Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 6 razy Dołączył: 22 Lis 2010 Posty: 912 Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2012-02-26, 09:33
Ciągnąc za dwa przeciwne końce można je rozmontować.
Kierunki działania sił przy demontażu:
<-- oprawka|żarówka-->
Przy składaniu wektory są skierowane dokładnie przeciwnie
Są rozbieralne, można wyciągnąć żarówkę - coś mi się pomyliło, a przecież jakoś rok temu sam wymieniałem żarówki w oprawkach podświetlenia nawiewu.
Chyba w podświetleniu wentylatora , rozdziału powietrz i regulacji temperatury są przynajmniej trzy żarówki bo raz padło podswietlenie reg. temp. ,po puknięciu świeci do dziś , a wczoraj rano przestało świecić na przemnia n od siły wentylatora i rozdziału powietrza , po puknieciu świeci , ale po przekreceniu któregoś z pokręteł gaśnie.Nadmieniam że przed tym zdarzeniem czyściłem klimę granatem rozpylającym , może wilgoć z tego spreju dostała się za pokrętła i robi zwarcie ? Może wystarczy poprawić styki ?
Jesli możesz napisz dokładnie jak dostać się do żarówek i je wymienić . Nie wyobrażam sobie jazdy bez podswietlenia , wkurzają mnie takie drobiazgi .
Z góry wielkie dzięki.
Ostatnio zmieniony przez Jarosław P 2012-03-22, 18:51, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017 Pomógł: 11 razy Dołączył: 24 Maj 2010 Posty: 813 Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-03-23, 22:04
Ja kiedyś zamontowałem LEDy i dużo zależy od tego gdzie je montujemy. Jeśli płaszczyzna podświetlana jest duża, to widać LED jako świecący mocniej punkt. Przy żarówkach nie ma tego problemu. Światło jest lepiej rozproszone.
_________________ Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
Na to jest sposób - można drobnym papierem ściernym zmatowić powierzchnię czołową diody LED, lub odszukać w domu dziurkacz do papieru i takie małe papierowe kółeczko z tacki na odpady nakleić na diodę.
Cel jest jeden - rozproszyć światło.
Też przepaliły mi się żarówki w przyciskach sterujących podnoszeniem szyb . Faktycznie żarówki są rzadziej spotykane . Dla siebie innych wstawiam kody producenta -BOSMA
Gratulacje! Ale też... uważaj, bo skończysz jak inni koledzy, co to rozochoceni przyjaznością techniczną daciek teraz sami strugają klimatroniki, tempomaty i inne super-duper-bajery (((:
Gratulacje! Ale też... uważaj, bo skończysz jak inni koledzy, co to rozochoceni przyjaznością techniczną daciek teraz sami strugają klimatroniki, tempomaty i inne super-duper-bajery (((:
Hehe tempomat Kolegi Bebe gdzieś mnie tam kusi... chociaż teraz bardziej praktyczniejszą rzeczą na nadchodzące dni byłyby maty grzewcze.
W ktorym miejscu sa te zaroweczki, mozesz jakos to miejsc oznaczyc /opisac ?
Jasne. Zdjęcia umieściłem właściwie tylko podglądowo, patrząc na ręce mechanika bo przyznaję, że nie wiedziałbym jak w ogóle dostać się do "wnętrza" kokpitu.
Samych żaróweczek (są dwie) nie widać na zdjęciu, gdyż znajdują się za czarnym elementem z pokrętłami. Mniej więcej pomiędzy nimi. Po zdjęciu panelu z przyciskami (przedstawione na zdjęciach) zaglądając głębiej są one wewnątrz widoczne. Ta "ścianka" z pokrętłami, nie była celowo wyciągana (wtedy to dostęp do żaróweczek jest dziecinnie prosty) ponieważ idzie tam m.in linka do zamknięcia obiegu powietrza.
Cała czynność, po prezentacji jest w zakresie moich zdolności :) a te oceniam baardzo nisko.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 4x4
Rocznik: była 2011 - jest 2018
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Paź 2010 Posty: 124 Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2012-11-26, 16:26
właśnie mi padło dziś podświetlenie z lewej strony pokręteł (kierunek nawiewów) - ale mam w styczniu przegląd - i pytanie czy to zrobią w ramach gwarancji - bo jak mam za to zaplacić w serwisie z 50 PLN to za 3 złote i kilka minut sam zmienię
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 4x4
Rocznik: była 2011 - jest 2018
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Paź 2010 Posty: 124 Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2012-11-26, 19:54
dzięki jackthenight - jutro podjadę gdzieś do motoryzacyjnego i przy browarze w garażu spróbuje wymienić - mam nadzieję że ta osłona konsoli zejdzie w miarę łatwo i nic nie połamię
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 4x4
Rocznik: była 2011 - jest 2018
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Paź 2010 Posty: 124 Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2012-12-01, 11:45
Zdjęłem konsolę centralną - ale do tej żarówki po lewej stronie nawiewów nie wiem jak się można dostać - proszę o szybko odpowiedz jak ktoś to robił (czy z tyłu (tam jest tylko jedna kostka z przewodami - czy od czoła) przyznam że do momentu zdjęcia konsoli sprawa była prosta - teraz utknęłem i nie wiem co dalej
P.S. udało się (kto qzwa wymyślił taki montaż tych żaróweczek) - tym którzy będą to robili podpowiadam że ten czarny plastik od obudowy żarówki trzeba lekko w lewo przekręcać - przy montaży powrotnym lekko w prawo - ale trzeba dobrze w to gniazdo trafić) i pilnować aby wam żarówka z obudową nie wypadła - bo z wnętrza konsoli można jej nie wydostać - gdybym miał dłonie mojego dziecka nie było by problemu - ale przy łapach dorosłego faceta trzeba się nieźle nagimnastykować i mieć paluchy gitarzysty
Ostatnio zmieniony przez kisu 2012-12-01, 13:29, w całości zmieniany 1 raz
Wczoraj posiłkując się opisami na forum udało mi się zdjąć obudowę konsoli w celu wymiany prawej żarówki nawiewu w moim dusterze. Niestety dalej to już jakaś czarna magia.
Jak się dostać do tej żarówki?
Czy ten element sterowania nawiewem da się jakoś zdjąć nie robiąc krzywdy sobie i przede wszystkim Dusterowi? Czy też trzeba na oślep grzebać z nadzieją że się trafi i jednocześnie nic nie urwie?
Czy ktoś mógłby mi łopatologicznie wytłumaczyć, a najlepiej pokazać na jakimś zdjęciu jak się za to zabrać?
Brak podswietlenia szczególnie teraz (zima) jest mocno upierdliwy, a do serwisu nie mam czasu jechać.
Dojście jest kiepskie, ale samo trafienie na żarówkę nie stanowi większego problemu.
Żarówki są dwie. Każda w "kołnierz", doskonale to przedstawił Kolega Stempik (post z 2012-03-23, 14:24). Po zdjęciu konsoli możesz odpiąć kable od przełączników (szyby, blokada zamka, ogrzewanie), wtedy masz swobodniejszy dostęp ręką do środka.
Musisz pomacać i znaleźć "sutki" tzn.ten kołnierzyk. Są na wcisk. Wychodzą bez problemu. U mnie obyło się bez demontażu pokręteł. Jak już raz to zobaczyłem, drugi raz zrobię to bez pomocy.
Ludzie ja nie wiem jakie Wy macie dłonie (a może to ja mam ręce jak drwal)
ale za nic nie mogłem tak ręki zgiąć żeby te "sutki" przekręcić i wyjąć.
Moje dłonie nie mają takiej ilości stawów :)
Tak czy inaczej udało mi się. Musiałem odkręcić panel nawiewów i lekko go
wyciągnąć, a i tak miałem kłopoty z tymi żarówkami (konkretnie z prawą).
Co ciekawsze u mnie w sklepie nikt nie wiedział co to za żarówka T5.
Więc może jutro chyba się uda zakupić.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum