Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Lewa końcówka drążka do wymiany -pytania...
Autor Wiadomość
Userr1 


Marka: Dacia
Model: Logaan
Silnik: 1390cm3
Rocznik: 2005
Dołączył: 26 Lip 2015
Posty: 31
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2016-06-26, 17:16   Lewa końcówka drążka do wymiany -pytania...

Witam.

Moje dane autka to:
Dacia SD Logan, benzyna + LPG
Pojemność: 1390cm3
Rok prod. 2005
Moc silnika: 55KW/74KM
Nr silnika: K7JA710 [...]

Mam do wymiany lewą końcówkę drążka kierowniczego.

Mam kilka pytań z tym związanych:
1. Czy można i będzie miało to sens aby wymienić tylko jedną tą lewą końcówkę drążka, czy należy wymienić od razu obydwie?
2. Jakiej firmy końcówkę / końcówki drążka polecacie do tego autka aby nie była to najgorszej jakości końcówka ale też aby cena nie była wyrugowana. Czy może to bez różnicy większej?
3. Czy po zmianie końcówek / końcówki należy zrobić geometrię kół? Czy jest to konieczne? Kiedyś miałem inny samochód i zaprzyjaźniony mechanik wymienił końcówki bez robienia geometrii, zrobił to w taki sposób, że zaznaczył i liczył obroty końcówki przy zdejmowaniu i wkręcaniu. Samochód po takiej wymianie jeździł dobrze i nie wymagał geometrii. Czy jest tu też to możliwe?

Z góry bardzo dziękuję za porady i odpowiedzi
Pozdrawiam
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-06-26, 17:59   

Wybiła się jedną to drugiej też niewiele brakuje. Więc wymieniaj dwie. W kompletach dobrych firm są dwie. Rozbieżności ceny pomiędzy najtańszą a najdroszą to 30zł parę w zamiennikach więc co szukasz to nie wieśwagen. Nigdy nie trafisz w to samo miejsce po wymianie ze względu na rozrzut parametrów produkcyjnych. I zawsze będziesz miał skręconą kierownicę. Dlatego też zawsze lepiej wymień dwie i rób zbieżność raz a nie dwa razy. Zwłaszcza że zbieżność to od 50zł w zwysz. Bierz znane firmy Febi, TRW,SWAG, Ruville itd.
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2016-06-26, 22:12   

Generalnie takie rzeczy zawsze lepiej po obu stronach za jedną robotą. Druga końcówka nie majątek a za pół roku nie będzie trzeba znów wymieniać i ustawiać zbieżności. Z resztą pięknie opisane wyżej ;-)
_________________

 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-26, 22:53   

ASO na gwarancji mi wymieniło jedną ;-) ale oni mają zbieżność u siebie, po kosztach. Gdybym sam wymieniał bym dziś obie strony zrobił.
 
Userr1 


Marka: Dacia
Model: Logaan
Silnik: 1390cm3
Rocznik: 2005
Dołączył: 26 Lip 2015
Posty: 31
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2016-06-27, 11:26   

Dziękuję za odpowiedzi.

Szkoda, że nie ma szans tego wymienić bez geometrii.
Rozeznałem sie trochę w końcówka drążków, zamierzam wymienić obydwie i ceno wygląda to tak:
FEBI=49ZŁ
RTS=37ZŁ
KAMOKA=41ZŁ
TRW=65ZŁ
FIDEM=50ZŁ
SASIC=55ZŁ
NK=57ZŁ
DELFI=66ZŁ
VERTEY=47ZŁ

Która z tych firm będzie najlepsza w wyborze końcówek drążków?
Ostatnio zmieniony przez Userr1 2016-06-27, 11:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-27, 12:15   

Trw robi niezłe zamienniki. Nie kosztuje to dużo więc kup najdroższe :-)
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-06-27, 12:59   

Szanse wymiany masz, ale dobrze raczej nie będzie. Dlatego trzeba zrobić zbieżność. Kupuj i działaj.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-06-27, 13:03   

Nigdy się nie wymienia końcówek BEZ USTAWIANIA ZBIEŻNOŚCI. Końcówki muszą być wymienione parami i ustawiona zbieżność kół, innej opcji nie ma i nie będzie. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2016-06-27, 13:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-27, 13:48   

nie musza parami, ale biorac pod uwage koszt ustawienia zbieznosci , lepiej sobie wymienic i druga koncowke i miec święty spokój.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-06-27, 14:10   

Userr1 napisał/a:
Która z tych firm będzie najlepsza w wyborze końcówek drążków?

niezłe są FEBi - to zamiennik niemiecki
najsolidniejsze moim zdaniem będzie TRW
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne