Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Decyzja co dalej z LPG ?
Autor Wiadomość
Radykal 


Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 16
Skąd: W-wa
Wysłany: 2016-07-01, 22:25   Decyzja co dalej z LPG ?

Witam,

Założyłem nowy wątek bo temat jest z pogranicza fabrycznego i niefabrycznego LPG. i pasuje do każdego po 50% ( może bana nie dostanę )

krótki wstęp

Sandero 2010 1,4 MPI fabryczna instalacja LR.
Przy ok 40 kkm wymieniłem 2 wtryski gazowe( były zielone i nowe tez zielone ) w 2013.
Przy przebiegu ok 72 kkm były regulowane zawory ( ostatnia regulacja ) i zresetowana mapa wtrysków na fabryczne. Obecnie jest niecałe 80 kkm. Samochód słabo sie zbierał , trochę mulił , jednym słowem nie to co kiedyś, Check Eng. często miga na obrotach jałowych
Wizyta u mechaników i diagnoza ze problem jest po stronie lejących wtrysków ( tych jeszcze fabrycznych ). Mieszanka za bogata, korekcja już nic nie daje.

I teraz do rzeczy:
Zielonych wtrysków LPG już nie ma ( nie produkują ). Następcą są niebieskie i na takie mogę wymienić, ale niestety 2x po 2 ( 4 nowe ) fabryczna instalacja LR z tym kompem dowolnych wtrysków nie przyjmie.
Dla dalszej frajdy jady na LPG trzeba wyłożyć ok 1000 PLN na 4 wtryski + nowe filtry już by wypadało + robota. Zakładam ze pęknie min 1200 PLN.
I tutaj duży wq... mnie złapał. Zrobic trzeba ale dlaczego tyle kasy...
Druga opcja któa rozważam ( koszty podobne ) +/ - 100 PLN to swap instalacji.
Zostaje butla , parownik ,a reszta idzie out , dostaje za podobna kasę nowy komp ( gwarancja + nowe wtryski + odblokowany interfejs , proponowany jest bodajże STAG
Klamoty po fabrycznej części mogę próbować opchnąć to jeszcze coś się zwróci. ( sprawne zielone wtryski są ponoć chodliwe ). Oczywiście nowe wtryski idą w wywiercone już otwory, nowe wiązki w miejsce starej ( a nie na dokładkę ) - takie jest założenie
Czy ktoś robił już takiego SWAP-a instalacji LPG i jak to potem pracuje ?
Jakieś uwagi komentarze ?
 
mbar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2016-07-02, 05:12   

Rób swapa, na przyszłość będzie po prostu prościej i taniej.
Zadzwoń do chłopaków z Kliniki LPG i pogadaj na ten temat.
_________________
 
Marcinbzyk 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2016
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Mar 2016
Posty: 140
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-07-02, 05:37   

Podmianka instalacji jest prosta, tylko potrzeba do sprawnej realizacji planu schemat podłączeń starej instalacji. Robiłem takie modernizacje i zajmują przy robieniu jak dla "siebie" ok 6-8 godzin i wszystko działa jak należy. Popieram pomysł zmiany na odblokowany komp i graty na gwarancji - STAG to ma sens.
 
SilverTM 



Marka: Dacia
Model: Duster Fl 4x4/Sandero 2
Silnik: 1.6 LPG/1.2 PB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 452
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-07-02, 08:06   

Popieram wymianę instalacji. Sam będę tak robił mam nawet ustalony plan działania ale dotyczy to dustera.
_________________
Duster 1.6
Sandero 1.2
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-07-02, 08:26   

napisz na lpg forum
_________________
Moje auto
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2016-07-02, 10:10   Re: Decyzja co dalej z LPG ?

Radykal napisał/a:

Jakieś uwagi komentarze ?


click here
original ecu free access and other injectors is not a problem
Ostatnio zmieniony przez eastcowboy 2016-07-02, 10:12, w całości zmieniany 2 razy  
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-07-02, 18:16   

Gaz mas już wbity do dowodu. Cała instalacja jest. Tylko inny komputer i wtryski. Jak mas trochę pojęcia to to sam sobie ogarniesz. :mrgreen:
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-07-02, 21:38   

Jakieś jaja by koszt nowej instalacji był zbliżony do naprawy fabrycznej. W zasadzie dla własnego świętego spokoju nie ma co kupować fabrycznej daci z LPG, by potem iść w koszty. No chyba, że dadzą ją za przysłowiową złotówke ;-)
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-07-02, 21:41   

daje ci 1200 i załatw mi same graty do instalacji LR
_________________
Moje auto
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-07-02, 21:47   

Chodzi mi, że koszt naprawy uszkodzonych wtrysków pasujących do zablokowanego sterownika jest zbliżony do wymiany na nowe elementy wraz z nowym odblokowanym sterownikiem.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-07-02, 21:51   

tyle po prostu kosztują te wtryski na rynku
http://www.autogaz-market...-niebieska.html

jak ktoś chce przełożyć życie wtrysków to można je czyścić do 20-30 tyś , robota na godzinkę maks

To jakaś paranoja że te wtryski padają , to są super wtryski powinno robić lekką ręką 200 tyś może dla daci dają jakieś słabe
te wtryski można wymieniać po 1 szt to może tylko jeden padł
Prawie na 99 % filtr w instalacji fabrycznej jest gówniany i to wszystko jest jego winna , ludzie na lpg forum pisali że potrafił się nawet rozpaść przy naszym lpg . Dlatego filtr koniecznie nie papierowy i zmieniany co rok lub 10-20 tyś .
Na lpg forum jest też gość który dźwiękowo czyści te wtryski
Jak masz trochę smykałki to samemu
http://lpg-forum.pl/post248235.html#p248235

Ja bym sam spróbował wyczyścić a jak nie kupił same wtryski za ok 700 zł
zamontować możesz sam .
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-07-02, 22:57, w całości zmieniany 6 razy  
 
mbar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2016-07-03, 09:45   

Landi Renzo (Omegas i podobne) zawsze było drogie, jeśli chodzi o części zamienne.
Ciesz, się, że to nie BRC, czy Prince, bo tam jeszcze drożej.
_________________
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-07-03, 11:03   

Tu masz tani sklep
http://www.phjacus.pl/4-Cylindrowe-c336.html
Najtańszy KME Nevo trochę droszą LPGTech.
Do tego szybkie i tanie matrixy HS 211.
http://www.phjacus.pl/MATRIX-FACH-c161.html
 
Radykal 


Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 16
Skąd: W-wa
Wysłany: 2016-07-03, 12:56   

Dzięki za informacje
Sam nie będę robił - nie znam się, nie mam narzędzi, a to jednak gaz
Modyfikować SW na podstawie rosyjskich stron tez nie będę ( to bez złośliwości nie ma uprzedzeń do SW ze wschodu )
skoro jednak muszę coś zrobić to jednak zrobię
co do cen podanych przez warsztat nie dyskutuje- tak podali i tak przyjmuję wiem ze LR tanie nie było

Pozostaje mi jednak SWAP:
zalety:
- dostaje więcej nowych części ( na gwarancji )
- potem klamoty ( np. filtry ) i inne są tańsze
- w razie problemów prawie każdy gazownik w III RP jest w stanie coś zrobić
- pazerne wredne koncerny knujące na pohybel klientowi zostają ukarane
- koszty dość podobne
- mam odblokowaną instalacje ale głowica dedykowana pod LPG ( bo była instalacja fabryczna )

wady:
zamiast instalacji z klasy premium dostaje coś ze średniej półki
większe ryzyko ze np parownik będzie gorzej współpracował z resztą i ewentualne choroby wieku dziecięcego

Dzięki za informacje na razie planuje tak jak podałem dam znać jak się skończyło
_________________
wcześniej było Sandero I 1.4 LPG Ambience
 
SilverTM 



Marka: Dacia
Model: Duster Fl 4x4/Sandero 2
Silnik: 1.6 LPG/1.2 PB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 452
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-07-03, 13:02   

Radykal napisał/a:
wady:
zamiast instalacji z klasy premium dostaje coś ze średniej półki
większe ryzyko ze np parownik będzie gorzej współpracował z resztą i ewentualne choroby wieku dziecięcego


Nie żartuj klasa premium to chyba tylko miejsce w którym produkują owe części. Polska jeśli chodzi o instalację gazowe technologicznie stoi na bardzo wysokim poziomie. W internecie jest pełno przykładów instalacji w których owe zachodnie instalacje nie były w stanie "ogarnąć"

co do ryzyka , parownika i współpracy to nie idź w myśleniu tym tropem bo nie ma to sensu ;)

Idź do polecanego gazownika który jest najbliżej Ciebie i montuj to co gazownik ci zaproponuje. Możesz powiedzieć że chcesz taką instalację którą sam sobie by zamontował ;)
_________________
Duster 1.6
Sandero 1.2
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-07-03, 13:46   

Całą instalację gazową to już masz, teraz tylko elektryka. Więc nie ma co się bać gazu, bo prawie styczności z nim mieć nie będziesz.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-07-03, 14:16   

Radykal napisał/a:
...
Pozostaje mi jednak SWAP:
zalety:
- dostaje więcej nowych części ( na gwarancji )
- potem klamoty ( np. filtry ) i inne są tańsze
- w razie problemów prawie każdy gazownik w III RP jest w stanie coś zrobić
- pazerne wredne koncerny knujące na pohybel klientowi zostają ukarane
- koszty dość podobne
- mam odblokowaną instalacje ale głowica dedykowana pod LPG ( bo była instalacja fabryczna )

...

Dzięki za informacje na razie planuje tak jak podałem dam znać jak się skończyło


POPIERAM W 100%
 
Radykal 


Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 16
Skąd: W-wa
Wysłany: 2016-07-13, 17:15   wiadomo co dalej

Jestem po swapie
Instalacja KME, chodzi ładnie ( jak kiedyś )
Stary komputer zdemontowany , ale elegancko z kompletem przewodów do wtyczek. Kable pociągniete w miejsce starych, listwa schowana za filtrem - krótsze przewody do kolektora.
Kondycja parownika - OK. Wtryski ( 2 sztuki po 80 kkm - jeden lał totalnie, drugi powyżej możliwości korekt, 2 sztuki po 40 kkm też pracowały na korektach ( ale podobno jeszcze w granicy możliwej do skorygowania )
kosztowało 1300 PLN.

I tutaj jeszcze jedna informacja. Mimo ze miałem instalacje "fabryczna" ( bo VIN od razu z gazem ) to wykonanie jej było słabe pod pewnymi względami - wyglądało na robotę podwykonawcy i to robiona na sztukę i czas. Otwory w kolektorze dolotowym pod LPG są zrobione na jeża, każdy po innym kątem i tylko z grubsza w linii ( czyli jak podeszło i było łatwiej ). To takie dodatkowe info dl posiadaczy fabrycznego LPG. Tam tez liczy się aby było szybko i tanio. Dam znać za jakiś czas jak się eksploatuje nowa instalacja.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Radykal 2016-07-13, 17:23, w całości zmieniany 2 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-07-13, 17:47   

Radykal napisał/a:
wyglądało na robotę podwykonawcy

Zdaje się, że jakoś do 2011 tak właśnie było - instalację robiono obok fabryki, nie na samej taśmie. Potem podobno się to zmieniło.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie

Wysłany: 2016-07-14, 06:55   Re: wiadomo co dalej

Radykal napisał/a:
Jestem po swapie
Instalacja KME, Pozdrawiam

Z ciekawości - w dowód coś się wbija w takim przypadku?
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-07-14, 08:16   

Gaz jest już przecież wbity, więc nie ma co wbijać. Tylko przy zmianie zbiornika na przegląd trzeba zabierać nową/aktualne dopuszczenie.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
jaskul 


Marka: Dacia
Model: Logan Van
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Confort
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Paź 2014
Posty: 62
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-11-08, 10:08   

Też stoję przed podobnym dylematem bo mnie wtryskiwacze MED delikatnie mówiąc do pasji doprowadzają mam 2 komplety. Z czego jeden wtryskiwacz jest uszkodzony - zła oporność cewki.
Reszta jest książkowa 1,1 oma, wszystkie po regeneracji - czyszczeniu i poprostu nie działają równo. Nie mam możliwości aby zmierzyć ich wydajność tak aby złożyć te które pracują z takim samym wydatkiem. Przez to na wolnych obrotach równo nie pracuje. Kupować następnych nowych już mi sie nie chce.
Więc myślę o zestawie KME NEVO + REG OMVL. Z montażem wyjdzie nie wiele drożej niż nowe medy i mam 2 lata gwarancji i potem jakby coś 4 wtryski tańsze niż 1 MED
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-11-08, 10:45   

Poczytaj na forum skody (tam też montowali omegas i wtryski med) i na forum lpg. Komputer omegas już rozpracowali i można założyć listwę z innymi wtryskami. Koszt samodzielnej wymiany na np. barracudy to około 300-400 zł. Potem jeszcze tylko korekta w ustawień prądowych w pliku konfiguracyjnym, autoadaptacja i można jeździć, albo "dopieścić" ustawienia na hamowni lub na drodze.
Tak że obecnie to wystarczy wymienić listwę na inny tańszy tym wtrysków, komputer może zostać.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
jaskul 


Marka: Dacia
Model: Logan Van
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Confort
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Paź 2014
Posty: 62
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-11-08, 10:49   

Komputer też trzeba wymienić bo w Daci jest zablokowany. Można założyć inny Omegas i dopiero wtedy przerabiać wymieniać wtryski. Z tym Daciowym nic nie zrobisz oprócz nowych MEDów tyle usłyszałem u gazownika. A więc Barracudy 300 + Używany Komp 100 + duże rzeźbienie.
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-11-08, 11:18   

Bez przesady z tym dużym rzeźbieniem. Wymiana wtyczek na wtryskach i kilku połączeń na wtyczce od komputera (lub nawet całą wtyczkę) jak by trzeba go wymienić, to nie jest jakaś wielka sprawa. Na w temacie LPG fabryczny jest już to opisane.

ps. Bardzo cieszę się ze nie mam fabrycznego LPG - co prawda omegas na MED-ach z salonu, ale nie zablokowany :mrgreen:
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne