Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019
Dołączył: 26 Maj 2015 Posty: 401 Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-06-16, 13:02
Jak to mówią: "apetyt rośnie w miarę jedzenia"
Na moje nieszczęście pojechałem do lokalnego handlarza, gdzie można obejrzeć przyczepy Wiola, Tema (Neptunem nie handlują). Chciałem zobaczyć czym się różni taki Neptun od Wioli, która jest dużo droższa no i już wiem - wszystkim. Niestety w bezpośrednim porównaniu Neptun nadaje się raczej na powierzchnię reklamową, aniżeli do wożenia czegokolwiek. Tema wypada tutaj zdecydowanie lepiej, oczywiście bezkonkurencyjna jest Wiola - tylko ta cena...
No i mam znów problem bo Neptun totalnie odpada, z resztą te które stoją na placu pod Norauto średnio nadają się na sprzedaż, gdyż we wszystkich tylne lampy są tłuczone, ramki wokół świateł pogięte, stelaże również.
Plan jest taki, że w tym miesiącu pożyczę sobie przyczepę na 2 razy żeby przewieźć, to co potrzebuję, a do końca roku będę zbierał na pożądniejszą przyczepę. Jak już kupować, to taką która się nie rozwali na pierwszym zakręcie, a Neptun niestety na taką wygląda. Tema jest ok, ale jednak boję się o przeładowanie (transport drewna i kamieni ozdobnych na ogród).
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1061 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-06-16, 14:18
A jak wygląda teraz rynek używanych? Moją niewiadówkę kupiłem 6 lat temu za 600zł. Używam jej tylko kilkanaście razy w roku, więc zwróciła się w pierwszym roku [porownując do kosztów wypożyczenia]. W związku z tym, że tylko 2 rzeczy się mogą zepsuć: opony lub łożyska, a są to rzeczy relatywnie niedrogie i tanie w wymianie - ryzyko zakupowe nie jest duże. Na szczęście jeszcze ani opon ani łożysk nie wymieniałem, choć prawdopodobnie za każdym razem jest nieco przeładowana. Nie mam pojęcia ile waży ładunek ~1m^3 drewna do kominka, ale myślę że nieco więcej niż nominalne 500kg. Na pewno za każdym razem waży inaczej, po drodze mam taki jeden solidny podjazd i czasem tam wyskoczę na 4 a czasem musiałem redukować do 2 - choć optycznie było tyle samo na przyczepce.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Lza 2016-06-16, 14:24, w całości zmieniany 3 razy
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1061 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-06-16, 14:30
A, jeszcze mi się taka ciekawostka przyponiała: jak pracowałem w UK, często na drogach widywałem przyczepki zrobione z tylnej części samochodu. Po prostu dowolny samochód upitolony na pół, z tego wzięto tylną część i upitolono górę - te 30-40cm nad podłogą, powiedzmy na wysokości gdzie zaczynają się szyby. Dospawane była przednia burta i dyszel. Całkiem przyzwoita przyczepa gotowa, za grosze. nawet to ciekawie wyglądało, jeśli przyczepa była zrobiona z tego samego modelu co holownik i w tym samym kolorze Jechał taki zestawik: samochód i pół samochodu ;)
Sam kiedyś taką miałem
Jak w 1990 otworzyłem sklep miałem PF125 a nie mogłem kupić nigdzie przyczepki zamykanej do przewożenia art spożywczych ( nie było mnie stać na żuka) to ze starej Syrenki Bosto zrobiłem na szybko przyczepkę ucinając cały przód ( był zresztą po dużej stłuczce).
Koszt zakupu wraka i wykonania ( zaspawanie przedniego otworu)był niższy niż koszt zakupu najpopularniejszej wtedy przyczepki towarowej N250.
Żadne zdjęcie się nie zachowało ale coś podobnego do mojej znalazłem.
Ale teraz dzięki "zegarkowemu ministerkowi" nie da się już zrobić czegoś takiego.
Bo to jest "sam" a czegoś takiego w obowiązującym stanie prawnym się nie da zarejestrować.
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1061 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-06-16, 20:31
Epicka W sumie to fajny gadżet.
Nie można rejestrować pojazdów silnikowych "SAM". Przyczepę "SAM" można zarejestrować - na internetach są informacje jak to zrobić. Tylko pewnie się to nie opłaca za bardzo.
Epicka Przyczepę "SAM" można zarejestrować - na internetach są informacje jak to zrobić. Tylko pewnie się to nie opłaca za bardzo.
Prawie tak samo jak pojazd silnikowy. Badanie - tzw dopuszczenie jednostkowe mogą zrobić tylko uprawnione jednostki - koszt to od kilkunastu do 100 000 zł ( tak sobie wycenia BOSMAL).
Niby taniej można zrobić takie badanie dla przyczepy rolniczej - Ośrodek uprawniony Maszyn Rolniczych ( ale tylko dla przyczep rolniczych liczy za takie badanie 3000 zł netto ) a to nie sa wszystkie koszta.
Ale przecież my znamy tzw "myki"
1. Przez Sąd - zakładamy sprawę w sądzie o stwierdzenie nabycia przyczepy marki Sam przed 23 czerwca 2013 roku - gdzie sąsiad będzie świadkował że on wykonał i sprzedał nam wiele lat temu a myśmy nie rejestrowali bo nie jeździliśmy po drgach publicznych tylko woziliśmy drzewo z lasu
2. Na zakup skorodowanego sama ( ale zarejstrowanego ) z papierami i nabicie na swojej jej numerów - nie jest to do końca legalne
3. Rejestracja za granicą ( Czechy / Niemcy ) i przywóz do PL - rejestruje się bez problemu
Tylko po co skoro za każdym razem koszty będą wyższe niż zakup nowej w PL
Sprawdziłem tabliczkę znamionową (ładowność 570 kg), podjechałem na skład budowlany i poprosiłem profilaktycznie o 400 kg towaru (wiadomo, że mi ją przeładuje). Podjeżdżam na wagę, a tu prawie 800 kg wrzucone na pakę... Koła pięknie się schowały w nadkola, Neptun przy tym pewnie już dawno by zdechł i musiałbym towar z drogi zbierać
Jednym słowem, człowiek może sobie pilnować ładowności przyczepki, ale operatorowi ładowarki totalnie to zwisa:) sypnął tyle ile mu się chciało, a ty kierowco się martw czy dasz radę to zaholować.
W końcu znalazłem dobrą przyczepkę (podobno jakość porównywalna z Wiolą, a cena dosyć dobra + możliwość zdjęcia burt i kiper)
Posiadam już drugą przyczepkę Tema (tym razem 2-osiową) ładuję regularnie do 1000 kg i ciągam po 800 km od roku. Przyczepka z ładunkiem zrobiła minimum 10.000 km i nic nie naprawiałem, nic nie siadło. nie demonizujmy.
Fakt - jak miałem jednoosiową to rama pod 800 kg cementu siadła - wstawione wzmocnienia i woziła dalej, ale była za mała to zmieniłem na większą.
Dwuosiówka jest stabilniejsz i dużo lepiej sią ją ciąga ale i ceny są sporo wyższe.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2017-08-23, 00:51, w całości zmieniany 1 raz
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022
Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2017-08-22, 18:17
Miałem przyczepę Neptun i przez 5 lat wykorzystałem ją do budowy domu (targałem bloczki fundamentowe, bloczki betonu komórkowego ponad dopuszczalną ładowność i nic z nią się nie działo. Po zakończeniu sprzedałem ją dla rolnika który do tej pory zwozi buraczki i marchewkę z pola,a łatwo tam nie ma jeżdżąc po polnych duktach. Nic się z nią nie dzieje
Teraz także kupiłem Neptuna i też wykorzystuję w trakcie następnej budowy bo wiem że da radę a takie gadanie że się rozleci po 3 miesiącach można włożyć sobie w .......... Tak samo znawcy odradzali mi kupna Daci bo roku nie przejadę tym rumuńskim autem.
http://www.daciaklub.pl/f...er=asc&start=75
_________________ Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
Ostatnio zmieniony przez laisar 2017-08-23, 00:51, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum