

oloj napisał/a:
Jeżeli chodzi o obciążony pojazd to na pewno 110-tka będzie zwinniejsza. Ale bez większego obciążenia to mógłbym się kłócić.


Sugerujesz, ze 90 KM ma "sportowa skrzynie" ??? ;-)

http://www.dacia.pl/media...ter_katalog.pdf

Podaje, ze 110 Km FAP 4x2 ma 6 biegow. Na 6 biegu predkosc wieksza niz na 5w 90 KM, co skutkuje prawdopodobnie nizszym spalaniem, oraz mniejszym halasem. Biegi 3,4,5 w 110 Km 4x2 sa nizej zestopniuowane niz te same w 4x2 90 KM. Poza tym 240 NM 110 KM to jest odczuwalnie niz 200 NM przy 90 KM. Słowem 110 KM 4x2 idealny wybor do miasta, na mniej ekstremalne bezdroza. To jakby ktos mi probował tłumaczyc, ze nie warto kupic Sandero 85 KM, bo nie ma wiekszej roznicy miedzy 85 a 68 KM .

dustery-kopia.jpg
Plik ściągnięto 221 raz(y) 35,2 KB

Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2012-05-12, 23:51, w całości zmieniany 2 razy  
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2012-05-13, 07:55   

Jeszcze taka mała różnica w elastyczności i osiągach 90KM i 110KM to sprężarka, w 90KM zwykła, a 110KM ze zmienną geometrią.
 
oloj 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dci (90KM) 4x2
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lut 2012
Posty: 76
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-05-13, 09:03   

Kolego, to co na papierze to na papierze, oni tak na prawdę mogą wpisać co chcą...
Gdzieś, kiedyś oglądałem test Dustera 90KM i napisali, że ma 240nm...

Ja mówię jakie były moje odczucia w praktyce, które mogą być różne w porównaniu do waszych.

BTW. Można byłoby kiedyś się ścignąć: Duster 90KM vs Duster 110KM :-)
Byłby krwawy pojedynek...
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2012-05-13, 09:04   

Dodatkowa moc i moment są szczególnie zauważalne na wzniesieniach, szczególnie jak przyjdzie nam głupi pomysł na wyprzedzanie :evil: :evil: :evil:

Z tym docieraniem też nie jestem przekonany - czy to nie jest tak, że silniki pracują na hamowni daną ilość godzin, tak ażeby przyszły klient nie zrobił sobie i serwisowi (bo samochód na gwarancji przecież) ziaziu? Inna sprawa, że przynajmniej w 1.4MPI 3000obrotów jest wystarczalne do jazdy po mieście, nawet dość dynamicznej (no wiem, że 1.2 16v trzeba by podkręcić trochę wyżej). Szczególnie że część tych samochodów trafia na floty i część z tej części uznaje że pedał gazu działa zerojedynkowo ;D

Na słuszność tezy o docieraniu to... po jakim czasie teraz producent zaleca pierwszą wymianę oleju? U mnie polecane było po 30kkm, czy to nie jest tak, że gdyby samochód faktycznie się docierał, to do tego czasu filtr oleju byłby już dawno zapchany?
Ostatnio zmieniony przez czaju 2012-05-13, 09:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2012-05-13, 09:07   

Cytat:

BTW. Można byłoby kiedyś się ścignąć: Duster 90KM vs Duster 110KM
Byłby krwawy pojedynek...


oloj, nie samochód a kierowca
 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2012-05-13, 09:10   

W docieraniu też chodzi o dobre wygrzanie się i dotarcie silnika, uszczelek i innych części ruchomych współpracujących z układem napędowym, ktoś kto będzie butował do odcinki nowy silnik ma pewne że uszczelki też szybko polecą i będzie cieknąć.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2012-05-13, 09:12   

Cytat:
W docieraniu też chodzi o dobre wygrzanie się i dotarcie silnika, uszczelek i innych części ruchomych współpracujących z układem napędowym, ktoś kto będzie butował do odcinki nowy silnik ma pewne że uszczelki też szybko polecą i będzie cieknąć.

Szybko to znaczy? Mój znajomy katował Mitsubishi Colta z jakimś niedużym mocno wyżyłowanym silnikiem od pierwszych kilometrów i się nie skarży do dzisiaj...
 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2012-05-13, 09:20   

Jak się teraz nie skarży to się będzie następny właściciel skarżył, nie ma nic za darmo. Kup nowe auto, pal nim gumę kręć do odcinki od wyjazdu z salonu,
dopóki jest na gwarancji ok można butować ale jak masz zamiar trzymać dłużej auto nowe niż 3 lata to lepiej docierać według zaleceń książki.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne