Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
hamulce bębnowe w daciach
Autor Wiadomość
gfedorynski 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 469
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-15, 08:50   

Lodgy ma bębny z tyłu?? :-(
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-15, 08:55   

gfedorynski napisał/a:
Lodgy ma bębny z tyłu?

Nie ma daciek z tarczami z tyłu.
 
gfedorynski 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 469
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-15, 09:38   

A tom zdziwiony. A już zwłaszcza Dusterem.
 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2016-06-15, 12:21   

gfedorynski napisał/a:
A tom zdziwiony. A już zwłaszcza Dusterem.

też byłem :-)
Ostatnio zmieniony przez fotorobart 2016-06-15, 12:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-15, 12:29   

gfedorynski napisał/a:
tom zdziwiony

Nie ma czym - tył daje tylko 20% siły hamowania, więc nawet gdyby tarcze dawały 2x więcej niż bębny (a nie dają), to jakiejś dramatycznej zmiany by nie było. Oczywiście, liczy się każdy metr, ale ojro też... Tarcze z przodu / bębny z tyłu to nie jest jakiś prehistoryczny wynalazek, tylko wciąż wystarczający - tym bardziej dla jakiejś tam dacii.

gfedorynski napisał/a:
zwłaszcza Dusterem

Nie ma czym do kwadratu - to nie jest autostradowa maszyna, w terenie bębny są zupełnie dobre.

Najbardziej tarcze przydałby się chyba akurat lodgy...
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-06-15, 12:51   

laisar napisał/a:
Najbardziej tarcze przydałby się chyba akurat lodgy...

Ano.... ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
gfedorynski 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 469
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-15, 13:03   

Cytat:
Nie ma czym - tył daje tylko 20% siły hamowania, więc nawet gdyby tarcze dawały 2x więcej niż bębny (a nie dają), to jakiejś dramatycznej zmiany by nie było.


Nie no, że bębny w ogólności wystarczą to ja wiem, ale myślałem, że po prostu to jest już rozwiązanie niespotykane w nowych samochodach. Mam tarcze z tyłu w maleńkim picanto.

Cytat:
Nie ma czym do kwadratu - to nie jest autostradowa maszyna, w terenie bębny są zupełnie dobre.


Bardziej wyobraziłem sobie terenową sytuację, przednia oś bez kontaktu z podłożem, te sprawy... :-)

Cytat:
Najbardziej tarcze przydałby się chyba akurat lodgy...


W sumie pewnie tak. Będę musiał jakoś przeżyć.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-15, 13:16   

gfedorynski napisał/a:
rozwiązanie niespotykane w nowych samochodach

Wyszukiwanie w SAMAR-ze: nowe auta z bębnami do 50 tys zł - jest ich trochę. A nawet powyżej 100 tys. zł jest wciąż 5 modeli...


gfedorynski napisał/a:
wyobraziłem sobie terenową sytuację

Bębny wystarczą.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-06-15, 13:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1134
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-06-15, 13:25   

gfedorynski napisał/a:
Bardziej wyobraziłem sobie terenową sytuację, przednia oś bez kontaktu z podłożem, te sprawy... :-)

To musiałaby być jakaś skrajnie karkołomna sytuacja, żebyś potrzebował ostrego hamowania tylną osią, przy braku kontaktu z podłożem przedniej osi. Skakanie tyłem przez garby? Duster to nie jest pojazd wyczynowy. Warunkowo nadaje się do umiarkowanego offroad.
Jak dla mnie bębny z tyłu są ok do tego auta.
_________________

 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2016-06-15, 18:15   

Horrorek jest, jak się np. maluchem zapcha pod górę drogą żwirową i trzeba tyłem zjechać. Na cofaniu trochę przyciska się hamulec - przód lekki i od razu blokuje, nie ma kierowania (dróżka wąska), a hamowania też jakby nie. Ręczny może poratować. :lol:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-06-15, 18:22   

Szczerze bębny wymagają mniejszej siły przyłożonej do pedału żeby osiągnąć dobrą skuteczność hamowania, tylko źle oddają ciepło i to je zdyskwalifikowało. Tarcze też wyglądają nowocześniej. Bęben jest rozwiązaniem skutecznym tanim i prostym na tylnej osi. Do tego wyjątkowo trwałym.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-06-15, 18:40   

arnold napisał/a:
źle oddają ciepło i to je zdyskwalifikowało.


W lodziach są bębny z użebrowaniem.
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-06-15, 18:43   

W MCV też takie mam. Clio IV też tak ma. Bardziej chodzi mi o przód gdzie intensywność hamowania jest większa. Tył daje radę, a do użycia ręcznego potrzebna jest mniejsza siła.
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4055
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-15, 18:44   

Bębny na tylnej osi maja też jeszcze jedną niezaprzeczalną zaletę - łatwo /prosto/tanio i niezawodnie można w nich zrealizować hamulec pomocniczy.
Przy tarczach jest to bardzo trudne/kosztowne i zawodne.
Dlatego długo jeszcze w samochodach budżetowych będą stosowane.
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-06-15, 18:48   

Kto miał Poldka lub Gulfa IV ten wie co to znaczy ręczny przy tarczach :D
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-06-15, 21:36   

Marek1603 napisał/a:
arnold napisał/a:
źle oddają ciepło i to je zdyskwalifikowało.


W lodziach są bębny z użebrowaniem.


Ja mam gladkie
Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-06-16, 13:10, w całości zmieniany 2 razy  
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4055
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-15, 23:05   

shrek napisał/a:

Marek1603 napisał/a:
arnold napisał/a:
źle oddają ciepło i to je zdyskwalifikowało.

W lodziach są bębny z użebrowaniem.

Ja mam gladkie

Oto jak poznać Lodzię z rynku krajowego i z prywatnego importu :mrgreen:
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-06-16, 05:08   

Wszyscy mi się pytają co to mam na tych bębnach jak mam alusy założone (widać wtedy).
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-06-16, 07:32   

Marek1603 napisał/a:
Wszyscy mi się pytają co to mam na tych bębnach jak mam alusy założone (widać wtedy).

Ja też mam użebrowane, ale i w innych daciach też widać np. w Sandero. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-06-16, 08:24   

Ale na zimówkach nie widać bo mam na stalówkach.
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-06-16, 10:42   

eplus napisał/a:
Horrorek jest, jak się np. maluchem zapcha pod górę drogą żwirową i trzeba tyłem zjechać. Na cofaniu trochę przyciska się hamulec - przód lekki i od razu blokuje, nie ma kierowania (dróżka wąska), a hamowania też jakby nie. Ręczny może poratować. :lol:


Tak będzie w każdym aucie bez ABS-u. Po prostu takie rozwiązanie z korektorem siły hamowania tylnej osi nie wie że jedzie się na wstecznym i przód hamuje silniej niż tył który jest w tym wypadku przodem :mrgreen: .
W teorii to bębny powinny osiągać większe przebiegi bez obsługi, a w praktyce to różnie bywa.

arnold napisał/a:
Kto miał Poldka lub Gulfa IV ten wie co to znaczy ręczny przy tarczach :D

Przerabiałem ten temat, ale gorsze były zapiekające się przednie zaciski. Co do bębnów to np. w Tico też nie było różowo - samoregulatory nie zawsze dobrze działały. W focusach mk2 np. były oba rozwiązania zastosowane w zależności od silnika(mocy) i budy, przy czym w moi przypadku było to praktycznie bezobsługowe (raz wymieniałem tarcze i klocki po zużyciu tarczy do minimalnego wymiaru 260kkm).

Zobaczymy jak to będzie w Dusterze. Do tej pory przejechałem nim 10000km (całość ponad 50000km) i nic nie robiłem po za laniem paliwa i płynu do spryskiwacza (nie liczę udogodnień typu KUK).
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2016-06-16, 10:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
gfedorynski 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 469
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-16, 10:52   

Cytat:
Bębny na tylnej osi maja też jeszcze jedną niezaprzeczalną zaletę - łatwo /prosto/tanio i niezawodnie można w nich zrealizować hamulec pomocniczy.
Przy tarczach jest to bardzo trudne/kosztowne i zawodne.


To fakt, w picanto ręczny zaciąga się z dużym wysiłkiem, niektórzy wręcz sądzą, że linka do czyszczenia/wymiany, a tu nic z tych rzeczy.

Cytat:
W teorii to bębny powinny osiągać większe przebiegi bez obsługi


To również fakt, w astrze musiałem coś robić po 180 tysiącach (fakt, że dałem wtedy za to więcej niż wartość samochodu, ale chyba jeszcze łożysko było wymieniane), ale wcześniej właściwie bezobsługowe.

Dobra, to niech już będą te bębny. ;-)
 
Kacper_Potocki 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 286
Skąd: Kęty
Wysłany: 2016-06-17, 08:53   

W Seacie Izbiza stuknęło mi 180.000 km. Na przeglądzie stwierdzono, że tylne bębny nie hamują już jak trzeba i je rozebrali, coś tam wymienili i śmigam dalej. Rok wcześniej, czyli jak autko miało mniej o 12.000 km wszystko było ok. Autko z tymi bębnami jeździło od nowości :)
_________________
Kacper Potocki
www.KacperPotocki.pl
salon@dogspassion.pl
 
gbyrka 



Marka: Dacia
Model: Duster FL 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG (niefabryczne LR)
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 125
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-06-17, 13:04   

Jeśli chodzi o ręczny i tarcze to istnieje sprawdzone rozwiązanie, miałem je w Peugeocie 406 -> tarczo-bębny.

Hamulec tarczowy połączony z małym bębnem dla ręcznego, rozwiązanie idealne, tylko że drogie.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne