DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Brudna 30 tka
Autor Wiadomość
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4270
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-11, 00:48   Brudna 30 tka

Witam

http://moto.onet.pl/aktua...-dieslem/xgzxlh

Czytam sobie i tu zonk, oprócz innych renówek, opli BMW jest na liście nasz rodzynek, dacia sandero II ;-(

Proces certyfikacji samochodów zakłada testy emisji spalin prowadzone w warunkach laboratoryjnych. Jednak, jak podkreślają światowe media, większość pojazdów emituje w spalinach zdecydowanie więcej tlenków azotu podczas jazdy w normalnych warunkach drogowych.

Raport "Brudna 30" wymienia samochody z silnikami Diesla firm: BMW (Seria 2 i 5), Citroen (C4 Picasso II), Dacia (Sandero II), Fiat (500X), Ford (C-Max II i Focus III), Honda (CR-V IV), Hyundai (i20 II), Jaguar (XE), Kia (Sportage III), Land Rover (Range Rover Evoque), Mazda (6 III), Mercedes-Benz (Klasa A III, Klasa S VI i Klasa V III), Nissan (Qashqai II), Opel (Mokka, Zafira III, Insignia), Peugeot (5008), Porsche (Macan), Renault (Captur, Megane III, Kadjar, Espace), Skoda (Octavia III), Suzuki (Vitara IV), Toyota (Avensis III) i Volvo (V60).
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-06-11, 07:59   

"Testy", "normy" i "plakietki z wynikami" to szwindel i lipa. Od lat się o tym pisze. Dotyczy składu spalin, spalania, parametrów opon. W EU jest ciche przyzwolenie na kanty koncernów. W USA podchodzą do tego ostrzej, a za szwindle grożą kary.

W UE producent może napisać, że samochód w ogóle nie spala paliwa, nie truje i nie hałasuje jeśli doda *, po której zadeklaruje, że test przeprowadzono z wyłączonym silnikiem.

Jedynym autem, które spalało mi dokładnie tyle ile mówiła instrukcja była MCV I 1.6 mpi.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster III, MCV
Silnik: 1,0ECO-G LPG, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2024 , 2010
Wersja: Extreme
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 559
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2016-06-11, 08:05   

Diesel schwindel i nie ma VW :-P
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 807
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2016-06-11, 16:39   

Za to jest Skoda, a silniki to wiadomo skąd biorą. No ale to już lepiej wygląda niż VW. :-)
W każdym razie uważam (bo mam do tego prawo), że ścinanie co jakiś czas na papierze emisji spalin musiało doprowadzić do takiej sytuacji z kantowaniem bo zasadniczo konstrukcja silnika się nie zmieniła- osprzętu tak, ale i tak chyba to jest już max co się dało wycisnąć z emisji spalin...
_________________
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1073
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-06-13, 11:40   

piotr. z napisał/a:
ale i tak chyba to jest już max co się dało wycisnąć z emisji spalin


Chyba jeszcze nie max - sprawność silnika spalinowego nadal jeszcze nie uzyskała wartości zbliżonych do 100%. Więc pole do popisu na pewno jeszcze jest. Być może silnik spalinowy jest ślepym zaułkiem i powstaną silniki inaczej przetwarzające energię.

A inna sprawa to ekoterroryści, którzy są coraz częściej używani do polityki i walki gospodarczej niż do rzeczywistej ochrony środowiska.

mając jakąś czystą technologię i organizację ekoterrorystyczną, można bezkarnie na arenie międzynarodowej szkodzić konkurencyjnym gospodarkom krajów lub przedsiębiorstw które tej technologi nie mają.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Lza 2016-06-13, 11:46, w całości zmieniany 2 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-13, 11:57   

piotr. z napisał/a:
ścinanie co jakiś czas na papierze emisji spalin musiało doprowadzić do takiej sytuacji

Tylko dlatego, że się tych norm się porządnie nie egzekwuje - "bo gospodarka" itp.

Tak jak na wojnie - gdyby faktycznie chcieć wygrać z emisją, która zabija (i nie tylko) na raty, to trzeba "przykręcić śrubę" i producenci coś by wymyślili, bez względu na zasadniczą konstrukcję, albo ją zmienili. No ale nie muszą, bo lobbują i kupują co chcą, łącznie z testami, to po co się mają męczyć technicznie...
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3746
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-13, 13:16   

W USA też przymykano oczy na szwindle ze spalinami dopóki VW nie zaczął kantować amerykański urząd kontroli podatkowej (za zakup TDI można było odliczyć konkretną kwotę w zeznaniu rocznym. A że żaden zbir nie znosi konkurencji , więc postanowiono teutoński koncern postawić do kąta :)
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-13, 19:40   

normy są potrzebne bez nich nie powstały by układy CR czyli wszystkie nadchodzące silniki bezpośredniego wtrysku .
_________________
Moje auto
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne