Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2011-06-25, 20:51
Jak jeździć? (kwestia docierania)
Autor Wiadomość
oloj 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dci (90KM) 4x2
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lut 2012
Posty: 76
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-05-13, 09:29   

czaju napisał/a:

Na słuszność tezy o docieraniu to... po jakim czasie teraz producent zaleca pierwszą wymianę oleju?


W przypadku diesla to producent zaleca po ok. 3000 tys. wymienić filtr oleju i olej. Jeśli tego nie zrobisz to nie stracisz gwarancji, ale ja to wykonam. Płacisz tylko za "części" bez opłaty za robociznę.
Ostatnio zmieniony przez oloj 2012-05-13, 13:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2012-05-13, 11:22   

producent czy diler coś takiego Ci zalecił... W serwisówkach (w benzynie) do połowy 2009 roku pierwsza wymiana na pewno była informacja że po 30kkm, później chyba zeszli do 20kkm. Ale jak to ma się do samochodów z 2000roku w których w większości zalecano a) po tysiącu, b) po 10 tysiącach...

Inna sprawa, że nie kręci się bez sensu samochodu w mieście, bo zwykle ludzie przez połowę trasy mają niedogrzany silnik - a w tym przypadku to już jest właśnie bardzo nie zdrowe...
Tak jak piszę - w normalnych warunkach (bez katowania samochodu) nic się mu nie stanie. A już na pewno jak te dwa/trzy razy potrzebujemy wyjść do 4000obrotów (to tylko 33% więcej, a w przełożeniu na dystans na jedno wychodzi) w ciągu pierwszych tysięcy.

Tak jak mówię, docieranie w XXI wieku włożyłbym między bajki - może właśnie tego producent chce uniknąć - że wyjdzie że coś cieknie w pierwszym tygodniu i klient będzie miał sztab prawników, którzy nie będą chcieli gwarancji, a rękojmi. A tak jak to się stanie po 6miesiącach, to już regularna gwarancja zero problemów, zarzucenie tekstem, że za wysoko na obrotach ale w ramach "gestu handlowego" połączonego magicznym sposobem z gwarancją się naprawi.
Po prostu właśnie mniejsze prawdopodobieństwo wyjścia wad poszczególnych uszczelek/uszczelniaczy w bardzo krótkim okresie = mniejszy obciach :D
Ostatnio zmieniony przez czaju 2012-05-13, 11:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-05-13, 11:40   

oloj napisał/a:
W przypadku diesla to producent zaleca po 2500-3500 tys. wymienić filtr oleju i olej.

- popraw bo głupio wygląda...
- a w kwestii tematu właściwego to bardziej bym to nazwał "ułożenie" silnika a nie "docieranie"...
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-13, 12:38   

oloj napisał/a:
Kolego, to co na papierze to na papierze, oni tak na prawdę mogą wpisać co chcą...
Gdzieś, kiedyś oglądałem test Dustera 90KM i napisali, że ma 240nm...

Ja mówię jakie były moje odczucia w praktyce, które mogą być różne w porównaniu do waszych.



Przytoczyłem dane oficjalne ze strony dacia.pl. Ja nie kwestionuje faktu, ze duster 4x2 90KM daje rade, ale jest to niezbedne minimum dla komfortwej trakcji tego pojazdu. Jednak wersja 110 KM w moim odczuciu jest warta doplaty 3500 zl.
 
oloj 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dci (90KM) 4x2
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lut 2012
Posty: 76
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-05-13, 15:19   

A dlaczego jeździsz sanderką 68 konną?
Ostatnio zmieniony przez oloj 2012-05-13, 15:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dusterjack 



Marka: Dacia/Jeep
Model: Duster/Grand Cherokee
Silnik: 1,5 dCi 110 4x4/ 3.0 CRD 4x4
Rocznik: 2011 / 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 319
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2012-05-13, 15:46   

Radzę po dotarciu wymienić olej i filtr oleju. Tak jak koledzy piszą my tego nie odczujemy, ale następny właściciel lub ktoś kto chce jeździć Dusterem przez kilka lat. To prawie nie kosztuje a silnik będzie służył wiele lat (oczywiście należy też spełnić kilka warunków po dotarciu). Nie wierzę w dotrcie silnika na hamowni ani w wymianę oleju co 30 tys. km., wymieniam co 15-20 tys. km.
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2012-05-13, 17:25   

Dusterjack napisał/a:
Nie wierzę w dotrcie silnika na hamowni ani w wymianę oleju co 30 tys. km., wymieniam co 15-20 tys. km.


Warto odwiedzić fabrykę i zobaczyć jak się to odbywa. Obecne silniki, są bardzo dokładnie wykonane i w rzeczywistości wystarczy 30 min. pracy z różnym obciążeniem na hamowni aby ułożyły się pierścienie :-)

Technologia wytwarzania smarów też jest znacznie udoskonalona w stosunku do wytwarzanych 5-10 lat temu. Dlatego też, już w niedługiej przyszłości wymiana oleju w ogóle nie będzie potrzebna a na pewno nie częściej niż 50-60 tysięcy km.

I to nie jest wróżenie z fusów, tylko ogólny trend rozwoju.
 
pluto 



Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 549
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-05-13, 20:31   

oloj napisał/a:
Tyle, że w 110KM jest tzw. "pseudoreduktor", a 90-tka takowego nie posiada!
Ja napisałem tylko moje odczucia, niekoniecznie muszą być zgodne z Twoimi.


Moje odczucia są podobne,świetny silnik, dobra dynamika i ta ekonomia :-)
Z czystym sumieniem polecam - SUPER WYBÓR
_________________
Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
 
Dusterjack 



Marka: Dacia/Jeep
Model: Duster/Grand Cherokee
Silnik: 1,5 dCi 110 4x4/ 3.0 CRD 4x4
Rocznik: 2011 / 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 319
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2012-05-13, 20:40   

OK, nie twierdzę że silniki są źle sprawdzane czy docierane na hamowni. Nic nie zastąpi docierania w normalnym użytkowaniu. Chodzi tutaj o różne prędkości obrotowe, temperaturę zewnętrzną itp. Produkcja silników i zastosowane oleje już dawno pozwalały na dłuższe okresy między terminami wymianu oleju. Ale nie jest to "na rękę" producentom olejów i producentom samochodów też. Nie chcę być złym prorokiem, ale rynek samochodowy po mału przejmuje wzorce producentów sprzętu AGD i RTV, a chodzi o słynną zmowę "postarzania produktu". Źle dotarte silniki przez początkowych użytkowników (bo producent zalecił wymianę co 30 tys. km), spowoduje jego szybsze zużycie po okresie gwarancyjnym i o to chodzi w tym wydłużaniu okresów wymiany oleju. Myślałem, że branżę samochodową to ominie, ale obserwuję od kilku lat ten temat i obym się mylił, zobaczymy ile tys. km przebiegu będą wytrzymywały aktualnie produkowane silniki.
 
aksel 


Marka: Renault
Model: Captur
Silnik: 1.2 TCE
Rocznik: 2017
Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 171
Skąd: Tychy
Wysłany: 2012-05-13, 20:59   

dłuuuugo myślałem 90+esp czy 110 ale bez niczego... kusił szczególnie 6 bieg
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-05-13, 21:00   

Jestem zdania że najlepiej wydać na ten olej po przejechaniu ~5000km szczególnie w dieslu i wymieniać olej co 15000km co niektórzy robią na oleju po 30000km a potem krążą opinie o awariach w dieslach (np.obrócenie panewek,uszkodzenie turbo).
Lepiej wydać na olej częściej a mieć spokojna głowę :)
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-13, 22:49   

oloj napisał/a:
A dlaczego jeździsz sanderką 68 konną?


Bo jak ja kupowałem mialem do wydania o wiele mniej niz kosztuje nowy duster ;-) . Ponadto na rynku pojazdow uzywanych krajowych w 2010 r praktycznie nie wystepowaly 85 KM. Gdyby wtedy mozna było kupic dustera rocznego pewnie bym sie skusil ale duster wlasnie sie pojawial jako nowosc. Stad nawet jakbym chcial miec to bym nie mogl kupic. Czym dluzej jezdze swoim tym bardziej mi doskwiera brak dodatkowych kilkunastu KM. Na szczescie sa mozliwosci chip/box. W porownaniu do 90 KM dustera, ktory daje sobie rade calkiem zwawo, sandero 68 KM to na prawde mułowate autko. Szczegolnie jak jada np. 3 osoby + klima. Wychodze z zalozenia, ze 80-90 KM 1.5 dci to minium dla samochodu wazacego ponad tone.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2012-05-13, 22:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
oloj 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dci (90KM) 4x2
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lut 2012
Posty: 76
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-05-14, 13:12   

Napisałeś wcześniej, że warto dopłacić 3500zł.
Ja tego nie zrobiłem ponieważ nie chciałem wydawać wszystkich oszczędności poza tym uważam, że do szczęścia nie jest mi to potrzebne.

Naprawdę Duster 90KM daje rade, a nawet hula lepiej niż się spodziewałem. :mrgreen:
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2012-05-14, 13:23   

oloj napisał/a:
Naprawdę Duster 90KM daje rade, a nawet hula lepiej niż się spodziewałem.

I oto chodzi-każdemu według jego potrzeb. :mrgreen:
_________________
48piotr
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2012-05-14, 15:07   

Cytat:
Jestem zdania że najlepiej wydać na ten olej po przejechaniu ~5000km szczególnie w dieslu i wymieniać olej co 15000km co niektórzy robią na oleju po 30000km a potem krążą opinie o awariach w dieslach (np.obrócenie panewek,uszkodzenie turbo).


Też tak robiłem, w myśl "docierania" gdyby jednak takowe zjawisko istniało w znacznym stopniu ;) Jednak elektroniczne odcinanie zapłonu i mnóstwo, mnóstwo innych rzeczy karzą myśleć że robi się wszystko, żeby założyć użytkownikowi kaganiec.
Jak samo przecież można by ustawić "odcięcie" na 3500obrotów na nowych samochodach i kazać zgłosić się po 5000-6000km żeby ustawić dane docelowe... Żadna marka (chyba) jednak tego nie robi, zalecając a nie wymagając w jaki sposób eksploatować samochód...
 
Seal 


Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-14, 19:55   

oloj napisał/a:
BTW. Można byłoby kiedyś się ścignąć: Duster 90KM vs Duster 110KM :-)

Jak wpadniesz to Wawy to się sprawdzimy co :mrgreen:
 
oloj 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dci (90KM) 4x2
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lut 2012
Posty: 76
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-05-14, 21:10   

O stolicę bardzo rzadko zahaczam, no ale może kiedyś przy okazji.... :-?
Ostatnio zmieniony przez oloj 2012-05-14, 21:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-14, 22:12   

Hehe Krakus vs. Warszawiak ;-) pojedynek na dwa Dustery ;-)
 
mlodyprzem 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV 2013
Silnik: 1,2
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Kwi 2010
Posty: 127
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2012-05-14, 22:37   

48piotr napisał/a:
oloj napisał/a:
Naprawdę Duster 90KM daje rade, a nawet hula lepiej niż się spodziewałem.

I oto chodzi-każdemu według jego potrzeb. :mrgreen:


Dokładnie.
Ja przed zakupem jeździłem testowym 85-cio konnym dCi i dla mnie on ledwo jechał, dlatego zdecydowałem się dopłacić do 110 KM. Jestem bardzo zadowolony. Dynamika przyzwoita a spalanie nigdy nie przekroczyło 6l/100. Przy moich przebiegach silnik się już nie raz odwdzięczył;) (Dzisiaj stuknął mi przebieg 33333 km)[/u]
 
marjus0 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2012
Wersja: Prestige 5 os.
Dołączył: 09 Cze 2012
Posty: 1
Skąd: antwerpia
Wysłany: 2012-06-09, 10:18   

Przed wczoraj odebrałem swojego dustera. Diesel to dla mnie nowość, a nowy to już całkiem. Piszecie do 2500 obr. oka ale nie zamulac to co znaczy? Czy jeździć 2000-2500 (ŁADNIE ŚWISZCZY) i nie dawać spadać obrotom poniżej 1500 dobrze mu robi ? I jak dokładnie jest z tym chłodzeniem turbiny?
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-06-09, 11:45   

Witaj w Klubie... :-)
- w kwestii dbałości o turbinę, to chłodzenie najprościej wygląda tak: po dłuższej jeździe wskazane jest by po jej zakończeniu nie wyłączać od razu silnika, silnik powinien popracować jeszcze jakiś czas (nie jest to doprecyzowane) po to by turbina się schłodziła, turbina pracuje na wysokich obrotach i w wysokiej temperaturze a wyłączenie silnika bez jej schłodzenia może skutkować jej uszkodzeniem (zatarciem) a na pewno skutecznie zmniejsza jej kondycję, ważne jest również by przy jeździe na nierozgrzanym silniku nie wymuszać gwałtownych przyspieszeń czyli takich które uruchamiają "nierozgrzaną" turbinę...
- w kwestii obrotów silnika to wystarczy przestrzegać zawartych w instrukcji zaleceń... (jako takiego docierania się współczesne silniki nie wymagają)... :-)


p/s. gratuluję gustu... :-P :lol:
Ostatnio zmieniony przez TD Pedro 2012-06-09, 11:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
agresywny 



Marka: Polonez
Model: Atu Plus
Silnik: 1.6 GLI
Rocznik: 1998
Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 51
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-07-16, 19:59   

E tam, docieranie. U mnie jest pełna dzida od początku. Ogień na tłoki i nie ma lipy. Docieranie jest dla mięczaków! A ja jestem AGRESYWNY!!!
_________________
AGRESJA! NAPINKA! I PEŁNA DZIDA NA 100%! ŻADNEJ LIPY!!!!
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-07-16, 21:22   

agresywny napisał/a:
Ogień na tłoki


Ogień na tłoki piz*a na gaz i nie ma nas :mrgreen:
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-07-16, 21:38   

agresywny napisał/a:
A ja jestem AGRESYWNY

spokorniejesz... to kwestia czasu... :-)
 
mrówa 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Pomogła: 2 razy
Dołączyła: 08 Lut 2011
Posty: 710
Skąd: RP
Wysłany: 2012-07-17, 12:50   

TD Pedro napisał/a:
spokorniejesz... to kwestia czasu... :-)

A jak nie, to moderatorzy pomogą :-P
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne